Thumbnail
Δάσκαλοι ανατολικής Αττικής

Στο alfavita.gr έφτασε η ανακοίνωση διαμαρτυρία από τους δασκάλους της ανατολικής Αττικής σύμφωνα με την οποία διαμαρτύρονται για τη διεξαγωγή από σχολικό σύμβουλο σεμινάριο με θέμα την "παιδική επιχειρηματικότητα" μία επιλογή που σταθερά οδηγεί στην εφαρμογή του σχολείου της αγοράς.
Διαβάστε την ανακοίνωση του Συλλόγου ΠΕ Ανατολικής Αττικής "Κώστας Σωτηρίου":

Ο σχολικός σύμβουλος της 54ης περιφέρειας οργανώνει σεμινάριο, στις 14/3 στην Παιανία, με θέμα «Καινοτόμες προτάσεις στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου» . Ανάμεσα στους τίτλους των εργαστηρίων αναγράφεται  «Παιδική επιχειρηματικότητα και τοπική ιστορία».

Η επιλογή αυτή κινείται με τον πιο άμεσο τρόπο στην εφαρμογή μιας ακόμα πλευράς του σχολείου της αγοράς. Είναι γνωστό ότι οι κατευθύνσεις  του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ που προωθούνται από το Υπ. Παιδείας διαχρονικά και σήμερα είναι η εισαγωγή της επιχειρηματικότητας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και η άμεση εμπλοκή των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση.

Αυτό, εδώ και χρόνια έχει εμπεδωθεί στην  τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ τα προγράμματα για την «επιχειρηματικότητα» που «τρέχουν» εδώ και περίπου μια δεκαετία κυρίως στην Β/θμια εκπαίδευση συνεχώς πληθαίνουν και προωθείται η άμεση εξάρτηση τους από χορηγούς και επιχειρήσεις που παρεμβαίνουν και στο περιεχόμενο των προγραμμάτων προς τα παιδιά. Θέλουν τώρα να επεκταθούν και στο δημοτικό σχολείο και μιλάνε για την παιδική επιχειρηματικότητα.

Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν από πολύ μικρά  ότι οι υπέρτατοι νόμοι της κοινωνίας είναι η νόμοι της αγοράς, ο ανταγωνισμός, η ατομική λύση.   Εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα από την εισαγωγή της επιχειρηματικότητας ως έννοιας και βιωματικής άσκησης, μέσα από τη δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων στο σχολείο,  να διαπαιδαγωγούνται μαζικά  να αποδεχτούν και να αφομοιώσουν από νωρίς, τις αξίες του συστήματος. Να μαθαίνουν ότι η μόρφωση, η δουλειά, η επιτυχία είναι ατομική ευθύνη και ατομική ικανότητα και αποτέλεσμα έξυπνων επιχειρηματικών ιδεών.

Επιδιώκεται σε μια κοινωνία εκατομμυρίων ανέργων και μισθών πείνας, όπου μια ελάχιστη μειοψηφία κατέχει το μεγαλύτερο μέρος του πλούτου, οι εργαζόμενοι να ταυτίζονται με τις αξίες και τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Με βάση τη συνολική αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος στο σχολείο της αγοράς –και αυτό δε συνάδει με το ρόλο του δασκάλου- το ΔΣ ομόφωνα αποφάσισε ότι δεν πρέπει να αποδεχτούμε τη διεξαγωγή αυτού του θέματος στο προγραμματισμένο σεμινάριο. Εκτιμήσαμε ότι έχει ευθύνη ο σχολικός σύμβουλος που από όλα τα θέματα επέλεξε αυτό για να παρουσιάσει ως πρότυπο προβολής και αναπαραγωγής στα σχολεία της περιοχής μας, ενώ μεγάλη ευθύνη φέρει και η περιφερειακή διεύθυνση  εκπαίδευσης που ενέκρινε το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Για το σκοπό αυτό απευθυνθήκαμε στο σχολικό σύμβουλο, του εκφράσαμε την αντίθεσή μας, καθώς  προάγει τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ στα σχολεία, και του ζητήσαμε να αφαιρέσει το θέμα αυτό από το σεμινάριο. Ύστερα  από συζήτηση ο σχολικός σύμβουλος δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να συνεννοηθεί με τον εισηγητή, για να περιορίσει την παρουσίαση του στο θέμα της τοπικής ιστορίας και να μην αναφερθεί στην παιδική επιχειρηματικότητα.

