Α΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ & Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ
ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ
Η κατάργηση των 52 ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ τον Ιούλιο, οι διαθεσιμότητες των συναδέλφων και η υποβάθμιση της λειτουργίας ζωτικών τομέων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οδηγεί μεγάλο μέρος της τεχνικής εκπαίδευσης στα χέρια των ιδιωτών.
Στις 10/12/13 με απόφαση του διοικητικού εφετείου είχαμε και νέο χτύπημα στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση: οι συνάδελφοι που είχαν κερδίσει προσωρινά ασφαλιστικά μέτρα και είχαν επιστρέψει στις θέσεις τους, για λόγους «δημόσιου συμφέροντος», γυρίζουν και πάλι στο καθεστώς της διαθεσιμότητας. Με την απόφαση αυτή το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει την πολιτική της πυγμής, απέναντι σε όσους εργαζόμενους αγωνίζονται για το δικαίωμά τους στη δουλειά, ενώ επιχειρεί να εμφανίσει ως «τετελεσμένο» την απομάκρυνση των συναδέλφων από τον χώρο της εκπαίδευσης. Η συγκεκριμένη κίνηση αποσκοπεί στο να αποδεχθούν τη μελλοντική ρύθμιση της τοποθέτησης ενός μόνο μέρους από αυτούς, σε θέσεις εκτός εκπαίδευσης και με αμφίβολο εργασιακό καθεστώς, ενώ ένα άλλο κομμάτι θα οδηγηθεί στην απόλυση και την ανεργία.
Παράλληλα, η απομάκρυνση των συναδέλφων από τα σχολεία τους, αποτελεί σημαντικό πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Πανελλαδικά στα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ, χάνονται πολλές ώρες την εβδομάδα, ενώ σε αρκετά δε διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Το Υπουργείο Παιδείας είναι υπόλογο για την καταπάτηση των πιο στοιχειωδών δικαιωμάτων της νέας γενιάς, που αφορούν στην παροχή των γνώσεων που θα τους επιτρέψουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να δώσουν εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι εκείνο που χτυπά τα όνειρα των παιδιών, των πιο φτωχών κοινωνικών στρωμάτων με μια πολιτική ξεκάθαρων ταξικών διακρίσεων.
Αναφορικά δε με την περίφημη «κινητικότητα», οι μάσκες έπεσαν!
α) ενώ στις 22 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την «κινητικότητα», η σχετική εγκύκλιος που ρυθμίζει τη διαδικασία, εκδόθηκε μόλις πριν λίγες ημέρες και αρχικά δεν μπορούσαν να υποβληθούν αιτήσεις, λόγω ανετοιμότητας και διοικητικών παραλείψεων,
β) αποκαλύπτεται ότι τελικά οι προσφερόμενες θέσεις είναι κατά 500 λιγότερες από το σύνολο των εκπ/κών σε διαθεσιμότητα, δηλαδή εκ των προτέρων οδηγούνται σε απόλυση ισάριθμοι συνάδελφοί μας, παρά το ότι όλο το προηγούμενο διάστημα ο Υπουργός Παιδείας ψευδόταν δημοσίως ότι είχε «τακτοποιήσει» τους εκπ/κούς αυτούς. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο ν. Έβρου ενώ είναι σε διαθεσιμότητα 29 καθηγητές, οι προσφερόμενες θέσεις είναι μόλις 12!
γ) στις 233 θέσεις εκπαιδευτικών που κατέχουν και δεύτερο πτυχίο δεν περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί με πτυχίο π.χ. φυσικού, μαθηματικού, χημικού, θεολόγου, φυσικής αγωγής, οικονομολόγου, οικ.-διοίκησης κλπ.
δ) οι ουσιαστικές απολύσεις είναι περισσότερες, διότι τι άλλο μπορεί να σημαίνει π.χ. για μια τρίτεκνη μονογονεϊκή οικογένεια η υποχρεωτική μετακίνηση από τον Έβρο στα Δωδεκάνησα;
ε) επίσης στην προκήρυξη για τις 925 θέσεις εκπαιδευτικών σε ΣΕΚ και ΙΕΚ ζητείται ως υποχρεωτικό προσόν το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ, ακόμα και στις περιπτώσεις εκπαιδευτικών για τους οποίους δεν απαιτούνταν όταν διορίστηκαν,
στ) όσον αφορά στη διαδικασία τοποθέτησης σε νέες θέσεις, που θα γίνει με την απόφαση μοριοδότησης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, υπογραμμίζουμε το εξής: μοριοδότηση ουσιαστικά σημαίνει αποδοχή ότι οι θέσεις είναι λιγότερες από τον αριθμό των εκπαιδευτικών, άρα μιλάμε για απόλυση.
Δεν υποκύπτουμε στη συνήθη τακτική που ακολουθείται από το υπουργείο και που αποσκοπεί στη διάσπαση του κλάδου. Ένα ποσοστό μένει εκτός, οπότε οδηγείται στην απόλυση, κάποιες ειδικότητες διεκδικούν λιγότερες θέσεις από κάποιες άλλες, ορισμένοι συνάδελφοι θα τοποθετηθούν εντός του νομού τους, ενώ άλλοι όχι, όσοι έχουν ΑΣΕΠ είναι σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με όσους έχουν διοριστεί μέσω επετηρίδας (λες και ο ΑΣΕΠ υπήρχε ανέκαθεν ή ότι ο διορισμός μέσω επετηρίδας δεν είναι αξιοκρατικός) και πάει λέγοντας… Δηλαδή σύμφωνα με τη λογική τους, να συνεχίσουν να εργάζονται κάποιοι μόνο, κάνοντας άλλη δουλειά, φεύγοντας μακριά από τα σπίτια τους, αφού πρώτα φαγωθούν με τους υπόλοιπους, σχετικά με το ποιος διορίστηκε με τον καταλληλότερο τρόπο!
Δε θα καταφέρουν να στρέψουν τα βέλη του συναδέλφου απέναντι στον συνάδελφο!
Εμείς οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί, δηλώνουμε ότι:
Όλοι οι καθηγητές που μέχρι σήμερα βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, δεν έπαψαν ούτε στιγμή να θεωρούνται από όλους μας συνάδελφοι. Βασικό και αδιαπραγμάτευτο αίτημά μας είναι να καταργηθεί ο ν. 4172/13, να επιστρέψουν όλοι στα σχολεία τους και παράλληλα να επαναλειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες και οι τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να απαιτήσουμε, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές μας, την ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ των συναδέλφων μας που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στα σχολεία τους. Στους χώρους που χρόνια υπηρετούν ως εκπαιδευτικοί, δίπλα στους μαθητές τους που τους χρειάζονται!
· Όχι στις διαθεσιμότητες - απολύσεις
· Να επανέλθουν και να λειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ
· Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους
· Καμιά σύμπτυξη τμήματος – Καμιά κατάργηση σχολείου – 20 μαθητές στην τάξη
· Άμεσοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών – Προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους απασχόλησης
· Αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών
· Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ
Απαιτούμε μόνιμη, σταθερή δουλειά για όλους!
Για εμάς, αλλά και για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, κανείς και καμιά εκπαιδευτικός δεν περισσεύει!
Αλεξανδρούπολη και Ν.Ορεστιάδα 02/01/2014
Τα Δ.Σ. των δύο ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη