ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ Α’ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
«Η ΑΘΗΝΑ», «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», «Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ»
Πέμπτη 24/10/2013
Προς: την Α’ Διεύθυνση, μέλη Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας
Κοινοποίηση: τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής των περιοχών των συλλόγων μας
Οι σύλλογοι της Α’ Αθήνας θεωρούμε ότι οι πρωτοφανείς καταστάσεις που διαδραματίζονται στην Α’ Διεύθυνση της Αθήνας επιβάλλεται να σταματήσουν και να ακυρωθούν. Καλούμε τη διευθύντρια εκπαίδευσης Δ. Χατζημανώλη, τον αναπληρωτή διευθυντή Χρ. Κάππα, καθώς επίσης και τα διορισμένα μέλη του Α’ ΠΥΣΠΕ Κουτρουμάνο Θ., Σαραντάκο Π. και τα αναπληρωματικά Γαλατιανού Α., Πανταζόπουλο Δ. που είναι μέλη των συλλόγων μας, να τοποθετηθούν για όλα όσα καταγγέλλουν οι σύλλογοί μας και να λειτουργήσουν με βάση τις προτάσεις των σωματείων μας και τις νόμιμες διαδικασίες. Καλούμε τους αιρετούς να μη διευκολύνουν με τη συμμετοχή τους να λειτουργεί το ΠΥΣΠΕ σε καθεστώς πλήρους παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών των μαθητών, σε καθεστώς πλήρους παραβίασης των νόμιμων διαδικασιών.
Καταγγέλλουμε συγκεκριμένα:
1) Χωρίς να υπάρξει συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ, όπως ορίζει ο νόμος, και χωρίς καν να ανακοινωθούν τα λειτουργικά κενά, και αφού κρίθηκαν εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 ως υπεράριθμοι χωρίς πάλι να συνεδριάσει το Α’ ΠΥΣΠΕ, αναρτήθηκε πίνακας τοποθετήσεων υπεραρίθμων όπου με βάση αυτόν δεν τοποθετούνται στην Α’ Αθήνας όλοι οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν οργανική σε συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί αυτοί, με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης τοποθετήθηκαν σε σχολεία της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής. Αμέσως μετά, προσλήφθηκαν 40 δάσκαλοι αναπληρωτές ΕΣΠΑ για να καλύψουν κενά στην Α’ Αθήνας, που αποδεικνύει περίτρανα ότι κενά υπήρχαν και παρανόμως δεν τοποθετήθηκαν σε αυτά οι συνάδελφοί μας.
2) Εκδιώχθηκαν για άλλες διευθύνσεις 73 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 ενώ χωρίς οργανική ήταν 86. Δεν ανακοινώθηκε ποτέ ο πίνακας των μορίων και δε δημοσιοποιήθηκαν οι λόγοι κατά τους οποίους δε μετακινήθηκαν (ενώ δεν τοποθετήθηκαν στην Α’ διεύθυνση) οι 13 εκπαιδευτικοί που βρίσκονταν επίσης στη διάθεση της Α’ διεύθυνσης. Την ίδια στιγμή ήρθαν με απόσπαση ως ειδικές κατηγορίες 16 εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν μετακινήθηκαν σε άλλο ΠΥΣΠΕ ενώ μετακινήθηκαν οι 73 που ανήκουν στην Α’ Διεύθυνση.
3) Ο αρχικός πίνακας των τοποθετήσεων των υποτιθέμενων υπεραρίθμων άλλαξε πολλές φορές. Δεν άλλαζαν μόνο τα ονόματα των υπεραρίθμων αλλά κατά περίεργο (;) τρόπο άλλαζαν και τα κενά που υποτίθεται καλύπτονταν. Έτσι, υπήρχαν σχολεία που αποσπόταν εκπαιδευτικός με αποτέλεσμα να μην έχουν να λειτουργήσουν το ολοήμερο ή ακόμα και το πρωινό πρόγραμμα και σχολεία όπου παρέμενε ή και περίσσευε. Οι τοποθετήσεις αυτές είναι αυθαίρετες μια και δεν ακολουθήθηκε ούτε καν η νόμιμη διαδικασία των αιτήσεων-δηλώσεων υπεραριθμίας και προτίμησης σχολικών μονάδων
4) Θεωρούνταν υπεράριθμοι και αποσπόταν εκπαιδευτικοί που με βάση τα μόρια τους δεν ήταν υπεράριθμοι ενώ στη θέση τους ήταν άλλοι.
