Ενημερωτικό από τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης (30/6/2014),
για την εκτίμηση κενών και πλεονασμάτων.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.
Ο κλάδος να είναι σε επαγρύπνηση, από κοινού με γονείς – μαθητές. Τα ΠΥΣΔΕ, υλοποιώντας την κυβερνητική πολιτική (στρίμωγμα μαθητών ανά τάξη, περαιτέρω ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων κλπ) προσπαθούν να νομιμοποιήσουν τον ισχυρισμό κυβέρνησης - ΕΕ – ΟΟΣΑ ότι οι εκπαιδευτικοί περισσεύουν!!! Τα λένε αυτά όταν υπάρχουν μαζικές συνταξιοδοτήσεις, όταν έχει γίνει μια εξοντωτική αύξηση ωραρίου που αντιστοιχεί – όπως σημειώνουν διεθνείς επιστημονικές οργανώσεις (πχ UNESCO) - σε 70 ώρες / βδομάδα δουλειάς γραφείου (23*3=69), όταν στις σημερινές εκρηκτικές κοινωνικές συνθήκες υπάρχει η ανάγκη για μεγαλύτερη παιδαγωγική φροντίδας του μαθητή (που μπορεί να υλοποιηθεί μόνο με ολιγομελή τμήματα). Τα λένε αυτά όταν στριμώχνουν ακόμη και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες άκριτα στα γενικά σχολεία. Τα λένε αυτά όταν πέρσι έκοψαν μια σειρά τμήματα επιλογών και ξένων γλωσσών (πχ 1ο Γυμνάσιο) και μόνο με αγώνα ανατράπηκαν οι σχετικές αποφάσεις για μια σειρά περιφερειακά σχολεία. Τα λένε αυτά όταν η χρονιά τελείωσε στο Νομό με αδίδακτα μαθήματα. Εξάλλου, ορισμένα σχολεία κόβουν προκαταβολικά τις (εναπομείνασες) επιλογές. Έτσι και η μορφωτική υποβάθμιση υλοποιείται και ετοιμάζεται ένα «νέφος» δήθεν πλεοναζόντων, που θα γίνει βορά στην κινητικότητα και από όπου θα αντληθούν απολύσεις (μέσω αξιολόγησης ή μη).
Ειδικότερα:
Προκύπτουν στην Α’ Κεφαλονιάς 48 πλεονάσματα και 3 μόλις κενά!!!
Στη Β’ Κεφαλονιάς (Ιθάκη) 9 πλεονάσματα και 0 κενά!!!
Το γεγονός ότι τα πλεονάσματα που προκύπτουν με τη εφαρμογή της εγκυκλίου είναι πλασματικά και ότι δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, φαίνεται και από τα εξής στοιχεία:
1. Μειώθηκαν τμήματα μαθητών σε ορισμένα σχολεία, εφαρμόζοντας 27 μαθητές ανά τάξη (δεν εφαρμόστηκε μόνο όταν το μέγεθος των αιθουσών δεν το επέτρεπε).
2. Ο αριθμός των κενών – πλεονασμάτων προκύπτει με συνυπολογισμό των ωρών στο επίπεδο όλης της Α’ Κεφαλονιάς (Πίνακας Γ΄), συμψηφίζονται, επομένως, ελλείμματα - πλεονάσματα ωρών μεταξύ σχολείων διαφορετικών ομάδων που απέχουν μεταξύ τους μεγάλες αποστάσεις και είναι αδύνατο να καλύπτονται από ένα συνάδελφο. Με αυτό τον τρόπο, τελικά, «εξαφανίζονται» πολλά ελλείμματα σε ώρες στα διάφορα μαθήματα και εμφανίζεται μεγάλος αριθμός πλεοναζόντων εκπαιδευτικών.
3. Στον βασικό αλγόριθμο δεν παίρνονται υπ’ όψιν:
- διευθυντές, άλλες θέσεις ευθύνης κλπ,
- ώρες project (μόνο σημειώνονται )
Αυτά πάρθηκαν υπ’ όψιν στην εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ και έτσι ελαττώθηκαν λίγο οι δήθεν πλεονάζοντες.
4. Τα κενά (και πλεονάσματα) προκύπτουν (μετά τη διαίρεση με τις 20 ώρες) και δίνεται επιπλέον ένα κενό όταν υπάρχει υπόλοιπο πάνω από 12 ώρες.
5. Για την αποδοχή των πλεονασμάτων από το ΠΥΣΔΕ, εκτός από την προφανή επίκληση της «νομιμότητας» σαν δικαιολογία - κάλυψη ακούστηκε το επιχείρημα: «αν υπάρχουν πλεονάσματα, ίσως κάποιοι διευκολυνθούν να πάρουν μετάθεση η απόσπαση»!!!!!!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.
Τώρα υπάρχει η ανάγκη να διατρανώσουμε: ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ!!! Η καταγραφή των δήθεν πλεονασμάτων διευκολύνει τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, τις διασημότητες και τις απολύσεις. Ξέρουμε πολύ καλά ότι για να πραγματοποιηθούν διορισμοί - μεταθέσεις – αποσπάσεις χρειάζεται μόνο η καταγραφή των ελλειμμάτων (σε πανελλαδικό επίπεδο). Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
Να διεκδικήσουμε κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, λειτουργία κατευθύνσεων και επιλογών χωρίς περιορισμό μαθητών, διευκόλυνση στη λειτουργία των τμημάτων ξένων γλωσσών, επαναφορά των τομέων που έχουν καταργηθεί στα ΕΠΑΛ και των συναδέλφων της διαθεσιμότητας στη θέση τους. Να καταργηθεί το νέο σχολείο και η τράπεζα θεμάτων, γιατί σε λίγο θα είναι τα 2/3 των παιδιών στη μαθητεία – φθηνό εργατικό δυναμικό στις επιχειρήσεις – τα σχολεία άδεια και τότε θα περισσεύουν όχι δήθεν όπως σήμερα αλλά πραγματικά οι εκπαιδευτικοί. Όλοι οι εκπαιδευτικοί με (πραγματική) οργανική. Μόνο η σύγκρουση με τη στρατηγική που θέλουν ΕΕ – κεφάλαιο για το εκπαιδευτικό σύστημα, μαζί με όλους όσους έχουν αντικειμενική θέση σε αυτή τη μάχη (λαϊκή υπόθεση η παιδεία) μπορεί να φέρει αποτέλεσμα. Κόντρα στην κυβέρνηση, στο συμβιβασμένο – εργοδοτικό συνδικαλισμό και στα κόμματα που στηρίζουν τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης.
Στο ΠΥΣΔΕ κάναμε και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν. Ας μην κρυβόμαστε όμως: Κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα δεν θα υπάρξει με αναμονή για λύσεις από τα όργανα διοίκησης ή γενικά από τα πάνω, χωρίς οργάνωση και δράση με κοινωνική συμμαχία και ταξικό περιεχόμενο.
Αργοστόλι 2 Ιουλίου 2014
Σοφία Ποταμιάνου
αιρετή στο ΠΥΣΔΕ,
(Εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών
που στηρίζει το ΠΑΜΕ).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη