Thumbnail
Η αναγκαιότητα λήψης άμεσων μέτρων για την παιδεία

Άποψη του Θωμά Γεωργιάδη

Γραμματέα του Δ. Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Αθήνας

Εκπροσώπου της «Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών»

Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΛΗΨΗΣ ΑΜΕΣΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Το παρακάτω κείμενο έχει γραφεί με βασικό γνώμονα ότι η παιδεία, η οποία θέλουμε να υπάρχει, πρέπει να είναι δημόσια – δωρεάν – δημοκρατική και ποιοτική με ιδιαίτερη έμφαση στο τελευταίο γιατί έχουμε «ξεχάσει» τον παράγοντα αυτόν.

1. ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Γ΄βάθμια – ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

   Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, χωρίς να πολυεξετάσει τι πραγματικά συμβαίνει στην εκπαίδευση (είναι και ερωτηματικό αν την πολυενδιέφερε) και με πρεμούρα να εμφανίσει έργο, πέρασε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην Γ΄θμια εκπαίδευση επιβαρύνοντας δραματικά τη λειτουργία του Λυκείου και τους μαθητές.

Έβαλε με λίγα λόγια 15άρηδες και 16άρηδες, ανώριμους έφηβους σε θέση να συμπεριφερθούν όπως ένας 20άρης, χωρίς να τους έχει εφοδιάσει προηγουμένως ούτε καν με την κατάλληλη στοιχειώδη υποδομή.

  Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τι δείχνουν τα συμπεράσματα από τα γραπτά των μαθητών της Α΄ Λυκείου τα τελευταία χρόνια.

  Είναι φανερή η αδυναμία των μαθητών α) να συγκροτήσουν δομημένο γραπτό κείμενο και β) να διατυπώσουν, με ορθό τρόπο, γραπτά τη σκέψη τους.

  Αυτά πρέπει να μας οδηγήσουν να απαντήσουμε κάποια κρίσιμα ερωτήματα όπως:

α) Τι έχει συμβεί τα 9 προηγούμενα χρόνια (6 χρόνια στο Δημοτικό και 3 στο Γυμνάσιο); Ποιά προβλήματα και λάθη υπάρχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα και στο πρόγραμμα σπουδών;

β) Τι πρέπει να δώσουμε και στη συνέχεια να απαιτήσουμε από τα νέα παιδιά ώστε :

i) να αγαπήσουν το σχολείο και να μην το αντιμετωπίζουν ως αναγκαστικό «πάρεργο» και ii) αφού αποφύγουν το σχολείο «parking ψυχών» να βελτιώσουν τη θέση τους;

  Πως πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί αυτή την κατάσταση; Οι «στρογγυλοποιήσεις» δεν λύνουν το πρόβλημα. Απλά «κρύβουν τα σκουπίδια κάτω από το χαλί»

  Πρέπει η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να επανεξετάσει σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς όλο το πλαίσιο που διέπει σήμερα το Λύκειο και την εισαγωγή στην Γ΄βάθμια εκπαίδευση. Πρέπει ΟΛΟΙ να αναζητήσουμε το καλό, δημόσιο, δημοκρατικό και ποιοτικό σχολείο.

  Πρέπει τα «παπαγαλάκια» να πάψουν να μιλούν για «λαϊκισμό» και αν δεν γνωρίζουν την εκπαίδευση ίσως είναι καλύτερα να σιωπήσουν.

2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

  Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία αγνόησε τους πάντες και στο θέμα αυτό, ακόμα και την επιτροπή που φτιάχτηκε ειδικά για το θέμα αυτό και το πόρισμά της (Οκτώβρης 2012) το πέταξε στο καλάθι των αχρήστων.

  Με το αντιεκπαιδευτικό – αντιδραστικό νομοθέτημα που πέρασε, δημιούργησε σοβαρό πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς, επιτείνοντας την εργασιακή ανασφάλεια καθώς το νομοθέτημα αυτό δεν ήρθε να προσθέσει τίποτα θετικό στην εκπαίδευση. Αντίθετα ήρθε να καταστρέψει.

  Οφείλει η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να επανεξετάσει όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Να τεθεί σαν ελάχιστη βάση συζήτησης η εισήγηση της ομάδας εργασίας (Οκτώβρης 2012). Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συμμετέχουν στην διαδικασία αυτή, με εκπρόσωπό τους την ΟΛΜΕ, η οποία πρέπει να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, υλοποιώντας, εξειδικεύοντας και επικαιροποιώντας τις αποφάσεις του 8ου Συνεδρίου. Είναι αναγκαιότητα να προκύψει ένα άλλο, θετικό θεσμικό πλαίσιο, για την εκπαίδευση που επιδιώκουμε.

3. ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  Η καταστροφική λειτουργία δεν μπορούσε να αφήσει απ’ έξω και την Τεχνική Εκπαίδευση. Δεν μπορεί να υπάρξει σωστή γενική εκπαίδευση χωρίς την παράλληλη λειτουργία μιας σωστά δομημένης τεχνικής εκπαίδευσης. Πρέπει άμεσα να επανεξεταστεί η κατάσταση στην τεχνική εκπαίδευση και η επαναπρόσληψη των διαθεσίμων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;