Thumbnail
ΚΕΜΕΤΕ

Με αφορμή την παραπληροφόρηση, που υπήρξε, σχετικά με την ομάδα εργασίας «Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ», το ΔΣ του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. διευκρινίζει  στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες τα ακόλουθα:

  1. Σε αντίθεση με τη συκοφαντική τακτική διάφορων κύκλων, η ΟΛΜΕ και το ΚΕΜΕΤΕ στήριζαν ανέκαθεν και φυσικά εξακολουθούν να στηρίζουν την Τ.Ε.Ε., τα εργασιακά δικαιώματα όλων των συναδέλφων/συναδελφισσών που υπηρετούν στα σχολεία της, όπως και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των μαθητριών της.
  2. Σε αυτή τη βάση, και ταυτόχρονα με τη διαχρονική συνδικαλιστική δράση της ΟΛΜΕ για την υπεράσπιση της ΤΕΕ εναντίον των ασκούμενων πολιτικών διαδοχικών κυβερνήσεων (π.χ. μετατροπή της ΤΕΕ σε κατάρτιση, μαθητεία στη Δ/βάθμια εκπ/ση, κατάργηση Τομέων και ειδικοτήτων, διαθεσιμότητες, καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, ιδιωτικοποίηση,  επαγγελματικά δικαιώματα, ολιγομελή τμήματα κ.ά.), το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. με πλήθος επιστημονικές επεξεργασίες, παρουσιάσεις, Εκπαιδευτικά Συνέδρια, και ημερίδες σε ολόκληρη την Ελλάδα, συνέβαλε με τις τεκμηριώσεις του στις διεκδικήσεις του κλάδου για τη στήριξη, την αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ισότιμη θέση της στη Δ/βάθμια εκπαίδευση, και αυτό θα εξακολουθήσει να κάνει.
  3. Η ομάδα εργασίας με θέμα «Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ», που αποφασίστηκε να συγκροτηθεί από το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. και την Ο.Λ.Μ.Ε. με ανοιχτή συμμετοχή των συναδέλφων της βάσης, θα διερευνήσει προβλήματα και αστοχίες που δημιουργούνται μετά τις πρόσφατες νομοθετικές αλλαγές, διατυπώνοντας προτάσεις για την αντιμετώπισή τους, μέχρι τη λειτουργία του Ενιαίου Λυκείου - τύπου Πολυκλαδικού, το οποίο όμως όλοι γνωρίζουμε ότι απαιτεί κυρίως άλλες οικονομικές συνθήκες για να υλοποιηθεί. Έτσι, η συγκεκριμένη ομάδα θα ασχοληθεί με τη λειτουργία Τομέων και Ειδικοτήτων στην παρούσα φάση λειτουργία των ΕΠΑΛ.
  4. Σε ό,τι αφορά τις θέσεις της ΟΛΜΕ, παραθέτουμε αποσπάσματα από τις ‘’Θέσεις και προτάσεις της ΟΛΜΕ για το «Νέο σχολείο» -«Νέο Λύκειο»’’ (2011):

 «Πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι προοπτικά, η ανάπτυξη ενός σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα, που θα αξιοποιεί τα θετικά χαρακτηριστικά του πολυκλαδικού λυκείου, στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.» … «Για το άμεσο μέλλον, προτείνουμε την ύπαρξη μεταβατικού σταδίου, που είναι αναγκαίο για την ουσιαστική αναβάθμιση και ισότιμη ένταξη της Τ.Ε.Ε. στη λυκειακή βαθμίδα. Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνουμε τα παρακάτω άμεσα μέτρα:

  • Να δημιουργηθεί μια και μόνο δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λυκειακό επίπεδο μετά το γυμνάσιο, σχεδιασμένη στην κατεύθυνση της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
  •    Ο σχεδιασμός της ΤΕΕ στο πλαίσιο της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης επιβάλλει την ύπαρξη μετά το γυμνάσιο μιας μόνο δομής λυκείου για την ΤΕΕ, ισότιμης με τη γενική-ακαδημαϊκή κατεύθυνση, τόσο όσον αφορά το επίπεδο σπουδών όσο και τη νομοθεσία που την διέπει  και την αξία του πτυχίου ή απολυτηρίου που κάθε κατεύθυνση θα παρέχει.  Για αυτό είναι απαραίτητη η υπαγωγή στο ΥΠΕΠΘ όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας). Είναι απαραίτητη, επίσης, η κατάργηση των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ και κάθε άλλης μορφής επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης πριν τα 18 χρόνια του μαθητή και μέχρι την ολοκλήρωση του 12ετούς υποχρεωτικού κύκλου εκπαίδευσης.»

Μετά  από όλα τα παραπάνω, είναι φανερό, ότι στις σημερινές λόγω κρίσης και μνημονίων ιδιαίτερα κρίσιμες συνθήκες, τόσο η Ο.Λ.Μ.Ε. όσο και το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. (το οποίο ερευνά και τεκμηριώνει τις θέσεις της) όχι μόνο στηρίζουν την Τ.Ε.Ε. αλλά και διεκδικούν την καλύτερη αντιμετώπισή της  από την Πολιτεία, όπως και τη λειτουργία της, ως απαράβατο όρο και προϋπόθεση για να γίνει πραγματικότητα το σχολείο του μέλλοντος στη βάση του πολυκλαδικού.

 

                                              Για το Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Διορισμός 10.000 εκπαιδευτικών σε Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση - Η δήλωση της Σοφίας Ζαχαράκη
Στους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς θα δοθεί προθεσμία να υπογράψουν τη Πράξη διορισμού μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου
Διορισμός 10.000 εκπαιδευτικών σε Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση - Η δήλωση της Σοφίας Ζαχαράκη
Μπούρας
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ο «Αρμαγεδδών» του Δημογραφικού απειλεί τα Δημόσια Πανεπιστήμια
Μείωση γεννήσεων, συρρίκνωση μαθητών και φοιτητών: Ο Χρήστος Μπούρας προειδοποιεί για κατάρρευση του ακαδημαϊκού χάρτη
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ο «Αρμαγεδδών» του Δημογραφικού απειλεί τα Δημόσια Πανεπιστήμια
Γιώργος Πετράκης
Γιώργος Πετράκης: Ο γιατρός που έβαλε στη θέση του τον Άδωνη Γεωργιάδη
Γιατρός από το Νοσοκομείο Χανίων καταγγέλλει την υποστελέχωση και την εξάντληση του προσωπικού – Απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση στον υπουργό Υγείας
Γιώργος Πετράκης: Ο γιατρός που έβαλε στη θέση του τον Άδωνη Γεωργιάδη
Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+
Erasmus+: Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών
Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+
Erasmus+: Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών