Μετά από 4 εβδομάδες κινητοποιήσεων του φοιτητικού μας συλλόγου, διαβάσαμε σήμερα την επιστολή μιάς “ομάδας καθηγητών”, καθώς και μία ανακοίνωση του προέδρου Γ.Β. Γιαννακόπουλου, που μετά από τόσο καιρό αδιαφορίας και απειλών από τους καθηγητές του τμήματος, ξαφνικά έρχεται να δώσει δήθεν επιχειρήματα για τις αποφάσεις τους. Η ανακοίνωση αυτή όμως αποκρύπτει πληροφορία και αντιστρέφει την πραγματικότητα.
Τι έχει γίνει πραγματικά το τελευταίο διάστημα; Μετά την εξεταστική του Σεπτέμβρη ήρθαμε ανιμέτωποι προ τετελεσμένων αποφάσεων σχετικά με την επιβολή του ορίου δήλωσης μαθημάτων. Αρχικά προσπαθήσαμε με κάθε τρόπο να μπούμε σε συζήτηση με τους καθηγητές ώστε να ανακαλέσουν το μέτρο, αλλά κάθε μας προσπάθεια απέτυχε. Ο πρόεδρος και οι καθηγητές μας απέφευγαν συστηματικά, έκαναν τμήματα χωρίς να θέτουν το θέμα του ορίου δήλωσης και όταν ζητήσαμε να μπει έκτακτα το θέμα στο τμήμα, αρνήθηκαν και αποχώρησαν από τη διαδικασία. Έτσι δεν μας έμεινε άλλη επιλογή παρά να χρησιμοποιήσουμε την πιο οξυμένη μορφή πάλης, την κατάληψη ,με αιτήματα που εσκεμμένα δεν αναφέρουν στην ανακοίνωση τους και είναι τα εξής: -Απόσυρση του ορίου δήλωσης – Καμία διαγραφή φοιτητή – Δωρεάν σίτιση, στέγαση και μετακίνηση -Καμία ιδιωτική πρωτοβουλία στο πανεπιστήμιο.
Αλλά βέβαια δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από ανθρώπους οι οποίοι επιλέγουν να ονομάσουν ως έντονες διεργασίες σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο μια πραγματικότητα κοινωνικής καταστροφής-αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης-η οποία περιλαμβάνει φοιτητές σε δύσκολη οικονομική κατάσταση που αναγκάζονται να δουλέψουν ενώ η ανεργία στους νέους ξεπερνά το 50%, οι γονείς τους απολύονται και οι καταθλίψεις και οι αυτοκτονίες αποτελούν πλέον καθημερινότητα. Ούτε και μας ξαφνιάζει το γεγονός ότι η μόνη δημόσια τοποθέτησή τους αποτελείται από μια σειρά μύθων.
Μύθος 1: Μιλάνε για μια σχολή με κύρος και αξιόπιστες αξιολογήσεις και δεν εντοπίζουν κανένα πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα κριτήρια όμως αυτής της αξιολόγησης είναι το πόσο αποδοτικό οικονομικά είναι το ερευνητικό έργο των καθηγητών, πόσες δημοσιέυσεις κάνουν και γενικότερα το πως το πανεπιστήμιο ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες της αγοράς. Τα κριτήρια αυτά δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και τον τρόπο διδασκαλίας. Ταυτόχρονα η αξιολόγηση ήταν μια διαδικασία που πραγματοποιήθηκε μακριά από τους φοιτητές ,τους μεταπτυχιακούς και τους διδακτορικούς καθώς ζητήθηκε επιλεκτικά η γνώμη ορισμένων μόνο φοιτητών και αποκρύφθηκε το γεγονός ότι οι μεταπτυχιακοί και διαδκτορικοί ήταν απλήρωτοι για το επικουρικό τους έργο.
Μύθος 2: “Η κατάληψη πλήττει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.”
Η πραγματικότητα είναι ότι τα προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι άλλα : διαρκής υποχρηματοδότηση, έλλειψη υποδομών σε εργαστήρια, έλλειψη προσωπικού, καθηγητές που αδιαφορούν για τη διδασκαλία και τους φοιτητές και μαζικά κοψίματα φοιτητών στην εξεταστική.
