Thumbnail
ΔΑΚΕ ΔΕ Ζακύνθου

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

ΚΕΝΑ & ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ – ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΠΥΣΔΕ

24/5/2015

1.- Σύμφωνα με την εγκύκλιο 77679/Ε2/15-05-2015 με θέμα «Υπολογισμός κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2015-2016», που προωθήθηκε ως πίνακας προς συμπλήρωση στις 19/5/2015 στα σχολεία, ζητήθηκε από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας η συμπλήρωση πινάκων μέχρι την Τρίτη 26/5/2015!

Δηλαδή μέσα στην περίοδο των πανελληνίων εξετάσεων και σε μία (26/5 για τα Ιόνια νησιά) ή δύο (21/5 και 26/5 για τα υπόλοιπα σχολεία) ημέρες ενδοσχολικών εξετάσεων κλήθηκαν τα λύκεια:

  1. Να συντάξουν πίνακες με τους προσανατολισμούς που επιλέγουν οι μαθητές οι οποίοι προάγονται στη Β΄ και Γ΄ λυκείου.
  2. Να συντάξουν πίνακες με τα μαθήματα επιλογής για την Α΄ Λυκείου, πού όμως θα συνταχθούν από τα Γυμνάσια από τα οποία θα  προέρχονται οι μαθητές (απόφοιτοι  Γυμνασίου).
  3. Να κατανείμουν αυτούς τους μαθητές σε τμήματα ανά τάξη και προσανατολισμό.

Έτσι οι μαθητές της Β΄ προς Γ΄ Λυκείου κλήθηκαν να δηλώσουν αιφνιδιαστικά τις επιλογές τους, την ώρα που εκκρεμούσαν να καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση:

Ι. Η εξεταστέα ύλη στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού.

ΙΙ. Ο καθορισμός των δύο (2) μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας για κάθε Επιστημονικό Πεδίο.

ΙΙΙ. Οι συντελεστές βαρύτητας σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολιμού και Επιστημονικό Πεδίο.

ΙV. Ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων για  την εισαγωγή των υποψηφίων στις σχολές ή στα τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ .

V. Ποιες σχολές συμπεριλαμβάνει το κάθε Επιστημονικό Πεδίο. 

VI. Σε ποια Επιστημονικά Πεδία θα ενταχθούν οι σχολές του Στρατού, της Αστυνομίας και του Εμπορικού Ναυτικού.

Χωρίς τα στοιχειωδώς αυτονόητα κριτήρια επιλογής εκ μέρους των μαθητών, οι επιλογές τους ήσαν σαφώς πρόχειρες και επομένως εντελώς αναξιόπιστες.

Οι ως άνω πίνακες θα χρησιμοποιηθούν για τη σύνταξη των κενών οργανικών θέσεων ανά περιοχή ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (όπως ορίζεται στην εγκύκλιο).

Προκύπτουν εύλογα ερωτήματα ως προς την αξιοπιστία αυτών των πινάκων. Είναι εξαιρετικά πιθανό να προκύψουν μεταθέσεις «στον αέρα» μια και η διαδικασία καταγραφής των προθέσεων των μαθητών μόνο την πραγματικότητα δεν πρόκειται να αποτυπώσει.  

Καταγγέλλουμε την προφανή απαξίωση της διαδικασίας των μεταθέσεων που σε συνδυασμό με την ελάττωση των ωρών διδασκαλίας στους κλάδους ΠΕ04-01 (φυσικοί) και ΠΕ02 (φιλόλογοι) δύο ερμηνείες επιδέχεται. Ή το Υπουργείο στοχεύει στην οργανικότητα  ή υπάρχει άγνοια και απειρία της εκπαιδευτικής πραγματικότητας εκ μέρους των υπευθύνων.

 

2.- Με απόφαση που υπέγραψε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης ορίστηκαν μετά από πρόταση των Περιφερειακών διευθυντών τα επιπλέον τακτικά και αναπληρωματικά μέλη στα ΠΥΣΔΕ, όταν κρίνονται θέματα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Ο νόμος  3848/10 προέβλεπε για τη διευρημένη αυτή σύνθεση πως  θα έπρεπε να υπάρχει υποχρεωτικά :  

α) ένας σχολικός σύμβουλος, κατά προτίμηση με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διοίκηση της εκπαίδευσης και

β) ένας διευθυντής σχολικής μονάδας της ίδιας εκπαιδευτικής περιφέρειας, κατά προτίμηση με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διοίκηση της εκπαίδευσης ή στα παιδαγω­γικά και, εφόσον δεν υπάρχει, εκπαιδευτικός με βαθμό Α΄ με σημαντική εκπαιδευτική και διοικητική εμπειρία. Σε κάθε περίπτωση οι παραπάνω θέσεις προκηρύσσονταν, γίνονταν αιτήσεις και με βάση τις αιτήσεις γινόταν η επιλογή.

Σύμφωνα πλέον με το ν.4327/14-5-2015 στο άρθρο 23/παρ. 13 αναφέρεται ότι «Τα μέλη της περίπτωσης α’ ορίζονται με τους αναπληρωτές τους με
απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης

Ορίστηκαν λοιπόν τα νέα μέλη του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ με βάση το νέο νόμο νόμιμα αλλά όχι συνταγματικά. Όχι συνταγματικά αφού η συνταγματική κατοχύρωση της αρχής της αξιοκρατίας θεωρεί πως η πρόσβαση σε δημόσιες θέσεις γίνεται με κριτήρια που συνάπτονται με την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων. Εδώ όμως δεν υπήρξαν ενδιαφερόμενοι…Η επιλογή, ως νέου μέλους διευρυμένου ΠΥΣΔΕ στη Ζάκυνθο μέλους της ΕΛΜΕ Ζακύνθου με παράταξη προσκείμενη στο ΣΥΡΙΖΑ (Αριστερή Συνεργασία Καθηγητών) δηλώνει ξεκάθαρα τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας. Μετά τους κομματικούς Περιφερειακούς Διευθυντές έχουμε τους Διευθυντές σχολείων, ακολούθως τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας.

Α.- Καταγγέλλουμε την «κομματική επίθεση» του Υπουργείου Παιδείας στην Δημόσια Εκπαίδευση ως προκλητική και απαράδεκτη. Καλούμε την ΕΛΜΕ σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Δ.Δ.Ε Ζακύνθου.

Β.- Καλούμε το μέλος της ΕΛΜΕΖ που επελέγη με απαράδεκτο και αντισυνταγματικό τρόπο στο ΠΥΣΔΕ να αρνηθεί το διορισμό του.

 

ΔΑΚΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

«ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΟΣ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anaplirotes_10.jpg
Αναπληρωτές: «Πληθώρα» τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων και δήλωσης προτιμήσεων είναι από 09/12/2024 έως και την Παρασκευή 13/12/2024
Αναπληρωτές: «Πληθώρα» τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων
kifisos.jpg
Τροχαίο στον Κηφισό: Σοβαρό μποτιλιάρισμα στην άνοδο και καθυστερήσεις
Μποτιλιάρισμα έχει δημιουργηθεί στην κάθοδο της λεωφόρου Κηφισού απο το ύψος της γέφυρας Μεταμόρφωσης προς τα ΚΤΕΛ λόγω σύγκρουσης οχημάτων
Τροχαίο στον Κηφισό: Σοβαρό μποτιλιάρισμα στην άνοδο και καθυστερήσεις
anapiria.jpg
Ψήφισμα για αξιοπρεπή εκπαίδευση για τα παιδιά Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα
«Αν και η εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για το ελληνικό κράτος, η πραγματικότητα στα σχολεία δεν ανταποκρίνεται...
Ψήφισμα για αξιοπρεπή εκπαίδευση για τα παιδιά Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα