Thumbnail
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, 2/9, ΣΤΙΣ 12:30- ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΜΟΥ

 

 

Αθήνα, 30/8/2013

Αριθμ. Πρωτ: 35794

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΑΓΙΔΑ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΦΤΩΧΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ - ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ-

Μετά από ημέρες μαγειρεμάτων και ελάχιστη δημόσια διαβούλευση η κυβέρνηση κατέθεσε το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο. Το σχέδιο νόμου διακρίνεται από την προχειρότητά του, καθώς δεν αποτελεί μέρος ενός συνεκτικού σχεδίου για την εκπαίδευση, αλλά είναι ένα κακοφτιαγμένο πλάνο που διακρίνεται από την μπακαλίστικη λογική του στην επιλογή των γνωστικών αντικειμένων και συμπληρωνόταν μέχρι την τελευταία στιγμή με «μπαλώματα», ώστε να κατευναστούν αντιδράσεις.


 Διακρίνεται, επίσης, για την αναχρονιστική του λογική, διότι τα μαθήματα δεν διασυνδέονται με τη λογική της διεπιστημονικότητας, όπως συμβαίνει σε όλα τα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα, αλλά περιέχει σωρεία μαθημάτων, ατάκτως εριμμένων, χωρίς τη δυνατότητα επιλογής και με συρρικνωμένη την τόσο απαραίτητη εκμάθηση ερευνητικών δεξιοτήτων. Επιστρέφει, δε, το σχολείο στην εποχή των δεσμών, της παπαγαλίας και του τεράστιου φόρτου εργασίας για τους μαθητές που μετατρέπονται για μια ακόμη φορά σε υποζύγια «γνώσης», αντί να αναδειχθούν σε ενεργούς συνδιαμορφωτές της μαθησιακήςδιαδικασίας.


Τέλος, οι δρακόντειοι όροι προαγωγής σε συνδυασμό με την αναχρονιστική λογική του σχολείου αποστήθισης θα εκδιώξουν χιλιάδες παιδιά, κυρίως των φτωχών στρωμάτων, από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα αναγκάσουν τους γονείς να «επενδύσουν» εκατομμύρια ευρώ σε φροντιστήρια για να αντέξουν τα παιδιά τους τον τριετή μαραθώνιο βαθμοθηρίας και μαθησιακής επιβίωσης.


Επισυνάπτουμε μια πρώτη ανάλυση των αλλαγών (συνημμένο 1) που περιέχει το σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο, ένα γενικό διάγραμμα (συνημμένο 2) των γνωστικών αντικειμένων του Νέου Λυκείου και μια αναλυτική παρουσίαση των Α' Λυκείου (συνημμένο 3), Β' Λυκείου (συνημμένο 4) και Γ' Λυκείου (συνημμένο 5) που επιμελήθηκε ο Δρ. Αργύρης Ψαλίδας, μέλος του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και Πρόεδρος του ΣΕΛΚΑ.

Η ΟΙΕΛΕ και το ερευνητικό Ινστιτούτο ΙΝΕ/ΓΣΕΕ-ΟΙΕΛΕ θα παρουσιάσουν αναλυτικά και με στοιχεία τη θέση τους για το Νέο Λύκειο και το σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής σε Συνέντευξη Τύπου που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 2/9 και ώρα 12:30 στα γραφεία της ΟΛΜΕ, Ερμού και Κορνάρου 2 με συμμετοχή εκπροσώπων της ΟΛΜΕ.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ          ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΡΗΣ

Συνημμένα 5

 

Αλλαγές κατά την κατάθεση στη Βουλή…

·         Το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της Γ΄ τάξης του ΓΕ.Λ. αυξάνονται κατά δύο (2) και είναι πλέον δέκα τέσσερεις (14), ενώ το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας όλων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης του ΓΕ.Λ. αυξάνονται κατά δύο (2) και είναι πλέον τριάντα τέσσερεις (34). Η αύξηση οφείλεται στην ένταξη στα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της Γ΄ τάξης του ΓΕ.Λ. του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ», με δύο (2) ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα.

·         Οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της B΄ τάξης του ΓΕ.Λ. «Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία / project) μειώνονται από δύο (2) σε μία (1).

·         Εντάσσεται στα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της B΄ τάξης του ΓΕ.Λ. το μάθημα «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ», με μία (1) ώρα διδασκαλίας ανά εβδομάδα.

·         Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή από την Α΄ στη Β΄ τάξη αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β) κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

·         Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή από την Β΄ στη Γ΄ τάξη αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων Ελληνικής Γλώσσας, Μαθηματικών και των μαθημάτων ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β) κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή μαθήματα προσανατολισμού ή υπόλοιπα μαθήματα παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

·         Απαραίτητη προϋπόθεση για την απόλυση από τη Γ΄ τάξη αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας των μαθημάτων Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (60% - 40%) και καθενός από τα μαθήματα της επιλεγείσας ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β), κατά μάθημα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

·         Το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ δεν εξετάζεται γραπτά για την απόλυση (;).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

periodos
Πόνοι περιόδου που δεν πρέπει να αγνοείς
Όταν η ενόχληση γίνεται σοβαρή και επηρεάζει την καθημερινότητα, αξίζει να αναζητήσουμε βαθύτερα αίτια. Ένας από τους συχνότερους αλλά λιγότερο...
Πόνοι περιόδου που δεν πρέπει να αγνοείς
italy police
Φρίκη στην Ιταλία: Έρευνα για «τουρίστες-ελεύθερους σκοπευτές» που πλήρωναν για να σκοτώνουν Βόσνιους αμάχους στο Σαράγεβο
Έρευνα-σοκ του εισαγγελέα Μιλάνου Αλεσάντρο Γκόμπις αποκαλύπτει δίκτυο “τουριστών-σκοπευτών” που συμμετείχαν σε εγκλήματα πολέμου το 1993–1995...
Φρίκη στην Ιταλία: Έρευνα για «τουρίστες-ελεύθερους σκοπευτές» που πλήρωναν για να σκοτώνουν Βόσνιους αμάχους στο Σαράγεβο
κιμπερλι γκιλφοιλ
Μίλησε ο Μπαμπινιώτης για Γκίλφοϊλ Κίμπερλι: «Πρέσβης» ή «πρέσβειρα»;
Με αφορμή την άφιξη της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ στην Ελλάδα και τον τίτλο που της αποδόθηκε, ο Γιώργος Μπαμπινιώτης ξεκαθαρίζει γιατί «πρέσβειρα» είναι ο...
Μίλησε ο Μπαμπινιώτης για Γκίλφοϊλ Κίμπερλι: «Πρέσβης» ή «πρέσβειρα»;
κουφοι
Επτά χρόνια αναμονής για το ΕΕΕΕΚ Αθηνών - Οργή γονέων για το “σχολείο-φάντασμα”
Οργισμένες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Συμβούλιο – «Τα παιδιά με αναπηρία παραμένουν αόρατα για τη δημοτική αρχή»
Επτά χρόνια αναμονής για το ΕΕΕΕΚ Αθηνών - Οργή γονέων για το “σχολείο-φάντασμα”