Κωνσταντίνος Βλάσης

Στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης 90/20-10-2025 ο βουλευτής Α΄ Ανατολικής Αττικής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. Μανώλης Χριστοδουλάκης κατήγγειλε ότι, παρά τις προσλήψεις, παραμένουν 662 κενά στην Πρωτοβάθμια της Ανατολικής Αττικής, με ιδιαίτερη ένταση σε Διόνυσο, Αχαρνές και Ωρωπό, ενώ πάνω από το 50% των ολοήμερων «δεν λειτουργεί καθόλου ή λειτουργεί με περιορισμένο πρόγραμμα». Ζήτησε δε ανάκληση συγχωνεύσεων που –όπως υποστήριξε– έγιναν για «λογιστική» μείωση κενών.

Απαντώντας, ο υφυπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Βλάσης αντέτεινε ότι η κυβέρνηση από το 2020 έχει προχωρήσει σε πολύ υψηλό αριθμό μόνιμων διορισμών, ενώ η Γ΄ φάση αναπληρωτών προγραμματίζεται τέλος Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου. Επικαλέστηκε πρόσφατη ενίσχυση πιστώσεων μέσω ΠΔΕ για κάλυψη πρόσθετων αναγκών (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, άδειες κ.λπ.). Για τα ολοήμερα σχολεία, τόνισε ότι η εγκύκλιος θέτει προτεραιότητες (όχι «περιορισμούς») και ότι οι δηλώσεις συμμετοχής συχνά δεν αντιστοιχούν στη πραγματική φοίτηση. 

Διαβάστε όλη τη συζήτηση στη βουλή

Θα συνεχίσουμε με τη δεύτερη με αριθμό 90/20-10-2025 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου του Βουλευτή Α΄ Ανατολικής Αττικής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής κ. Εμμανουήλ Χριστοδουλάκη προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Κενά και Προβλήματα στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ανατολικής Αττικής».

Κύριε Χριστοδουλάκη, έχετε τον λόγο για την πρωτολογία σας.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (ΜΑΝΩΛΗΣ) ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ανατολική Αττική: Στις 29 Αυγούστου ακούσαμε την Υπουργό να μας λέει ότι φέτος θα περάσουμε σε μια διαδικασία μόνιμων προσλήψεων και διορισμών, έτσι ώστε να υπάρχει ένας συμπαγής πυρήνας που θα εξασφαλίσει την αποτελεσματική στελέχωση των σχολείων όλης της Ελλάδας πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά. Έτσι λοιπόν στην Ανατολική Αττική διορίστηκαν εκατόν εξήντα δάσκαλοι γενικής παιδείας και εκατόν τριάντα πέντε εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, σε μια περιοχή στην οποία έχουμε τετρακόσια ογδόντα σχολεία και εξήντα χιλιάδες μαθητές.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Σήμερα, μετά και τη δεύτερη φάση προσλήψεων, υπάρχουν διακόσια δεκαεννέα κενά δασκάλων γενικής παιδείας και, αν προσθέσουμε και την ειδική αγωγή, τα κενά στην Ανατολική Αττική σήμερα είναι εξακόσια εξήντα δύο. Μόνο στην περιοχή του Διονύσου, των Αχαρνών και του Ωρωπού υπάρχουν διακόσια πενήντα κενά εκπαιδευτικών. Σε αυτή τη συνθήκη προστίθεται και το κρίσιμο ζήτημα με τα ολοήμερα σχολεία. Στην Ανατολική Αττική πάνω από το 50% των ολοήμερων σχολείων είτε δεν λειτουργεί καθόλου είτε λειτουργεί με περιορισμένο πρόγραμμα.

Στις 18 Σεπτεμβρίου, δηλαδή έξι μέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έρχεται το Υπουργείο και εκδίδει εγκύκλιο για τα ολοήμερα σχολεία, προφανώς και πιθανώς για να απαντήσει στο ζήτημα ότι τα μισά δεν λειτουργούν. Και τι έρχεται να κάνει; Έρχεται να καταργήσει το δικαίωμα της καθολικής πρόσβασης στα ολοήμερα σχολεία, χωρίς επιμέρους κριτήρια.

Υπάρχει, λοιπόν, ένα πολιτικό ζήτημα -και κλείνω ευθύς αμέσως με τα ερωτήματα μου-, το οποίο λέει ότι αντί σήμερα η Κυβέρνηση, ενώ είμαστε ήδη έναν και επιπλέον μήνα σε ενεργή εκπαιδευτική διαδικασία, να ασχοληθεί με το πώς θα καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικούς, δασκάλους και ειδική αγωγή, επιλέγει να κάνει διάφορες επικοινωνιακές δαπάνες, όπως τα 160 εκατομμύρια που ξόδεψε για διαδραστικούς πίνακες, ενώ τα κρίσιμα προβλήματα είναι υπαρκτά και πολύ πιο σημαντικά στην καθημερινότητα.