Ως  Δ.Σ. του εκφράσαμε την επιμονή μας στην τροποποίηση του προγράμματος. Τον ενημερώσαμε  ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε ένα τέτοιο περιεχόμενο και θα δημοσιοποιήσουμε τη συζήτηση μας, ώστε να είναι έτοιμοι και οι συνάδελφοι να αντιδράσουν σε περίπτωση που το πρόγραμμα δεν αλλάξει και επιχειρηθούν  αιφνιδιαστικά «τετελεσμένα».

Με βάση τα παραπάνω:

  • καλούμε τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν σεμινάρια που στην ουσία αλλοιώνουν τον ρόλο του δασκάλου και τα παιδαγωγικά προτάγματα της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ισότητας  και της συλλογικότητας.

  • σε περίπτωση που μπει το θέμα της παιδικής επιχειρηματικότητας τους καλούμε να μην αποδεχτούν να διεξαχθεί το θέμα αυτό και να αντιδράσουν ζητώντας να σταματήσει αυτή η εισήγηση.

  • σε κάθε περίπτωση αν δεν το αποδεχτούν οι διοργανωτές καλύπτουμε τους συναδέλφους να αποχωρήσουν δηλώνοντας στάση εργασίας μίας ώρας (στη διάρκεια της συγκεκριμένης εισήγησης), την οποία ο σύλλογος προκηρύσσει, ώστε αν χρειαστεί να μπορεί ο κάθε συνάδελφος να τη χρησιμοποιήσει.

 

Οι εκπαιδευτικοί που δίνουμε καθημερινό αγώνα για την ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών μας χρειάζεται να ορθώσουμε τοίχο αντίστασης στις λογικές και τα σεμινάρια που τις προάγουν, που θέλουν τους σημερινούς μαθητές μας αυριανούς εργαζόμενους, ευέλικτους, φθηνούς, χωρίς κρίση και με σκυμμένο το κεφάλι.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιώργος Διαμαντόπουλος
Τραγωδία στη Βέροια: Πέθανε ο 32χρονος αθλητής Γιώργος Διαμαντόπουλος
Ο αθλητής Γιώργος Διαμαντόπουλος, έφυγε σε ηλικία μόλις 32 ετών, προκαλώντας βαθιά θλίψη στην τοπική κοινωνία της Βέροιας
Τραγωδία στη Βέροια: Πέθανε ο 32χρονος αθλητής Γιώργος Διαμαντόπουλος
Πρόσωπο
Ραγδαία αύξηση στις αισθητικές παρεμβάσεις από νεαρά άτομα – Τι αποκαλύπτουν ειδικοί για το φαινόμενο
Στη δίνη αισθητικών επεμβάσεων μία γενιά γεμάτη… φίλτρα
Ραγδαία αύξηση στις αισθητικές παρεμβάσεις από νεαρά άτομα – Τι αποκαλύπτουν ειδικοί για το φαινόμενο
τάσος αβραντίνης
Συνέντευξη του Τάσου Αβραντίνη στο alfavita: To ΙΔΟΜ προτείνει Νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών, αξιολόγηση και εθνικό απολυτήριο
Συνέντευξη του κ. Τάσου Αβραντίνη, Προέδρου του Ινστιτούτου Δημοσιονομικών και Οικονομικών Μελετών στο alfavita.gr και το Νίκο Μακρή: Μια εκτενής...
Συνέντευξη του Τάσου Αβραντίνη στο alfavita: To ΙΔΟΜ προτείνει Νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών, αξιολόγηση και εθνικό απολυτήριο
Παύλος Μαρινάκης
Μαρινάκης για δίωξη Έφης Λάζου: «Ουδέν σχόλιο, σε εξέλιξη η ΕΔΕ για την εκπαιδευτικό»
«Δεν είμαστε εδώ να σχολιάζουμε μια εν εξελίξει ΕΔΕ σαν να βρισκόμαστε σε καφενείο», σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απαντώντας σε ερωτήσεις...
Μαρινάκης για δίωξη Έφης Λάζου: «Ουδέν σχόλιο, σε εξέλιξη η ΕΔΕ για την εκπαιδευτικό»