Thumbnail
Ιόνιο Πανεπιστήμιο

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ                           

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ, ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑΣ

Ταχ. Δ/ση: Ιωάννου Θεοτόκη 72

49100 Κέρκυρα

ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Κέρκυρα, 25.6.2014

Αριθμ. Πρωτ.:  2326

Προς:   Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων του Υπουργείου

             Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Κοραή 4, Αθήνα 10564.

Κοιν. :    1) Πρύτανη Ιονίου Πανεπιστημίου, Καθηγήτρια Αναστασία Σαλή-Παπασαλή

               2) Κοσμήτορα Σχολής ΕΠΠ Ιονίου Πανεπιστημίου, Καθηγητή Σαράντο Καπιδάκη

   3) Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,  Αν. Παπανδρέου 37, Αθήνα 15180

   4) Διεύθυνση Βιβλιοθηκών και Αρχείων Υπουργείου Πολιτισμού,

       Μπουμπουλίνας 20-22, Αθήνα 10682.

Θέμα: Διαμαρτυρία για την παράλειψη των ειδικοτήτων Αρχειονόμων και Μουσειολόγων στην καταγραφή αναγκών για θέσεις εργασίας σε δημόσιους φορείς.

Σχετ.: το υπ’αριθμ. πρωτ.: 4.17349/οικ.6.2541/06-06-2014 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ο συνημμένος σε αυτό ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ.

Αξιότιμοι Κύριοι

Το Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, διαμαρτύρεται έντονα διότι στον πίνακα που συνοδεύει το ως άνω αναφερόμενο έγγραφό σας, που αφορά στην καταγραφή αναγκών θέσεων εργασίας πεντάμηνης διάρκειας σε δημόσιους φορείς στο πλαίσιο κάλυψής τους από τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και προσβλέπει στην πρόσληψη μακροπρόθεσμα άνεργων, σύμφωνα με το υπ. αριθμ. 2091/27-8-2013 ΦΕΚ,  δεν περιλαμβάνονται οι ειδικότητες των Αρχειονόμων και των Μουσειολόγων. Ειδικότητες εξαιρετικά σημαντικές για την διάσωση και αξιοποίηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, η οποία ως γνωστό συνδέεται άμεσα με τη συλλογική μας μνήμη και με την εθνική μας ταυτότητα,  στην οποία η χώρα μας  έχει επενδύσει και επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε όλα τα επίπεδα εξωτερικής διαπραγμάτευσης είτε με τους εταίρους Ευρωπαίους είτε με τη διεθνή κοινότητα.

            Για το λόγο αυτό σε μια εποχή κρίσης, η αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού ειδικευμένου στη διάσωση, διατήρηση και αξιοποίηση της πολιτισμικής κληρονομιάς θεωρούμε ότι συγκροτεί ισχυρό μοχλό ανάκαμψης, ο οποίος παρέχει σημαντικά οφέλη. Καταρχάς είναι γνωστό ότι η προβολή της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, συνδέεται άμεσα με την αναβάθμιση της ποιότητας του τουρισμού, τομέα που συνδέεται άμεσα με την οικονομική στήριξη και ανάπτυξη της χώρας. Οι Μουσειολόγοι, στην περίπτωση της μνημειακής και αρχαιολογικής κληρονομιάς, θεωρούνται διεθνώς, απαραίτητοι για τη λειτουργία Μουσείων ή οιουδήποτε εκθεσιακού χώρου. Οι Αρχειονόμοι υπηρετούν τον τομέα της γραπτής συλλογικής μνήμης που υπηρετεί  εκτός των άλλων  και εκθεσιακούς στόχους δημιουργώντας προϋποθέσεις συνεργασίας με βιβλιοθηκονόμους, αρχαιολόγους και μουσειολόγους, συνεργασίες στις οποίες στηρίζεται διεθνώς πλέον ένα σημαντικό κεφάλαιο της προβολής της πολιτισμικής κληρονομιάς.

            Η στελέχωση της Δημόσιας Διοίκησης εξάλλου με Αρχειονόμους αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την εύρυθμη λειτουργία της. Η καθυστέρηση στην αποδοχή αυτής της πεποίθησης απομακρύνει τις ελπίδες της αναβάθμισης της δημόσιας διοίκησης από την οποία ταλαιπωρείται η χώρα μας από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους ως τις μέρες μας με τα γνωστά αποτελέσματα. Αν τα προηγμένα Κράτη, έχουν επιτύχει λειτουργική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, οφείλεται σε ένα μεγάλο ποσοστό στην συστηματική τήρηση των δημόσιων αρχείων τους. Στη χώρα μας, ακόμα και σήμερα στην εποχή της απεγνωσμένης προσπάθειας αναβάθμισης της δημόσιας διοίκησης αυτή τη θέση εξακολουθούν οι ιθύνοντες να την αγνοούν. Απόδειξη και η καθυστέρηση της ίδρυσης στη χώρα μας του αντίστοιχου πανεπιστημιακού τμήματος. Είναι όμως απαράδεκτο, όταν από το 1998 έχουν αρχίσει να αποφοιτούν Αρχειονόμοι να μην έχουν απορροφηθεί από τη δημόσια διοίκηση, όπως απαράδεκτο εξακολουθεί να παραμένει το γεγονός της πρόσφατης κατάργησης 101 οργανικών θέσεων Αρχειονόμων στα Δημόσια Αρχεία, όταν αυτά υπολειτουργούν και στις περισσότερες περιπτώσεις με υπαλλήλους που έχουν κριθεί ακατάλληλοι  για άλλες δημόσιες θέσεις.

            Το Τμήμα της Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου προτίθεται να καταγγείλει στα διεθνή Forum (UNESCO, IFLA, ICOM, CIA), στους πανεπιστημιακούς φορείς, σε διεθνές επίπεδο και τις Ευρωπαϊκές Επιτροπές τον επιλεκτικό αποκλεισμό ειδικοτήτων εξαιρετικά σημαντικών για την οικονομία, τη διοίκηση και την εθνική ταυτότητα σε μία εποχή βαθειάς οικονομικής και κυρίως πολιτισμικής κρίσης, όταν μάλιστα αυτά τα προγράμματα στηρίζονται σε ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και στοχεύουν στην κάλυψη της ανεργίας και την ανάπτυξη.

            Σας καλούμε να περιλάβετε άμεσα στις ειδικότητες των εργαζομένων που πρόκειται να προσληφθούν και τις ειδικότητες Αρχειονόμων και Μουσειολόγων. Ήλθε πιστεύουμε το πλήρωμα του χρόνου που μας υποχρεώνει να συμβαδίσουμε ως Κράτος και κυρίως ως Δημόσια Διοίκηση και στη συγκεκριμένη περίπτωση με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, με τα οποία επιδιώκουμε όλο και στενότερη συνεργασία, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία επιλέξαμε να ανήκουμε.

Εκ μέρους της Συνέλευσης Τμήματος

Ο Πρόεδρος

Αν. Καθηγητής Χρήστος Παπαθεοδώρου

Ανοίξτε εδώ το .xls για να δείτε τον πίνακα καταγραφής θέσεων εργασίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση