Thumbnail
Ενημέρωση από την ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Ο Υπουργός Παιδείας κατά την επίσκεψή του στα Ιωάννινα κάλεσε σε συνάντηση το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων το Σάββατο 1/4/2017 στις 13:30. Το ΔΣ, θεωρώντας ότι η συζήτηση δεν θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί κεκλεισμένων των θυρών απηύθυνε κάλεσμα στα μέλη του σωματείου να παραβρεθούν στη συνάντηση. Πράγματι κάποιοι συνάδελφοι/ισσες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και όλοι μαζί φτάσαμε στο χώρο του ραντεβού στην καθορισμένη ώρα. Η ώρα όμως περνούσε και η συνάντηση δεν πραγματοποιούνταν . Αγανακτισμένοι αρκετοί  συνάδελφοι από την ασυνέπεια, ακούγοντας μάλιστα και βουλευτή της περιοχής να υποστηρίζει ότι πάλι καλά που μας δέχεται ο υπουργός, γιατί προηγούμενοι δεν το έκαναν, αποχώρησαν. Παρόλα αυτά και μετά από μιάμιση ώρα η συνάντηση ξεκίνησε και παραβρέθηκαν σε αυτή η ΕΛΜΕ και ο Σύλλογος Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής Ν. Ιωαννίνων.

                Τέθηκαν στον υπουργό πολλά θέματα, απάντησε σε κάποια ενώ προσπέρασε κάποια άλλα. Συγκεκριμένα.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: Είπε ότι γνωρίζει την αναγκαιότητά τους, συμφωνεί ότι τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν κατά βάση με μόνιμο προσωπικό, αλλά δεν μπορεί να τους πραγματοποιήσει!!! Χρησιμοποίησε μάλιστα  και ως πρόφαση ότι  δεν υπάρχει κοινά αποδεκτό σύστημα διορισμών.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να καταργηθούν τα τμήματα ένταξης, ότι θα ξαναδεί το θέμα της μοριοδότησης για ένταξη στους πίνακες των αναπληρωτών, αλλά δεν έδωσε καμία απάντηση στο θέμα των σεμιναρίων που δίνουν τη δυνατότητα στους μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς ειδίκευση να διδάσκουν σε δομές της ειδικής αγωγής.

ΕΠΑΛ: Υποστήριξε ότι πρώτα και κύρια πρέπει να τα αγκαλιάσει(!!!) η κοινωνία και πως από την πλευρά της πολιτείας δεν υπάρχει  καμία πρόθεση να μεταφερθούν  στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης.  Πρόσθεσε πως  το υπουργείο σκέπτεται να προωθήσει  διετή κύκλο σπουδών, υπό τη σκέπη των ΑΕΙ-ΤΕΙ, που θα απευθύνεται στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και θα παρέχει πιστοποίηση. Σε ερώτηση που του έγινε για το επίπεδο του πτυχίου που θα δίνουν, δεν απάντησε καθαρά λέγοντας ότι θα δίνουν πιστοποιητικό και ίσως λειτουργήσουν ως εναλλακτική λύση στη μαθητεία. Για τις δομές αυτές  υποστήριξε ότι έχει προβλεφθεί συγκεκριμένος αριθμός θέσεων προσωπικού , χωρίς να αναφέρει από πού θα προέρχεται (από τα ΤΕΙ- ΑΕΙ, τα ΕΠΑΛ ή από κάπου αλλού). Τέλος συμφώνησε ότι η αύξηση του ποσοστού των εισακτέων των αποφοίτων του ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ είναι δίκαιο αίτημα, αλλά δε δεσμεύθηκε ότι θα το προωθήσει...

ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ: Άκουσε ,αλλά δεν απάντησε στο αίτημα να λειτουργήσουν νέες ειδικότητες από το σχολικό έτος 2017-18, εφόσον υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών (να σημειωθεί ότι με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου δεν είναι δυνατή η λειτουργία νέων ειδικοτήτων)

ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ: Είπε πως δεν είναι δυνατόν (δεν εξήγησε όμως γιατί) να υπάρχουν τόσες πολλές ειδικότητες στην εκπαίδευση και για αυτό και δημοσιοποιήθηκε σχέδιο συγχωνεύσεων, το οποίο ξεκινά την ενοποίηση από την Τεχνική Εκπαίδευση (“το εύκολο μέρος”, όπως είπε) και θα προχωρήσει στη Γενική (όποιος νόμιζε ότι θα γλιτώσει γελάστηκε).

ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: Υποστήριξε ότι απαιτείται ένα νέο λύκειο για το οποίο όμως δεν έδωσε πληροφορίες, παρά μόνο ότι η Α’ Λυκείου θα είναι ίδια με σήμερα και αργότερα θα δημοσιοποιήσει τα σχέδια για τις άλλες δύο τάξεις. Σε ερώτηση για το πότε θα δημοσιευθούν οι αλλαγές, μας ειρωνεύτηκε λέγοντάς μας να του πούμε μια ημερομηνία που μας βολεύει. Ακολούθως ζητούσε επιμόνως την άποψή μας για την είσοδο των μαθητών στα Παν/μια μόνο με το βαθμό απολυτηρίου. Όταν τον ρωτήσαμε πώς θα διαμορφώνεται αυτός ο βαθμός και πώς θα επιτευχθεί η αντικειμενικότητα  καθώς υπάρχει  διαφορετική αντίληψη  αξιολόγησης στο δημόσιο και στο ιδιωτικό σχολείο, μα προτίμησε να απαντήσει διαστρεβλώνοντας τις θέσεις μας και να μας παρουσιάσει σαν υποστηρικτές των ιδιωτικών σχολείων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ανακοίνωσε ότι από το Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει η  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, γιατί “είναι αναγκαίο να γίνεται δημόσιοα αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτικών” ώστε “η κοινωνία να ενημερώνεται για τα επιτεύγματα του σχολείου”. Σε τοποθέτησή μας ότι την προηγούμενη φορά που επιχειρήθηκε κάτι τέτοιο διέλυσε ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο καθώς το μετέτρεψε σε μια γραφειοκρατική υπηρεσία  που είχε στόχο όχι την προσφορά γνώσης, αλλά τον ανταγωνισμό  με το διπλανό σχολείο, και ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θα βρεθεί απέναντι και σε αυτή την αξιολόγηση μας απάντησε ότι τότε και η κοινωνία θα στραφεί απέναντι μας (θα στραφεί από μόνη της, θα την “βοηθήσει” και το υπουργείο? δεν μας το διευκρίνισε...).

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Δεσμεύθηκε ότι θα εξετάσει τα θέματα που αφορούν την αξιολόγηση των μαθητών, τη μοριοδότηση των μαθητών τους για  τμήματα Μουσικολογίας και τα πτυχία που θα δίνονται απ'αυτά.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ: Υποσχέθηκε ότι θα εξετάσει τη δυνατότητα των αποφοίτων ΤΕΙ- ΑΕΙ για μεταπτυχιακά  στην Ελλάδα σε σχέση με καταγγελλόμενες ανισότητες και αδικίες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ: Μας απάντησε πωςγνωρίζει πως δε δίνονται πλέον, πως ξέρει ότι δεν είναι σωστό, αλλά δε δεσμεύθηκε να αλλάξει η κατάσταση.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: Θεωρεί αναγκαία την επιμόρφωση, με αυστηρότητα ως προς την τήρηση του ωραρίου(;), επιρρίπτοντας ευθύνες και στους εκπαιδευτικούς για την κατάργησή της. Συμφωνεί ότι δε μπορεί κάποιος  να είναι παράλληλα και στο σχολείο και να παρακολουθεί προγράμματα επιμόρφωσης, αλλά δε δεσμεύθηκε ούτε στο χρόνο που θα ξεκινήσει (και αν θα ξεκινήσει), ούτε στο ότι η επιμόρφωση θα συνοδευθεί με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα,

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ: Αναγνώρισε την ανάγκη σταθερότητας στη ζωή αυτών των ανθρώπων, το να μην μετακινούνται συνεχώς και τα παιδιά τους να ενταχθούν πλήρως στην εκπαιδευτική διαδικασία (καταγγείλαμε το γεγονός της πρόσφατης αιφνιδιαστικής μετακίνησης οικογενειών από τα Γιάννινα ξανά πίσω στην Αττική), αλλά θα  εξετάσει πως θα το ρυθμίσει!!

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ: Απαίτησε, ουσιαστικά, να σχολιάσουμε την απόφαση του ΣτΕ για τον τρόπο επιλογής Δ/ντών και να στηρίξουμε το υπουργείο απέναντι στο Στε. Στην απάντησή μας ότι έχουμε πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τον τρόπο επιλογής των Δ/ντών και ότι τελικά η όλη διαδικασία όπως θεσμοθετήθηκε και εφαρμόστηκε ελάχιστα άλλαξε το χάρτη των διευθυντών, μάς κατηγόρησε ότι δεν υποστηρίζουμε τον εκδημοκρατισμό του σχολείου.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ της ΕΛΜΕ: Μετά από  την ολοκλήρωση της συνάντησης έγινε φανερό ότι  οι προθέσεις του υπουργείου είναι ξεκάθαρες σε δύο τουλάχιστον θέματα, αυτά των διορισμών και της Αξιολόγησης.