Δυο ερωτήματα, λοιπόν, πάρα πολύ απλά: Πώς και πότε θα καλυφθούν τα εξακόσια εξήντα δύο κενά που συνδέονται με τις ελλείψεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ανατολική Αττική και αν έχει σκοπό το Υπουργείο να αναθεωρήσει την εγκύκλιο που καταργεί το δικαίωμα της καθολικής πρόσβασης στα ολοήμερα σχολεία.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βασίλειος Βιλιάρδος):

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Κύριε Πρόεδρε, κύριε Χριστοδουλάκη, η ερώτησή σας αγγίζει ένα ζήτημα που απασχολεί όλους και το οποίο είναι η επάρκεια και η στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού στα σχολεία μας. Κι αυτό γιατί πίσω από κάθε κενό καταγράφεται ένα παιδί, καταγράφεται ένας γονιός και βέβαια μια ολόκληρη οικογένεια. Γι’ αυτό το λόγο το Υπουργείο Παιδείας, από την αρχή του έτους και καθ’ όλη τη διάρκεια μιας χρονιάς, αντιμετωπίζει όλα αυτά με σεβασμό στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής και με συνέπεια απέναντι στις δεσμεύσεις μας.

Τώρα, τι έχει κάνει αυτή η Κυβέρνηση από το 2020. Από το 2020 μέχρι σήμερα και επί Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο αριθμός των εκπαιδευτικών, των μονίμων που έχουν διοριστεί, φτάνει τους σαράντα επτά χιλιάδες εξακόσιους είκοσι τέσσερις. Αυτός ο αριθμός δεν έχει κανένα προηγούμενο. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό διορισμών από το 2010 συνολικά και αυτό δεν είναι απλώς ένας αριθμός. Είναι αλλαγή νοοτροπίας, είναι ο τρόπος με τον οποίο εμείς βλέπουμε το δημόσιο σχολείο και πώς θέλουμε να στηρίξουμε το παιδί, τον γονιό, την οικογένεια, τον εκπαιδευτικό.

Μέχρι το 2025 και όσον αφορά την Ανατολική Αττική, να σας πω ότι έγιναν οκτώ χιλιάδες νέοι διορισμοί και ενισχύθηκαν οι σχολικές δομές με πάνω από τριακόσιους πενήντα μόνιμους εκπαιδευτικούς τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη γενική και ειδική εκπαίδευση. Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι επί Κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη συνολικά έχουν έρθει χίλιοι εξακόσιοι εκπαιδευτικοί, χίλιοι διακόσιοι σαράντα πέντε στη γενική εκπαίδευση και τριακόσιοι πενήντα τέσσερις στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Στο σύνολο όλων αυτών των μόνιμων εκπαιδευτικών που ήρθαν τέλη Αυγούστου και ανέλαβαν από 1η Σεπτέμβρη στα σχολεία -και βέβαια σε αυτό να σας πω, κύριε Χριστοδουλάκη, ότι ένα ποσοστό άνω του 20% πήρε θεσμοθετημένες άδειες, με αποτέλεσμα να μη φτάσει στην τάξη, άδειες τις οποίες δικαιούται, τις οποίες καλά έκανε και πήρε και βέβαια επειδή είμαστε δίπλα στον κάθε εκπαιδευτικό, θέλουμε και τον στηρίζουμε και προς αυτή την κατεύθυνση, με αποτέλεσμα όμως να υπάρχουν κάποια κενά- προστέθηκαν και είκοσι οκτώ χιλιάδες τετρακόσιοι σαράντα αναπληρωτές. 

Πάλι είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός, που η πρώτη φάση του ξεκίνησε στις αρχές του Σεπτέμβρη, για να είναι στις 11 Σεπτέμβρη στα σχολεία, και ακολούθησε η δεύτερη φάση πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, τέλος Σεπτέμβρη. Κάτι σημαντικό τώρα στην ανατολική Αττική μάλιστα, επειδή, αναφερθήκατε ειδικότερα εκεί, κάλυψαν τις όποιες εκπαιδευτικές ανάγκες χίλιοι εκατό αναπληρωτές.

Τώρα αυτό που θέλω να πω είναι ότι εμείς λειτουργούμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να καλύψουμε όλα τα κενά και όλες τις ανάγκες που δημιουργούνται τόσο με με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που επαναλαμβάνω και το λέω, ο αριθμός τους ξεπερνά οποιαδήποτε αισιόδοξη πρόβλεψη και με τους αναπληρωτές, και τώρα βέβαια θα ακολουθήσει και το στάδιο τέλος Οκτώβρη της τρίτης φάσης των αναπληρωτών, ακριβώς, για να δούμε όπου υπάρχουν προβλήματα και σε και σε προσλήψεις σε θέσεις που αφορούν το καθημερινό ωρολόγιο αλλά πόσο μάλλον και στα ολοήμερα, ακριβώς, για να λύσουμε το πρόβλημα αυτό.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βασίλειος Βιλιάρδος): Ευχαριστούμε πολύ, κύριε Υφυπουργέ.

Κύριε Χριστοδουλάκη έχετε τον λόγο.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (ΜΑΝΩΛΗΣ) ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.

Επειδή μιλάμε για δημοτικά σχολεία και επειδή άκουσα και την απάντηση του κ. Υπουργού να πω το εξής. Σε μια εξίσωση μπορεί στο πρώτο μέρος της να υπάρχουν προσθέσεις να υπάρχουν και αφαιρέσεις. Τι σημαίνει αυτό; Όταν μιλάμε για αποτέλεσμα κενών, δεν φτάνει να ξέρουμε μόνο πόσοι ήρθαν, πρέπει να ξέρουμε και πόσοι έφυγαν. Γιατί αν αυτοί που έφυγαν είναι περισσότεροι απ’ αυτούς που ήρθα, το αποτέλεσμα είναι αρνητικό. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί το Υπουργείο και ο Υπουργός σήμερα, μας έκανε μια αναλυτική αναφορά στο πόσοι εκπαιδευτικοί ήρθαν στα σχολεία -και στα σχολεία της ανατολικής Αττικής- παραλείποντας να μας πει στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα πόσοι έφυγαν.

Και να προσθέσω και το εξής. Στις 24 Σεπτεμβρίου, σε τοποθέτησή του ο Υπουργός εδώ στη Βουλή σε διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου είχε πει κάτι το οποίο εγώ θα πω ότι είναι λογικό, ότι η διαδικασία είναι δυναμική πάνω στις θεσμοθετημένες άδειες προφανώς -και καλώς λαμβάνονται- και άρα η δυναμική διαδικασία μετά την πρώτη και τη δεύτερη φάση προσλήψεων θα λύσει τα κενά αυτά.  

Εγώ, λοιπόν, δεν κατέθεσα την επίκαιρη ερώτηση πριν την πρώτη φάση των προσλήψεων, δεν την κατέθεσα ούτε πριν τη δεύτερη φάση των προσλήψεων. Έρχομαι σήμερα και λέω ότι μετά τη δεύτερη φάση των προσλήψεων που έπρεπε να έχετε δει τις θεσμοθετημένες άδειες και παρά τις προσλήψεις που ευαγγελίζεστε, υπάρχει μία πραγματικότητα. Τι να κάνουμε; Είναι μια πραγματικότητα. Η πραγματικότητα λέει, λοιπόν, ότι σήμερα -το ξαναλέω- στην ανατολική Αττική σήμερα όχι προηγουμένως, υπάρχουν εξακόσια εξήντα δύο κενά εκπαιδευτικών και αυτό είναι πρόβλημα.

Είχε πει, επίσης, ο Υπουργός τότε γιατί έχουν αξία τα λεγόμενά του καθενός, ότι η Κυβέρνηση απαντάει με πράξεις. Όντως θα αναγνωρίσω εγώ, ότι σήμερα η Κυβέρνηση έρχεται να απαντήσει με πράξεις. Κάναμε λάθος πράξεις. Αντί, λοιπόν, να καλύψει τα κενά με εκπαιδευτικούς έρχεται και συγχωνεύει τμήματα σε τάξεις των σχολείων για να μειώσει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς και να στοιβάξει είκοσι πέντε μαθητές σε κάθε τμήμα εν μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τι έκανε δηλαδή συγκεκριμένα η Κυβέρνηση; Συγχώνευσε στο 3ο Δημοτικό Ραφήνας δύο τμήματα σε ένα, κάναμε ερώτηση στις 30 Σεπτεμβρίου, έχει έρθει η ώρα να απαντηθεί. Στο 1ο Δημοτικό Μαραθώνα πρώτη και τρίτη τάξη δύο τμήματα σε ένα σε κάθε μία τάξη. Ερώτησή μας στις 16 Οκτωβρίου, οφείλει να απαντηθεί. Αντίστοιχα Δημοτικό Σχολείο Ανθούσας έκτη τάξη. Το 23ο Αχαρνών δεύτερη τάξη. Το 6ο Αχαρνών τρίτη τάξη. Το 4ο Νηπιαγωγείο Παιανίας. Αυτές, λοιπόν, είναι οι πράξεις της Κυβέρνησης που λένε το εξής πάρα πολύ απλό. Ότι η λύση για εμάς παιδιά δεν είναι να καλύψουμε τις ανάγκες σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ή έστω και σε αναπληρωτές, η λύση είναι να πάρουμε τα παιδιά από δύο διαφορετικές τάξεις, καταστρατηγώντας οποιαδήποτε έννοια  ρογραμματισμού και του σχολείου και του παιδιού και της οικογένειας και του εκπαιδευτικού του ίδιου εν μέσω σχολικής χρονιάς, και να τους πάμε σε ένα τμήμα είκοσι πέντε παιδιών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία, απλώς για να πούμε ότι λογιστικά τα κενά τελικά είναι λίγο λιγότερα.

Υπάρχει, λοιπόν, ένα καθαρό έλλειμμα στρατηγικής και ένα καθαρό έλλειμμα σχεδιασμού σε βάρος της ποιότητας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα.

Συμπληρωματικά, λοιπόν, και κλείνω με αυτό, ρωτάω κ. Υπουργέ, αν έχετε σκοπό να ανακαλέσετε τις συγχωνεύσεις των τμημάτων στα σχολεία που προανέφερα για να εγγυηθείτε και να εγγυηθούμε όλοι μαζί ως πολιτεία, την ποιότητα της εκπαίδευσης ειδικά στα δημοτικά σχολεία και ειδικά στην ανατολική Αττική.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βασίλειος Βιλιάρδος): Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Χριστοδουλάκη.

Έχετε τον λόγο, κύριε Υφυπουργέ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Κύριε Πρόεδρε, κύριε συνάδελφε, απορώ πώς κάνετε αυτά τα μαγικά και γνωρίζετε ακριβώς και τα όποια κενά βρίσκονται στην ανατολική Αττική. Και αυτό σας το λέω γιατί ούτε στην πρώτη ούτε στη δεύτερη φάση δεν ζητήσαμε να ξέρουμε ακριβώς τον αριθμό των κενών από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά εσείς ως διά μαγείας τα γνωρίσετε όλα. Τα αφήνω στην άκρη.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (ΜΑΝΩΛΗΣ) ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ: Υπάρχουν και σύλλογοι.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Δεν υπάρχουν σύλλογοι, υπάρχουν διευθύνσεις πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπάρχουν συγκεκριμένα αρχεία και μας λένε όταν τους καλέσουμε, ποια είναι τα κενά που υπάρχουν για να τα καλύψουμε.  Άρα, μια διαδικασία που δεν έχει γίνει αυτή τη στιγμή έρχεστε εσείς και λέτε θεωρητικά για να δημιουργήσετε εντυπώσεις κάποια κενά που υπάρχουν.

Καλό είναι, λοιπόν, να το ανακαλέσετε αλλά αν δεν θέλετε να το ανακαλέσετε τουλάχιστον άλλη φορά, να προσέχετε όταν λέτε αριθμούς γιατί δεν έχουνε βάση. Επαναλαμβάνω ότι μιλήσαμε για τον αριθμό των εκπαιδευτικών. Κανείς δεν βγήκε να πει ούτε εσείς για τον τεράστιο αριθμό μονίμων και αναπληρωτών που ήρθαν. Δεν έχει προηγούμενο αυτό, κύριε συνάδελφε, τόσοι μόνιμοι διορισμοί να γίνουν από μια κυβέρνηση και αυτό γίνεται με την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη που έρχεται να καλύψει κενά προηγούμενων δεκαετιών.  

Προχωράμε τώρα και λέμε για ότι θα υπάρξει από το τέλος του μήνα. Είπα ότι τέλος του μήνα θα ακολουθήσει τρίτη διαδικασία κάλυψης κενών με αναπληρωτές καθηγητές. Να σας πω ότι μόλις την περασμένη Παρασκευή αν δεν το γνωρίζετε, ψηφίστηκε τροπολογία ακριβώς με την οποία εξασφαλίζουμε πρόσθετη χρηματοδότηση από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, προκειμένου, να καλυφθούν οι πρόσθετες ανάγκες, οι οποίες προκύπτουν και τις οποίες δεν γνωρίζουμε, δυστυχώς, από την αρχή της χρονιάς όσο γρήγορα και όσο σχεδιασμό να έχουμε κάνει που τέτοιος σχεδιασμός πραγματικά, έχει και ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, ώστε, να έχουμε τους επιπλέον αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.

Γι’ αυτό τον λόγο μεταφέραμε και 200 εκατομμύρια επιπλέον από το ΠΔΕ, για να διασφαλίσουμε και πιστώσεις γι’ αυτό τον λόγο αλλά και για τις πιστώσεις για άδειες ανατροφής και άνευ αποδοχών των μονίμων εκπαιδευτικών που επαναλαμβάνω και λέω, εμείς είμαστε πάντα δίπλα τους, στεκόμαστε δίπλα τους και κάνουμε τα πάντα για να είναι ικανοποιημένοι.

Η τρίτη φάση, το ανέφερα και πριν, γίνεται τέλος Οκτωβρίου. Εκτιμώ ότι αν όχι πλήρως, στο μέγιστο βαθμό θα καλυφθούν όλες οι ανάγκες και θα αφορούν και το σχολείο και το ολοήμερο, το οποίο αναφερθήκαμε, και το ολοήμερο σχολείο είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό γιατί απευθύνεται σε ολόκληρη την οικογένεια, όχι μόνο στο παιδί.

Μιλήσατε για μια εγκύκλιο την οποία την έχουμε ουσιαστικά για να βάζει κάποιες προτεραιότητες και όχι περιορισμούς. Ελπίζω  και εσείς, δεν είμαι σίγουρος αλλά εμείς έχουμε κάποια συγκεκριμένη ευαισθησία για κάποιες ευάλωτες ομάδες και οικονομικά ασθενέστερες. Βάζουμε, επομένως, κάποια προτεραιότητα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στο τέλος της χρονιάς θα μείνει κάποιο παιδί χωρίς ολοήμερο σχολείο. Σε αυτό βέβαια το σημείο, να τονίσω και το εξής: Υπάρχει μια διαδικασία για το ολοήμερο που δηλώνουν τα παιδιά και οικογένειες πριν το τέλος της χρονιάς δηλαδή, τον Μάιο και τον Ιούνιο, αν θέλουν να συμμετέχουν στο ολοήμερο σχολείο για την επόμενη χρονιά. Να σας πω λοιπόν, κύριε συνάδελφε, για να το γνωρίζετε κιόλας, ότι όταν ξεκινάει ο Σεπτέμβρης και ο Οκτώβρης βλέπουμε ότι από τα παιδιά που δήλωσαν ότι θα πάνε στο ολοήμερο σχολείο, το μεγαλύτερο ποσοστό δεν πάνε με αποτέλεσμα να ξεκινάει η διαδικασία, να στέλνουμε εμείς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι στην πορεία να μην έχουν αντικείμενο. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, οφείλουμε κι εμείς να είμαστε πιο ευέλικτοι και να μεταφέρουμε ενδεχομένως και εκπαιδευτικούς σε άλλα σχολεία.

Και κάτι τελευταίο, επειδή αναφερθήκατε για τα τμήματα των είκοσι πέντε παιδιών. Εγώ δε μπορώ να καταλάβω. Δηλαδή, θέλετε να καταστρατηγήσουμε και τους νόμους και να μην αφήνουμε τμήματα των είκοσι πέντε παιδιών, που αυτό είναι θεσμοθετημένο, έτσι βρίσκεται, και, ενδεχομένως, να κάνουμε τμήματα πολύ μικρότερων.

Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, για να μη λαϊκίζουμε, κύριε συνάδελφε, το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται εδώ με ταχύτητα, με σχεδιασμό, καλύτερα από κάθε χρονιά, μαθαίνουμε και από τις εμπειρίες των προηγούμενων ηγεσιών του ΥΠΕΘΑ που ήταν σε αυτή την πορεία και αυτή τη διαδικασία, για να κλείσουμε γρήγορα τα κενά και κάθε εκπαιδευτικός να είναι στην τάξη του και κανένα παιδί να μη χάνει ούτε μια ώρα μαθήματος.

Σας ευχαριστώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Δημήτρης Μπιάγκης
«Ωραίος» ο γραμματέας της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ: Ο Δημήτρης Μπιάγκης κράτησε ίσες αποστάσεις σε Δούκα - Μαρινάκη
Αμήχανη ουδετερότητα από τον γραμματέα της Κ. Ο. του ΠΑΣΟΚ Δημήτρη Μπιάγκη για τον Άγνωστο Στρατιώτη - «Μαλώνανε δύο γαϊδάροι σε ξένο αχυρώνα» είπε,...
«Ωραίος» ο γραμματέας της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ: Ο Δημήτρης Μπιάγκης κράτησε ίσες αποστάσεις σε Δούκα - Μαρινάκη