Thumbnail
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής

Πειραιάς,  12-12-2014

Αρ. Πρωτ.: 125 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών 

Γούναρη 21 - 23, 18531  Πειραιάς

Τηλ.: 2651048830, 2105731768, 2104954478

2105324323, 2102235478, 2310633868

Κινητά: 6977244295, 6944126716, 6977743862                 

Fax: 2651048830, 2105743966

[email protected]

http://www.pesea.gr                          

Επικοινωνία: Μηνάς Ευσταθίου: 6977244295

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

για το Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- θεωρεί ότι το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΑ) και Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμΕΕΑ) δεν κομίζει κάτι «νέο» και διαφορετικό από ό,τι τα προηγούμενα προσχέδια που είχαν δημοσιευθεί. Στις προτεινόμενες  ρυθμίσεις υπολείπονται όλες εκείνες οι εκπαιδευτικές πολιτικές και οι στρατηγικοί σχεδιασμοί που θα έδιναν δημοκρατική νομιμοποίηση στην κεντρική και την περιφερειακή διοίκηση να αντιμετωπίσει το σχολικό και τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία, μέσα από την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Στην Ελλάδα, η δημόσια ειδική εκπαίδευση διασφαλίστηκε θεσμικά με το Προεδρικό Διάταγμα 603/1983 και τον Νόμο 1566/1985 (άρθρα 32, 33, 34, και 35), όπου για  πρώτη φορά η νομοθεσία για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, απετέλεσε μέρος της νομοθεσίας για τη γενική εκπαίδευση, θέτοντας στην πράξη τις νομοθετικές και διοικητικές προϋποθέσεις για την ένταξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Το Νέο Σχέδιο Νόμου παλινδρομεί μεταξύ του διαχωριστικού μοντέλου και της προοπτικής της ένταξης/συνεκπαίδευσης, υιοθετώντας το ξεπερασμένο ιατρικό -ιατροπαιδαγωγικό μοντέλο εις βάρος της παιδαγωγικής της ένταξης. Κινείται στη λογική ότι η ειδική αγωγή αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική εκπαίδευση και αγνοεί τις εξελίξεις στην παιδαγωγική επιστήμη αλλά και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου αναπηρικού κινήματος, που τονίζουν ότι οι δομές της ειδικής εκπαίδευσης πρέπει να αποτελούν κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης και ότι η ειδική παιδαγωγική είναι προέκταση της γενικής εκπαίδευσης. Υιοθετεί μια στρεβλή διάκριση, στην οποία ο «ειδικός» και ο «γενικός» παιδαγωγός αποτελούν ξεχωριστές οντότητες και κατηγοριοποιούνται σαν να προέρχονται από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους. Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με την όποια προσπάθεια εναρμόνισης της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος με την πολιτική της ένταξης και των ίσων ευκαιριών (Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία 2006 & Ν. 4074/2012), που απαιτεί από την πολιτεία να εκπαιδεύει παιδαγωγούς για όλους τους μαθητές, χωρίς να παραγνωρίζει την ανάγκη για ειδική επιστημονική κατάρτιση ή παιδαγωγική εξειδίκευση για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω ενός ενιαίου εκπαιδευτικού πλαισίου.

Στη σημερινή εποχή που  ο κοινωνικός στόχος για ισότιμη ένταξη στις κοινωνικές και  εκπαιδευτικές δομές εκφράζεται στο πολιτικό πρόσταγμα για «ένα σχολείο για όλους» διαπιστώνεται ότι δεν συνυπάρχει ο πολιτικός στόχος. Στο Σχέδιο Νόμου δεν έχει γίνει αντικειμενική διαπίστωση της πραγματικότητας της Ειδικής Εκπαίδευσης και λείπει ο σχεδιασμός για παραπέρα πορεία. Για αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-, λαμβάνοντας υπόψη του τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις και την αδυναμία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ανάπηρα άτομα και τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές κατά την διάρκεια της φοίτησης και εκπαίδευσής τους το 1ο τρίμηνο του σχολικού έτους 2014-2015, ζητά την άμεση απόσυρση του σχεδίου νόμου για την ειδική εκπαίδευση καλώντας ταυτόχρονα τα Πολιτικά Κόμματα να συμπεριλάβουν στις Προγραμματικές τους Θέσεις το πλαίσιο που αφορά την εκπαίδευση των μαθητριών και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία στις σχολικές δομές του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-, με αφορμή τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις και τις κοινωνικές διεργασίες που συντελούνται στην Ελληνική Επικράτεια, προγραμματίζει συναντήσεις με τους εκπροσώπους των Πολιτικών Κομμάτων για θέματα Παιδείας και Πολιτισμού για έναν ευρύ και ουσιαστικό διάλογο για τα καίρια ζητήματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ.

    Ο Πρόεδρος                                                            Ο Γενικός Γραμματέα

                            Τ.Υ                                             Τ.ΣΦΡ.                                     Τ.Υ.

Μηνάς Ευσταθίου                                                       Λευτέρης Ρατσιάτος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xylodarmos
Κακοποίησαν τις συζύγους τους: Δύο συλλήψεις – Ο ένας την έριξε στο έδαφος και ο άλλος τη χτύπησε
Δύο άνδρες επιτέθηκαν στις συζύγους τους και συνελήφθησαν
Κακοποίησαν τις συζύγους τους: Δύο συλλήψεις – Ο ένας την έριξε στο έδαφος και ο άλλος τη χτύπησε
tilekpaideusi
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες
Έρευνα ΚΕΜΕΤΕ για την τηλεκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας - Μορφωτικές ανισότητες και συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα»
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες