Thumbnail
ΕΛΜΕ Ν. Ροδόπης

ΕΛΜΕ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ

[email protected]

Αριθμ. Πρωτ.: 24

Κομοτηνή,  8/5/2014

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Το μέτρο του πολιτισμού μιας κοινωνίας αντικατοπτρίζεται στη μέριμνά της για τα αδύναμα μέλη της. Όταν δε, πρόκειται για νεαρά μέλη με ειδικές ανάγκες και ικανότητες, τότε ο πήχυς των προσδοκιών για την κρατική μέριμνα ανεβαίνει. Η δική μας κοινωνία και πολύ περισσότερο η κρατική της συγκρότηση μένει πολύ κάτω από τη βάση στον δείκτη της Ειδικής Αγωγής.

Ενόψει της διαβούλευσης για το επικείμενο νομοσχέδιο που αφορά στην Ειδική Αγωγή έχουμε να δηλώσουμε τα εξής :

Α) Η προσπάθεια να οργανώσει το νομοσχέδιο το νομικό πλαίσιο των τμημάτων ένταξης για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (ποιος βαθμολογεί, πότε εντάσσεται ο μαθητής κ.τ.λ.)  και η κατάρτιση ενός ηλεκτρονικού μητρώου δεν αρκεί.

Β) Η Ειδική Αγωγή δεν έχει τόσο ανάγκη από νόμους αλλά από χρήματα, για να υποστηριχθούν οι υποδομές, να γίνουν εργαστήρια Αυτόνομης Διαβίωσης (ζωτικό θέμα), εργαστήρια γεωπονικά (συνδεδεμένα με τα ΣΕΚ) και άλλα εκπαιδευτικά εργαλεία για τις ειδικές ανάγκες αυτών των παιδιών.

Γ) Στα εργαστήρια αυτά χρειάζονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί, για να επιτηρούν και να κατευθύνουν τους μαθητές. Γενικά, και ο πλέον άσχετος με το θέμα γνωρίζει ότι αυτά τα παιδιά  -περισσότερο από τα άλλα- χρειάζονται σταθερά πρόσωπα αναφοράς (π.χ περιπτώσεις αυτισμού) και όχι διερχόμενους με 5μηνες συμβάσεις.

Δ) Η υποστελέχωση είναι εμφανέστατη στα ΚΕΔΔΥ, όπου τα τελευταία χρόνια λείπει εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας, οποίος θα κάνει τις Αξιολογήσεις των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Αν υπολειτουργεί η καρδιά της Ειδικής Αγωγής, τι να περιμένει κανείς από τις επιμέρους σχολικές μονάδες;

Ε) Ένα μεγάλο μέρος της διαβούλευσης αναλώνεται στο καθεστώς των προσλήψεων, όπου εκεί που αρχίζει το συμφέρον καταστρατηγείται το δίκαιο. Εμείς προτείνουμε διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής με μοριοδότηση των προσόντων και χωρίς αποκλεισμούς. Ακόμη και όσοι έχουν ελάχιστη προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή να μπορούν να συμμετάσχουν κι ας κριθεί αξιοκρατικά ποιος θα προσληφθεί.

Στ) Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής να έχει διαφάνεια στις προσλήψεις και αποσπάσεις και να σταματήσει να είναι προνομιακός χώρος των πάσης φύσεως ρουσφετολόγων.

Ζ) Όσοι προσλαμβάνονται, στη συνέχεια να καταρτίζονται στην παιδαγωγική επάρκεια, να μην είναι αυτή προαπαιτούμενο για να διαγωνιστούν, γιατί οι έμποροι της παιδείας καραδοκούν να πουλήσουν έναντι αδράς αμοιβής παιδαγωγική επάρκεια και κάθε λογής πιστοποιητικό.

Η) Να μην εγκλωβίζονται οι εκπαιδευτικοί σε οργανικές θέσεις της Ειδικής Αγωγής, να υπάρχει δυνατότητα μετάβασης από και προς την Γενική Αγωγή, γιατί ειδικά σε παραμεθόριες περιοχές ένα τέτοιο μέτρο θα αποτελέσει αντικίνητρο για την στελέχωση των Ειδικών σχολείων από το φόβο αδυναμίας μετάθεσης και άλλων υπηρεσιακών μεταβολών.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Ν.Δαπέργολας               Β.Στεφανίδης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sofia zaxaraki
Ζαχαράκη: Επιπλέον 20 εκ. ευρώ για τη χρηματοδότηση 63 προτάσεων κοινών μεταπτυχιακών ελληνικών ΑΕΙ με ξένα πανεπιστήμια
Η δράση «Διεθνοποίηση εκπαιδευτικών υπηρεσιών των ΑΕΙ» έχει ως στόχο την ώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων μέσω της ενίσχυσης της...
Ζαχαράκη: Επιπλέον 20 εκ. ευρώ για τη χρηματοδότηση 63 προτάσεων κοινών μεταπτυχιακών ελληνικών ΑΕΙ με ξένα πανεπιστήμια
zaxaraki
Ζαχαράκη: Μείωση διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών σε Πρότυπα-Πειραματικά που αναλαμβάνουν Συντονιστές στο Ι.Β κατά 4 ώρες
Απόφαση Ζαχαράκη που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ
Ζαχαράκη: Μείωση διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών σε Πρότυπα-Πειραματικά που αναλαμβάνουν Συντονιστές στο Ι.Β κατά 4 ώρες
περου
Περού: Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μυστικό δωμάτιο 2.500 χρόνων αφιερωμένο στη χρήση ναρκωτικών (για τις ελίτ)
Ανακάλυψη στο Περού: Δωμάτιο 2.500 ετών αποκάλυψε τελετές με ψυχοδραστικές ουσίες από την ελίτ των Chavín
Περού: Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μυστικό δωμάτιο 2.500 χρόνων αφιερωμένο στη χρήση ναρκωτικών (για τις ελίτ)