Thumbnail
 Με αφορμή ερωτήματά σας , σχετικά με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ)  και ΚΕΔΔΥ, για το διδακτικό έτος 2013-2014, σας ενημερώνω ότι η σχετική εγκύκλιος  βρίσκεται στο γραφείο του Υπουργού για υπογραφή .

Αθήνα  15/7/ 2013

Μπράτης Δημήτρης

Αιρετός του ΚΥΣΠΕ

[email protected]

http://www.mpratis.gr 

τηλ. 6974750402 – 2103312790

2103442884 

fax: 2103246893

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ)  και ΚΕΔΔΥ, για το διδακτικό έτος 2013-2014

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι

                Με αφορμή ερωτήματά σας , σχετικά με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ)  και ΚΕΔΔΥ, για το διδακτικό έτος 2013-2014, σας ενημερώνω ότι η σχετική εγκύκλιος  βρίσκεται στο γραφείο του Υπουργού για υπογραφή .

                Στο σχέδιο της εγκυκλίου προβλέπονται και τα εξής :

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’

ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Οι ισχύουσες διατάξεις, βάσει των οποίων πραγματοποιούνται οι αποσπάσεις, είναι οι ακόλουθες:

·         άρθρου 39 παρ. 2α του ν.4115/2013 (ΦΕΚ 24/τ. Α’)
·          άρθρο 30 παρ.2 και άρθρο 31 παρ. 1, 2 και 6 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ.Α΄), 
·         άρθρο 33 παρ. 2 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ 14/τ.Α’)
·         παρ. 5 περ. Γ΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/τ.A’)  
·         του άρθρου 1 παρ.8 του ν. 3194/2003 (ΦΕΚ 267/τ.Α΄), 
·         του άρθρου 46 παρ. 7 του ν. 2413/1996 (ΦΕΚ 124/τ. Α΄), 
·         του άρθρου 139 του ν. 3463/2006 (ΦΕΚ 114/τ.Α’), 
·         του άρθρου 21 του ν. 2946/2001 (ΦΕΚ 224/τ.Α΄) και του άρθρου 12 παρ. 1 του 
ν. 4071/2012 (ΦΕΚ 85/τ.Α΄)
·         του άρθρου 20 παρ.1.3 και άρθρο 21, παρ.1 και 3 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄) και
·         το ΠΔ 50/1996 και ΠΔ 100/1997
·         την υπ’ αριθμ. ΓΝ21/30-5-2012 γνωμοδότηση της επιτροπής του άρθρου 28, παρ. 4, του ν. 2190/1994.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ΓΙΑ ΣΜΕΑΕ

1.  Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ

1.1. Η αίτηση από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ θα υποβληθεί μέσω του ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης αιτήσεων αποσπάσεων στην πλησιέστερη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα με τη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός, όπου θα κατατεθούν και τα δικαιολογητικά.

Το έντυπο της αίτησης απόσπασης που θα συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί υπάρχει στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (www.minedu.gov.gr) και επισυνάπτεται και στην παρούσα εγκύκλιο.

1.2. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν υπόψη τους κατά την υποβολή της αίτησης ότι:

α) Η αίτησή τους θα καταχωρισθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα κατά την υποβολή της και οι ίδιοι θα παραλάβουν επικυρωμένο αντίγραφό της, θεωρημένο από το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης ή από τον αρμόδιο υπάλληλο στον οποίο έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα αυτό, το οποίο και θα προσυπογράφουν, αφού πρώτα ελέγξουν και οι ίδιοι την ορθότητα των καταχωρισμένων στοιχείων και κυρίως των προσόντων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και των κριτηρίων απόσπασης.

Ενστάσεις για παράλειψη καταχώρισης προσόντων στην ΕΑΕ και κριτηρίων απόσπασης στην εκτυπωμένη αίτηση που θα υπογράψει ο εκπαιδευτικός δε θα γίνονται δεκτές.

β) Τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση απόσπασης έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του ν. 1599/1986 και ψευδής δήλωση συνεπάγεται κυρώσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 6 του άρθρου 22 του ίδιου νόμου.

γ) Η αίτησή τους θα πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα επίσημα αποδεικτικά στοιχεία των προσόντων ΕΑΕ και κριτηρίων ή των λόγων απόσπασης τους οποίους επικαλούνται, όπως αυτά αναλυτικά αναφέρονται παρακάτω.

δ) Για τις αποσπάσεις από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ  για ΣΜΕΑΕ οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μέχρι και πέντε προτιμήσεις ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ αντίστοιχα.

Η αίτηση που θα υποβληθεί με την παρούσα εγκύκλιο

1)      Από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ,  δεν θα εξετάζεται στην περίπτωση που ικανοποιηθεί τυχόν αίτηση που υποβλήθηκε από τους εκπαιδευτικούς με τη διαδικασία της εγκυκλίου για φορέα ή υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ

2)      Εφόσον ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ,  δεν θα εξετάζονται αιτήσεις απόσπασης που έχουν υποβληθεί με τη διαδικασία εγκυκλίου σε ΚΕΔΔΥ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά σχολεία ή από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

3)      Εφόσον ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών σε  ΚΕΔΔΥ, δεν θα εξετάζεται η αίτησή του σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

ε) Μετά την υποβολή των αιτήσεων δεν θα γίνονται δεκτές τροποποιήσεις (προσθήκες ή διαγραφές) των ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ απόσπασης.

στ) Ανάκληση της αίτησης απόσπασης δεν θα γίνεται δεκτή, εκτός εάν οι λόγοι τους οποίους επικαλείται ο εκπαιδευτικός έχουν προκύψει μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης.

ζ) Να συμπληρωθούν οπωσδήποτε στην αίτηση τα πεδία που αφορούν στην επικοινωνία της υπηρεσίας με τον εκπ/κό (σταθερό και κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail).

 

1.3. Οι Διευθυντές  Διευθύνσεων Εκπαίδευσης παρακαλούνται:

α)  Να κοινοποιήσουν άμεσα την εγκύκλιο αυτή σε όλα τα σχολεία της αρμοδιότητάς τους, ώστε να λάβουν γνώση οι εκπαιδευτικοί.

β) Να θέσουν υπόψη των πιστοποιημένων χρηστών του συστήματος το συνημμένο αναλυτικό εγχειρίδιο οδηγιών.

            γ) Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων θα πρέπει να συγκεντρώσουν όλες τις υποβληθείσες στην υπηρεσία τους αιτήσεις μαζί με τα επισυναπτόμενα δικαιολογητικά και να τις αποστείλουν στη Δ/νση ή στο ΚΕΔΔΥ της οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών.

δ) Επίσης με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων και μέχρι    /7/2013 θα πρέπει:

·         να προβούν στον έλεγχο των αιτήσεων απόσπασης που υπέβαλαν οι εκπαιδευτικοί αρμοδιότητάς τους (δηλ. όσοι υπάγονται οργανικά σε αυτούς) στο Ολοκληρωμένο Ηλεκτρονικό Σύστημα Συλλογής και Διαχείρισης Αιτήσεων Απόσπασης (https://anaplirotes.sch.gr), σύμφωνα με τις οδηγίες που θα αποσταλούν. Ο έλεγχος θα γίνει: α) με βάση την αίτηση και τα δικαιολογητικά που θα τους αποσταλούν από τις Δ/νσεις υποβολής των αιτήσεων και β) σύμφωνα με τα στοιχεία του ατομικού φακέλου των εκπαιδευτικών.

·         Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου να αποστείλουν στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Β΄ Προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:

τις αιτήσεις με όλα τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα προσόντα ΕΑΕ και τα κριτήρια απόσπασης μαζί με  το σχετικό εκτυπωμένο έντυπο ελέγχου θεωρημένο.

·         Στην περίπτωση που προκύπτει διαφορά ως προς τη μοριοδότηση της αίτησης που υπέγραψε ο εκπαιδευτικός στη Δ/νση υποβολής και σ’ αυτή που προκύπτει μετά τον τελικό έλεγχο να ειδοποιείται ο εκπαιδευτικός άμεσα, ώστε να επιλύεται η διαφορά.

2.  Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΚΕΔΔΥ

Α.  ΓΕΝΙΚΑ:

Δικαίωμα υποβολής αίτησης για απόσπαση σε ΚΕΔΔΥ, έχουν οι εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τις διατάξεις των άρθρων 12 και  21 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ τ.Α΄ 199) με την επιφύλαξη του Κεφαλαίου Α’ (Νομικό πλαίσιο).

Β. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ:

Όσοι έχουν τα παραπάνω προσόντα θα πρέπει μέχρι τις  -7-2013 να υποβάλουν αίτηση συμπληρώνοντας το ειδικό συνημμένο έντυπο (όχι ηλεκτρονικά) στην πλησιέστερη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα με τη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός, όπου θα κατατεθούν και τα δικαιολογητικά ή στο ΚΕΔΔΥ της οργανικής τους θέσης. Στη συνέχεια οι αιτήσεις αυτές θα αποσταλούν, από τις υπηρεσίες στις οποίες υποβλήθηκαν, στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Β’ Προσωπικού  του ΥΠΑΙΘ, το αργότερο μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων απόσπασης. Η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα και επίσημα έγγραφα (επικυρωμένα αντίγραφα) για την απόδειξη των απαιτούμενων προσόντων.

Σημειώνεται ότι κανένας τίτλος σπουδών δε θα λαμβάνεται υπόψη εάν δεν είναι επικυρωμένος.

Σε καμία περίπτωση η αίτηση δεν θα υποβάλλεται απευθείας από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή στο ΚΕΔΔΥ στο  οποίο ενδιαφέρονται να αποσπαστούν.

Υπενθυμίζεται στους εκπαιδευτικούς ότι τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση απόσπασης, έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του Ν.1599/86 (ΦΕΚ 75Α΄) και ψευδής δήλωση συνεπάγεται κυρώσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 6 του άρθρου 22 του παραπάνω νόμου.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ  Ι:

Οι εκπ/κοί  οι οποίοι εκτός από απόσπαση σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ επιθυμούν απόσπαση σε ΚΕΔΔΥ θα συμπληρώσουν επιπλέον και το έντυπο απόσπασης σε ΚΕΔΔΥ με δικαίωμα δήλωσης προτιμήσεων μέχρι 5 ΚΕΔΔΥ.

Εάν για έναν εκπαιδευτικό ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης σε ΚΕΔΔΥ, στη συνέχεια δεν εξετάζεται η αίτησή του για απόσπαση σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.

            Οι Διευθύνσεις και τα ΚΕΔΔΥ της χώρας θα πρέπει να ελέγχουν τα δικαιολογητικά και να δέχονται μόνο τις αιτήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις.

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ  ΙΙ:

Μετά τον έλεγχο για την ορθότητα των δηλουμένων από τους εκπαιδευτικούς υπηρεσιακών στοιχείων καθώς και αν οι ενδιαφερόμενοι εκπ/κοί θεμελιώνουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης, θα διαβιβαστεί στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Β΄ Προσωπικού ΥΠΑΙΘ  ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των υποβληθεισών αιτήσεων μαζί με τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ-ΚΩΛΥΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ έχουν   οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι διαθέτουν τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 20, παρ. 1.3 και του άρθρου 21, παρ. 1 και 3 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄) προσόντα και συγκεκριμένα : 

α) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην Ειδική Φυσική Αγωγή (για τον κλάδο ΠΕ11).

β) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην Ειδική Φυσική Αγωγή (για τον κλάδο ΠΕ11).

γ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου και αντίστοιχου τίτλου της αλλοδαπής,

δ) είναι κάτοχοι πτυχίου Παιδαγωγικού Τμήματος ΕΑΕ, δηλαδή Πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με αντικείμενο την ειδική προσχολική αγωγή ή Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών και Πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία. Επιπλέον στη κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι κάτοχοι  πτυχίου ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένου ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίου της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα την «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία»,

ε) είναι εκπαιδευτικοί με μόνιμη αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%),

στ) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω.

ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού, (το οποίο έχει αποκτηθεί μέχρι 31/8/2010), επιτυχούς παρακολούθησης  σεμιναρίου ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών και έχουν προϋπηρεσία τριών τουλάχιστον διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ. Σεμινάρια ετήσιας διάρκειας στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 3699/2008, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζονται ως ισότιμα με τα ανωτέρω σεμινάρια τετρακοσίων (400) ωρών,

η) διαθέτουν αποδεδειγμένη διδακτική προϋπηρεσία ίση ή μεγαλύτερη του ενός διδακτικού έτους σε δομές ΕΑΕ.

Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης από  ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ  για  ΣΜΕΑΕ :

α) οι εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν κανένα από τα παραπάνω προσόντα.

β) οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν στα δυσπρόσιτα σχολεία και διανύουν την υποχρεωτική υπηρεσία στα σχολεία αυτά, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του

ν. 3328/2005 (ΦΕΚ 80/τ.Α’) σε συνδυασμό με την παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ.Α’), όπως τροποποιήθηκαν με τις όμοιες του άρθρου 33 παρ. 2 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ 14/τ.Α’).

γ) οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ16, απόφοιτοι Ωδείου, οι οποίοι διορίστηκαν και τοποθετήθηκαν αποκλειστικά σε Μουσικά Σχολεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 3475/2006 (ΦΕΚ 146/τ.Α΄) και μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για τα Μουσικά Σχολεία.

δ) οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι στελέχη της εκπαίδευσης και η θητεία τους λήγει μετά τις 31/08/2013 ή

ε) οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν σε θέσεις με θητεία η οποία λήγει μετά τις 31/08/2013.

Αιτήσεις απόσπασης που τυχόν υποβάλλουν εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων δεν θα γίνονται δεκτές.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΣΜΕΑΕ           

Α. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

1. ΤΡΟΠΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

Για τις αποσπάσεις από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ  σε  ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, συνυπολογίζονται στη σειρά προσόντων ΕΑΕ και τα εξής κριτήρια:

1) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται αυξητικά ως ακολούθως:

α) μία (1) μονάδα  για κάθε έτος από 1  έως και 10 έτη υπηρεσίας

β) 1,5 μονάδες για κάθε έτος από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη

γ)  δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω  

2) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες,

3) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες, 

4) οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:

  • Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.

Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και  οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).

  • Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
  • Οι εκπαιδευτικοί με μονογονεϊκή οικογένεια, λόγω απόκτησης παιδιών χωρίς να έχει προηγηθεί γάμος, λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει.
  • Οι εκπαιδευτικοί που είναι έγγαμοι, σε διάσταση, σε διάζευξη ή χηρεία ή με μονογονεϊκή οικογένεια λαμβάνουν πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά, εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ

Η έννοια των ανωτέρω τεσσάρων κριτηρίων, με επιφύλαξη των όσων παρακάτω διευκρινίζουμε,  ταυτίζεται εννοιολογικά με αυτή των μεταθέσεων. Τα κριτήρια αυτά όμως διαφοροποιούνται ως προς τους συντελεστές που αποδίδουν το σύνολο των μονάδων κάθε εκπαιδευτικού κατά τα ανωτέρω, λόγω του διαφορετικού χαρακτήρα των αποσπάσεων, και επομένως θα προκύψει διαφορετική μοριοδότηση για τις αποσπάσεις από εκείνη των μεταθέσεων για κάθε εκπαιδευτικό.

Έτσι θα ισχύουν γενικά τα όσα αναφέρονται στις αριθμ. 7649/Δ1/18-01-2013 και 7653/Δ2/18-01-2013 αντίστοιχες εγκυκλίους των μεταθέσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα παρακάτω διευκρινιστικά αναφέρονται για κάθε κριτήριο:

Ι.  ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Επειδή ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας είναι ο ίδιος με τον κατά την έννοια του χρόνου των μεταθέσεων και πρέπει να ταυτίζεται με αυτόν, στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης να αναγράφουν και στην αίτηση απόσπασης το ακριβές χρονικό διάστημα χρόνου που αναφέρεται στην αίτηση μετάθεσης, εννοείται επικαιροποιημένο κατά το τρέχον έτος στην περίπτωση που υποβλήθηκαν αιτήσεις μετάθεσης τα προηγούμενα έτη.

Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις οδηγίες της εγκυκλίου των μεταθέσεων για τον υπολογισμό του χρόνου των προϋπηρεσιών, κάτι που οπωσδήποτε συνιστά προσεκτικό έλεγχο του φακέλου των εκπαιδευτικών, ώστε να υπάρξει σύγκλιση στο χρόνο που θα αναφέρουν στη χειρόγραφη αίτησή τους οι εκπαιδευτικοί και στον χρόνο που θα προκύψει από τον έλεγχο της Διεύθυνσης ή του ΚΕΔΔΥ της οργανικής τους θέσης.

