aksiologisi
Οδηγίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία – Η νέα εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας έθεσε σε εφαρμογή την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία, εκδίδοντας σήμερα αναλυτική εγκύκλιο με συγκεκριμένες οδηγίες και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα.

Η διαδικασία αφορά πρωτίστως τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς κατά το πρώτο έτος της τετραετούς θητείας τους, από την οποία εξαρτάται η οριστική τοποθέτησή τους.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η αξιολόγηση διενεργείται μέσω της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας και περιλαμβάνει τα πεδία Α1 (διδακτική), Α2 (παιδαγωγικό κλίμα) και Β (υπηρεσιακή επάρκεια).

Όλη η διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης της υποβολής των τελικών εκθέσεων, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 20 Μαρτίου 2026.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις κυρώσεις, καθώς υπενθυμίζεται ρητά ότι η συμμετοχή αποτελεί υπαλληλικό καθήκον, και η άρνηση ή παρακώλυση συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, τιμωρούμενο με πρόστιμο ίσo με τις αποδοχές ενός μηνός.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

Οδηγίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των Προτύπων Εκκλησιαστικών Σχολείων (Π.Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

Α. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Α1. Οι νεοεισερχόμενοι στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους της θητείας τους υποβάλλονται σε αξιολόγηση σύμφωνα με το άρθρο 131 του Ν. 4823/2021 (Α ́ 136). Αν η αξιολόγηση είναι θετική, οι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται οριστικά, έπειτα από αίτησή τους, για το υπόλοιπο της τετραετούς θητείας, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 13 του άρθρου 127 του Ν. 4823/2021 (Α ́ 136) στα οικεία Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία με απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Αν δε συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις του προηγουμένου εδαφίου, οι νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στην οργανική τους θέση και η θητεία τους λήγει αυτοδικαίως.

Α2. Οι Διευθυντές δύνανται να αξιολογηθούν ως εκπαιδευτικοί στα πεδία Α1 και Α2, ενώ οι Υποδιευθυντές υποχρεούνται να αξιολογηθούν ως εκπαιδευτικοί στα πεδία Α1 και Α2 {παρ. 2 άρθρου 66 του ν. 4823/2021 (Α’ 136)}.

Α3. Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των Πρότυπων Εκκλησιαστικών Σχολείων εφαρμόζονται οι διατάξεις για τη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως προς:

α) τα όργανα αξιολόγησης {άρθρο 66 του ν. 4823/2021 (Α’ 136)},

β) τα πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών {άρθρο 67 του ν. 4823/2021 (Α’ 136)},

γ) την καταχώριση στοιχείων σε ηλεκτρονικό φάκελο {άρθρο 72 του ν. 4823/2021 (Α’ 136)},

δ) τη διαδικασία αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών {άρθρο 73 του ν. 4823/2021 (Α’ 136)},

ε) τις ενστάσεις {άρθρο 79 του ν. 4823/2021 (Α’ 136)}.

Αρμόδιο όργανο για την εξέταση των ενστάσεων είναι το Εποπτικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Ε.Ε.). Το έργο των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία αξιολογείται σύμφωνα με την παρ. 13 άρθρου 127 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) σε σχέση με τη θητεία τους. Οι εκπαιδευτικοί που αξιολογούνται αρνητικά δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για την πλήρωση κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 127 του ιδίου νόμου.

Β. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Β1. Για τη διενέργεια της διαδικασίας χρησιμοποιείται η ειδική ψηφιακή εφαρμογή –πλατφόρμα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του αρ. 81 του ν. 4823/2021 (Α ́136) και της προαναφερθείσας υπό στοιχεία 12980/Ε3/3.2.2023 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β’ 602), https://axiologisi-minedu.gov.gr/

Β2. Η διαδικασία της αξιολόγησης που αφορά στο πεδίο Α1 (γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου) δύναται να λαμβάνει χώρα την ίδια χρονική περίοδο με τη διαδικασία που αφορά στο πεδίο Α2 (παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης) και έπεται η διαδικασία αξιολόγησης του πεδίου Β (υπηρεσιακή επάρκεια).

Β3. Ο/Η εκπαιδευτικός καταχωρίζει στον ηλεκτρονικό φάκελο τα στοιχεία που προβλέπονται στο άρθρο 9 της ΚΥΑ, καθώς και τις δράσεις που έχει υλοποιήσει κατά την διάρκεια της θητείας του/της στο Π.Ε.Σ., και οι οποίες συμβάλλουν στην προώθηση των σκοπών των Π.Ε.Σ. (άρθρο 110 του ν. 4823/2021). Επιπροσθέτως, ο/η αξιολογούμενος/η καταχωρίζει, τη λειτουργία ομίλων (ιδιαίτερα των υποχρεωτικών) στους οποίους συμμετέχει.

Β4. Προκειμένου να εισέλθει στην προαναφερθείσα ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, ο/η εκπαιδευτικός θα πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

α) Εισέρχεται στην ιστοσελίδα https://axiologisi-minedu.gov.gr/ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

β) Συνδέεται με κωδικούς taxisnet ή ebanking, όπως και στις υπόλοιπες υπηρεσίες της ΕΨΠ (gov.gr).

γ) Γίνεται μια επισκόπηση των στοιχείων του/της.

δ) Στη συνέχεια, επιλέγει το πεδίο αξιολόγησης. Στην αυτή φάση πρόκειται για τα πεδία Α/Α1 και Α/Α2. Στο συγκεκριμένο στάδιο αναγράφεται και το όνομα του/της αξιολογητή/τριας, ο/η οποίος/α πρόκειται να τον/την αξιολογήσει στο συγκεκριμένο πεδίο.

Το επόμενο βήμα είναι η συμπλήρωση της έκθεσης αυτοαξιολόγησης του/της εκπαιδευτικού, η οποία συμπληρώνεται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 10 της υπ’ αριθμόν 9950/ΓΔ5/2023 (Β ́ 388) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, για κάθε πεδίο χωριστά.

Έπειτα, συμπληρώνονται από τον/την εκπαιδευτικό τα στοιχεία της προϋπηρεσίας του/της (η χρονική διάρκεια αναγράφεται αριθμητικά).

Στη συνέχεια, συμπληρώνονται τα στοιχεία επιστημονικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, δηλαδή το βασικό πτυχίο διορισμού, μεταπτυχιακό (αν υπάρχει), κ.λ.π. Η καταγραφή των στοιχείων αυτών θα πρέπει να γίνεται ονομαστικά. Ακολουθεί η παράθεση του σχετικού συγγραφικού έργου και τέλος, καταγράφονται τεκμήρια σχετικά με την επιμορφωτική εμπειρία.

Σημειώνεται ότι ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να συμπληρώσει ταυτόχρονα τόσο το πεδίο του/της επιμορφωτή/τριας όσο και του/της επιμορφούμενου/ης, ή μόνο ένα εκ των δύο, ανάλογα με την περίπτωση.

Στο επόμενο βήμα παρατίθενται στοιχεία που αποδεικνύουν το εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, διδακτικό ή υποστηρικτικό έργο του/της αξιολογούμενου/ης.

Αντίστοιχα, παρατίθενται και στοιχεία που αφορούν στη συμμετοχή του/της αξιολογούμενου/ης σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα, ή/και τη συμμετοχή του/της σε χρηματοδοτούμενα ή συγχρηματοδοτούμενα ή ερευνητικά έργα.

Ο/Η αξιολογούμενος/η παραθέτει επίσης στοιχεία για ποικίλες δράσεις που συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του επιτελούμενου έργου που δεν έχουν καλυφθεί σε προηγούμενα βήματα. Καταγράφονται οι δράσεις που υλοποίησε ο/η εκπαιδευτικός στη διάρκεια της θητείας του/της στο Π.Ε.Σ., οι οποίες συνέβαλλαν στην προώθηση των σκοπών του.

Στο τελευταίο στάδιο παρουσιάζεται μια προεπισκόπηση των στοιχείων που έχει καταχωρίσει ο/η αξιολογούμενος/η. Προκειμένου να οριστικοποιηθεί η υποβολή και να εκδοθεί το σχετικό έγγραφο, ο/η αξιολογούμενος/η θα πρέπει να πατήσει το εικονίδιο «έκδοση».

Με την έκδοση του εγγράφου δημιουργείται μοναδικός κωδικός εγγράφου και δίνεται η δυνατότητα στον/στην αξιολογούμενο/η να αποθηκεύσει αντίγραφό του. Ο/Η αξιολογούμενος/η έχει επίσης πρόσβαση στο έγγραφο αυτό μέσω της θυρίδας του/της στην πλατφόρμα.

Στην ίδια θυρίδα θα εμφανίζονται και οι διακριτές αξιολογικές του/της εκθέσεις στα επιμέρους πεδία.

Στο πρακτικό που συντάσσεται πριν την παρατήρηση, καθώς και στο έγγραφο αποτίμησης μετά την παρατήρηση θα πρέπει ευδιάκριτα να αποτυπώνεται η συνεισφορά του/της εκπαιδευτικού στην επίτευξη των σκοπών των Π.Ε.Σ.

Η ορθή εφαρμογή και τήρηση των προβλεπόμενων στην παράγραφο 7 του άρθρου 11 της με στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 (Β ́388) Κ.Υ.Α. από τους αξιολογητές/τριες ελέγχεται και επιβεβαιώνεται από τον/την αρμόδιο/α Επόπτη Εκπαίδευσης. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο άρθρο 11 της παραπάνω Κ.Υ.Α.

Β5. Ο/Η Προϊστάμενος/η της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλείται, το αργότερο μέχρι 12/1/2026, να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία κατάρτισης των πινάκων με τα ζευγάρια αξιολογητή/τριας – αξιολογούμενου/ης για τα πεδία Α1 και Α2 των εκπαιδευτικών των Πρότυπων Εκκλησιαστικών Σχολείων που θα αξιολογηθούν, να προβεί στην ανάρτησή τους στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή και να ενημερώσει σχετικά τους/τις αξιολογητές/τριες και αξιολογούμενους/ες.

Β6. Οι αξιολογούμενοι/ες το αργότερο μέχρι τη συζήτηση προετοιμασίας με τον/την αξιολογητή/τριά τους θα πρέπει να έχουν καταχωρίσει στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή όσα αναφέρονται στο άρθρο 9 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.1.2023 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β’ 388).

Β7. Ο/Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης, ως αξιολογητής/τρια, οφείλει το αργότερο μέχρι τις 26/1/2026 να δρομολογήσει τη διαδικασία της παρ. 4 του άρθρου 11 της προαναφερθείσας Κ.Υ.Α. ώστε το αργότερο μέχρι τις 20/2/2026 να έχει εκκινήσει η διαδικασία παρατήρησης της πρώτης διδασκαλίας των εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης του/της.

Β8. Η διαδικασία αξιολόγησης ως προς όλα τα πεδία, συμπεριλαμβανομένης της υποβολής των τελικών εκθέσεων αξιολόγησης στις οποίες θα αναδεικνύεται η συμβολή του/της αξιολογούμενου/ης στην επίτευξη των στόχων της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι 20/3/2026.

Γ. ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ

Γ1. Οι εκπαιδευτικοί που αξιολογούνται αρνητικά δικαιούνται να ασκήσουν ένσταση ενώπιον
του Ε.Σ.Ε.Ε. μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δώδεκα (12) ημερών από την επομένη της λήψης γνώσης των εκθέσεων αξιολόγησης. Οι ενστάσεις υποβάλλονται μέσω της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής του άρθρου 81 του ν. 4823/2021, τις οποίες η οικεία ΔΔΕ άμεσα αποστέλλει ηλεκτρονικά στο Εποπτικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected] .

Γ2. Το Ε.Σ.Ε.Ε. εξετάζει το παραδεκτό και το βάσιμο της ένστασης και μπορεί είτε να οριστικοποιήσει είτε να διορθώσει τις εκθέσεις αξιολόγησης, με παράθεση πλήρους αιτιολογίας. Δικαιούται επίσης, να ζητήσει οποιεσδήποτε πρόσθετες διευκρινίσεις κρίνει απαραίτητες από τον/την αρμόδιο/α Σύμβουλο Εκπαίδευσης, τον/την Διευθυντή/ντρια ή τον/την αξιολογούμενο/η και γενικώς να προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια απαιτείται για τη διακρίβωση των προβαλλόμενων ισχυρισμών, αποφαίνεται δε για τις ενστάσεις μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την περιέλευσή τους σε αυτήν. Το αποτέλεσμα επί των ενστάσεων που εξετάζονται από το Ε.Σ.Ε.Ε. αποστέλλεται στην οικεία ΔΔΕ, προκειμένου να καταχωριστεί άμεσα στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή περί αξιολόγησης για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων .

Γ3. Η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι 30/4/2026.

Γ4. Οι νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αξιολογήθηκαν θετικά, συμπεριλαμβανομένων των Υποδιευθυντών και εκείνων των οποίων οι ενστάσεις έγιναν δεκτές, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για την τοποθέτησή τους για το υπόλοιπο της τετραετούς θητείας τους στα οικεία Π.Ε.Σ., εντός του χρονικού διαστήματος από 4/5/2026 έως και 10/5/2026. Η αίτηση του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται στο Ε.Σ.Ε.Ε. στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected] .

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 56 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), η συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης τόσο για τους/τις αξιολογητές/τριες όσο και για τους/τις αξιολογούμενους/ες αποτελεί εκπλήρωση υπαλληλικού καθήκοντος και συνεπώς υποχρέωση. Η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί, σε επιβαλλόμενη ή απλώς προβλεπόμενη από τον νόμο άσκηση αρμοδιότητας ή σε οποιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ν.π.δ.δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός.

Περαιτέρω, σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στην παραπάνω υποχρέωση δύνανται να επιβάλλεται αναστολή οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης ή του εκπαιδευτικού, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης του. Ειδικότερα, για τα στελέχη εκπαίδευσης που αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής ή την παρακωλύουν με την εν γένει στάση τους, τότε το στέλεχος αντικαθίσταται και αποκλείεται από την διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους για τα επόμενα οκτώ (8) έτη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anaplirotes
Το νου σας ρεμάλια μη μας φύγουν οι καινούργιες αναπληρώτριες....
Τουλάχιστον η ερώτηση που βγαίνει από τα εφηβικά χείλη με γνήσια προσμονή στο τέλος: «θα είστε και την επόμενη χρονιά;». Είναι μια μεγάλη γλυκόπικρη...
Το νου σας ρεμάλια μη μας φύγουν οι καινούργιες αναπληρώτριες....
vrefos
Νοσοκομείο Αλεξάνδρα: Fake news ο έρανος για εγκαταλελειμμένα μωρά
Η διοίκηση διαψεύδει κατηγορηματικά αναρτήσεις στα social media για «πτέρυγα εγκαταλελειμμένων βρεφών» – Προσοχή στις ψευδείς εκκλήσεις
Νοσοκομείο Αλεξάνδρα: Fake news ο έρανος για εγκαταλελειμμένα μωρά
ντισαρονο
Συναγερμός για το λικέρ DISARONNO: Ανακαλείται παρτίδα λόγω πιθανών θραυσμάτων γυαλιού
Η Γενική Διεύθυνση του Γενικού Χημείου του Κράτους προτρέπει τους καταναλωτές να μην καταναλώσουν φιάλες της συγκεκριμένης παρτίδας που κυκλοφορεί...
Συναγερμός για το λικέρ DISARONNO: Ανακαλείται παρτίδα λόγω πιθανών θραυσμάτων γυαλιού
σπερμα
Σοκ σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δωρητής σπέρματος μετέδωσε γονίδιο καρκίνου σε 197 παιδιά
Μόλις ένας μικρός αριθμός των παιδιών που κληρονόμησαν τη μετάλλαξη θα αποφύγει τον καρκίνο – Η υπόθεση αποκαλύφθηκε μετά από διεθνή δημοσιογραφική...
Σοκ σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δωρητής σπέρματος μετέδωσε γονίδιο καρκίνου σε 197 παιδιά