Ως προς το πρώτο θέμα ο υπουργός χωρίς περιστροφές δήλωσε ξεκάθαρα ότι κανένας διορισμός  δε θα πραγματοποιηθεί.  Κατανοεί και λυπάται αλλά… Αναρωτιόμαστε τι ακριβώς εννοεί και τι ακριβώς  δυσκολεύεται να πραγματοποιήσει. Ποιος τον εμποδίζει; Μόνο η Τρόικα, το ΔΝΤ και η ΕΕ; Αυτοί κυβερνάνε; Αν ναι, ο δικός του ρόλος ποιος είναι; 

Και στο άλλο θέμα, σε αυτό της Αξιολόγησης, πιέζεται; Εκείνος δεν υποστήριζε σε συνεντεύξεις του ότι οι προτάσεις του ΟΟΣΑ δεν είναι δεσμευτικές. Γιατί τώρα τις υλοποιεί, απειλώντας εμμέσως ότι θα στρέψει και την κοινωνία απέναντί μας; Φαίνεται να γνωρίζει πολύ καλά τις πρακτικές του λεγόμενου “κοινωνικού αυτοματισμού”. Μέσα από τα λεγόμενά του επίσης είναι ξεκάθαρο ότι τα αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας θα δημοσιοποιούνται, οπότε οι απόψεις που ψέλλισαν κάποιοι στην πρόσφατη ημερίδα της ΟΛΜΕ στην Κοζάνη  ότι η «καλή» Αξιολόγηση θα αποτελεί εσωτερική υπόθεση του σχολείου διαψεύδονται κατηγορηματικά από τον ίδιο τον υπουργό. Ο ανταγωνισμός των σχολείων για το ποιο «θα φανεί» περισσότερο από το Σεπτέμβρη θα ξανακάνει την εμφάνιση του. Το «καλό» και «κακό» σχολείο θα είναι έννοιες οι οποίες, αν το επιτρέψουμε, θα στοιχειώνουν και εμάς και τους μαθητές μας.

  Σε όλα τα υπόλοιπα θέματα δε δόθηκε κάτι παραπάνω από υποσχέσεις ότι θα τα σκεφτεί.

Καταλήγοντας, είναι φανερό ότι πρέπει όλοι μας να  ενεργοποιηθούμε και συσπειρωμένοι στο σωματείο μας να αντιδράσουμε και σε όσα δε γίνονται ( διορισμοί) και σε όσα προγραμματίζονται να γίνουν (Αξιολόγηση) και σε όσα πρόκειται να έρθουν ξαφνικά (ο υπουργός δεν απάντησε στη διαμαρτυρία μας να μην αιφνιδιάζει την εκπαιδευτική κοινότητα με τις επιχειρούμενες αλλαγές).

Ας ξεκινήσουμε από την κινητοποίηση της Τετάρτης, στην οποία  όλοι/ες μαζί πρέπει να απαιτήσουμε  μαζικούς διορισμούς.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ  5/4/2017 , ΩΡΑ 13.00

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Παρατήρηση 1η: Η παρούσα ανακοίνωση – ενημέρωση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το ΔΣ της ΕΛΜΕ-Ι.

Παρατήρηση 2η: Πριν ακόμη δημοσιοποιηθεί  η παραπάνω ανακοίνωση ανακοινώθηκε η πρόταση για κατάργηση ειδικότητας σε ΕΠΑΛ της πόλης μας...

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-Ι

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος Παχέος Εντέρου
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Η κατανάλωση αυτών των τροφίμων μπορεί να προκαλέσει χρόνια φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στην ανάπτυξη καρκινικών όγκων
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
eythymios_lekkas_2012019.jpg
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου
Τι λέει ο Ευθύμης Λέκκας και ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος για τους δυο απανωτούς σεισμούς που ανησύχησαν την Αθήνα
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου
ntakos
Βραβεία Taste Atlas 2024: Η Ελλάδα στην κορυφή των πιο γευστικών κουζινών για το 2024
Στην πρώτη θέση η ελληνική κουζίνα – Δείτε τη λίστα με τα ελληνικά φαγητά με την κορυφαία βαθμολογία στο Taste Atlas
Βραβεία Taste Atlas 2024: Η Ελλάδα στην κορυφή των πιο γευστικών κουζινών για το 2024