ΙΙ. ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

α) Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται για όλο το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ (ένα), όπου υπηρετεί οργανικά (όχι με απόσπαση) ή εργάζεται ο/η σύζυγος, εφόσον η απόσπαση γίνεται σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ κι όχι σε περιοχή μετάθεσης. Προκειμένου για τους/τις συζύγους εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία, οι μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνονται για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που υπηρετεί ο/η σύζυγος και όχι για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που είναι η οργανική τους. Η συνυπηρέτηση για τις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζεται ενιαία, με βάση τις Νομαρχίες για την Αθήνα και το Νομό αντίστοιχα για τη Θεσσαλονίκη, όπως διαμορφώθηκαν σύμφωνα τις διατάξεις του άρθρ. 1 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α’).

Οι εκπαιδευτικοί επομένως που έχουν συνυπηρέτηση σε ένα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ από τα Α, Β, Γ, ή Δ΄ Αθήνας λαμβάνουν συνυπηρέτηση σε όλα τα προαναφερόμενα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ  και όσοι έχουν συνυπηρέτηση είτε στην Ανατ. είτε στη Δυτ. Θεσσαλονίκη λαμβάνουν συνυπηρέτηση και για τα δύο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ του Ν. Θεσσαλονίκης.

β) Τα μόρια συνυπηρέτησης δίνονται με την προϋπόθεση ότι ο/η σύζυγος εργάζεται στο εν λόγω ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ένα έτος (1) στο οποίο δύναται να περιληφθούν και διαστήματα επιδοτούμενης ή μη ανεργίας χωρίς να απαιτείται ενεργός σύμβαση εργασίας κατά την υποβολή των αιτήσεων. Η συμπλήρωση του απαιτούμενου ενός έτους μπορεί να γίνει μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων απόσπασης.

ΙΙΙ. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ

Η εντοπιότητα θα προσδιορίζεται με βάση την αντίστοιχη θεώρηση των μεταθέσεων με διαφοροποίηση μόνο ως προς το ότι η εντοπιότητα για τις αποσπάσεις ισχύει για όλη τη Δ/νση (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) στη βάση της νέας συγκρότησης των δήμων με τις διατάξεις του

ν. 1785/2010 (ΦΕΚ 87/2-6-2010 τ. Α’) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης».

5) Οι σοβαροί λόγοι υγείας:

α. των συζύγων των εκπαιδευτικών, (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω),

β. των γονέων τους που είναι δημότες από διετίας και διαμένουν σε δήμο της περιοχής όπου ζητείται η απόσπαση, (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω),

γ. των αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (μονάδες 5).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ Ι: Για την απόδειξη του ποσοστού αναπηρίας των τριών ως άνω περιπτώσεων απαιτείται πρόσφατη γνωμάτευση δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά (άρθρο 7 του Π.Δ. 91/2005,του άρθρου 17 του ν.3402/2005,της 19ης Απόφασης της 217ης/18.9.08 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας).                               

Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσκόμισης βεβαίωσης του ΚΕ.Π.Α ( μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής αιτήσεων απόσπασης),λόγω της πρόσφατης λειτουργίας του θεσμού, θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 ότι θα προσκομιστεί η βεβαίωση, μόλις εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία και πάντως πριν την εξέταση των αιτήσεων αυτών από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ.

Όσοι επιθυμούν απόσπαση για λόγους υγείας που δεν ανήκουν όμως στις παραπάνω περιπτώσεις και υποβάλουν γνωμάτευση πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, θα κριθούν από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ κατά περίπτωση.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΙΙ: Για τις β) και γ) περιπτώσεις των σοβαρών λόγων υγείας η μοριοδότηση δεν γίνεται προσθετικά εντός της ίδιας κατηγορίας στην περίπτωση που συντρέχει λόγος μοριοδότησης σε περισσότερα του ενός συγγενικά άτομα.

δ) η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3). Τη μοριοδότηση αυτή λαμβάνουν και οι σύζυγοι των εκπαιδευτικών.

Για την απόδειξη του κριτηρίου αυτού απαιτείται βεβαίωση από Ειδικό Κέντρο Εξωσωματικής Γονιμοποίησης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΕΑΕ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ

Τόσο οι αιτήσεις όσο και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απόδειξη

α) των προβλεπομένων προσόντων ΕΑΕ και β) των κριτηρίων απόσπασης (συνολικής υπηρεσίας, συνυπηρέτησης, εντοπιότητας, οικογενειακών λόγων και σοβαρών λόγων υγείας) θα διαβιβαστούν από τις Δ/νσεις υποβολής των αιτήσεων στο ΚΕΔΔΥ ή στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που ανήκουν οργανικά οι εκπαιδευτικοί, ώστε να συνεκτιμηθούν με τα υπόλοιπα στοιχεία που υπάρχουν στους ατομικούς φακέλους τους και να ελεγχθεί τελικώς η ορθότητα των υποβληθεισών αιτήσεων.

Καθίσταται σαφές ότι υπεύθυνοι για τον τελικό έλεγχο, προκειμένου να γίνει ορθή αποτίμηση των προσόντων ΕΑΕ και των μονάδων βάσει των οποίων θα γίνουν οι αποσπάσεις, είναι οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή οι Προϊστάμενοι των ΚΕΔΔΥ που ανήκουν οργανικά οι εκπαιδευτικοί.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ :

Επαναλαμβάνουμε ότι οι αιτήσεις με όλα τα δικαιολογητικά θα αποσταλούν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Β΄ Προσωπικού της Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων , με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης ή των Προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, που ανήκουν οργανικά οι εκπαιδευτικοί.

Β. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ

            Επειδή οι αποσπάσεις έχουν, σύμφωνα και με τις διατάξεις που υλοποιούνται, κοινωνικοκεντρικό και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα αλλά και στόχο πάντα την κάλυψη των αναγκών των ΣΜΕΑΕ με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, οι εκπαιδευτικοί των παρακάτω κατηγοριών αποσπώνται από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε  ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για  ΣΜΕΑΕ κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους κατά σειρά προσόντων και σύνολο μορίων ως ακολούθως :

α) Όσοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.

Διευκρινίζουμε για την κατηγορία αυτή τα ακόλουθα:

(1)    Πέραν των αναφερομένων ασθενειών στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/1996 επιπρόσθετα σε ειδική κατηγορία μετάθεσης ανήκουν και οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από:

·         δρεπανοκυτταρική και μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία (άρθρο 17 του ν. 3402/2005, ΦΕΚ 258 /τ.Α΄),

·         σκλήρυνση κατά πλάκας (παρ. 8 του άρθρου 1 του ν. 3194/2003, ΦΕΚ 227/τ.Α΄) και

·         Ε. Hodgkin, no Hodgkin και Willebrand (αριθμ. 19 Απόφαση της 217ης/18.9.08 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας).

·         «Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς δύο (2) αναπήρων τέκνων, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο ν.3848/2010 (Α’ 71) επιφυλάσσει στους πολύτεκνους» (άρθρο 52).

Οι εκπαιδευτικοί επομένως οι οποίοι έχουν δύο παιδιά ανάπηρα με ποσοστό αναπηρίας 67% υπάγονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή , σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές εγκυκλίους.

(2)    Προκειμένου για απόσπαση με υπαγωγή σε ειδική κατηγορία αρκεί πρόσφατη γνωμάτευση δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), όπως απαιτείται με το νομικό πλαίσιο των μεταθέσεων.

Η υπαγωγή ή μη των εν λόγω εκπαιδευτικών στην ειδική κατηγορία θα εξεταστεί από τα αρμόδια Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια.

β) Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος καθώς και του Ειδικού Ένστολου προσωπικού Δημοτικής Αστυνομίας (παρ. 1 του άρθρου 21 ν. 2946/2001 ΦΕΚ 224/τ.Α΄ και παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4071/2012 (ΦΕΚ 85/τ.Α΄)

Διευκρινίζουμε σχετικά με τις αιτήσεις των συζύγων στρατιωτικών ότι εάν αυτοί βρίσκονται υπό μετακίνηση και δεν είναι γνωστός ο τόπος εργασίας τους, δε θα υποβληθεί αίτηση από τους/τις εκπαιδευτικούς με τις καθορισθείσες διαδικασίες της παρούσης εγκυκλίου. Η αίτηση όμως δύναται να υποβάλλεται χειρόγραφα μόλις καταστεί γνωστός ο τόπος μετακίνησης και θα εξετάζεται από την υπηρεσία σε σχέση και με τις λοιπές αιτήσεις που θα υπάρχουν και στο πλαίσιο ύπαρξης λειτουργικών αναγκών των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής.

γ) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρα 93 παρ. 7 και 182 παρ. 10 του ν. 3852/2010, ΦΕΚ 87/τ.Α’ ).

δ) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών(παρ.3, άρθρου 47 ν. 2304/1995, ΦΕΚ 83/τ.Α΄).

ε) Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ (άρθρο 44 Α παρ. 12 α του ν. 4115/2013)

ΠΡΟΣΟΧΗ! Στις ανωτέρω κατά προτεραιότητα αποσπάσεις, αν δεν υπάρχουν λειτουργικά κενά στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής της περιοχής  όπου θεμελιώνουν δικαίωμα απόσπασης οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, η απόσπαση δύναται να πραγματοποιείται σε όμορη αυτής περιοχή. Γι’ αυτό εφιστούμε την προσοχή να δηλώνονται και περιοχές όμορες της περιοχής πρώτης προτίμησης.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

1.                 Όλοι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που επιθυμούν να αποσπαστούν από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε  ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ με τη διαδικασία της παρούσας εγκυκλίου, όλων των κατηγοριών, πρέπει απαραιτήτως να διαθέτουν τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις της παραγράφου 1.3, του άρθρου 20 και των παραγράφων 1 και 3, του άρθρου 21, του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄), προσόντα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Σε διαφορετική περίπτωση οι αιτήσεις τους δεν θα γίνονται δεκτές.   

 

2.                 Για την απόδειξη των παραπάνω προσόντων ΕΑΕ στην αίτηση επισυνάπτονται κατά περίπτωση :

α) Διδακτορικοί και μεταπτυχιακοί τίτλοι στην ΕΑΕ :

Για τους τίτλους που αναφέρονται σαφώς στην Ειδική Αγωγή, Ειδικές Ανάγκες, Σχολική Ψυχολογία, Δυσλεξία, Αυτισμό, Λογοθεραπεία, Μαθησιακές Δυσκολίες κ.λ.π. δεν απαιτούνται επιπλέον δικαιολογητικά. Σε διαφορετική περίπτωση για μεν τους διδακτορικούς τίτλους, θα συνυποβάλλεται περίληψη του περιεχομένου της διδακτορικής διατριβής και για τους μεταπτυχιακούς τίτλους, θα συνυποβάλλεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από το οποίο προκύπτει ότι, τουλάχιστον το 50% του συνόλου των μαθημάτων που παρακολούθησε ο εκπαιδευτικός, είναι μαθήματα Ειδικής Αγωγής με βάση τον τίτλο και το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος.

Σε περίπτωση ξένων τίτλων σπουδών συνυποβάλλεται υποχρεωτικά η μετάφρασή τους (πτυχίου και αναλυτικής βαθμολογίας) καθώς και σχετική ισοτιμία από ΔΟΑΤΑΠ ή ΔΙΚΑΤΣΑ.

Όλοι οι διδακτορικοί και μεταπτυχιακοί τίτλοι εξετάζονται από τα αρμόδια Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια, προκειμένου να κριθεί η συνάφειά τους ή μη με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

 

β) Διδακτική υπηρεσία στις δομές της ΕΑΕ :

Για την απόδειξη της διδακτικής υπηρεσίας συνυποβάλλεται βεβαίωση του Διευθυντή Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης, που ο εκπαιδευτικός ανήκει οργανικά, στην οποία αναφέρεται για κάθε έτος ξεχωριστά η ημερομηνία ανάληψης και λήξης.

Σημειώνεται ότι, μέχρι και το σχολικό έτος 2007-2008, ως ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους στις ΣΜΕΑΕ Α΄/θμιας Εκπαίδευσης  θεωρείται η 11η Σεπτεμβρίου, με λήξη την 21η Ιουνίου του επόμενου έτους. Από το σχολικό έτος 2008-2009 και εφεξής, ως ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους θεωρείται η 1η Σεπτεμβρίου, με λήξη την 21η  Ιουνίου του επόμενου έτους (παρ. 7, άρθρο 8 του ν.3699/2008).

Ως ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους στις ΣΜΕΑΕ της Β΄/θμιας Εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ θεωρείται η 1η  Σεπτεμβρίου, με λήξη την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.         

 

Επισήμανση: Ως διδακτική εμπειρία στην ΕΑΕ υπολογίζεται η υπηρεσία των υποψηφίων σε ΚΔΑΥ ή ΚΕΔΔΥ, σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, σε προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι ή σε εκπαιδευτικές δομές ΕΑΕ όπως αυτές ορίζονται με τις διατάξεις της περίπτωσης β) της παραγράφου 4, του άρθρου 6 , του ν.3699/2008, εφόσον η διδακτική υπηρεσία σε αυτές αποδεικνύεται από σχετικά έγγραφα.

Σε αντικατάσταση της βεβαίωσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να συνυποβάλει οποιοδήποτε επίσημο έγγραφο με το οποίο αποδεικνύεται η συγκεκριμένη διδακτική υπηρεσία στις δομές της ΕΑΕ.

γ) Για την απόδειξη των περιπτώσεων ε) μόνιμη αναπηρία του εκπαιδευτικού σε ποσοστό τουλάχιστον 67% και στ) μόνιμη αναπηρία τέκνων σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, συνυποβάλλονται πρόσφατες βεβαιώσεις Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής ή βεβαίωση του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).

3.                 Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΚΕΔΔΥ

Επισημαίνουμε ωστόσο ότι οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ θα προηγηθούν των αποσπάσεων σε ΚΕΔΔΥ.

Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα αποσπαστούν σε ΚΕΔΔΥ οφείλουν να παραμείνουν στην διάθεση της υπηρεσίας μέχρι την λήξη του σχολικού έτους και αναλαμβάνουν υπηρεσία στην νέα τους θέση απόσπασης με την έναρξη του νέου διδακτικού έτους.

 

 

4.                 Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

Η διαδικασία των αποσπάσεων σε ΣΜΕΑΕ εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρούσας εγκυκλίου.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αποσπαστούν σε ΣΜΕΑΕ του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που ανήκουν οργανικά ή βρίσκονται στη διάθεση, υποβάλλουν αίτηση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην προθεσμία που ορίζεται από το οικείο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.

Οι εκπαιδευτικοί αυτοί αποσπώνται σε ΣΜΕΑΕ με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πράξη του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση και για τις αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, είναι να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί τα προβλεπόμενα προσόντα ΕΑΕ της παρ. 1.3 του άρθρου 20 και των παρ. 1 και 3 του άρθρου 21 του ν. 3699/2008.

 

5.                 Πιστοποιημένη γνώση ΕΝΓ και γραφής Braille

Οι εκπαιδευτικοί που θα ζητήσουν να τοποθετηθούν σε ΣΜΕΑΕ κωφών ή τυφλών, πρέπει πέραν των προσόντων ΕΑΕ να διαθέτουν πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας των Κωφών ή της Γραφής Braille των τυφλών αντίστοιχα. Στην περίπτωση αυτή υποχρεούνται να συνυποβάλουν σχετικό πιστοποιητικό στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ απόσπασης. 

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του Ν. 3699/2008(ΦΕΚ199Α) απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π. στις ειδικές σχολικές μονάδες κωφών και στις ειδικές σχολικές μονάδες τυφλών, ορίζεται επιπλέον των άλλων προσόντων και η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille αντίστοιχα. Μέχρι τη σύσταση της προβλεπόμενης από τον προαναφερόμενο νόμο της Επιτροπής Πιστοποίησης που θα φέρει την επωνυμία Εθνικός Φορέας Πιστοποίησης της Επαρκούς Γνώσης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της Γραφής Braille και θα έχει τον τίτλο «ΕΝΟΡΑΣΙΣ», η επάρκεια των παραπάνω προσόντων θα πιστοποιείται από :

α) τα αναγνωρισμένα κέντρα πιστοποίησης επάρκειας και διδασκαλίας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος:

 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΩΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΚΕΝΤΡΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος

Αθήνα (τηλ. 210 5233950)

 

και β) τα κέντρα πιστοποίησης επάρκειας και διδασκαλίας της γραφής Braille από την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών: 

 

ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ

 

ΚΕΝΤΡΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΥΦΛΩΝ BRAILLE

Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ)

Καλλιθέα (τηλ. 210 9595880)

Σχολή Τυφλών Βορείου Ελλάδος «Ο Ήλιος»

Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 830095)

 

 

Επισήμανση: Δεν θα γίνονται δεκτές και δεν θα καταχωρισθούν βεβαιώσεις  παρακολούθησης από τις οποίες δεν αποδεικνύεται η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille.

 

 

Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ

Δημήτρης Μπράτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες