Thumbnail
Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής

Ενότητα  Αντίστασης  Ανατροπής

(ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ    &
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ)
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 31, ΠΕΙΡΑΙΑΣ 11-10-2013

Η οργανική έρχεται – η μονιμότητα φεύγει!

και ταυτόχρονα εντείνεται η συκοφαντία και η πειθάρχηση μέσω παρουσιολογίου!

Η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας για την σύσταση 149.000 οργανικών θέσεων στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι το επόμενο βήμα για την θεσμική θωράκιση και τη μονιμοποίηση του καθεστώτος κινητικότητας-διαθεσιμότητας-απολύσεων.

Η «μεταφορά» των οργανικών από το Υπουργείο και την επικράτεια (έτσι αναφέρει το ΦΕΚ διορισμού μας), σε επίπεδο σχολικής μονάδας (έτσι φαίνεται), λύνει τα χέρια σε ένα κενό που υπήρχε, όσον αφορά την εκπαίδευση, στους νόμους Μανιτάκη-Μητσοτάκη που εγκαθιδρύουν τη διαθεσιμότητα-απολύσεις. Οι νόμοι αυτοί ξεκαθαρίζουν ότι όταν καταργείται μια οργανική θέση ή ένας τομέας ή μια ειδικότητα, οι αντίστοιχοι δημόσιοι υπάλληλοι μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας! Η κυβέρνηση και το Υπουργείο για να υλοποιήσει τις 15.000 απολύσεις (μόνο για το 2014) που έχει συμφωνήσει με την Τρόικα, έπρεπε να βρει πάλι κάποιο τομέα ή κάποια ειδικότητα να καταργήσει. Δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί την πολιτική παραγωγής πλεονασμάτων για να απολύσει συναδέλφους. Δεν μπορούσε να συντάξει ονομαστικό πίνακα «οι τάδε πλεονάζουν και άρα τους βγάζω σε διαθεσιμότητα».

Οι συγκεκριμένες οργανικές δεν έχουν καμία σχέση με την έννοια της οργανικής όπως την γνωρίζαμε. Σαν καθεστώς σταθερής εργασίας και ασφάλειας. Είναι το ανάποδο γιατί ακριβώς έρχονται να «κουμπώσουν» στους νόμους Μανιτάκη-Μητσοτάκη όπου κατάργηση μιας οργανικής σημαίνει και καθεστώς κινητικότητας-διαθεσιμότητας. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μονιμοποιήσει ένα θεσμικό πλαίσιο ανασφάλειας, δια βίου κινητικότητας και απολύσεων. Ώστε ακόμα και όταν (αν) λήξει το πρόγραμμα της Τρόικα να μπορεί να απολύει, να έχει απέναντι της φοβισμένους κρατικούς υπαλλήλους και όχι εργαζόμενους-εκπαιδευτικούς με δικαιώματα. Οι οργανικές αυτές είναι εισιτήριο για την αυριανή απόλυση και τον μαζικό εξανδραποδισμό του κλάδου. Δεν συνιστά κατοχύρωση δικαιωμάτων μας που χρόνια ζητάγαμε όπως μας ειρωνεύεται ο Υπουργός… Όσον αφορά ότι θα δοθούν και κάποιες ώρες ως γραμματειακή υποστήριξη ή άλλες τέτοιες δραστηριότητες, με βάση δηλώσεις στελεχών του Υπουργείου, θα δώσουν κάποιες οργανικές για μικρό ωράριο, για να καλύπτουν τις ανάγκες που προκύπτουν από εγκυμοσύνες, άδειες κοκ. Περίπου αυτό που έκαναν οι «διάθεση ΠΥΣΔΕ». Οι υπόλοιποι θα είναι στον αέρα.

Με το θεσμικό αυτό πλαίσιο σε ένα επόμενο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων και τμημάτων και άρα δημιουργίας υπεραριθμιών, σε μια επόμενη αλλαγή στο αναλυτικό πρόγραμμα όπου μια ειδικότητα θα πεταχτεί έξω, σε μια επόμενη αύξηση ωραρίου, στα επόμενα 2-3 χρόνια όπου τα λύκεια θα αδειάσουν από μαθητές, λόγω του νέου ταξικού λυκείου και άρα θα χαθούν οργανικές, δημιουργείται η δυνατότητα για απολύσεις-διαθεσιμότητες. Και μάλιστα σε δόσεις (30 φιλόλογοι ση Θεσσαλονίκη, 35 μαθηματικοί στη Πάτρα, 60 γυμναστές στην τάδε περιοχή, κάποιοι τον Μάιο – κάποιοι το Σεπτέμβριο κοκ), ώστε να μην υπάρχουν μαζικές αντιδράσεις! Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η «διανομή» των οργανικών ισχύει μέχρι τον Ιούλη, οπότε θα επανακαθοριστούν για όλους. Σε όλο το μεσοδιάστημα (αν δεν υπάρξει αγωνιστική απάντηση) θα ενταθεί ο εμφύλιος για το ποιος θα πρέπει να καταλάβει την οργανική σε κάθε σχολείο!

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, πρώτον ενώ μιλάνε για το τέλος των μνημονίων το 2014, στην ουσία το πρόγραμμά τους δε βγαίνει και η Τρόικα εισηγείται εκ νέου 28 μέτρα ένα από τα οποία είναι το κλείσιμο σχολείων, δεύτερον ο Μητσοτάκης έχει δηλώσει ότι επιθυμία του είναι να μονιμοποιηθεί το καθεστώς της κινητικότητας-διαθεσιμότητας και αφού ολοκληρωθούν τα συμφωνηθέντα με την Τρόικα. Αυτού του τύπου οι οργανικές τους λύνουν τα χέρια!

Ταυτόχρονα, το υπουργείο περνάει (στο νομοσχέδιο για… τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) μια εξοργιστική τροπολογία που θεσμοθετεί καθημερινό παρουσιολόγιο και καταγραφή ωρών άφιξης και αποχώρησης μας . Αλλά και τη δυνατότητα για συμπλήρωση ωραρίου σε μέχρι πέντε (!) σχολικές μονάδες, ολοκληρώνοντας την εικόνα του εκπαιδευτικού - νομάδα που δεν μπορεί να αποτελεί οργανικό μέρος της ζωής ενός σχολείου. Ο καθημερινός έλεγχος του ωραρίου των εκπαιδευτικών:

-       Αποτελεί μία ακόμα υβριστική και συκοφαντική ενέργεια απέναντι στον κλάδο. Παρακάμπτει τις δεκάδες γραφειοκρατικές και άλλες δουλειές που κάνουν οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο ή στο σπίτι τους και προσπαθεί να ενισχύσει την καθεστωτική συκοφαντία για τους εκπαιδευτικούς που «κάθονται και δε δουλεύουν». Τη στιγμή που όλοι ξέρουμε ότι η (όση) λειτουργία των σχολείων βασίζεται στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών.

-       Στοχεύει να δημιουργήσει de facto συνθήκες ανταγωνισμού και φόβου μπροστά στην επερχόμενη αξιολόγηση και ενδεχόμενη απόλυση. Να εμπεδώσει δηλαδή την «αυτόβουλη» πειθάρχηση των εκπαιδευτικών, την «εθελούσια» εφαρμογή του διαβόητου 8-2 (και ακόμα χειρότερα) και ένα κλίμα αμοιβαίας καχυποψίας και εχθρότητας μέσα στους συλλόγους.

 

Συνάδελφοι, η απεργία που ξεκινήσαμε έμεινε ανολοκλήρωτη γιατί δεν την πίστεψαν συγκεκριμένες δυνάμεις. Όμως δεν υπάρχει άλλος δρόμος! Με τη νέα αυτή θωράκιση του θεσμικού πλαισίου των απολύσεων αλλά και της καθημερινής τρομοκράτησης, επανέρχεται το ερώτημα – σύνθημα ότι δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε:

 

-       Μέχρι να καταργηθούν οι νόμοι Μανιτάκη-Μητσοτάκη και όλο το θεσμικό πλαίσιο των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων.

-       Μέχρι να ανατραπεί η πολιτική της λιτότητας και του σχολείου των λίγων που παράγει «πλεονάζοντες» καθηγητές και μαθητές. 20 μαθητές στο τμήμα, όχι στις συγχωνεύσεις, να ανατραπεί το νέο λύκειο, να επιστρέψουν οι ειδικότητες και όλοι οι συνάδελφοι και οι μαθητές στα ΕΠΑΛ !

-       Ταυτόχρονα, πρέπει να ληφθούν συνδικαλιστικές αποφάσεις που θα βάζουν εμπόδια στο καθημερινό φακέλωμα της σχολικής ζωής.  Τα παρουσιολόγια δεν πρέπει να περάσουν!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πανελλήνιες 2024: Η "ήπια" αύξηση των εισακτέων περιείχε μπόλικη...κοπτοραπτική!
Παρά την κοπτοραπτική το υπουργείο Παιδείας αύξησε μόνο κατά 277 τις θέσεις για τους εισακτέους στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες 2024: Η "ήπια" αύξηση των εισακτέων περιείχε μπόλικη...κοπτοραπτική!
εξετάσεις
Πρότυπα Σχολεία: Αύριο οι εξετάσεις για 9.454 υποψήφιους - Οδηγίες τελευταίας στιγμής για γονείς και μαθητές
Σήμερα η κλήρωση για τα Πειραματικά - Εχουν κατατεθεί 10.845 αιτήσεις για 3.003 θέσεις
Πρότυπα Σχολεία: Αύριο οι εξετάσεις για 9.454 υποψήφιους - Οδηγίες τελευταίας στιγμής για γονείς και μαθητές
κορονοϊός, κοξάκι, γρίπη
ΕΟΔΥ: Σχετικά με το θάνατο του μικρού παιδιού από παρβοϊό σε παιδικό σταθμό - Τα συμπτώματα
Σοκ έχει προκαλέσει ο θάνατος παιδιού από παρβοϊό - Αυξημένη εγρήγορση για συσχέτιση περιστατικών μυοκαρδίτιδας στα παιδιά με τη λοίμωξη από τον...
ΕΟΔΥ: Σχετικά με το θάνατο του μικρού παιδιού από παρβοϊό σε παιδικό σταθμό - Τα συμπτώματα
αναπηρία
Εκπαίδευση, ΤΠΕ και αναπηρία: «Ψηφιακό χάσμα» την ίδια στιγμή που οι μαθητές με αναπηρία αυξάνονται...
Ερευνα: Ούτε η πρόσβαση αναπήρων στις ΤΠΕ είναι ισότιμη - Ποσοστό 40% των αναπήρων δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο και μόλις 2 στους 10...
Εκπαίδευση, ΤΠΕ και αναπηρία: «Ψηφιακό χάσμα» την ίδια στιγμή που οι μαθητές με αναπηρία αυξάνονται...