Thumbnail
ΟΛΜΕ

Άμεση επαναφορά της διδασκαλίας της Ιταλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η Ιταλική γλώσσα διδάσκεται από το 1961 στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και από το 1999 στο αντίστοιχο τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το 2005 και μέχρι το 2008, η Ιταλική εντάχθηκε  στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η πιλοτική διδασκαλία της εφαρμόσθηκε με επιτυχία.
Το 2006 συστάθηκε ο κλάδος ΠΕ34 και το 2008 ανακοινώθηκε η εισαγωγή της Ιταλικής γλώσσας σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας, ενώ την ίδια χρονιά διεξήχθη διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών ΠΕ34.

Το ενδιαφέρον των μαθητών για την Ιταλική παρουσιάσθηκε από την πρώτη στιγμή ιδιαίτερα αυξημένο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011, η Ιταλική διδάχθηκε σε περίπου 650 σχολεία, σε περίπου 30.000 μαθητές και απασχολήθηκαν 350 καθηγητές ιταλικών, μόνιμοι (31 τον αριθμό), αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.

Με την υπουργική απόφαση (αρ.71103/Γ2/24-06-2011 - ΦΕΚΒ΄ 1575) προστέθηκε ως προϋπόθεση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών επιλογής η ανάγκη ύπαρξης μόνιμα διορισμένου με οργανική θέση εκπαιδευτικού της γλώσσας που θα διδάσκονταν οι μαθητές. Η απόφαση αυτή τροποποιήθηκε το επόμενο σχολικό έτος, άρθηκε η προϋπόθεση κατοχής οργανικής θέσης αλλά παρέμεινε αυτή της ύπαρξης μόνιμα διορισμένου εκπαιδευτικού.

Το μάθημα της Ιταλικής καταργήθηκε αιφνίδια και αδικαιολόγητα από το ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίων και Λυκείων με την Υπουργική απόφαση με αρ. πρωτοκόλλου 115475/Γ2 της 21-08-2013. Με την άδικη αυτή απόφαση χιλιάδες μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων έχασαν το δικαίωμα να διδαχθούν τη β’ ξένη γλώσσα προτίμησής τους και οι 31 μόνιμες συνάδελφοι του κλάδου ΠΕ34 έχουν θιγεί ηθικά και επαγγελματικά καθώς φέτος διδάσκουν το αντικείμενό τους μόνο στους μαθητές της Γ’ τάξης του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει :

Την άμεση τροποποίηση των παραπάνω Υπουργικών αποφάσεων, προκειμένου στις αρχές Μαΐου οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού που επιθυμούν να διδαχθούν την Ιταλική ως β’ ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο να έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν την προτίμησή τους, έτσι ώστε να υπάρξει σεβασμός στην επιλογή των μαθητών και οι συνάδελφοι να διδάξουν το αντικείμενό τους και τις επόμενες σχολικές χρονιές.

Για το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
symboylio-epikrateiaς
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον
Σε κάθε περίπτωση, θεμελιώνεται το δικαίωμα πρόσβασης του διοικουμένου σε διοικητικά έγγραφα, η γνώση του περιεχομένου των οποίων συνδέεται με τη...
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον