Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη5/6/2015

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 

Πρ. Κορομηλά 51

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622

[email protected] 

http://3elmethess.blogspot.gr/

Προτάσεις του ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ   για τη στάση του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή Διευθυντών των σχολείων

Με βάση τον καινούριο νόμο του υπουργείου παιδείας αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την επιλογή Διευθυντών των σχολικών μονάδων.

Το υπουργείο δεν τόλμησε να καταργήσει πλήρως, ένα αποδεδειγμένα διαβλητό σύστημα επιλογής στελεχών που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, το οποίο αναπαρήγαγε την ημετεροκρατία, προωθούσε τις πελατειακές και κομματικές εξυπηρετήσεις, αναδείκνυε το πρότυπο του διευθυντή manager και είχε στόχο την υπονόμευση της οργανωμένης συλλογικής συνδικαλιστικής δράσης.

Συγκεκριμένα :

·                     Διατήρησε αναλλοίωτη, αντί να καταργήσει, όπως ήταν και η θέση μας, την αυταρχική ιεραρχική δομή της διοίκησης των περιφερειακών Διευθυντών. Τους αντικατέστησε απλά με την εφαρμογή  πανομοιότυπου τρόπου με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αυτού του κομματικού ελέγχου.

·                     Άφησε άθικτο  μέχρι στιγμής όλο το αυταρχικό πλαίσιο του καθηκοντολογίου, (Υπουργική απόφαση Αρ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/02, ΦΕΚ 1340/16-10-02) που ο κλάδος  έχει καταστήσει ανενεργό, γιατί εκτός των άλλων έρχεται σε αντίθεση με τον Ν. 1566/85 και δίνει υπερεξουσίες στο Διευθυντή σε όλα τα ζητήματα που αφορούν τη σχολική ζωή.

·                     Δεν προχώρησε στον καθορισμό ουσιαστικών και αναβαθμισμένων αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων.

·                      Δεν κατάργησε στο σύνολό του το θεσμικό  πλαίσιο της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, το οποίο προφανώς θα αξιοποιηθεί στα νέα πλαίσια αξιολόγησης που ετοιμάζει η κυβέρνηση για το δημόσιο και την εκπαίδευση.

·                     Με τη δοκιμασμένη λογική του ελέγχου των συμβουλίων κρίσεων οι  περιφερειακοί Διευθυντές συμπλήρωσαν  τα υπηρεσιακά συμβούλια με άλλα δύο μέλη της αρεσκείας τους, ενώ ξεχάστηκαν οι δεσμεύσεις του τρίτου αιρετού!

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την περιορισμένη συμμετοχή της ψήφου των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων και την πριμοδότηση της προηγούμενης διοικητικής εμπειρίας αποθάρρυναν τη συμμετοχή συναδέλφων και την εμπλοκή του συλλόγου με αποτέλεσμα  να διαφαίνεται η τάση να  επιλεγούν οι  ίδιοι περίπου διευθυντές.

Παρ’ όλα αυτά εμείς επιμένουμε να  διεκδικούμε και να προτείνουμε:

·                       Οι σύλλογοι διδασκόντων να αναβαθμιστούν τώρα και να αναλάβουν όλες τις ουσιαστικές αρμοδιότητες στην διοικητική και παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Άμεση κατάργηση του «καθηκοντολογίου».

·                       Η επιλογή των Διευθυντών των σχολείων να γίνεται καθ’ ολοκληρία από το σύλλογο διδασκόντων μετά από πλατιά δημοκρατική συζήτηση και ψηφοφορία.

  • Οι Διευθυντές να έχουν ρόλο συντονιστή στην υλοποίηση των αποφάσεών του συλλόγου με τη συνεργασία και τη στήριξη όλων των μελών του. Απαραίτητες προϋποθέσεις γι αυτό είναι η  επαναφορά του ωραρίου  καθώς και  οι αναγκαίες υποστηρικτικές δομές (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες, κ.ά.) Ο συντονιστής εκτός της μείωσης του εκπαιδευτικού ωραρίου δεν δικαιούται επίδομα θέσης

·                       Οι Διευθυντές να είναι ανακλητοί όταν δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους που θα πηγάζουν από τις συλλογικές αποφάσεις.

·                       Οι σύλλογοι διδασκόντων από κοινού με τις ΕΛΜΕ, τους μαθητές και τους γονείς να αναλάβουν  αγωνιστική υλοποίηση των προτάσεων και θέσεων τους.

Δεν έχουμε αυταπάτες ότι με  τη συμμετοχή μας στις διαδικασίες επιλογής των Διευθυντών μπορούμε να αλλάξουμε το αντιεκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα. Μπορούμε όμως να τις αξιοποιήσουμε και να διαμορφώσουμε καλύτερους όρους για την προώθηση ενός βαθύτατου εκδημοκρατισμού που απαιτείται να γίνει σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα που θα κατοχυρώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο των εκπαιδευτικών και των  συλλόγων διδασκόντων σ’ αυτό.

Καλούμε τους συναδέλφους-συναδέλφισσες

·                       Να ψηφίσουν όσους/ες συμβάλλουν στην προώθηση και υλοποίηση ζητημάτων της σχολικής μονάδας και των αποφάσεων του κλάδου, υπερασπίζουν και προωθούν την δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.

·                       Να απορρίψουν όσους/ες συνέβαλαν στην προώθηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων, ιδιαίτερα στο θέμα της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, χρησιμοποίησαν αυταρχικές μεθόδους και συμπεριφορές, περιθωριοποίησαν τον σύλλογο του σχολείου.  Να αξιοποιήσουν προς αυτή την κατεύθυνση  την δυνατότητα του λευκού  ή της αποχής όταν κρίνεται απαραίτητο, ώστε ο σύλλογος να επανακαθορίσει το επόμενο διάστημα την εξέλιξη για το θέμα του Διευθυντή της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

·                       Να στείλουν μήνυμα ότι όλοι οι Διευθυντές πρέπει να εναρμονίζονται με τις συλλογικές αποφάσεις και να τις προωθούν.

Πριν την ψηφοφορία να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου ώστε να συζητηθούν αναλυτικά, ανοιχτά και δημοκρατικά τα ζητήματα αυτά και να διαμορφωθούν δημοκρατικά πλαίσια λειτουργίας του συλλόγου.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                              Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                  ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΝΑΡΕΛΗ


Θεσσαλονίκη 7/6/2015

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                        

Πρ. Κορομηλά 51

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622

e-mail: [email protected] 

http://3elmethess.blogspot.gr/

ΓΙΑ THN ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΛ

Με τον ν.4327/15 δίνεται το δικαίωμα για πρώτη φορά στο σύλλογο διδασκόντων να συμμετέχει στην επιλογή  του δ/ντη της σχολικής μονάδας, έστω και με το χαμηλό ποσοστό του 33%.

Για το θέμα αυτό έχουμε αναλυτικά διατύπωση την  θέση μας, που είναι και θέση ολόκληρου του κλάδου, ο δ/ντης της σχολικής μονάδας να εκλέγεται αποκλειστικά από τον σύλλογο διδασκόντων.

Δυστυχώς για τους περισσότερους από τους συναδέλφους των τεχνικών ειδικοτήτων δεν δίνεται ούτε αυτό  δικαίωμα της επιλογής του δ/ντη στο  ΕΠΑΛ που έχουν τις περισσότερες ώρες, με το πρόσχημα ότι συμμετέχουν στην επιλογή του δ/ντη του Εργαστηριακού Κέντρου (ΕΚ), θεωρώντας δηλ. ότι το ΕΚ είναι σχολική μονάδα!!

  • Το ΕΚ δεν είναι σχολική μονάδα αλλά εκπαιδευτική, όπως σαφώς καθορίζεται από την Γ2/6098/01 υπουργική απόφαση.

  • Το ΕΚ επειδή δεν είναι σχολική μονάδα, δεν έχει οργανικές θέσεις, δεν έχει δικούς του μαθητές αλλά εξυπηρετεί τους μαθητές των σχολικών μονάδων που υποστηρίζει, δεν εκδίδει δικές του μισθοδοτικές καταστάσεις, ούτε ο δ/ντης του εγκρίνει τις άδειες του εκπαιδευτικών και γενικά δεν έχει αρμοδιότητες παιδαγωγικού χαρακτήρα, αλλά συνεργάζεται με την σχολική μονάδα όπου αυτό χρειαστεί.

  • Το ΕΚ έχει ως αποκλειστική αρμοδιότητα την διαχείριση των εργαστηρίων κατεύθυνσης, του υλικού τους και ότι άλλο έχει σχέση με αυτό (ασφάλεια μαθητών, υλικού κλπ)

  • Αντίθετα με την επιλογή των δ/ντων σχολικών μονάδων και ΕΚ, στο θέμα της επιλογής υποδ/ντων σχολικών μονάδων και υπευθύνων τομέων στα ΕΚ, δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής όλων των συναδέλφων και στις δύο διαδικασίες!!

Αν τελικά ισχύσει αυτή η απαράδεκτη διάκριση μόνο το 40% και ίσως λιγότερο των μελών του συλλόγου διδασκόντων στα ΕΠΑΛ θα συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής  του δ/ντη, παραχαράζοντας μ αυτό τον τρόπο την βούληση του!!

Για όλους τους παραπάνω λόγους απαιτούμε άμεσα την άρση της απαράδεκτης αυτής διάκρισης. Ολοι οι εκπαιδευτικοί έχουν το δικαίωμα της επιλογής του δ/ντη της σχολικής μονάδας στην οποία ανήκουν!

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ              ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΝΑΡΕΛΗ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση