Thumbnail
Μακεδονική ένωση καθηγητών αγγλικής δημόσιας ΠΕ και ΔΕ

                          ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ

Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν.ΣΕΡΡΩΝ (Μ.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Σ.Δ.)

 TEACHERS OF ENGLISH UNION OF MACEDONIA (TEUM)

 englishteachersinserres.blogspot.com            

blogs.sch.gr/groups/english-teachers-in-serres/

 [email protected]

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΜΕΛΩΝ ΕΝΩΣΗΣ

   ΘΕΜΑ: ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΛΑΔΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΠΕ06 Ν. ΣΕΡΡΩΝ

   ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ:          Σέρρες,  07/06/2015

 Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων,

 Υφυπουργοί Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

κ.κ. Καθηγητές Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών & Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,

κ.κ. Σχολικούς Συμβούλους Αγγλικής

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης,

Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Βορείου Ελλάδος,

Τοπικές / περιφερειακές ενώσεις καθηγητών αγγλικής δημόσιας εκπαίδευσης

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ε.Λ.Μ.Ε. Σερρών

Εν μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεωv, ψηφοφορίας Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων, πολυνομοσχεδίων για την Παιδεία, ασάφειας για το μέλλον των μεταταγμένων συναδέλφων, παγώματος της βαθμολογικής εξέλιξης των συναδέλφων εκπ/κών και λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς επανερχόμαστε με τα πάγια αιτήματα του κλάδου μας.

Α. Β΄Ανάθεση Μαθήματος Ιστορίας

Δεδομένου ότι το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών των τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και του Ε.Κ.Π.Α. καθιστούν  την επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών ΠΕ06 ώστε να διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας στο γυμνάσιο και το λύκειο (γενικό και επαγγελματικό) αδιαφιλονίκητη, και δεδομένης της ανάθεσης του μαθήματος της Ιστορίας στους εκπαιδευτικούς ΠΕ06 στη βαθμίδα του Γυμνασίου (02-09-2014137852/Γ2) για το διδακτικό έτος 2014-2015 , οι φιλόλογοι Αγγλικής Γλώσσας επανερχόμαστε στο αίτημα μας να καθοριστεί με σαφήνεια  στην εγκύκλιο των β’ αναθέσεων το δικαίωμα των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ06 να διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας από το διδακτικό έτος 2015-2016 και εφεξής στη βαθμίδα του Λυκείου, όπου «Η ελληνική ιστορία εξετάζεται ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο της παγκόσμιας ιστορίας και ειδικά της ευρωπαϊκής, της οποίας και αποτελεί οργανικό τμήμα.» σύμφωνα με τις προδιαγραφές των σχολικών εγχειριδίων του Λυκείου.

Επιπλέον, προς επίρρωση της άποψης πως οι εκπαιδευτικοί του κλάδου μας είναι κατάλληλα καταρτισμένοι για να αναλάβουν τη διδασκαλία του μαθήματος σε αυτή τη βαθμίδα, παραθέτουμε απόσπασμα από το ΔΕΠΠΣ της Ιστορίας για το Λύκειο, όπου καθίσταται εμφανές πως η στοχοθεσία αφορά στην εξέταση της αλληλεπίδρασης της Ελληνικής ιστορίας με το ευρωπαϊκό και παγκόσμιο γίγνεσθαι:

Με τη διδασκαλία της Ιστορίας στο Λύκειο ­επιδιώκονται οι παρακάτω επιμέρους σκοποί:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές την ελληνική και παγκόσμια ιστορία από την αρχαιότητα ως σήμερα και να κατανοήσουν το βαθμό σύνδεσης ­της ιστορικής πορείας του Ελληνισμού με τις εξελίξεις που έλαβαν χώρα σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο
  • Να γνωρίσουν τους διάφορους πολιτισμούς, να εθιστούν στη διαδικασία μελέτης των σχέσεων μεταξύ των λαών, και να εκτιμήσουν τη συνεισφορά των λαών αυτών στον παγκόσμιο πολιτισμό.

Β. Αύξηση Ωρών Διδασκαλίας Αγγλικής Γλώσσας

Λαμβάνοντας υπόψη τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ και τη πρόθεσή του να ενισχύσει τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο με σκοπό οι μαθητές να παίρνουν το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας  μέχρι το τέλος του γυμνασίου και να ενισχυθεί η διδασκαλία της αγγλικής στο Λύκειο, ζητούμε από τον Υπουργό Παιδείας να εφαρμόσει τις επιταγές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες, το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) του Υπουργείου Παιδείας και τον Οδηγό του Εκπαιδευτικού Ξένων Γλωσσών και να αναπροσαρμόσει το ωράριο διδασκαλίας τόσο στα Γυμνάσια όσο και στα Λύκεια με:

  •   αύξηση των ωρών διδασκαλίας (3-4 ώρες) της αγγλικής σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και στην Α΄ και Β΄ Λυκείου
  •  ένταξη της διδασκαλίας της αγγλικής στη Γ΄ Λυκείου για τις εξετάσεις του ειδικού μαθήματος και
  • αύξηση σε τουλάχιστον 2 ώρες στα Μουσικά Λύκεια και  στα ΕΠΑΛ.

 Γ. Εφαρμογή  του μέτρου των επιπέδων στο Γυμνάσιο και επέκτασή του στο Λύκειο.

 

 Δ. Σύνδεση του μαθήματος Αγγλικών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

Θεωρούμε απαραίτητη τη σύνδεση του μαθήματος Αγγλικών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και την προώθησή του μέσα στο Δημόσιο Ελληνικό Σχολείο για την απόκτηση  πτυχίων Α2 στο Δημοτικό, Β2 στο Γυμνάσιο και Γ2 στη Β΄ Λυκείου, εφόσον αυτός είναι και ο στόχος του Υπουργείου. Προς αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη, εκτός από την αύξηση των ωρών διδασκαλίας, η διεύρυνση του θεσμού των  δημοτικών ΕΑΕΠ όπου  η  διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ξεκινά από την Α΄ Δημοτικού και έχει ενισχυθεί στις υπόλοιπες τάξεις(σε όσο το δυνατόν μικρότερα από άποψη αριθμού μαθητών τμήματα).

Οι παραπάνω ενέργειες θα δημιουργήσουν άλλωστε θέσεις και ώρες διδασκαλίας κυρίως στη Δευτεροβάθμια αλλά και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να λήξει και η περιπέτεια των μεταταγμένων ή υπεράριθμων συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ε. Επιμόρφωση β΄Επιπέδου

Διαμαρτυρόμαστε για τον αποκλεισμό μας από την Επιμόρφωση β΄Επιπέδου στις Νέες τεχνολογίες, ο οποίος καταπατά τις αρχές ισοτιμίας και αξιοκρατίας, καθώς στερεί τους εκπαιδευτικούς ΠΕ06 από μια ουσιαστική επιμόρφωση που προσφέρεται σε συναδέλφους με τους οποίους συνεργαζόμαστε στα ίδια σχολεία και δίνει προβάδισμα σε άλλους κλάδους δημιουργώντας έτσι  εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων.

ΣΤ. Μοριοδότηση Άριστης Γνώσης Ξένης Γλώσσας

Οι εκπαιδευτικοί Ξένων Γλωσσών υφίστανται την αδικία ότι δεν μοριοδοτούνται για την Άριστη Γνώση Ξένης Γλώσσας με το επιχείρημα ότι θεωρείται βασικό προσόν διορισμού. Ο νομοθέτης θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι οι υποψήφιοι έχουν εξεταστεί σε επιπλέον ειδικό μάθημα για την εισαγωγή τους στις Σχολές Αγγλικής Γλώσσας και ότι είναι τουλάχιστον παράτυπο να δικαιούνται αυτής της μοριοδότησης συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων κάτοχοι πτυχίων επιπέδου Γ2 (Proficiency) που είναι κατώτερα του πανεπιστημιακού πτυχίου Ξένης Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

 

Εμείς  οι εκπαιδευτικοί Αγγλικών του Νομού Σερρών ζητούμε από τον Υπουργό Παιδείας να λάβει υπόψη του  τα αιτήματά μας στον προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς και να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίησή τους.

 

Με εκτίμηση,

 

Το Δ.Σ. της ‘Ενωσης

Πρόεδρος                    Σουζάνα Δράμπα

Αντιπρόεδρος              Δώρα Γκένιου

Γραμματέας                Παληγιάννη Κατερίνα

Ταμίας                          Τσεπελή Μαριάνθη

Μέλη                             Πάνου Ελευθερία

                                       Χριστίνα Σαββοπούλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙ
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
Η Συρία στο στόχαστρο ιμπεριαλιστών, σιωνιστών και τζιχαντιστών που την καταστρέφουν και την διαμελίζουν
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
χοιτ
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή
Αυτό το πιάτο είναι ιδανικό για ιδιαίτερες περιστάσεις, είτε πρόκειται για ένα γιορτινό τραπέζι είτε για έναν ρομαντικό δείπνο, και σίγουρα θα...
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή