Thumbnail
Στη σύσκεψη παρευρέθηκαν εκπαιδευτικοί, μαθητές, εκπρόσωποι σωματείων, και πρωτοβουλιών καθώς και εκπρόσωποι άλλων ΕΛΜΕ.
Θεσ/νίκη  30/07/13
Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσ/νίκης
Π. Κορομηλά 51. τκ: 54622
Τηλ.-τηλ/τυπία: 2310-240698
http://aelmethe.blogspot.com
 
Προς : Δ/νσεις
Σχολεία 
Περιφέρεια, MME
 

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ – Θ σας ενημερώνει ότι σήμερα 30/07/20013 πραγματοποιήθηκε η ανοικτή σύσκεψη, στον Ευκλείδη, με θέμα «την πορεία και την προοπτική της Τεχνικής Εκπαίδευσης, σε ποια οικονομία διασφαλίζει δωρεάν σπουδές για όλους τους μαθητές και μόνιμη εργασία για όλους τους καθηγητές».

Στη σύσκεψη παρευρέθηκαν εκπαιδευτικοί, μαθητές, εκπρόσωποι σωματείων, και πρωτοβουλιών καθώς και εκπρόσωποι άλλων ΕΛΜΕ.

Αποσπάσματα της εισήγησης : http://aelmethe.site40.net/efk/0002.pdf

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος                O Γ. Γραμματέας

Αγγαθαγγέλου Νίκος    Μήτσος Παναγιώτης

 

30/07/2013

Αποσπάσματα εισήγησης για την Τεχνική Εκπαίδευση από τον πρόεδρο της Α ΕΛΜΕ

  • Οι εξελίξεις στο δημόσιο τομέα αλλά και στην εκπαίδευση αποτελούν μέρος των γενικότερων αναδιαρθρώσεων. Μερικοί μιλούν για «διάλυση» της εκπαίδευσης. Δεν τη διαλύουν, την αναδιαρθρώνουν, την αλλάζουν , ώστε σε συνθήκες άκρατου ανταγωνισμού να μπορούν να έχουν ανταγωνιστικότητα δηλαδή κέρδη, με προοπτική για τους ίδιους και την τάξη τους. Διαμορφώνουν μια κρατική διοίκηση πιο συγκεντρωτική, πιο επιτελική, πιο στενά δεμένη με μηχανισμούς της Ε.Ε……που θα λειτουργεί αποκλειστικά για τη στήριξη της κερδοφορίας του κεφαλαίου με φθηνούς αναλώσιμους, κακοπληρωμένους υπαλλήλους.

  • Στο δημόσιο μετά από αυτή την επίθεση θα έχουν μπει οι επιχειρήσεις που θα κερδίζουν από τις κοινωνικές δομές που καταργήθηκαν,…….ιδιαίτερα για την Τεχνική Εκπαίδευση, αναφέρουμε ότι τη συνδέουν άμεσα με την κερδοφορία των επιχειρήσεων, την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας όλης της Ευρώπης απέναντι στους ανταγωνιστές (Κίνα - Ινδία κ.λπ.)

  • Στους μετρήσιμους στόχους της αναθεωρημένης Συνθήκης της Λισαβόνας για το 2020, η εκπαίδευση εντάσσεται μέσα στους πέντε μετρήσιμους στόχους που πρέπει να μετασχηματιστούν σε εθνικούς. Σε πρόσφατο κείμενο της Ε.Ε.(09/06/2010)με τίτλο «μια νέα ώθηση για την ευρωπαϊκή συνεργασία στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση για τη στήριξη της στρατηγικής της Ευρώπης 2020» , κάνουν σαφές ότι οι ειδικότητες και η πρακτική άσκηση θα είναι σε συνεργασία με τους «κοινωνικούς εταίρους, και τις ανάγκες της αγοράς», συνδέουν τις αλλαγές στην ΤΕΕ με την προώθηση της διοικητικής αναδιάρθρωσης( Καλλικράτης).

  • Η «δια βίου» μάθηση αποτελεί την πιο κεντρική επιδίωξη, στην οποία υποτάσσονται και ενσωματώνονται όλοι οι επί μέρους στόχοι και όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες. Η «δια βίου μάθηση» είναι η θεμελιώδης προοπτική η οποία στηρίζει όλες τις άλλες προκλήσεις.

  • Οι θιασώτες αυτής της πολιτικής που προσαρμόζει την Τεχνική Εκπαίδευση αλλά και το σύνολο της εκπαίδευσης στο δόγμα των επιχειρήσεων «δια βίου μάθηση»,…..λένε λοιπόν αυτοί οι θιασώτες ότι έτσι θα μειωθεί η ανεργία με τη σύνδεση με την αγορά… η πραγματική διέξοδος για την ανεργία των νέων αλλά και των απολυμένων συναδέλφων μας συνδέεται με τις εξελίξεις στην οικονομία. Όσο η οικονομία θα είναι στα χέρια λίγων αυτή θα οργανώνεται με βάση τα κέρδη των λίγων και όχι τις ανάγκες των πολλών.

  • Πρέπει να απαντήσουμε πρώτα τι οικονομία χρειάζεται ο λαός της χώρας, πώς θα αξιοποιήσουμε τον πλούτο, με ποιες παραγωγικές μονάδες θα συντελείται η παραγωγή πλούτου, αγαθών και προϊόντων που θα ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες και στη συνέχεια να δούμε τις αντίστοιχες ειδικότητες που χρειάζονται, την ΤΕΕ που χρειαζόμαστε για να μπει σε κίνηση αυτό που ονομάζουμε Λαϊκή Οικονομία ή Οικονομία για τις ανάγκες μας και όχι για τα κέρδη τους.

  • Πρέπει να δούμε με ποιο τρόπο θα γίνουμε μια ικανή απειλή ώστε να ανακόψουμε την επίθεση…..Ελπίζουμε να τελειώνουμε με τις αυταπάτες για υγιή επιχειρηματικότητα . Σε σύστημα άκρατου ανταγωνισμού δεν υπάρχει παρά το δίκαιο του ισχυρότερου. Ο νόμος της Ζούγκλας. Ο «ανθρώπινος καπιταλισμός» δεν υπάρχει. Υπάρχει ο καπιταλισμός για τους καπιταλιστές.

Στη λογική της συμμαχίας που χρειάζεται να ενισχύσουμε , πρέπει να δουλέψουμε πολύ συγκεκριμένα το επόμενο διάστημα:

  • Κοινή σύσκεψη – συνάντηση με λαϊκές επιτροπές, Δ̕ διαμερίσματος – Καλαμαριάς – Τούμπας – Κέντρου. Ομοσπονδίας και ενώσεων γονέων – συλλόγων γονέων.

  • Συνάντηση ιδιαίτερη με μαθητές και Συντονιστικό σχολείων Θεσσαλονίκης.

  • Να ενθαρρύνουμε σωματεία παραγωγικού τομέα να πάρουν θέση για τις εξελίξεις στην οικονομία και την Τεχνική Εκπαίδευση. Να είναι μαζί μας στους επερχόμενους αγώνες.

  • Κάθε Τρίτη ανοικτή σύσκεψη στον Ευκλείδη, μεγάλη Συναυλία που θα αναδείξει την ιστορία του Ευκλείδη στην Τεχνική Εκπαίδευση .

  • Στα μέσα του Αυγούστου ξεκινάμε κύκλο συνελεύσεων για την προετοιμασία του επερχόμενου μεγάλου αγώνα.


 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Σχολεία-Φυσική Αγωγή: Η συγκρότηση της Ομάδας Εργασίας για τον σχολικό αθλητισμό και οι υποσχετικές για προσλήψεις
Οι υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας για  αύξηση κατά μία ώρα εβδομαδιαίως της γυμναστικής στα σχολεία και για Ίδρυση δύο πιλοτικών Αθλητικών...
Σχολεία-Φυσική Αγωγή: Η συγκρότηση της Ομάδας Εργασίας για τον σχολικό αθλητισμό και οι υποσχετικές για προσλήψεις