Thumbnail
Οι εκπαιδευτικοί αβοήθητοι μπροστά στην υπεραριθμία και τις μαθησιακές δυσκολίες: «Μια τάξη γεμάτη πρόσωπα – κι ένας εκπαιδευτικός μόνος»

Πίσω από τον πίνακα μιας ελληνικής σχολικής αίθουσας δεν γράφονται μόνο εξισώσεις και συντακτικό. Εκεί εκτυλίσσονται καθημερινά μικρές, σιωπηλές μάχες. Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με ΔΕΠΥ, με οικογενειακά βάρη που ξεπερνούν την ηλικία τους, αναζητούν χώρο και κατανόηση σε μια τάξη 25 ή 27 ατόμων. Απέναντί τους, ένας εκπαιδευτικός, μόνος.

Χωρίς εξειδικευμένη υποστήριξη, χωρίς ειδικούς στη σχολική μονάδα, με ελάχιστα εργαλεία στη διάθεσή του, καλείται να είναι δάσκαλος, παιδαγωγός, σύμβουλος, και συχνά… διαχειριστής πλατφορμών.

«Έχω 25 μαθητές. Οι 9 έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Προσπαθώ να διαφοροποιήσω το μάθημα, αλλά είναι αδύνατο. Αισθάνομαι ότι προδίδω και αυτούς που χρειάζονται στήριξη και τους υπόλοιπους που θέλουν να προχωρήσουν», αναφέρει η Α.Σ., φιλόλογος σε Λύκειο του Ηρακλείου.

Η έννοια της «συμπερίληψης» φιγουράρει συχνά στις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας. Στην πράξη, όμως, η απουσία ενισχυτικής διδασκαλίας, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και ουσιαστικής ειδικής αγωγής, μετατρέπει το ιδανικό σε κενό γράμμα. Ο εκπαιδευτικός επωμίζεται ρόλους που θα έπρεπε να μοιράζεται με άλλους επαγγελματίες.

«Μας ζητούν σχέδια μαθημάτων, προγράμματα, εκδηλώσεις, όλα σε πλατφόρμες. Στο τέλος δεν μένει χρόνος να φτιάξω ένα καλό μάθημα», σημειώνει δάσκαλος σε Δημοτικό της Καλλιθέας.

Κι όταν οι δυσκολίες των παιδιών δεν διαχειρίζονται επιτυχώς, η ευθύνη συχνά μετακυλίεται στους ίδιους. Τα ΜΜΕ είναι έτοιμα να δείξουν τον «φταίχτη»: «Οι καθηγητές δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους».

«Όταν ακούω στις ειδήσεις ότι οι καθηγητές δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, νιώθω ότι κανείς δεν ξέρει πώς είναι να έχεις 27 διαφορετικούς κόσμους να σε κοιτούν κάθε πρωί», λέει χαρακτηριστικά εκπαιδευτικός.

Και σαν να μην έφταναν οι απαιτήσεις της τάξης, η γραφειοκρατία διογκώνεται. Ατελείωτες ώρες σε πλατφόρμες, φόρμες, αναφορές, καταγραφή στόχων, αξιολογήσεις.

«Ξοδεύω σχεδόν 10 ώρες την εβδομάδα σε διοικητικά. Αυτό σημαίνει ότι μπαίνω στην τάξη ήδη εξαντλημένος», επισημαίνει καθηγητής Μαθηματικών στη Θεσσαλονίκη.

Ο εκπαιδευτικός δεν ζητά ηρωικές διακρίσεις. Ζητά να του δοθεί ο χώρος να επιτελέσει τον ρόλο του.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φακές
Το μυστικό για φακές που «δένουν» τέλεια – Η δοκιμασμένη συμβουλή που κάνει τη διαφορά
Η απλή τεχνική που χρησιμοποιούν έμπειροι μάγειρες για να γίνουν οι φακές βελούδινες και σωστά πηχτές, χωρίς να «πιάσουν» στην κατσαρόλα.
Το μυστικό για φακές που «δένουν» τέλεια – Η δοκιμασμένη συμβουλή που κάνει τη διαφορά
ζαχαρη
Σάλος γύρω από την καστανή ζάχαρη: Ποια είναι η αλήθεια για την προέλευσή της
Οι ειδικοί εξηγούν τι πραγματικά σημαίνει “καστανή” και πώς παράγεται το προϊόν που καταναλώνουμε καθημερινά
Σάλος γύρω από την καστανή ζάχαρη: Ποια είναι η αλήθεια για την προέλευσή της