Με επιστολή που δόθηκε στη δημοσιότητα, πολίτης εκφράζει την ανησυχία και την αγανάκτησή του για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Όπως σημειώνει, χιλιάδες εκπαιδευτικοί περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή για να μάθουν σε ποιο σχολείο θα τοποθετηθούν, γεγονός που τους εξουθενώνει ψυχολογικά και οικονομικά.
Στην επιστολή τονίζεται ότι είναι αδιανόητο το Υπουργείο Παιδείας να εμφανίζεται σαν να αιφνιδιάζεται κάθε Σεπτέμβριο από μια διαδικασία η οποία είναι απολύτως γνωστή και προγραμματισμένη. Το αποτέλεσμα, όπως αναφέρεται, είναι οι εκπαιδευτικοί να αδυνατούν να βρουν εγκαίρως στέγη, ιδιαίτερα σε νησιά και τουριστικές περιοχές, η σχολική χρονιά να ξεκινά με αβεβαιότητα και πρόχειρο σχεδιασμό, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν κενά στις σχολικές αίθουσες, καθώς το Υπουργείο εγκρίνει λιγότερες θέσεις από όσες δηλώνουν οι σχολικές μονάδες.
Η επιστολή χαρακτηρίζει την εικόνα αυτή ως «ετήσιο θέατρο του παραλόγου» που υπονομεύει τον ρόλο των εκπαιδευτικών και επισημαίνει ότι η παιδεία χρειάζεται συνέπεια και σοβαρότητα. Όπως τονίζεται, η αβεβαιότητα, η καθυστέρηση και η εσκεμμένη μείωση των διορισμών δεν αποτελούν τεχνικές δυσκολίες αλλά ένα καθεστώς που φθείρει χιλιάδες ανθρώπους και βλάπτει το σχολείο.
Ο πολίτης ζητά να ανακοινώνονται έγκαιρα οι τοποθετήσεις πριν από την ημερομηνία ανάληψης, να υπάρχει διαφάνεια και σαφές χρονοδιάγραμμα, καθώς και να δοθούν όλα τα κενά που δηλώνουν τα σχολεία, ώστε να σταματήσει η τεχνητή υποστελέχωση. «Η εικόνα αυτή δεν τιμά καμία σοβαρή πολιτεία και δείχνει έλλειψη σεβασμού προς τους ανθρώπους που κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο», καταλήγει η επιστολή.
Η επιστολή στο alfavita.gr
Αξιότιμοι,
Κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό: χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του σχολείου, περιμένουν κυριολεκτικά μέχρι την τελευταία στιγμή για να μάθουν σε ποιο σχολείο θα τοποθετηθούν.
Είναι αδιανόητο το Υπουργείο Παιδείας να εμφανίζεται σαν να «αιφνιδιάζεται» κάθε Σεπτέμβριο από μια διαδικασία που είναι απόλυτα γνωστή και προγραμματισμένη. Το αποτέλεσμα είναι:
- να εξουθενώνονται ψυχολογικά και οικονομικά οι εκπαιδευτικοί,
- να αδυνατούν να βρουν έγκαιρα στέγη, ιδιαίτερα σε νησιά και τουριστικές περιοχές,
- να ξεκινά η σχολική χρονιά με αβεβαιότητα και πρόχειρο σχεδιασμό.
Πέρα από την καθυστέρηση, παρατηρείται και ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα: τα σχολεία δηλώνουν όλα τα κενά, αλλά το Υπουργείο εγκρίνει και καλύπτει λιγότερα. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και μετά την τοποθέτηση των αναπληρωτών, παραμένουν σημαντικά κενά στις σχολικές αίθουσες.
Η πρακτική αυτή οδηγεί σε σχολεία χωρίς επαρκές προσωπικό και σε μαθητές χωρίς τους απαραίτητους δασκάλους και καθηγητές.
Η εικόνα αυτή δεν τιμά καμία σοβαρή πολιτεία. Η αργοπορία και η υποστελέχωση δεν είναι τεχνικά ζητήματα αλλά επιλογές που δείχνουν έλλειψη σεβασμού προς τους ανθρώπους που κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο.
Ζητούμε:
- Να ανακοινώνονται έγκαιρα οι τοποθετήσεις πριν από την ημερομηνία ανάληψης.
- Να υπάρξει διαφάνεια και σαφές χρονοδιάγραμμα.
- Να δοθούν όλα τα κενά που δηλώνουν οι σχολικές μονάδες, ώστε να σταματήσει η τεχνητή υποστελέχωση.
- Να μπει ένα τέλος σε αυτό το ετήσιο «θέατρο του παραλόγου» που απαξιώνει τον ρόλο των εκπαιδευτικών.
Η παιδεία χρειάζεται συνέπεια και σοβαρότητα. Η αβεβαιότητα, η καθυστέρηση και η εσκεμμένη μείωση των διορισμών δεν είναι απλώς «τεχνικές δυσκολίες» είναι ένα καθεστώς που φθείρει χιλιάδες ανθρώπους και βλάπτει το σχολείο.
Με εκτίμηση,
Ένας πολίτης που νοιάζεται για τη δημόσια εκπαίδευση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