Thumbnail
ΣΥΝΕΚ/ΜΕΤΑ

Μετά την προ μηνός δήλωσή του για χιλιάδες πλεονάζουσες ώρες, πλασματικά κενά και πελατειακές νοοτροπίες των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας, κ. Φίλης, αντί να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του για την πλήρη κάλυψη των κενών με πρόσληψη αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών, προχώρησε στην έκδοση εγκυκλίου, με την οποία καλούσε τους σχολικούς σύμβουλους να πάνε στα σχολεία και να αναμορφώσουν τα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα, ώστε να «αξιοποιηθούν» οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες και να καλυφθούν έτσι διδακτικά κενά.   

Εκτός από την αναστάτωση που προκάλεσε αυτή η απόφαση στα σχολεία εν μέσω σχολικής χρονιάς και που είχε σαν αποτέλεσμα την ανατροπή των  ωρολόγιων προγραμμάτων, με τη μετακίνηση για συμπλήρωση ωραρίου συναδέλφων με πλεόνασμα 1 ή και 2 ωρών, η απόφαση αυτή αναθέτει στους σχολικούς συμβούλους το έργο της διάθεσης εκπαιδευτικών - αρμοδιότητα των υπηρεσιακών συμβουλίων - μετατρέποντάς τους σε όργανα της διοίκησης μέσα στα σχολεία και δυναμιτίζοντας έτσι το ήδη τραυματισμένο από τη διαδικασία της «αξιολόγησης» της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου κλίμα εμπιστοσύνης, που αποτελεί αναγκαία  προϋπόθεση για την άσκηση του παιδαγωγικού έργου.  

  Και σαν να μην ήταν αρκετά όλα αυτά, εμφανίστηκε ξανά στο προσκήνιο ο λαλίστατος κύριος Λιάκος, με τις απαράδεκτες δηλώσεις του για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα… κενά, ανάμεσα στις ώρες διδασκαλίας!  

Το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση και στο δωρεάν δημόσιο σχολείο, που απειλείται και υπονομεύεται από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας, τα μνημόνια, την επί χρόνια υποχρηματοδότηση της Παιδείας και τα διδακτικά κενά που τείνουν να παγιωθούν τα τελευταία χρόνια, μπορεί να προστατευτεί μόνο μέσα από μόνιμους διορισμούς και σειρά άλλων υποστηρικτικών μέτρων, που προϋποθέτουν την γενναία και  άμεση οικονομική στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης.  

Είναι αυτονόητο ότι οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να υπηρετούν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Το να μετατρέπεται όμως ο εκπαιδευτικός σε λάστιχο για να καλύπτει κατακερματισμένα κενά 1 ή 2 ωρών σε 3, 4 ή και περισσότερα σχολεία, καλύπτοντας παράλληλα σειρά διοικητικών, υποστηρικτικών, ακόμα και ανθρωπιστικών ελλειμμάτων, απλά επιτείνει τη διάλυση τόσο του ίδιου του εκπαιδευτικού όσο και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου.  

Τέλος, θα συμβουλεύαμε κάποιους να κάνουν τον κόπο να περάσουν πρώτα από οποιοδήποτε δημόσιο σχολείο,  να διαπιστώσουν «ιδίοις όμμασι» τις συνθήκες υπό τις οποίες ασκούν τα καθήκοντά τους οι εκπαιδευτικοί, και μετά να αποφασίζουν ή να ομιλούν .  

Αθήνα, 3 Μαρτίου 2016  

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ/ΜΕΤΑ   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;