Μύθος 3: Το όριο δήλωσης είναι για το καλό μας και θα μας βοηθήσει να τελειώσουμε νωρίς τις σπουδές μας πριν διαγραφούμε στα ν+2 χρόνια.
Μάλιστα για να στηρίξουν τα παραπάνω χρησιμοποιούν στατιστικά στοιχεία τα οποία από τη μια έχουν μια σειρά από λογικά κενά και από την άλλη ακόμα και να ίσχυαν, δέχονται ως μόνο κριτήριο καλών σπουδών το αν κάποιος θα τελειώσει νωρίς. Τα στοιχεία αυτά αποκρύπτουν σκόπιμα όλες τις παραχωρήσεις που θα κάνει κάποιος και την πίεση που θα δεχτεί για να συμβαδίσει με το όριο δήλωσης και να γλιτώσει τη διαγραφή. Ούτε και μιλάνε για τους φοιτητές αυτούς που οι κοινωνικές συνθήκες τους εμποδίζουν να κάνουν τις παραχωρήσεις αυτές, όπως οι ολοένα και αυξανόμενοι εργαζόμενοι φοιτητές, και που εν τέλει θα οδηγηθούν στη διαγραφή. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω εφαρμόζουν παράλογες διατάξεις, όπως η κατάργηση της επί πτυχίω εξεταστικής, που παρατείνουν περαιτέρω τις σπουδές μας. Στην τελική, το να επιβάλεις μέτρα πειθάρχησης, δεν αποτελεί εκπαιδευτική μέθοδο ούτε λειτουργεί “για το καλό μας”.
Μύθος 4: “Ο αριθμός των εισαγόμενων φοιτητών δημιουργεί ένα ασφυκτικό περιβάλλον εκπαίδευσης.”
Η πραγματικότητα είναι ότι ασφυκτικό περιβάλλον εκπαίδευσης δημιουργούν η υποχρηματοδότηση, οι απολύσεις, οι περικοπές συγγραμάτων και η έλλειψη δωρεάν σίτισης και στέγασης. Όλα τα παραπάνω οι συγκεκριμένοι καθηγητές τα αποκρύπτουν και μάλιστα είναι οι ίδιοι που παθητικά τα αποδέχονται τα τελευταία χρόνια στηρίζοντας την εφαρμογή τους, ενώ ταυτόχρονα πολλές φορές παίρνουν πρωτοβουλίες για να τα προωθήσουν. Έχουν έτσι διαλέξει ξεκάθαρα στρατόπεδο ενάντια στα συμφέροντα των φοιτητών. Εμείς σε αυτό αντιπαραθέτουμε το δικαίωμα όλων για είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, μας καλούν σε σύνεση και συνεργασία οι ίδιοι που όχι μόνο χρόνια τώρα παίρνουν αποφάσεις για τους φοιτητές ερήμην τους, αλλά συνεχίζουν να αγνοούν τις αποφάσεις μας, να αποφεύγουν να απαντήσουν στα ερωτήματά μας και ξέρουν μόνο να απειλούν με χαμένα εξάμηνα-εξεταστικές και ζητούν επέμβαση της αστυνομίας μέσα στο πανεπιστήμιο. Αν πραγματικά θέλουν να μπούμε σε μια διαδικασία εκκλήσεων μεταξύ μας, εμείς από μεριάς μας τους εγκαλούμε να αποδεχτούν την πρόταση του αντιπρύτανη κ.Πολύζου να ανασταλεί το όριο δήλωσης και να ξεκινήσει η συζήτηση για το θέμα σε νέα βάση κι όχι να μας καλούν σε διάλογο επί ειλημμένων αποφάσεων.
Αν κάποιοι έχουν το δικαίωμα να μοιραστούν την αγωνία τους για το μέλλον των φοιτητών είναι οι ίδιοι οι φοιτητές οι οποίοι με τους αγώνες και τη στάση τους όλο το προηγούμενο διάστημα διεκδικούν ένα καλύτερο μέλλον για τους ίδιους, τις οικογένειές τους και την κοινωνία.
Την επιστολή υπογράφει η συντονιστική επιτροπή κατάληψης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη