Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "Γ. Σεφέρης"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»

Ανυπακοή! Να ακυρώσουμε στην πράξη την αυτοαξιολόγηση!

Το Υπουργείο Παιδείας με την από 5/11/2013 υπουργική απόφαση, προχωρά στη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ταυτόχρονα καλεί σε επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αυτοαξιολόγηση, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Η αυτοαξιολόγηση είναι το βασικό και αναγκαίο εργαλείο της κυβέρνησης, που θα σπρώξει ακόμα πιο βαθιά τα σχολεία στην αγορά και την ημιμάθεια, θα φορτώσει το κόστος της μόρφωσης στις τσέπες των γονιών, θα ανατρέψει άρδην τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Ο Σύλλογός μας έχει έγκαιρα προειδοποιήσει για τα επικείμενα σχέδιά τους. Άλλωστε αυτά τα σχέδια ήταν ομολογημένα απ' την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ κι είχαν «μεταφραστεί και στα ... ελληνικά» από τις εγχώριες «μεταφραστικές υπηρεσίες» (Υπουργείο Παιδείας, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, κλπ).

Το κίνημα των κπαιδευτικών, με καθολικό τρόπο είχε αντιδράσει και ακύρωσε την εφαρμογή της αξιολόγησης και αυτοξιολόγησης, τρεις φορές μέχρι τώρα.

Ο Σύλλογός μας, μαζί με δεκάδες ακόμα συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ και εκατοντάδες Συλλόγους Διδασκόντων, από όλη τη χώρα, είχε ταχθεί ενάντια στην πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Κανένα δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο του Συλλόγου μας, δε δέχτηκε να συμπεριληφθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα. Πάνω από 10.000 σχολεία – το 98% των σχολείων – σ΄ όλη τη χώρα αρνήθηκαν να συμμετέχουν. Σήμερα, που το υπουργείο ξαναχτυπά επιδιώκοντας τη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης, οι λόγοι να την αρνηθούμε είναι πολλαπλάσιοι του παρελθόντος!

·      Η αυτοαξιολόγηση δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να μετακυλύει τα βάρη των κρατικών εκπαιδευτικών επιλογών, στις πλάτες της σχολικής μονάδας και των εμπλεκομένων σ’ αυτή. Έχει ένα και βασικό στόχο: να αθωώσει την εκπαιδευτική πολιτική και να στοχοποιήσει εκπαιδευτικούς και εκπαιδευομένους μαζί με τις οικογένειές τους, σαν υπεύθυνους για τη λειτουργία του σχολείου.

·      Σε μια περίοδο που καταργούνται οι μόνιμοι διορισμοί, περικόπτονται δραματικά οι αναπληρωτές, συγχωνεύονται και καταργούνται σχολικές μονάδες, μειώνονται κατά 70% οι επιχορηγήσεις των σχολείων, προωθείται η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Σε μια περίοδο που τα βιβλία της «δεξιότητας και της πληροφορίας» παραμένουν, που το «νέο σχολείο» της εργαλειακού τύπου μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς ζει και βασιλεύει, που οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται, που οι υποστηρικτικές δομές διαλύονται, που οι μαθητές βιώνουν τις τεράστιες δυσκολίες της λαϊκής οικογένειας, την ανεργία και την απόλυση των γονιών τους, την ανασφάλεια και τη δυστυχία. Τέτοιες ώρες, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης κυρίως και πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτή εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς είναι ανείπωτο θράσος !

Δεν έχουμε αυταπάτες! Οι στόχοι του Υπουργείου μέσα από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης που προωθεί είναι:

1.    Να μεταθέσει την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση των σχολείων στους τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, ενοχοποιώντας τους για αδράνεια και «έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος», έτσι ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η κρατική πολιτική και να στρωθεί το χαλί για την προώθηση της αξιολόγησης.

2.    Να προωθήσει τη μετακύλιση των ευθυνών και των δαπανών των δημόσιων σχολείων κατευθείαν στους «πελάτες» (δηλ. στους γονείς) λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.

3.    Να επιβάλλει στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην «τέχνη του επιχειρείν» και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.

Οι εκπαιδευτικοί δε θα βάλουν τα χέρια τους να βγάλουν τα μάτια τους.

