Thumbnail
ΚΥΣΠΕ

Αθήνα  12/7/2014

Μπράτης Δημήτρης 

Αιρετός του ΚΥΣΠΕ

[email protected]

http://www.mpratis.gr

τηλ. 6974750402 – 2103312790

2103442884

fax: 2103246893

Σχετικά με τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

            Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

            Με αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μεταθέσεων του 2014, σας ενημερώνω για την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Α. Μεταθέσεις-Αμοιβαίες μεταθέσεις

            Με καθυστέρηση 5, περίπου, μηνών ολοκληρώθηκε στις 10 Ιουλίου η διαδικασία των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών Π.Ε. . Η πρωτοφανής αυτή καθυστέρηση οφείλεται στις παλινωδίες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την έκδοση της εγκυκλίου των μεταθέσεων, η οποία αντί να εκδοθεί τον Νοέμβρη του 2013, εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2014. Παρά τη μεγάλη, όμως, καθυστέρηση, φέτος, ικανοποιήθηκε πολύ μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων - 41,53 %- έναντι  24% που είχε ικανοποιηθεί πέρυσι και πρόπερσι. Στην Ειδική Αγωγή δε, το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων ανέρχεται στο 69 %.  Αυτό συνέβη για δύο κυρίως λόγους: αφενός μεν γιατί στα κενά συνυπολογίσθηκαν και οι παραιτήσεις που έγιναν από 20-30 Απρίλη του 2014, αφετέρου δε γιατί δεν υπήρξαν περικοπές, από την πολιτική ηγεσία,  στα κενά που έστειλαν  τα ΠΥΣΠΕ της χώρας, όπως συνέβη πέρυσι και στις μεταθέσεις και στις αποσπάσεις.

            Ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ και στο παρελθόν, αλλά και τώρα υποστήριξα και υποστηρίζω πως οι μεταθέσεις δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στη λειτουργία των σχολείων, όταν γίνονται στα οργανικά κενά που προβλέπει ο νόμος, αφού ο συνολικός αριθμός των κενών παραμένει ο ίδιος ανεξάρτητα από την περιοχή στην οποία αυτά υπάρχουν.

            Το αν "αδειάζουν" περιοχές από εκπαιδευτικούς, αυτό δεν οφείλεται στους συναδέλφους  που ασκούν το νόμιμο δικαίωμά τους για μετάθεση, αλλά στην πολιτική της Κυβέρνησης η οποία εδώ και 4 χρόνια δεν καλύπτει με μόνιμους διορισμούς τα οργανικά κενά, όπως προβλέπει η νομοθεσία. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία έχουν αποχωρήσει από την Π.Ε. 9.000 εκπαιδευτικοί και οι μόνιμοι διορισμοί ήταν μόνο 270.

            Αμοιβαίες μεταθέσεις: Σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96 οι αιτήσεις για τις αμοιβαίες μεταθέσεις των εκπαιδευτικών υποβάλλονται μέσα σε 15 ημέρες από την ανακοίνωση των Γενικών μεταθέσεων. Φέτος, δηλαδή, ως τις 25 Ιουλίου 2014. Οι όροι και οι προϋποθέσεις για τις αμοιβαίες μεταθέσεις αναφέρονται στην ανακοίνωσή μου με θέμα:  "Αμοιβαίες μεταθέσεις εκπαιδευτικών του 2014" ( 3-5-2014)

Β. Αποσπάσεις

            Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε η αρμόδια Δ/νση Προσωπικού στο ΚΥΣΠΕ το Υπουργείο προσανατολίζεται να πραγματοποιήσει  τον α΄ κύκλο των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ μετά τις 20 Αυγούστου του 2014. Όπως επισήμανα και στο ΚΥΣΠΕ, ο α΄ κύκλος των αποσπάσεων πρέπει να γίνει πολύ νωρίτερα, το αργότερο ως τις 10 Αυγούστου, έτσι ώστε οι συνάδελφοι να γνωρίζουν έγκαιρα σε ποια περιοχή θα βρίσκονται την επόμενη σχολική χρονιά, για να κάνουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αλλά και για να δοθεί η δυνατότητα να εξετασθούν έγκαιρα οι πιθανές ενστάσεις και οι νέες αιτήσεις ( β΄ κύκλος) πριν το τέλος Αυγούστου. Η καθυστέρηση εξέτασης των αποσπάσεων, όπως έγινε πέρυσι που ανακοινώθηκαν στις 6 του Σεπτέμβρη, θα δημιουργήσει πάρα πολλά προβλήματα και στους εκπαιδευτικούς και στο άνοιγμα των σχολείων.

