Thumbnail
Επιστολή της Συνηγόρου του Πολίτη στον Υπουργό Παιδείας,  με αφορμή το νομοσχέδιο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ο Συνήγορος του Πολίτη, με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο περί της αναδιάρθρωσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έθεσε υπόψη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ορισμένες βασικές διαπιστώσεις και προτάσεις του, από την 10ετή εμπειρία της λειτουργίας του ως Συνήγορος του Παιδιού, τις επισκέψεις σε εκατοντάδες σχολεία και τις συζητήσεις του με εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Στην επιστολή του αυτή ο Συνήγορος επεσήμανε τη σημασία της αποσύνδεσης του λυκείου από την εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση, καθώς και την ανάγκη μιας ολοκληρωμένης παιδαγωγικής διαδικασίας που θα συνδέει το σχολείο με την κοινωνία και θα κινητοποιεί τα ποικίλα ενδιαφέροντα των μαθητών. Ως προς τα επαγγελματικά λύκεια, τόνισε την ανάγκη της συστηματικής μελέτης του ρόλου τους, ειδικά μετά την κατάργηση πολλών δημοφιλών ειδικοτήτων. Υπενθύμισε επίσης ότι τα διαρκώς διογκούμενα κοινωνικά προβλήματα επιβαρύνουν τη σχολική ζωή και συχνά εκδηλώνονται μέσα από την αντίδραση των μαθητών στους κανόνες του σχολείου. 

 
Οι προτάσεις του Συνηγόρου αφορούν δράσεις που συμβάλλουν στην καλλιέργεια θετικού κλίματος και δημοκρατικών αξιών στο σχολείο και συνοψίζονται στα εξής:
 
• Πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών, επιμόρφωσή τους και λειτουργική σύνδεσή τους με τα σχολεία όπου υπηρετούν.
• Ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού - υπεύθυνου τμήματος.
• Εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας με διαδραστικά παιδαγωγικά εργαλεία.
• Συνδυασμός της κάλυψης της εκπαιδευτικής ύλης με την παιδαγωγική ευελιξία και την προαγωγή της συνεργατικής και βιωματικής μάθησης.
• Εξειδικευμένη ενασχόληση με τους μαθητές που παραβιάζουν κανόνες της σχολικής ζωής, για την κατανόηση των συμπεριφορών τους και των παραγόντων που τους επηρεάζουν.
• Παροχή κινήτρων στα σχολεία για την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποβλέπουν στην βελτίωση της ποιότητας της σχολικής ζωής και την καλλιέργεια του κοινωνικού χαρακτήρα του σχολείου.
• Ενεργότερη σύνδεση των σχολείων με τις τοπικές κοινωνίες.
• Έμφαση στις ομαδικές ενδοσχολικές και (προαιρετικές) εξωσχολικές δραστηριότητες, που διευκολύνουν την επικοινωνία και αλληλοκατανόηση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών και καλλιεργούν το αίσθημα της συμμετοχής τους. 
• Ουσιαστική και τακτική λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων και του σχολικού συμβουλίου και υιοθέτηση και εφαρμογή σχολικών κανονισμών σε κάθε σχολείο με την ενεργή συνδρομή των μαθητών.
 
Πιστεύοντας ότι στις σημερινές κρίσιμες συγκυρίες ο ρόλος του σχολείου πρέπει όχι μόνο να στηριχθεί αλλά και να αναβαθμιστεί, ο Συνήγορος του Πολίτη δήλωσε στον Υπουργό τη διαθεσιμότητά του για συνεργασία προς την κατεύθυνση αυτή.
 
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο:
Τμήμα Επικοινωνίας
Τζαβάρα Καλλιρρόη τηλ. 2131306610 κιν. 6979448887
Παραγυιός Πέτρος τηλ. 2131306625 κιν. 6977366424 
Παπαγεωργοπούλου Δημητρία τηλ. 2131306604
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτός είναι ο δημοσιογράφος που εκβίαζε την Ζέττα Μακρή - Πώς παγιδεύτηκε

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gamos
Σύντροφοι εκτός γάμου ή συμφώνου συμβίωσης: Ποια δικαιώματα έχουν στην κοινή περιουσία και τι ισχύει με τις κληρονομιές
Νομικό κενό για τους συντρόφους εκτός γάμου ή συμφώνου συμβίωσης – Έρχονται αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο
Σύντροφοι εκτός γάμου ή συμφώνου συμβίωσης: Ποια δικαιώματα έχουν στην κοινή περιουσία και τι ισχύει με τις κληρονομιές
σχολεία Ηλιούπολης
Μια μητέρα μαθητή σε ειδικό σχολείο: «Μιλούν για «συμπερίληψη», για "στήριξη" και φέρονται σα να είναι τα παιδιά μας "βαλίτσες"
«Ποτέ δεν φανταζόμουν πως το σχολείο του παιδιού μου θα έπρεπε να δώσω τόση μεγάλη μάχη»
Μια μητέρα μαθητή σε ειδικό σχολείο: «Μιλούν για «συμπερίληψη», για "στήριξη" και φέρονται σα να είναι τα παιδιά μας "βαλίτσες"
ptisi-aeroplano
Βόλος – Αθήνα σε 31 λεπτά: Ξεκινούν πτήσεις υδροπλάνων της Hellenic Seaplanes με πτήσεις τσάρτερ
Μετά από 12 χρόνια προσπαθειών, τα υδροπλάνα συνδέουν τον Βόλο με την Αθήνα, προσφέροντας γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση — Πρώτη πτήση την Κυριακή 5/7
Βόλος – Αθήνα σε 31 λεπτά: Ξεκινούν πτήσεις υδροπλάνων της Hellenic Seaplanes με πτήσεις τσάρτερ