Thumbnail
ΔΑΚΕ ΔΕ Αχαϊας

ΑΘΗΝΑ 15/09/2014

Ανακοίνωση για τα ΕΠΑΛ

Θέση της  ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ  είναι ότι η Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί τον ένα από τους δύο ισότιμους πυλώνες της Λυκειακής βαθμίδας. Για το λόγο αυτό αγωνίζεται εδώ και χρόνια για την στήριξη και την ουσιαστική αναβάθμισή της. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, μετά από συνεχείς πειραματισμούς και άστοχες  πολιτικές αποφάσεις,  η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε αυτή είναι κρίσιμη για την επιβίωση της.

Σήμερα οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην ΤΕΕ , παρακολουθούν με αγωνία την  υλοποίηση των καταστροφικών διατάξεων παλαιότερων νομοθετημάτων (Ν.4186/2013) μέσω των πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων.

Οι αποφάσεις αυτές αντί να στηρίζουν την επαγγελματική εκπαίδευση όπως συμβαίνει σε όλη την ευρωπαϊκή ένωση,  έχουν ως αποτέλεσμα να αποτρέπουν την επιλογή της από τους μαθητές και να τους στρέφουν στην κατάρτιση. Επιπλέον το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη αυθαίρετη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών θα δημιουργήσει εκατοντάδες εικονικά πλεονάσματα σε καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων.

Πιο συγκεκριμένα

  • σε  μαθητές που εγγράφονται με το απολυτήριο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, η επιβολή της υποχρεωτικής παρακολούθησης γενικών μαθημάτων, που ήδη έχουν διδαχθεί επιτυχώς, τους αποτρέπει από το να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ
  • η αύξηση σε 15 του ελάχιστου αριθμού μαθητών που απαιτείται για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ, έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τμημάτων αυτών και οι μαθητές να υποχρεώνονται σε αλλαγή ειδικότητας ή σχολείου.
  • η θέσπιση ηλικιακού ορίου για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ απαγορεύει τη φοίτηση σε κάποιους από αυτούς

 

Προκειμένου να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες των επιλογών αυτών απαιτείται από την σημερινή πολιτική ηγεσία :

  • να παρατείνει την περίοδο των  εγγραφών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες νομικές αλλαγές (κατάθεση τροπολογίας για το αρ.9 του Ν.4186/2013)
  • να επιτρέψει στους μαθητές που λαμβάνουν  μόνο το πτυχίο ειδικότητας από το ΕΠΑΛ, να μην επαναλαμβάνουν τη διδασκαλία  στα μαθήματα γενικής παιδείας   
  • να επαναφέρει τον προηγούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών  για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας (ΥΑ.100637/Γ2)
  • να επιτρέψει τη  λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικότητας όπου υπάρχει η δυνατότητα και οι συνθήκες το επιβάλλουν
  • να καταργήσει το ηλικιακό όριο για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ

   Ο Πρόεδρος                   Ο Γραμματέας

                   Δημήτρης Πεππές                   Νίκος Παπαχρήστος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεο
Πανελλήνιες 2025: Τρία αδέλφια, τρεις ξεχωριστές διαδρομέςαπό τον Πύργο, ένας κοινός προορισμός… η επιτυχία
Ο Αποστόλης, η Αγγελική και η Κωνσταντίνα Παπαμιχαήλ, απόφοιτοι του 4ου ΓΕΛ Πύργου, έδωσαν τη μάχη τους με υπευθυνότητα και ψυχραιμία, αναγνωρίζοντας...
Πανελλήνιες 2025: Τρία αδέλφια, τρεις ξεχωριστές διαδρομέςαπό τον Πύργο, ένας κοινός προορισμός… η επιτυχία
panelladikes_panellinies_vaseis_eisagogis.jpg
Πανελλαδικές 2025: Στο 8,43 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής – Οι τάσεις ανά επιστημονικό πεδίο
Ανάλυση ανά επιστημονικό πεδίο: Πώς επηρέασαν οι φετινές βαθμολογίες τις ΕΒΕ και τι αναμένεται για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ
Πανελλαδικές 2025: Στο 8,43 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής – Οι τάσεις ανά επιστημονικό πεδίο