Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη  18/3/2015

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

Πρ. Κορομηλά 51

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622

[email protected]

http://3elmethess.blogspot.gr/

η Γ΄ ΕΛΜΕ στο διαδίκτυο

Για τον τρόπο επιλογής των «στελεχών» της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των διευθυντών των σχολείων.

Τ ο Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ- Θεσσαλονίκης αναφορικά με τον τρόπο επιλογής των «στελεχών» της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των διευθυντών των σχολείων θεωρεί 

  1. Δεν χρειάζεται παράταση της θητείας των ήδη υπηρετούντων διευθυντών των σχολικών μονάδων.

 Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι έντονα τραυματισμένη από την άσκηση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών  της προηγούμενης περιόδου. Επικράτησε κλίμα αφόρητου αυταρχισμού , παράνομων προφορικών εντολών, επίκληση του «καθηκοντολογίου», καταστρατήγηση του ωραρίου πέρα και από την απαράδεκτη επιμήκυνση του από τον Ν 4152/13, αυθαίρετες μετακινήσεις , έλεγχος και δυνάστευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Κυριάρχησε ο φόβος ως αποτέλεσμα των απειλών, του πειθαρχικού « ά-δικου»  , της κακόφημης αξιολόγησης, της διαίρεσης, της κατηγοριοποίησης και του ανταγωνισμού, της αυτό-αξιολόγησης του «εντέλλεσθε».  

Όλα αυτά δημιούργησαν ατμόσφαιρα διάλυσης, πανικού και αποξένωσης στα σχολεία. Οι έννοιες της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης μεταξύ των συναδέλφων εξοβελίστηκαν.

Ο «σύλλογος διδασκόντων» έμεινε κενό γράμμα, μια που του αφαιρέθηκαν όλες σχεδόν οι αρμοδιότητες και συνεδρίαζε μέχρι να αποφασίσει «δημοκρατικά» τις εντολές του υπουργείου.  Είναι προφανές ότι γενεσιουργός αιτία των εκφυλιστικών και παραλυτικών φαινομένων ήταν η πολιτική των κυβερνήσεων και των κατά καιρούς υπουργών που εφάρμοζαν την αντιεκπαιδευτική πολιτική στα πλαίσια της ευρύτερης κοινωνικής καταστροφής,  που επέβαλλαν τα μνημόνια - ΕΕ – ΔΝΤ.

 Δεν ήταν όμως άμοιρη ευθυνών η πλειοψηφία των διευθυντών που εφάρμοζε υποτακτικά, άκριτα και μερικές φορές με υπερβάλλοντα ζήλο όλο το φάσμα των εντολών . Δεν είναι δυνατόν τώρα να συνεχίσει ύστερα από όλα αυτά και «σα να μη τρέχει τίποτα» να ασκεί διευθυντικό έργο ιδιαίτερα σε συνθήκες κατάργησης της αξιολόγησης ,του πειθαρχικού παραλογισμού και της διατυπωμένης τουλάχιστον πρόθεσης δημοκρατικής αναβάθμισης της λειτουργίας του σχολείου.

Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις θεωρούμε αναγκαία και δυνατή  την αναβάθμιση του συλλόγου των καθηγητών σε κυρίαρχο όργανο της παιδαγωγικής και διοικητικής λειτουργίας του σχολείου.

 Το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου που όλα αυτά τα χρόνια κράτησε εν μέσω της κοινωνικής λαίλαπας και παρά την κατακρεούργηση των δικαιωμάτων του όρθιο το δημόσιο σχολείο, διαθέτει σε υπερθετικό βαθμό όλη τη γνώση αλλά και την ευθύνη και την διάθεση  να προχωρήσει σε μια δημοκρατική τομή βάθους στην εκπαίδευση.

 Σε συνδυασμό με την ουσιαστική λειτουργία των συμμετοχικών οργάνων, σε συνεργασία με τους γονείς και τους μαθητές, μπορεί να αναλάβει την πλήρη ευθύνη της «διοίκησης» του σχολείου.

Απαραίτητη τέλος προϋπόθεση είναι η άρση των ασφυκτικών περιορισμών των εγκυκλίων, της άγονης, αναποτελεσματικής γραφειοκρατικοποίησης π.χ. my school, η στελέχωση του σχολείου με μη εκπαιδευτικό προσωπικό: επιστάτες, γραμματείς, φύλακες κ.λ.π

Σ ‘ αυτό και μόνο το πλαίσιο  στην αρχή της σχολικής χρονιάς κατά τη διαδικασία της κατανομής αρμοδιοτήτων και καθηκόντων,  ο σύλλογος μπορεί να ορίζει με μυστική ψηφοφορία μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου τον εκάστοτε συντονιστή του παιδαγωγικού έργου και της συλλογικής δημοκρατικής του αυτοδιεύθυνσης με δυνατότητα ανάκλησης από τη συνέλευση του συλλόγου.

 Ο συντονιστής εκτός της μείωσης του εκπαιδευτικού ωραρίου δεν δικαιούται επίδομα θέσης . Πρέπει επίσης να προβλεφθούν βοηθοί συντονιστές (υποδιευθυντές) σε όλα τα σχολεία που ορίζονται με την ίδια διαδικασία.

2. Σε σχέση με την διαδικασία επιλογής περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης το ΔΣ θεωρεί ότι ο εν λόγω θεσμός στερείται νοήματος σε μια δημοκρατικώς λειτουργούσα εκπαιδευτική δομή .

Εξυπηρετούσε μια συγκεντρωτική αντίληψη διοίκησης σε συνδυασμό υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών όπως αυτή προβλέπεται από τον Ν.3848 (που πρέπει να καταργηθεί άμεσα).

Οι όποιες αρμοδιότητες των περ. διευθυντών μπορούν κάλλιστα να περιέλθουν στις κατά τόπους ΔΙ.Δ.Ε. που πρέπει να ενισχυθούν και να αποκεντρωθούν με την επανασύσταση και επαναλειτουργία των Γραφείων Εκπαίδευσης .

3. Άμεσα συνδεδεμένα με τις περιφερειακές διευθύνσεις, αποξενωμένα από τους εκπαιδευτικούς και με ελάχιστες αρμοδιότητες τα ΑΠΥΣΔΕ πρέπει επίσης να καταργηθούν .

Το ΔΣ με τις κατ αρχήν προτάσεις του αυτές θέλει να συμβάλλει στην συζήτηση που οργανωμένα πρέπει να γίνει στους συλλόγους και τις ΓΣ για το μεγάλο θέμα της δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων . Aν η πειραματική αμεσοδημοκρατική λειτουργία των σχολείων καθώς και η ανάδειξη του συντονιστή στεφθεί από επιτυχία ξεπερνώντας τις δυσκολίες, την κουλτούρα ανάθεσης και ιεραρχικής δομής , θα μπορούσε να γενικευτεί σε όλο το φάσμα των «στελεχών» της εκπαίδευσης
 

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                                                       ΤΣΙΝΑΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
ekpa
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ δεν λαμβάνει υπόψιν της το ουσιαστικό κριτήριο που αφορά στο πραγματικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο εξαρτάται...
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών