Thumbnail
Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου Γαράζου Ρεθύμνου

O Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Γαράζου Ρεθύμνου εκφράζει την αντίδρασή του απέναντι στην  πρόσφατη τροπολογία που ψηφίστηκε  στο πλαίσιο του  Νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου» κι αφορά την ενσωμάτωση των τμημάτων Ένταξης στα τμήματα της Γενικής Παιδείας.

 

Η συγκεκριμένη τροπολογία ψηφίστηκε βεβιασμένα χωρίς να έχει τοποθετηθεί ρεαλιστικά η εκπαιδευτική κοινότητα. Η λογική της μεταφοράς των τμημάτων ένταξης στις γενικές τάξεις του σχολείου δε διευκολύνει το εκπαιδευτικό  έργο του σχολείου μας: Η πλειοψηφία των μαθητών μας έχει συσσωρευμένα μαθησιακά κενά απ όλες τις τάξεις του Δημοτικού, έντονη διάσπαση προσοχής, καθώς και πολύπλοκα προβλήματα συμπεριφοράς που χρήζουν εξατομικευμένου πλαισίου υποστήριξης.  Έχουμε μάλιστα ως σύλλογος εκφράσει την ανάγκη  παρουσίας εξειδικευμένου προσωπικού (ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός), ακριβώς για να βοηθηθούν οι μαθητές μας που φοιτούν τόσο στη γενική τάξη όσο και στο τμήμα ένταξης.  Nα   σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο Γυμνάσιο συστεγάζεται με το ΕΠΑΛ Γαράζου  το οποίο  έχει τις ίδιες ανάγκες. Ωστόσο, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες σε βάθος μιας πενταετίας να συσταθούν και στο ΕΠΑΛ τμήματα ένταξης, αφού οι ίδιοι μαθητές ανακυκλώνονται με τα ίδια προβλήματα συμπεριφοράς και μαθησιακά κενά, το αίτημα δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί. Καθίσταται για εμάς τους εκπαιδευτικούς επιβεβλημένη η λειτουργία  οργανωμένων τμημάτων ένταξης εκτός γενικής τάξης σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο κι εξοπλισμένο με σύγχρονα εποπτικά μέσα.

Επιπλέον, η συμπερίληψη-συνδιδασκαλία που προωθήθηκε ενισχύει το δασκαλοκεντρικό μοντέλο. Απαξιώνεται ο ρόλος του αναπληρωτή καθηγητή της ένταξης που προσλαμβάνεται με σύμβαση ορισμένου χρόνου σ ένα καινούριο κάθε χρονιά σχολείο, όποτε το Υπουργείο κάνει προσλήψεις: μέσα στη γενική τάξη μειώνεται ο εκπαιδευτικός χρόνος και οι στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή και ο ίδιος ο εκπαιδευτικός κινδυνεύει να μετατραπεί σε βοηθητικό προσωπικό  εντός κι εκτός γενικής τάξης, χωρίς σαφή προσδιορισμένο παιδαγωγικό ρόλο. Αυτομάτως με τη συγκεκριμένη τροπολογία εκφυλίζεται για τους ίδιους λόγους και ο θεσμός της παράλληλης στήριξης.

Για να εφαρμοστεί η συμπερίληψη στο  σχολείο του 2016 χρειάζεται επιμόρφωση κι ενισχυμένα κονδύλια. Ζητάμε να καταργηθεί αυτή η «πρόχειρη τροπολογία» και να αναβαθμιστεί ρεαλιστικά ο θεσμός των τμημάτων ένταξης. Επιβάλλεται να  γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή και το προσωπικό των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης να βρίσκεται στο σχολείο μας από την αρχή της σχολικής  χρονιάς.  Τέλος ζητάμε να πλαισιωθεί το σχολείο μας με σύγχρονα εποπτικά μέσα  και κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.

                                                           O Σύλλογος Διδασκόντων

   του Γυμνασίου Γαράζου Ρεθύμνου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kakopoiisi_paidioy.jpg
Καραμανδάνειο: Τι αποκαλύπτει ο πατέρας του 7χρονου για τα σημάδια στην πλάτη
Η υπόθεση που έχει προκαλέσει ανησυχία στην Πάτρα αφορά ένα 7χρονο αγόρι ΑμεΑ, το οποίο εξετάστηκε στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων, όταν...
Καραμανδάνειο: Τι αποκαλύπτει ο πατέρας του 7χρονου για τα σημάδια στην πλάτη
εκλογες
Δημοσκόπηση MRB: Ποσοστό 74,5% θεωρεί ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ
Δημοσκόπηση MRB: Το 51,8% διαφωνεί με την πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στην Τουρκία
Δημοσκόπηση MRB: Ποσοστό 74,5% θεωρεί ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