Κατέρρευσε οροφή σε σχολείο
Σε μια χώρα που μετράει ταβάνια που πέφτουν και συνδικαλιστές που διώκονται, η αξιολόγηση των ανθρώπων φαίνεται να προηγείται της αξιολόγησης των συνθηκών ζωής.

Το μεσημέρι της Τετάρτης, 5 Νοεμβρίου, δύο παιδιά τραυματίστηκαν όταν κομμάτι της οροφής κατέρρευσε μέσα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πόρτο Ράφτη. Ένα περιστατικό που –ευτυχώς– δεν κατέληξε σε τραγωδία, αλλά που θα έπρεπε να σημάνει συναγερμό για όλους. Την ίδια ώρα, σχεδόν σαν ειρωνεία της τύχης, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής υπέγραφε ένα έγγραφο-τελεσίγραφο προς τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.

Το έγγραφο ζητούσε από τους ίδιους τους απεργούς να προχωρήσουν σε ενέργειες... για να αξιολογηθούν. Με ρητή προθεσμία και σαφή προειδοποίηση, την ώρα που στο Πόρτο Ράφτη έπεφταν τα ταβάνια στα κεφάλια των παιδιών.

Η εικόνα είναι σκληρή αλλά αποκαλυπτική.
Ενώ τα σχολικά κτίρια «φωνάζουν» για συντήρηση, ενώ τα παιδιά και οι δάσκαλοι αναγκάζονται να μπαίνουν σε αίθουσες χωρίς επαρκή θέρμανση, χωρίς ασφάλεια, χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές, η διοίκηση φαίνεται να έχει άλλες προτεραιότητες.

Το βάρος πέφτει όχι στα σχολεία που γκρεμίζονται, αλλά στις λίστες αξιολόγησης. Όχι στις αίθουσες που στενάζουν από υπεράριθμα τμήματα, αλλά στους φακέλους με τις «ενέργειες συμμόρφωσης».

«Υπηρεσιακό bullying» το λένε οι εκπαιδευτικοί

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Κ. Σωτηρίου» καταγγέλλει το έγγραφο ως διοικητική απεργοσπασία και υπηρεσιακό bullying.
Οι λέξεις είναι βαριές, αλλά περιγράφουν μια πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες δάσκαλοι: τηλεφωνήματα, πιέσεις, «ενημερωτικά» σεμινάρια για το πώς να υποχωρήσουν από την απεργία.
Και όλα αυτά, μέσα σε ένα κλίμα ανασφάλειας, με υποχρηματοδότηση, με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και δομές.

Ανθρώπινη φροντίδα αντί για διοικητική σκληρότητα

Δεν είναι απλώς ζήτημα γραφειοκρατίας. Είναι ζήτημα ανθρωπιάς και προτεραιοτήτων.
Γιατί την ώρα που ένα παιδί τραυματίζεται από πτώση ταβανιού, δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός μηχανισμός να στέλνει email με προθεσμίες και εντολές.
Η δημόσια εκπαίδευση δεν χρειάζεται τελεσίγραφα· χρειάζεται στήριξη, συντήρηση, ασφάλεια και σεβασμό.

Μια κοινωνία που μετράει ρωγμές

Αν κάτι αποκαλύπτουν τέτοια περιστατικά, είναι πως το πρόβλημα δεν είναι μόνο υλικό, είναι βαθιά πολιτισμικό και αξιακό.
Σε μια χώρα που μετράει ταβάνια που πέφτουν και συνδικαλιστές που διώκονται, η αξιολόγηση των ανθρώπων φαίνεται να προηγείται της αξιολόγησης των συνθηκών ζωής.

Και όμως, μέσα σε αυτή τη ρωγμή, αναπνέει ακόμα η αντίσταση της παιδείας – η πίστη πως το σχολείο δεν είναι γραφείο, είναι κοινότητα.
Πως ο δάσκαλος δεν είναι εκτελεστής εντολών, αλλά φροντιστής ψυχών.
Και πως, παρά τις πιέσεις, η αξιολόγηση που μετράει πραγματικά είναι αυτή που δίνουν κάθε μέρα οι μαθητές, με το χαμόγελο, την εμπιστοσύνη και την ελπίδα τους.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Κ. Σωτηρίου

Την ώρα που πέφτουν τα ταβάνια ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε . Αν. Αττικής στέλνει τελεσίγραφο προς τις/τους απεργούς, για να τους «υπενθυμίσει»… να αξιολογηθούν !

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΘΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Το μεσημέρι της Τετάρτης 5/11, έγινε γνωστό ότι αποκολλήθηκε τμήμα της οροφής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πόρτο Ράφτη και τραυμάτισε δύο παιδιά. Την ίδια ώρα ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Αν. Αττικής υπέγραφε έγγραφο, το οποίο είχε ως παραλήπτες τις νεοδιόριστες/τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.

Στο έγγραφο αυτό, το οποίο έχει ρητή προθεσμία μέχρι την 12/11/2025, υπάρχουν οι ενέργειες που πρέπει να κάνει μία/ένας απεργός κατά της αξιολόγησης… για να μπει στην αξιολόγηση!!! Επαναλαμβάνει στην ίδια χρονική περίοδο, το περσινό τελεσίγραφο του προηγούμενου Δ/ντή εκπαίδευσης που καλούσε τους απεργούς να παραιτηθούν από τη συμμετοχή τους στην απεργία, παραμονές και πάλι της επετείου του Πολυτεχνείου.

Την ώρα, δηλαδή, που κινδυνεύουν παιδιά και εκπαιδευτικοί μέσα στα σχολεία, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει να ενοχλήσει με απεργοσπαστικά έγγραφα τις/τους απεργούς που δίνουν και την ψυχή τους για το δημόσιο σχολείο και όχι να ασχοληθεί με τα πραγματικά και πολύ σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης!!! Το εν λόγω έγγραφο που εστάλη στα σχολεία έρχεται να προστεθεί στο κλίμα τρομοκρατίας που επικρατεί σε αυτά από τις πρώτες μέρες της φετινής σχολικής χρονιάς, όπου σύμβουλοι & διευθύντριες/διευθυντές ακόμα και διοικητικοί υπάλληλοι εκφοβίζουν συστηματικά απεργούς, καθώς το μοναδικό μέλημα της διοίκησης πλέον είναι να περάσει η αξιολόγηση.

Αδιαφορούν για τα τεράστια κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν 2 και πλέον μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και προωθούν συγχωνεύσεις και κάθε είδους παράνομες αναθέσεις μαθημάτων ειδικοτήτων που λείπουν, στοιβάζουν μαθητές σε μικρές ακόμα και ακατάλληλες αίθουσες με κίνδυνους για την ασφάλεια και αρνούνται να διχοτομήσουν τμήματα, δεν ασχολούνται με την υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου, τώρα δεν ασχολούνται ούτε με τα ταβάνια που πέφτουν στα κεφάλια παιδιών και εκπαιδευτικών. Για όλα τα παραπάνω δεν ενδιαφέρονται να κάνουν την πληθώρα ενεργειών που έκαναν από την πρώτη στιγμή για την αξιολόγηση.

Αντίθετα, βρίσκουν πάντα χρόνο και είναι πάντα πρόθυμοι να προσπαθήσουν να επιβάλουν την αξιολόγηση με κάθε τρόπο κάνοντας υπηρεσιακό bullying σε απεργούς. Γίνεται διαρκώς φανερό ποιες είναι οι προτεραιότητες για τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, του οποίου οι πρακτικές εναρμονίζονται πλήρως με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας: απειλές, εκβιασμοί, σεμινάρια σε διευθύντριες/διευθυντές με «ενημέρωσή» τους για την αξιολόγηση, ενώ στην ουσία πρόκειται για σεμινάρια που προωθούν την κυβερνητική γραμμή και βασίζονται στην πίεση που πρέπει να ασκηθεί στις/στους απεργούς με κάθε τρόπο, για να υποχωρήσουν. Τηλεφωνικές επικοινωνίες με διευθύντριες/διευθυντές σχολείων που είναι προκλητικές, αφού αναφέρουν ότι θα υπάρξει άμεση «απάντηση» της Διεύθυνσης προς τις/τους απεργούς. Και σε αυτή την περίπτωση ένα επίσημο δημόσιο έγγραφο που είναι, επίσης, σαφώς προκλητικό, καθώς αναφέρει ρητά πως απευθύνεται σε απεργούς (!), τους οποίους επιμένουν να καλούν να σταματήσουν την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.

Πρόκειται, δηλαδή, για ανοιχτή και απροκάλυπτη ανταπεργία και απεργοσπασία. Εξαιρετικά σημαντικό είναι, ακόμη, το γεγονός ότι υπάρχουν και «διαρροές» πως η Διεύθυνση ετοιμάζει παραπομπές σε πειθαρχικά για τις/τους απεργούς. Με λίγα λόγια, απειλούν απροκάλυπτα να τιμωρήσουν τις/τους απεργούς για τη συμμετοχή τους στην απεργία, τη στιγμή που αυτή προστατεύεται από τη νομοθεσία και το Σύνταγμα. Επισημαίνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι ενδεχόμενη τιμωρία απεργού είναι παράνομη πράξη σε βάρος του δικαιώματος στην απεργία. Άραγε να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον να μας παραπέμψουν σε πειθαρχικό και επειδή συμμετέχουμε, για παράδειγμα, σε μια προκηρυγμένη 24ωρη απεργία και απουσιάζουμε από το σχολείο;

Απ’ όλα τα παραπάνω, αποκαλύπτεται το μέγεθος της αναλγησίας μιας διοίκησης σε πλήρη ευθυγράμμιση με την αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ, που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα του σχολείου και τις ανάγκες των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Την ώρα που πέφτουν ταβάνια, λείπουν εκπαιδευτικοί, υπολειτουργούν τα σχολεία και οι όροι ζωής χειροτερεύουν για όλες/όλους με την οικονομική ασφυξία που βιώνουμε, εκείνη το μόνο που σκέφτεται και πράττει είναι η εφαρμογή της αξιολόγησης, οι εκβιασμοί τα πειθαρχικά, οι συγχωνεύσεις, οι αυθαιρεσίες και η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών που οδηγεί σε μεγάλο φόρτο εργασίας για εκείνες/εκείνους κόντρα στο παιδαγωγικό τους έργο και τελικά στην εργασιακή εξουθένωσή τους.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ BULLYING ΠΡΟΣ ΤΙΣ/ΤΟΥΣ ΑΠΕΡΓΟΥΣ.

ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ. ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ

ΕΠΙΦΥΛΛΑΣΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΩΝ/ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

narkotika
Σοφία Ζαχαράκη: Ενημέρωση στα σχολεία για τα ναρκωτικά – Ξεκινά το πρόγραμμα από Δυτ. Ελλάδα – Έμφαση στην περίπτωση της Κάτω Αχαΐας
Θυμίζουμε ότι ένα σοβαρό περιστατικό στο Γυμνάσιο Δυτικής Αχαΐας έφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της χρήσης και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών μεταξύ...
Σοφία Ζαχαράκη: Ενημέρωση στα σχολεία για τα ναρκωτικά – Ξεκινά το πρόγραμμα από Δυτ. Ελλάδα – Έμφαση στην περίπτωση της Κάτω Αχαΐας
ζαχαρακη
Ανοίγουν τη Δευτέρα τα σχολεία στα Βορίζια με την συνδρομή ψυχολόγων – Τι είπε η υπουργός Παιδείας
Η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι το υπουργείο συνεργάζεται με επιστήμονες του Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης, αλλά και με τις τοπικές δομές ψυχοκοινωνικής...
Ανοίγουν τη Δευτέρα τα σχολεία στα Βορίζια με την συνδρομή ψυχολόγων – Τι είπε η υπουργός Παιδείας
ergazomenos thlergasia
Οι ειδικότητες που ψάχνουν οι εργοδότες: Από ποιες σχολές βγαίνεις άμεσα στην αγορά εργασίας
Τα πανεπιστήμια καλούνται να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της αγοράς και να ενσωματώσουν εξειδικεύσεις υψηλής ζήτησης
Οι ειδικότητες που ψάχνουν οι εργοδότες: Από ποιες σχολές βγαίνεις άμεσα στην αγορά εργασίας