Η αναγκαιότητα λήψης άμεσων μέτρων για την παιδεία, του Θωμά Γεωργιάδη
Η αναγκαιότητα λήψης άμεσων μέτρων για την παιδεία

Άποψη του Θωμά Γεωργιάδη

Γραμματέα του Δ. Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Αθήνας

Εκπροσώπου της «Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών»

Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΛΗΨΗΣ ΑΜΕΣΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Το παρακάτω κείμενο έχει γραφεί με βασικό γνώμονα ότι η παιδεία, η οποία θέλουμε να υπάρχει, πρέπει να είναι δημόσια – δωρεάν – δημοκρατική και ποιοτική με ιδιαίτερη έμφαση στο τελευταίο γιατί έχουμε «ξεχάσει» τον παράγοντα αυτόν.

1. ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Γ΄βάθμια – ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

   Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, χωρίς να πολυεξετάσει τι πραγματικά συμβαίνει στην εκπαίδευση (είναι και ερωτηματικό αν την πολυενδιέφερε) και με πρεμούρα να εμφανίσει έργο, πέρασε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην Γ΄θμια εκπαίδευση επιβαρύνοντας δραματικά τη λειτουργία του Λυκείου και τους μαθητές.

Έβαλε με λίγα λόγια 15άρηδες και 16άρηδες, ανώριμους έφηβους σε θέση να συμπεριφερθούν όπως ένας 20άρης, χωρίς να τους έχει εφοδιάσει προηγουμένως ούτε καν με την κατάλληλη στοιχειώδη υποδομή.

  Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τι δείχνουν τα συμπεράσματα από τα γραπτά των μαθητών της Α΄ Λυκείου τα τελευταία χρόνια.

  Είναι φανερή η αδυναμία των μαθητών α) να συγκροτήσουν δομημένο γραπτό κείμενο και β) να διατυπώσουν, με ορθό τρόπο, γραπτά τη σκέψη τους.

  Αυτά πρέπει να μας οδηγήσουν να απαντήσουμε κάποια κρίσιμα ερωτήματα όπως:

α) Τι έχει συμβεί τα 9 προηγούμενα χρόνια (6 χρόνια στο Δημοτικό και 3 στο Γυμνάσιο); Ποιά προβλήματα και λάθη υπάρχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα και στο πρόγραμμα σπουδών;

β) Τι πρέπει να δώσουμε και στη συνέχεια να απαιτήσουμε από τα νέα παιδιά ώστε :

i) να αγαπήσουν το σχολείο και να μην το αντιμετωπίζουν ως αναγκαστικό «πάρεργο» και ii) αφού αποφύγουν το σχολείο «parking ψυχών» να βελτιώσουν τη θέση τους;

  Πως πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί αυτή την κατάσταση; Οι «στρογγυλοποιήσεις» δεν λύνουν το πρόβλημα. Απλά «κρύβουν τα σκουπίδια κάτω από το χαλί»

  Πρέπει η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να επανεξετάσει σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς όλο το πλαίσιο που διέπει σήμερα το Λύκειο και την εισαγωγή στην Γ΄βάθμια εκπαίδευση. Πρέπει ΟΛΟΙ να αναζητήσουμε το καλό, δημόσιο, δημοκρατικό και ποιοτικό σχολείο.

  Πρέπει τα «παπαγαλάκια» να πάψουν να μιλούν για «λαϊκισμό» και αν δεν γνωρίζουν την εκπαίδευση ίσως είναι καλύτερα να σιωπήσουν.

2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

  Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία αγνόησε τους πάντες και στο θέμα αυτό, ακόμα και την επιτροπή που φτιάχτηκε ειδικά για το θέμα αυτό και το πόρισμά της (Οκτώβρης 2012) το πέταξε στο καλάθι των αχρήστων.

  Με το αντιεκπαιδευτικό – αντιδραστικό νομοθέτημα που πέρασε, δημιούργησε σοβαρό πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς, επιτείνοντας την εργασιακή ανασφάλεια καθώς το νομοθέτημα αυτό δεν ήρθε να προσθέσει τίποτα θετικό στην εκπαίδευση. Αντίθετα ήρθε να καταστρέψει.

