Είμαι δασκάλα με όραμα, γεννήθηκα το 1981 στην Ελλάδα, και αυτό ήταν ατυχές.
Το 2005 που μπήκα στον εργασιακό στίβο η κοινωνική κρίση έδειχνε σημάδια υπερβολής και έπαρσης. Μεγάλωσα στην επαρχία και έως τώρα εκτιμώ να εργάζομαι σε κοινότητες, όχι τόσο σε απρόσωπες μεγαλουπόλεις.
Υπηρέτησα σε χωριά της Κρήτης, στη Βοιωτία, στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα. Η οικονομική κρίση με βρήκε σε ένα απομονωμένο χωριό της ορεινής Αχαϊας. Μεγάλες συγκρούσεις με συντηρητικούς ιεράρχες και συνταγματάρχες είχα στα Καλάβρυτα το 2013 παράλληλα με τη βράβευση μου από διεθνείς οργανισμούς για την παιδαγωγική μου καινοτομία.
Υπηρέτησα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας στο πλευρό ενός εμπνευσμένου διευθυντή την εποχή της μετάβασης στο ΚΠΙΣΝ. Έλαβα υποτροφία και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακές σπουδές στην προοδευτική εκπαίδευση και έρευνα δράσης, στη Γαλλία.
Εργάστηκα ακόμα στα διαπολιτισμικά και υποβαθμισμένα σχολεία της Γκράβας, στην Ακαδημία Πλάτωνος, στις φυλακές γυναικών Θήβας και σε σχολεία της Κυψέλης.
Στα μέσα Φλεβάρη του 2025 αποσπάστηκα στο Βέλγιο για να υπηρετήσω σχολεία της ομογένειας. Ανάγκες υπήρχαν στα φλαμανδόφωνα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) και έτσι τοποθετήθηκα στα ιστορικά σχολεία του Genk, του Eisden ..αλλά και της Γάνδης, με πρόβλεψη μετακίνησης τα δημόσια μέσα και επιμίσθιο 1.999 ευρώ.
Ενοικίαση επιπλωμένης κατοικίας στα μέσα της χρονιάς ήταν αδύνατο να βρεθεί εκτός της πρωτεύουσας. Αυτό σήμαινε ότι τα οδοιπορικά μου δε θα πληρώνονταν εφόσον δε θα διαμένω εκεί. Κάπως έτσι, με 1000ευρώ υπενοικίαση αναγκάστηκα να αλλάξω 4 φορές κατοικία στις Βρυξέλλες και τα οδοιπορικά να μου κοστίζουν 250 ευρώ το μήνα. Το πρόβλημα όμως δε σταμάτησε εκεί.
Συνεχιζόμενες απεργίες των τρένων και άλλων δημόσιων μέσων διατάραζαν τις ανταποκρίσεις (τουλάχιστον 3 σε κάθε μετακίνηση) και συχνά βρισκόμουν στο δρόμο με την ολοήμερη τσάντα μου, σε απελπισία για το αν θα προλάβω να είμαι στην ώρα μου στο μάθημα. Δεν έλειψαν τα Σάββατα που έφευγα 5 το πρωί από το σπίτι και γυρνούσα τα μεσάνυχτα, καθώς συνήθης πρακτική είναι οι διπλοβάρδιες
σε 2 σχολεία. Κάνεις όμως δεν μιλά ούτε παραπονιέται, γιατί είναι γεγονός ότι “όσο πιο ήσυχος είσαι, τόσο πιο πολύ θα εκτιμηθεί και θα βολευτείς την επόμενη χρόνια σε πιο κοντινά σχολεία”.
Ήρθα λοιπόν για να αντικαταστήσω μια συνάδελφο που στα μέσα της χρονιάς απαίτησε να μην κάνει αυτό το δρομολόγιο. Αντί να βρεθεί εναλλακτική λύση, μου ανατέθηκε να υπηρετήσω την ίδια ακριβώς θέση σε σχολεία που υπέφεραν από τοξικό κλίμα και συσσωρευμένα προβλήματα, καθώς όλοι οι προηγούμενοι επί σειρά ετών έρχονταν και έφευγαν. Κλήθηκα λοιπόν να υπηρετήσω αυτό το χάος με δικό μου οικονομικό, ψυχικό και σωματικό κόστος.
- Ποιος λοιπόν μπορεί να ενδιαφερθεί τελικά για τις ελληνικές κοινότητες, όταν έρχεται και φεύγει πανικόβλητος;
- Πώς μπορεί κάποιος να τελειώσει το μάθημα του 1.30μμ στο ένα σχολείο, να προλάβει το λεωφορείο 1.32μμ από τη στάση και ύστερα την ανταπόκριση των 2μμ… για να βρεθεί στις 2.20μμ 1,5χλμ μακριά από το άλλο σχολείο, ενώ 2.30μμ ξεκινά το μάθημα του ;
- Ποιος μπορεί να το κάνει απνευστί κάθε Σάββατο σε διαδοχικά 4 δίωρα μαθήματος όλα με διαφορετικά επίπεδα μαθητών;
- Ποιος σκέφτηκε ότι αυτό μπορεί να είναι προς όφελος των μαθητών και των σχολείων τους ;
- Ποιος αδιαφορεί στα αλλεπάλληλα ερωτήματα και τις εκκλήσεις μας ;
Είναι άραγε μια δοκιμασία βιασμού ή τυφλής υπακοής που θα πρέπει να περάσει ένας εκπαιδευτικός με 20 χρόνια υπηρεσία για να κριθεί σε επόμενη φάση τι αξίζει.. να του ανατεθεί ;
Η υποβάθμιση των 2 αυτών ιστορικών σχολείων που φτιάχτηκαν από τις οικογένειες των πρώτων ανθρακορύχων που ήρθαν να εργαστούν στο Βέλγιο είναι γεγονός. Άνθρωποι που νοσταλγούσαν την πατρίδα και με χρήματα των δικών τους κόπων έχτισαν σχολεία τα βλέπουν τώρα να ρημάζουν. Η ελληνική παιδεία δε μπορεί να στηρίζεται σε ιδιωτικές φιλανθρωπίες ή το στερεμένο και καταπατημένο φιλότιμο θλιμμένων εκπαιδευτικών.
Η φωνή αυτή έρχεται από τη βάση: Η ελληνική παιδεία σβήνει. Σβήνει στα νησιά μας. Σβήνει και αλλού. Ας
μην αναρωτιόμαστε λοιπόν γιατί παραιτούνται οι δάσκαλοι.
Με αγάπη για τα παιδιά,
ανώνυμη δασκάλα
Βρυξέλλες, Μάϊος 2025
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