Μας καλούν να γίνουμε εκπαιδευτικοί σκυφτοί, υποτακτικοί, παπαγαλάκια, πλασιέ εταιρειών και προγραμμάτων υπό τη διαρκή απειλή της «αξιολόγησης» και «αύριο» (κι όχι μεθαύριο) της απόλυσης!

ΟΥΤΕ ΛΕΠΤΟ ΧΑΜΕΝΟ! ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

Οργανώνουμε την πάλη από τα κάτω.

Κάθε σχολείο να γίνει μετερίζι του αγώνα!

Απειθαρχούμε στην πράξη! Μπλοκάρουμε τις διαδικασίες! Ο σύλλογός μας επιβεβαιώνοντας την θέση του ενάντια στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, την αντίθεσή του στο σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση, αλλά και την αταλάντευτη θέλησή του να παρεμποδίσει την εφαρμογή τους στην πράξη  :

·      Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη δεχτούν καμιά εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Να αντιδράσουν και συλλογικά και προσωπικά. Να μην υπακούσουν. Να μην υποκύψουν.

·      Καλεί τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα προαναφερθέντα επιμορφωτικά σεμινάρια και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους. Να σταματήσουν τώρα να ζητάνε απ΄ τους συναδέλφους να πάρουν προγράμματα.

·      Καλούμε τους συναδέλφους να μην πάρουν κανένα πρόγραμμα. Τα προγράμματα αυτά κι η «Ευέλικτη Ζώνη», είναι το «χαλί» πάνω στο οποίο θα «περάσει» η αξιολόγηση.

·      Θα αγωνιστούμε για να ακυρώσουμε στην πράξη τα σεμινάρια της αξιολόγησης. Με στάση εργασίας, συγκεντρώσεις, παρουσία και συμμετοχή όλων των συναδέλφων εκεί και παρέμβαση του Συλλόγου, δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να γίνουν.

·      Τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα αναμειχθούν στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης, δεν έχουν θέση στο σωματείο, σύμφωνα με αποφάσεις των Γ.Σ. μας.

·      Το Δ.Σ. και η Δ.Ο.Ε. παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους,  που δε θα πειθαρχήσουν.

Συνάδελφοι, ισσες!

Η «αυτοαξιολόγησή» τους δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά. Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δε θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το «σχολείο ΑΕ» και το δάσκαλο σκυφτό. Αυτό υπηρετεί το μαστίγιο της «αυτοαξιολόγησης» και το καρότο της «καινοτομίας». 

Είναι ώρα προσωπικής ευθύνης για τον καθένα και την καθεμιά, για όλους μας. Αν τώρα δεν αποφασίσουμε να ορθώσουμε το ανάστημά μας στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει, θα βρεθούμε χειροπόδαρα δεμένοι και με την πλάτη στον τοίχο για πολλά, πολλά χρόνια. Τέτοιο δικαίωμα δεν έχουμε. Έχουμε χρέος στους εαυτούς μας, στα παιδιά μας, στους μαθητές μας, στις νεότερες γενιές να αντιδράσουμε. Μόνο με τη μαζική αντίσταση όλων μας μπορούμε να τους σταματήσουμε.

Πάλη για την παιδεία και τον εκπαιδευτικό των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΝΙΝΕΤΤΑ ΑΛΤΑΝΗ                                                                 ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λαρισα
Λάρισα: Υπό κατάληψη το 7ο ΕΠΑΛ μετά το επεισόδιο με επίθεση σε μαθητή – Κατεπείγουσα ΕΔΕ
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκος Ζέρβας έκανε λόγο για ανησυχητικό φαινόμενο, ενώ πρόσθεσε ότι αύριο εφόσον σήμερα υπάρχει κατάληψη από...
Λάρισα: Υπό κατάληψη το 7ο ΕΠΑΛ μετά το επεισόδιο με επίθεση σε μαθητή – Κατεπείγουσα ΕΔΕ
eisfores_lefta.jpg
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
Οι αυξήσεις αναμένονται να κυμανθούν από 6 έως 17 ευρώ τον μήνα, και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να τις καταβάλουν από την 1η Ιανουαρίου...
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
pada.jpg
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
Δείτε αναλυτικά τα νέα έργα που προβλέπονται για το ΠΑΔΑ
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων