bullying.jpg
«Η προϋπάρχουσα παραβατικότητα συνέπεια κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών που τείνουν επί το χειρότερο ,αυξήθηκε  μετά την πανδημία»

 Η πανδημία πέραν των πολλών και σημαντικότατων προβλημάτων που δημιούργησε, αποσταθεροποίησε σε μεγάλο βαθμό τον ευαίσθητο χώρο της Εκπαίδευσης .Οι μαθήτριες και οι μαθητές βίωσαν την απουσία κοινωνικοποίησης, την έντονη ψυχολογική πίεση, την πλήρη απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον ,τη συνεχή εξ αποστάσεως διδασκαλία. Οι υπάρχουσες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες αναδείχθηκαν περεταίρω, τα μαθησιακά κενά διευρύνθηκαν και το όλο αυτό αρνητικό πλαίσιο επέφερε μεγάλες ψυχοκοινωνικές συνέπειες. Με την οριστική επανέναρξη των μαθημάτων υπήρξε κατακόρυφη αύξηση των περιστατικών βίας στις σχολικές μονάδες. Εντάσεις, συγκρούσεις ,βιαιοπραγίες  εντός ή και εκτός του σχολείου, ενώ καταγράφηκαν φαινόμενα επιθέσεων φραστικών αλλά και σωματικών σε εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων.

Η προϋπάρχουσα παραβατικότητα συνέπεια κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών που τείνουν επί το χειρότερο ,αυξήθηκε  μετά την πανδημία. Μολονότι βρισκόμαστε πλέον σε υγειονομική κανονικότητα και η δια ζώσης διδασκαλία έχει επανέλθει, τα περιστατικά βίας εντός  της σχολικής κοινότητας συνεχίζουν να είναι έντονα.                                                                                                                                                                                                            

 Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν  ακραίες καταστάσεις .Όλα αυτά σε ένα ανασφαλές εργασιακό περιβάλλον, όπου και η συνταγματικά κατοχυρωμένη μονιμότητα τίθεται υπό αμφισβήτηση. Η επίσημη Πολιτεία έλαβε βασικά τρία μέτρα για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Δημιούργησε μία πλατφόρμα επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών και από τον Σεπτέμβριο του 2024 απαγόρευσε τη χρήση των κινητών εντός των σχολικών μονάδων.

Παράλληλα παρουσίασε τα πορίσματα μίας επιτροπής ,στην οποία κακώς δεν συμμετείχε η ΟΛΜΕ. Η αντιμετώπιση της βίας και της παραβατικότητας πρώτιστα προϋποθέτει  τη διεύρυνση του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου, την ενδυνάμωση του συλλόγου διδασκόντων, την ενίσχυση των δράσεων που προάγουν την τέχνη και τον πολιτισμό. Σημαντικότατος  και κυρίαρχος ο ρόλος των λειτουργών της Δημόσιας Παιδείας που καλούνται  σε δύσκολες, αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες να αντιμετωπίσουν τη σχολική πραγματικότητα, μεταδίδοντας παράλληλα στη νέα γενιά γνώσεις, ιδανικά, αρχές και αξίες.                                                                 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερασμους
Erasmus+: Κινητικότητα εκπαιδευτικών του Ειδικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Στο πλαίσιο αυτής της Διαπίστευσης, εκπαιδευτικοί του σχολείου μας μετακινήθηκαν φέτος σε χώρες της Ευρώπης όπου παρακολούθησαν δομημένους κύκλους...
Erasmus+: Κινητικότητα εκπαιδευτικών του Ειδικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
αττικον
Εγκαινιάστηκε το νέο Πανεπιστημιακό Ογκολογικό Κέντρο «Αθηνά Ιωάν. Μαρτίνου» του Πανεπιστημίου Αθηνών στο ΠΓΝ «Αττικόν»
Ένα έργο αριστείας για την πανεπιστημιακή ιατρική και τη δημόσια υγεία
Εγκαινιάστηκε το νέο Πανεπιστημιακό Ογκολογικό Κέντρο «Αθηνά Ιωάν. Μαρτίνου» του Πανεπιστημίου Αθηνών στο ΠΓΝ «Αττικόν»