Thumbnail
Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α

Κύριε Υπουργέ Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων,

το Σεπτέμβριο του 2014 το Υπουργείο Παιδείας θεσμοθέτησε, στο ευρύτερο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου», την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με προτεινόμενη ημέρα διεξαγωγής την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.

Η ΠΕΝΕΛΦΑ, συμφωνώντας με το σκεπτικό της παραπάνω απόφασης και  αναγνωρίζοντας τη συμβολή της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού στην καλλιέργεια και προώθηση αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων απαραίτητων για τη δημιουργία ενεργών δημοκρατικών πολιτών, υποστήριξε την Ημέρα αυτή.

Επιπρόσθετα, ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Β’ Αθήνας, στην προσπάθεια του να αξιολογήσει τις δράσεις που υλοποιήθηκαν και να συμβάλλει στην όσο το δυνατόν αρτιότερη διεξαγωγή τους στο μέλλον, διενήργησε έρευνα αποστέλλοντας ερωτηματολόγια το 2014 σε όλους τους διευθυντές των σχολικών μονάδων της  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας. Το σύνολο των διευθυντών  που απάντησαν στην έρευνα ήταν 150 άτομα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν πως, παρότι στην πλειονότητα τους οι Διευθυντές επικρότησαν τη θεσμοθέτηση της συγκεκριμένης Ημέρας, αντιμετώπισαν όμως πολλές δυσχέρειες, οι οποίες οφείλονταν κυρίως στην ημερομηνία διεξαγωγής της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.

Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των Διευθυντών:

§         Καθώς η ημέρα αυτή ορίστηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, διάστημα κατά το οποίο συνήθως υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες και ο ετήσιος προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, παρουσιάστηκαν λειτουργικές δυσκολίες και ανεπάρκεια του διαθέσιμου χρόνου προετοιμασίας, γεγονός που έκανε σαφές ότι η σωστή προετοιμασία αυτής της εκδήλωσης κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία είναι δυσχερής.  

§         Η συμμετοχή του συνόλου των μαθητών στις αθλητικές δραστηριότητες δεν ήταν δυνατή, καθώς δεν είχε λήξει η προθεσμία προσκόμισης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητού.

§         Στα ειδικά σχολεία δεν είχε διευθετηθεί ακόμα το ζήτημα των σχολικών λεωφορείων, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά στην προσέλευση των μαθητών.  

§         Η απασχόληση πολλών εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σε 2 ή και 3 σχολεία είχε ως συνέπεια την παρουσία προβλημάτων συντονισμού, καθώς τα προγράμματα ήταν ακόμη υπό διαμόρφωση.

§         Οι νεότεροι τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν δυσκολία προετοιμασίας των μαθητών τους, καθώς δεν είχαν τον χρόνο να τους γνωρίσουν επαρκώς, ώστε να οργανώσουν ανάλογες δραστηριότητες.

§         Επιπλέον δυσκολίες ανέκυψαν όσον αφορά στη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, καθώς μόλις είχε ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά και δεν υπήρχε αρκετός χρόνος ώστε να συντονιστούν.

§         Οι μαθητές, ειδικά της Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου, δεν είχαν εγκλιματιστεί ακόμα στο νέο τους σχολικό περιβάλλον και ήταν διστακτικοί ως προς τη συμμετοχή τους. Επίσης, υπήρχε ανομοιογένεια ως προς την αθλητική παιδεία τους, καθώς προέρχονταν από διαφορετικά σχολεία.

§         Η τοποθέτηση του Προγράμματος στην αρχή του έτους δεν παρείχε τον αναγκαίο χρόνο για κάποια επιμόρφωση ή, έστω, για υποστήριξη των εκπαιδευτικών με έντυπο, ηλεκτρονικό ή άλλο υλικό σχετικό με την θεματική του Προγράμματος και με τον τρόπο, με τον οποίο αυτό θα μπορούσε να συνδεθεί με το μάθημα της σχολικής Φυσικής Αγωγής. Επιπροσθέτως, παρατηρείται έλλειψη συγκεκριμένων προτάσεων από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής.

§         Το μικρό χρονικό διάστημα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς κατέστησε αδύνατη την  πρόσκληση γονέων, τοπικών φορέων και άλλων εμπλεκόμενων προσώπων της ευρύτερης σχολικής κοινότητας.

 

Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους οι περισσότεροι διευθυντές στην ερώτηση «Έχετε τυχόν πρόταση για την καλύτερη οργάνωση και διεξαγωγή της ημέρας αυτής  τα επόμενα χρόνια και γιατί;» προτείνουν την αλλαγή ημερομηνίας διοργάνωσης της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.

Δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε υπόψη την πρότασή μας με αριθμό 37/22.4.2015 για αλλαγή της ημερομηνίας διεξαγωγής της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, ώστε να εξαλειφθούν οι δυσχέρειες που αντιμετώπισαν οι διευθυντές κατά το σχολικό έτος 2014-15, αφού η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το σχολικό έτος 2015-16 ορίστηκε την 5η Οκτωβρίου 2015.

Εν κατακλείδι, θα πρέπει ο θεματικός στόχος του Προγράμματος να γνωστοποιείται με την έναρξη της σχολικής  χρονιάς, το δε Πρόγραμμα να λαμβάνει χώρα μετά την παρέλευση εύλογου διαστήματος από την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε η σχολική κοινότητα να έχει τον απαιτούμενο χρόνο προετοιμασίας.

Λαμβάνοντας υπόψη μας  τόσο τις προτάσεις των διευθυντών όσο και τις ιδιαιτερότητες του Λυκείου (λόγω Πανελληνίων Εξετάσεων), προτείνουμε  η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού να πραγματοποιείται κατά τον εορτασμό της Ολυμπιακής Ημέρας, την 6η Απριλίου, η οποία σε περίπτωση διακοπών Πάσχα, θα  μεταφέρεται την τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές.

Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε σύμφωνη προς τις αρμοδιότητές μας βοήθεια κρίνετε ότι μπορούμε να παράσχουμε.

Για το Δ.Σ.    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του