  Οφείλει η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να επανεξετάσει όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Να τεθεί σαν ελάχιστη βάση συζήτησης η εισήγηση της ομάδας εργασίας (Οκτώβρης 2012). Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συμμετέχουν στην διαδικασία αυτή, με εκπρόσωπό τους την ΟΛΜΕ, η οποία πρέπει να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, υλοποιώντας, εξειδικεύοντας και επικαιροποιώντας τις αποφάσεις του 8ου Συνεδρίου. Είναι αναγκαιότητα να προκύψει ένα άλλο, θετικό θεσμικό πλαίσιο, για την εκπαίδευση που επιδιώκουμε.

3. ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  Η καταστροφική λειτουργία δεν μπορούσε να αφήσει απ’ έξω και την Τεχνική Εκπαίδευση. Δεν μπορεί να υπάρξει σωστή γενική εκπαίδευση χωρίς την παράλληλη λειτουργία μιας σωστά δομημένης τεχνικής εκπαίδευσης. Πρέπει άμεσα να επανεξεταστεί η κατάσταση στην τεχνική εκπαίδευση και η επαναπρόσληψη των διαθεσίμων.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Διορισμοί εκπαιδευτικών 2021 στη Γενική: Δείτε όλα τα ονόματα

ΔΙΑΤΑΞΗ - Νέες προσλήψεις ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ στα σχολεία - Ενίσχυση της Σχολικής Ψυχολογίας

Αλλάζει ο νόμος ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ Εκπαιδευτικών: 2 σεμινάρια αντί για ένα

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ σε όλα τα σχολεία - Αυτό είναι το 9ΜΗΝΟ σεμινάριο που μοριοδοτεί Διορισμούς - προσλήψεις εκπαιδευτικών

Πιστοποίηση Αγγλικών  ΕΥΚΟΛΑ και Ευέλικτα με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listenin (ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ) - ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΣΕΠ

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ (ΜΟΝΟ 25 ΕΥΡΩ το μήνα) κ.α. - ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ 4 Αυγούστου

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για ΑΣΕΠ, ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Εύβοια: Συνεχείς αναζωπυρώσεις - Αναφορές για εγκλωβισμένους μοναχούς
Εκκλήσεις για βοήθεια είτε με εναέρια είτε με επίγεια μέσα - Αναφορές για τρεις εγκλωβισμένους μοναχούς στο μοναστήρι - Καίγονται σπίτια
Εύβοια: Συνεχείς αναζωπυρώσεις - Αναφορές για εγκλωβισμένους μοναχούς
Ρόδος: Νέα πυρκαγιά ξέσπασε στη περιοχή Ασγούρου κοντά στη πόλη
H φωτιά εκδηλώθηκε κοντά στον παλιό σκουπιδότοπο στ' Ασγούρου και στο σημείο έχει σπεύσει ισχυρή πυροσβεστική δύναμη για τον περιορισμό και την...
Ρόδος: Νέα πυρκαγιά ξέσπασε στη περιοχή Ασγούρου κοντά στη πόλη
Πύργος: Εκκενώνονται άλλες τρεις κοινότητες λόγω της πυρκαγιάς
Εκκενώνονται προληπτικά άλλες τρεις κοινότητες λόγω της πυρκαγιάς που μαίνεται στην περιοχή Ηράκλεια του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας
Πύργος: Εκκενώνονται άλλες τρεις κοινότητες λόγω της πυρκαγιάς
elas
ΕΛΑΣ: «Συνδράμαμε σε πάνω από 300 απεγκλωβισμούς στις πυρκαγιές της Βαρυμπόμπης και Εύβοιας»
Πάνω από 300 απεγκλωβισμοί ατόμων από την αστυνομία στην πυρκαγιά της Αττικής και άλλοι 12 στην Εύβοια
ΕΛΑΣ: «Συνδράμαμε σε πάνω από 300 απεγκλωβισμούς στις πυρκαγιές»