Σήμερα, Δευτέρα, η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη καταθέτει στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου «Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλα θέματα επαγγελματικής κατάρτισης». Η συζήτηση θα ξεκινήσει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων την Πέμπτη ή την Παρασκευή.
Επόμενα βήματα
28/09: Κατάθεση στη Βουλή
02–03/10: Έναρξη συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Μέσα Οκτωβρίου: Αναμένεται ψήφιση στην Ολομέλεια
Το νομοσχέδιο έρχεται μετά από 15νθήμερη δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου και συγκέντρωσε 163 σχόλια επί των 35 άρθρων.
Υπουργείο Παιδείας: Τι είναι οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στόχος είναι η ίδρυση νέων δομών κατάρτισης που θα λειτουργούν με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Οι Ακαδημίες θα εντάσσονται στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ) και θα παρέχουν προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ιδιωτικοί φορείς (επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, σύνδεσμοι, επιμελητήρια κ.ά.) μπορούν να υποβάλουν πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας για ίδρυση Ακαδημίας σε συνεργασία με το κράτος.
Η πρόταση εξετάζεται από το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ), το οποίο γνωμοδοτεί εντός δύο μηνών.
Μετά τη γνωμοδότηση (ή την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας), ο Υπουργός μπορεί να συνάψει συμφωνία με τον οικονομικό φορέα και να εγκρίνει την ίδρυση.
Περιορισμός: Δεν μπορεί να ιδρυθεί Ακαδημία σε δήμο όπου ήδη λειτουργεί δομή ΕΕΚ του ίδιου επιπέδου με συναφείς ειδικότητες.
Οι Ακαδημίες φιλοδοξούν να λειτουργήσουν ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες σε νέους και εργαζόμενους να αποκτήσουν σύγχρονες, εξειδικευμένες δεξιότητες.
Ευκαιρία ή υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης;
Το υπουργείο Παιδείας υπερασπίζεται την πρωτοβουλία, τονίζοντας ότι θα καλύψει το κενό στην αγορά εργασίας και θα προσφέρει στοχευμένη επαγγελματική κατάρτιση. Ωστόσο, αρκετοί φορείς της εκπαίδευσης εκφράζουν ανησυχίες:
- Μήπως η εκπαίδευση μετατρέπεται σε μηχανισμό παραγωγής «φθηνού» εργατικού δυναμικού για τις επιχειρήσεις;
- Ποιος θα ελέγχει το περιεχόμενο σπουδών και την τήρηση των εκπαιδευτικών προδιαγραφών;
- Θα ενισχυθεί πραγματικά η ποιότητα της κατάρτισης ή θα δημιουργηθούν παράλληλες εκπαιδευτικές δομές με άνιση πρόσβαση;
- Υπάρχει κίνδυνος οι ειδικότητες να διαμορφώνονται με γνώμονα τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες των επιχειρήσεων και όχι τις μακροπρόθεσμες κοινωνικές ανάγκες;
- Πώς θα εξασφαλιστεί η ισοτιμία των τίτλων σπουδών με τα ήδη υπάρχοντα ΙΕΚ και ΕΠΑΛ;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ζητούνται Πιστοποιημένοι Εκπαιδευτές Ενηλίκων (Οικομολόγοι) με πολύ μεγάλες αμοιβές
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