            Η δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προς το ΚΥΣΠΕ, ότι δηλαδή θα σεβαστεί τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων και δεν θα κάνει περικοπές στα κενά  θα κριθεί και στις αποσπάσεις. Εξυπακούεται πως η θέση μου, ως εκπρόσωπός σας στο ΚΥΣΠΕ,  είναι  πως οι αποσπάσεις πρέπει να γίνουν με τη μοριοδότηση που ισχύει και σε όλα τα πραγματικά - λειτουργικά κενά που υπάρχουν. Οι περσινές αλχημείες περί πλεονασματικών και ελλειμματικών περιοχών, καταστρατήγησαν κατάφορα το αντικειμενικό σύστημα μοριοδότησης και οδήγησαν σε πέρα για πέρα άδικα αποτελέσματα, τα οποία  σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθούν φέτος. Επισημαίνω ότι και  οι αποσπάσεις αποτελούν δικαίωμα του εκπαιδευτικού, προβλέπονται στο νόμο πλαίσιο για την εκπαίδευση- Ν 1566/82- και δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα, όταν γίνονται έγκαιρα και στα πραγματικά κενά κάθε περιοχής.

Γ. Μόνιμοι διορισμοί-προσλήψεις αναπληρωτών

            Παρά τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στην Π.Ε., εξαιτίας των συνταξιοδοτήσεων, καμιά συζήτηση δεν γίνεται αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο Παιδείας για μόνιμους διορισμούς. Η Κυβέρνηση δεν τηρεί στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών ούτε  το 1 : 5, που έχει συμφωνήσει με την τρόικα. Η  απουσία μόνιμων διορισμών, τα τελευταία χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα να καλύπτονται τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών κι αυτές όχι μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά μέσω ΕΣΠΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη σχολική χρονιά 2013-14 από τις 10.300 συνολικά προσλήψεις αναπληρωτών στην Π.Ε., οι 8.500 ήταν μέσω ΕΣΠΑ. Σ΄ αυτή τη λύση προσανατολίζεται, απ΄ ότι φαίνεται, και φέτος το Υπουργείο Παιδείας. Κανείς, όμως,  ακόμη δεν γνωρίζει πόσες θα είναι οι πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού και πόσες οι πιστώσεις μέσω ΕΣΠΑ. Και ενώ έχουμε φτάσει στα μέσα Ιουλίου,  ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι εγκύκλιοι για τις προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών Ειδικής και Γενικής αγωγής. Για μεν τη Γενική Αγωγή το Υπουργείο ενημερώνει ότι θα εκδοθεί την προσεχή εβδομάδα για δε την Ειδική δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη, αφού δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το ζήτημα του τρόπου  πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών.

            Όλη αυτή η καθυστέρηση που παρατηρείται θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αφού είναι βέβαιο πως μ΄ αυτούς τους ρυθμούς δεν θα έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί έγκαιρα για να ανοίξουν τα σχολεία. Υπενθυμίζω ότι πέρυσι οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής έγιναν την 1η του Οκτώβρη.  

            Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει λύση τώρα και η λύση είναι μία. Κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς και όλων των λειτουργικών με προσλήψεις αναπληρωτών , αφού πρώτα, φυσικά , "ξεκλειδώσουν" οι πίνακες και υπολογιστεί η προϋπηρεσία από το 2010 και μετά.

            Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

            Η έγκαιρη πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών αποτελεί υποχρέωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας, προκειμένου να ξεκινήσει ομαλά η νέα σχολική χρονιά. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε στη συνάντηση που θα έχει τη Δευτέρα 14 Ιουλίου με τους αρμόδιους Υφυπουργούς Παιδείας, πρέπει να θέσει και αυτά τα θέματα και ιδιαίτερα το θέμα της κάλυψης των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή. Είναι αδιανόητο ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης να ανακοινώνει μόνιμους διορισμούς στο δημόσιο και να μην γίνεται καμιά αναφορά στην εκπαίδευση, όπου υπάρχουν χιλιάδες οργανικά κενά.

Δημήτρης Μπράτης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