Thumbnail

Ανακοίνωση της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος

Τα αποτελέσματα των πρόσφατων Πανελλαδικών Εξετάσεων για την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έδειξαν με σαφή τρόπο ότι ο καθορισμός ξεχωριστού Επιστημονικού Πεδίου Επιστημών της Εκπαίδευσης οδηγεί στην υποβάθμιση και απαξίωση των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Το γεγονός ότι το Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης περιλαμβάνει μόνο 37 Πανεπιστημιακά Τμήματα, ενώ τα άλλα τέσσερα Πεδία πολλά περισσότερα (111, 218, 194 και 98 αντίστοιχα), αποτρέπει τους υποψήφιους φοιτητές να το επιλέξουν. Λίγοι υποψήφιοι αποφάσισαν να διαγωνιστούν στο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης έχοντας μόνο 37 επιλογές τμημάτων, από τα οποία 13 είναι προσβάσιμα και μέσω των άλλων Επιστημονικών Πεδίων, όταν σε εκείνα τα Πεδία είχαν πολύ περισσότερες επιλογές και, συνεπώς, πολύ περισσότερες πιθανότητες εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Επιπλέον, πολλοί υποψήφιοι, που επιθυμούσαν να δηλώσουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα εάν περιλαμβάνονταν ως ομάδα Τμημάτων σε άλλα Πεδία, δεν τα δήλωσαν διότι θα έπρεπε να εξεταστούν και σε 5ο μάθημα, επιλογή που συνεπάγεται πολύ μεγαλύτερη κόπωση και λιγότερες πιθανότητες επιτυχίας, αφού ο υποψήφιος μοιράζει το χρόνο μελέτης του όχι σε 4 αλλά σε 5 μαθήματα, τα οποία, μάλιστα, δεν έχουν επιστημολογική συνάφεια μεταξύ τους.

Όλα τα παραπάνω δεδομένα, σε συνδυασμό με την έλλειψη διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, τη διόγκωση της ανεργίας-αδιοριστίας και τη μείωση των αποδοχών των αναπληρωτών, έχουν ως αποτέλεσμα πολύ λιγότεροι, κατά κανόνα με χαμηλές επιδόσεις, υποψήφιοι να προτιμούν τα Παιδαγωγικά Τμήματα. Οι συνέπειες θα είναι τραγικές για το επίπεδο σπουδών, για το επίπεδο των εκπαιδευτικών που θα μορφώνουν τα παιδιά της ελληνικής κοινωνίας και ελάχιστα αναστρέψιμες από τους καθηγητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων στις παρούσες συνθήκες λειτουργίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος εκφράζει τη βαθιά ανησυχία της για αυτή την κατάσταση και για τους κινδύνους τους οποίους εγκυμονεί για το παρόν και το μέλλον της μόρφωσης των μαθητών και της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων, ζητήματα που συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους.

Ως εκ τούτου, η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος ζητά από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να καταργήσει άμεσα το Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επιλογής των Παιδαγωγικών Τμημάτων μέσα από όλα τα Επιστημονικά Πεδία για όλους τους υποψήφιους φοιτητές.

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                                      Ο Γραμματέας

Κωνσταντίνος Μαλαφάντης                                                             Γεώργιος Γρόλλιος  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σχολεία
«Πρωινές γιορτές, άδεια θρανία»: Η επιστολή που αγγίζει χιλιάδες γονείς
Γονέας θίγει προβλήματα στην καθημερινότητα των σχολείων: «Χρειαζόμαστε περισσότερη δημιουργικότητα και σεβασμό στον χρόνο των παιδιών και των...
«Πρωινές γιορτές, άδεια θρανία»: Η επιστολή που αγγίζει χιλιάδες γονείς
dialeimma.jpg
Από το "ντριν" στο… Βιβάλντι – Πρωτοποριακή αλλαγή στο σχολικό κουδούνι φέρνει ηρεμία σε Δημοτικά σχολεία
Τέλος στο άχαρο… «ντριν»: Κουδούνι σε Δημοτικό του Ηρακλείου παίζει Μπετόβεν και Βιβάλντι!
Από το "ντριν" στο… Βιβάλντι – Πρωτοποριακή αλλαγή στο σχολικό κουδούνι φέρνει ηρεμία σε Δημοτικά σχολεία