5) Στο ενδιάμεσο διάστημα έγιναν αμοιβαίες αποσπάσεις εκπαιδευτικών που δεν αναρτήθηκαν, χωρίς να συνεδριάσει το ΠΥΣΠΕ και χωρίς καν να υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από την Α’ διεύθυνση
6) Στην ειδική αγωγή επικρατεί το απόλυτο χάος! Υπήρξε πράξη του Α’ ΠΥΣΠΕ αποσπάσεων στην ειδική, η οποία δεν έχει ούτε τώρα ακυρωθεί. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν εκπαιδευτικοί που έχουν, με τηλεφωνικές και ανυπόγραφες εντολές, επιστρέψει στα σχολεία προέλευσής τους και άλλοι που παραμένουν στα σχολεία της απόσπασής τους, όπως όφειλαν. Κι ενώ συμβαίνουν αυτά, κι ενώ το Α’ ΠΥΣΠΕ δε λειτουργεί κι ενώ καμία απόσπαση δεν έχει πραγματοποιηθεί, εκπαιδευτικοί αποσπώνται από ένα ειδικό σχολείο σε άλλο (!!!), χωρίς προηγούμενη δημόσια ανακοίνωση νέων αιτήσεων απόσπασης, παραβιάζοντας κάθε έννοια νομιμότητας και δημιουργώντας σοβαρότατες υπόνοιες για εξυπηρετήσεις.
7) Για τις τοποθετήσεις των ειδικοτήτων παραβιάζεται κάθε διάταξη του νόμου που αφορά τις τοποθετήσεις. Δεν αναρτώνται τα λειτουργικά κενά. Ενώ γίνονται λάθη στη μοριοδότηση στις τοποθετήσεις (αναπληρωτές ΕΣΠΑ ειδικής αγωγής), οι τοποθετήσεις γίνονται σε πολλές περιπτώσεις με βάση τη λάθος μοριοδότηση και χωρίς να παίρνεται υπόψη η δήλωση προτίμησης. Σε πολλές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί καλέστηκαν να βρουν οι ίδιοι το σχολείο που έχει κενά(!!!) και να το δηλώσουν!
8) Το ίδιο συμβαίνει και με τα νηπιαγωγεία, όπου εκεί έχουμε και περιπτώσεις που οι τοποθετήσεις γίνονται από την περιφέρεια χωρίς να υπάρχει κανένας έλεγχος της νομιμότητας της διαδικασίας
Είναι απολύτως φανερό ότι καμία νόμιμη διαδικασία δεν ακολουθήθηκε στην Α’ Διεύθυνση και καμία συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ δεν πραγματοποιήθηκε όπως όφειλε.
Αυτή τη στιγμή, η Α’ διεύθυνση δεν μπορεί να αιτιολογήσει, βασιζόμενη στην υπάρχουσα νομοθεσία, σε ποια σχολική μονάδα υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο δυναμολόγιό της και γιατί! Κι επειδή όλα όσα έχουν γίνει έως τώρα, αποτελούν αυθαίρετες αποφάσεις του αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης Χρ. Κάππα, χωρίς υπογραφή του, η διευθύντρια εκπαίδευσης Δ. Χατζημανώλη και το Α’ ΠΥΣΠΕ, είναι υποχρεωμένα να εκδώσουν ενυπόγραφες αποφάσεις τοποθέτησης οι οποίες οφείλουν να επαναφέρουν τις νόμιμες διαδικασίες στην Α’ Διεύθυνση.
Με βάση όλα τα παραπάνω και με βάση τις γνωματεύσεις του νομικού μας συμβούλου, το εξώδικο που έχουμε αποστείλει καθώς και τις νομικές ενέργειες που ακολουθούν,
Απαιτούμε:
· Να γίνει ΤΩΡΑ συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ, να ξεκινήσουν οι διαδικασίες από την αρχή. Να ακυρωθούν οι πίνακες των υπεραριθμιών και όποιοι πίνακες τοποθετήσεων έγιναν χωρίς την απόφαση του Α’ ΠΥΣΠΕ και τις νόμιμες διαδικασίες. Να καθοριστούν από το Α’ ΠΥΣΠΕ τα λειτουργικά κενά που υπήρχαν στις 9 Σεπτεμβρίου με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να τοποθετηθούν εκεί οι εκπαιδευτικοί με τη νόμιμη διαδικασία. Αφού το ΠΥΣΠΕ καθορίσει τα λειτουργικά κενά, να γίνουν αιτήσεις υπεραριθμίας, και στη συνέχεια να τοποθετηθούν εκεί οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στην Α’ διεύθυνση όπως ορίζει η νομοθεσία. Να απαιτηθεί να επιστρέψουν και να τοποθετηθούν και οι συνάδελφοι που διατέθηκαν σε άλλα ΠΥΣΠΕ
Οι λειτουργικές ανάγκες να καθοριστούν με κριτήρια:
Να λειτουργήσουν ΑΜΕΣΑ τα ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση/πρόσληψη ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία
Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα τμήματα ένταξης και υποδοχής, να ισχύσει κανονικά η πράξη του Α’ ΠΥΣΠΕ για τις αποσπάσεις της ειδικής. Όποιες παράνομες υπηρεσιακές μεταβολές έχουν συμβεί να ακυρωθούν (μετακινήσεις χωρίς τη συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ και χωρίς δημοσιοποίηση) και οι διαδικασίες να γίνουν από την αρχή.
Να λειτουργήσουν άμεσα όλα τα ειδικά σχολεία με μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού με κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, και βοηθητικό προσωπικό
Καμία σύμπτυξη τμήματος
· Να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα της Α’ Διεύθυνσης όλα τα κενά
· Να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα της Α’ διεύθυνσης όλοι οι πίνακες των τοποθετήσεων όλων των ειδικοτήτων με τα μόριά τους ώστε να μπορεί να γίνει έλεγχος αν τηρήθηκαν τα νόμιμα
· Να υπάρξει δημοσιοποίηση όλων των τοποθετήσεων που έχουν γίνει το προηγούμενο διάστημα και να αιτιολογηθούν γιατί διαφορετικά η υπηρεσία και τα αρμόδια όργανα θα καταγγελθούν για απόκρυψη στοιχείων με στόχο την εξυπηρέτησης ημετέρων
Καλούμε τους αιρετούς στο Α’ ΠΥΣΠΕ, καθώς επίσης και τα διορισμένα μέλη του Α’ ΠΥΣΠΕ που είναι μέλη των συλλόγων μας, να λειτουργήσουν με βάση τις προτάσεις των σωματείων μας και τις νόμιμες διαδικασίες.
Οι σύλλογοί μας θεωρούν ότι όλα ξεκινούν από την εφαρμογή της κινητικότητας δομών και εργαζομένων στο δημόσιο σχολείο. Το υπουργείο ξεδιπλώνει συντονισμένο σχέδιο υποβάθμισης, κατάργησης, αναστολής και μετατροπής δομών σε πιλοτικές (άρα όχι μόνιμες και σταθερές) όπως του ολοημέρου, των τμημάτων ένταξης, των ειδικών σχολείων, σταδιακά σημαντικού μέρους του ωρολογίου προγράμματος (π.χ. ευέλικτη ζώνη), του νηπιαγωγείου κ.λπ.
Καταργώντας αυτές τις θέσεις για το μόνιμο προσωπικό, δημιουργεί πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών, οδηγώντας έτσι πολλούς εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός του ΠΥΣΠΕ τοποθέτησής τους, σε κατάργηση ουσιαστικά των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, σε καταστρατήγηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων και κανόνων.
Όλες οι παραπάνω παραβιάσεις δεν οφείλονται σε ανικανότητα ή σε διοικητικές αστοχίες. Όταν το κράτος θέλει να καλύπτει τις όποιες ανάγκες με περισσεύματα και περικοπές, όταν δεν προχωρά σε καμία πρόσληψη, τότε η μετακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού οποιαδήποτε στιγμή, σε οποιοδήποτε τόπο, θα γίνεται νόμος. Κι αυτός ο νόμος δεν μπορεί να περιέχει κανόνες νομιμότητας στην εφαρμογή του. Απαιτεί να μην υπάρχει καμία προστασία του εργαζομένου και απαιτεί αυθαιρεσία ώστε να ικανοποιούνται και μερικά ρουσφέτια!
Γιατί όσο θα μετατρέπεται σταδιακά όλο το δημόσιο σχολείο σε μια “πιλοτική δομή”, η σταθερή απασχόληση θα γίνει ανάμνηση του παρελθόντος, ενώ η συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για την παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας θα περιορίζεται αυστηρά στις προδιαγραφές των διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εφόσον αυτά θα είναι διαθέσιμα. Με το ίδιο σκεπτικό του χρόνου η προσχολική εκπαίδευση, η ειδική εκπαίδευση, τα ολοήμερα, μπορεί να παρέχονται μόνο αν υπάρχουν πόροι από το ΕΣΠΑ ή εναλλακτικά μπορεί χιλιάδες νηπιαγωγοί να χάσουν την οργανική τους και τη θέση τους να πάρουν εκπαιδευτικοί μέσω των προγραμμάτων κοινωνικής ωφέλειας του ΟΑΕΔ με 450 ευρώ βασικό μισθό.
Δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε μέχρι το τέλος για να μην κυριαρχήσει η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και η διαρκής εργασιακή κινητικότητα. Αν το υπουργείο, η περιφερειακή διεύθυνση Αττικής και η Α’ Διεύθυνση Αθήνας, ελπίζουν να κουραστούμε είναι πολύ γελασμένοι!
Οι Σύλλογοί μας προχωρούν σε αίτηση ακύρωσης στα διοικητικά δικαστήρια όλων των μέχρι τώρα διαδικασιών στην Α’ Διεύθυνση και σε αιτήσεις αναστολής. Οι σύλλογοι προτίθενται πιλοτικά και ενδεικτικά να καλύψουν οικονομικά ατομικές αιτήσεις αναστολής. Οι συνάδελφοι να επικοινωνήσουν με τους συλλόγους μας.
Καλούμε τη ΔΟΕ να εκδώσει αντίστοιχη καταγγελία για τον αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης Χρ. Κάππα, ο οποίος πήρε τις αντίστοιχες αποφάσεις, να καταγγείλει όλα τα τεκταινόμενα στην Α’ Διεύθυνση και όποιο άλλο μέλος της διοίκησης τα συνεχίσει και τα εφαρμόσει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη