Φιλόλογοι για μείωση Αρχαίων: Η παιδεία δεν είναι μόνο εργαλείο επαγγελματικής κατάρτισης
Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός»: Ανησυχία για τη μείωση των ωρών φιλολογικών μαθημάτων και τις επιπτώσεις στην πολιτιστική και γλωσσική κληρονομιά της Ελλάδας

Τη δική του φωνή διαμαρτυρίας για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων στα ελληνικά σχολεία υψώνει ο Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός», η παλαιότερη και πιο ιστορική ακαδημία γραμμάτων και τεχνών της χώρας μας, με παρουσία από το 1865.

Σε επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, ο Σύλλογος εκφράζει βαθιά ανησυχία για τις επιπτώσεις που επιφέρει η μείωση αυτή στη γλωσσική εκπαίδευση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την πολιτισμική ταυτότητα των μαθητών.

Ο «Παρνασσός» τονίζει πως η συστηματική διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής εκπαιδευτικής παράδοσης και βασικό θεμέλιο για τη διαμόρφωση της εθνικής και πολιτιστικής συνείδησης.

Η υποβάθμιση αυτών των μαθημάτων, σύμφωνα με την επιστολή, απειλεί τη διατήρηση του γλωσσικού πλούτου και τη μετάδοση της ιστορικής γνώσης στις νέες γενιές.

Παράλληλα, ο Σύλλογος αναγνωρίζει τη σημασία της ενίσχυσης των φυσικομαθηματικών και τεχνολογικών μαθημάτων, ειδικά σε μια εποχή ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων. Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι αυτή η αναβάθμιση δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος των ανθρωπιστικών επιστημών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ισορροπία ανάμεσα στην τεχνολογική πρόοδο και την ηθική και κοινωνική συνείδηση.

Με την επιστολή αυτή, ο Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός» ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει την απόφαση και να προχωρήσει αντί για μείωση, σε ενίσχυση της διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων, επισημαίνοντας ότι η παιδεία δεν είναι μόνο εργαλείο επαγγελματικής κατάρτισης, αλλά και βασικό μέσο διαφύλαξης και ανάπτυξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Η διατήρηση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στο επίκεντρο της εκπαίδευσης είναι καθοριστική για το μέλλον των νέων μας, καταλήγει η επιστολή, που αναμένει άμεσα ανταπόκριση και δράση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Αναλυτικά η επιστολή 

«Διαμαρτυρία γιὰ τὴ μείωση τῶν ὡρῶν διδασκαλίας τῶν φιλολογικῶν μαθημάτων.

Ἐρίτιμη κ. Υπουργέ, Διὰ τῆς παρούσης, ὁ Φιλολογικός Σύλλογος ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ, ή πρώτη Ἀκαδημία Γραμμάτων καὶ Τεχνῶν τῆς χώρας μας (ἔτος ἰδρύσεως: 1865), ἐκφράζει τὴν ἔντονη ανησυχία του γιὰ τὴ μείωση τῶν ὡρῶν διδασκαλίας τῶν φιλολογικῶν μαθημάτων στὰ ἑλληνικά σχολεῖα, ἡ ὁποία ἐγείρει σοβαρούς προβληματισμούς σχετικὰ μὲ τὶς μελλοντικές συνέπειες που θα προκαλέσει στὰ θεμέλια τῆς ἑλληνικῆς ἐκπαίδευσης καὶ τῆς πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς τῆς χώρας μας.

Άναμφισβήτητα, ή συστηματική διδασκαλία τῶν φιλολογικῶν μαθημάτων ἀποτελεῖ προϋπόθεση sine qua non γιὰ τὴν ἀπόκτηση κριτικῆς σκέψης, ἐθνικῆς ταυτότητας, πολιτιστικῆς συνείδησης καὶ κοινωνικῆς συνοχῆς τῶν μαθητῶν καὶ αὐριανῶν πολιτῶν μας, ἐνῶ ἀντιθέτως ή συρρίκνωση τῆς διδασκαλίας τῶν μαθημάτων αὐτῶν ὁδηγεῖ σὲ ἀποδυνάμωση τοῦ γλωσσικοῦ πλούτου καὶ σὲ ἀπώλεια τῆς κριτικῆς ἱκανότητας καὶ τῆς ἱστορικῆς συνείδησης.

Ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρά, ἡ ἐνίσχυση τῶν φυσικομαθηματικῶν καὶ τεχνολογικῶν μαθημάτων εἶναι μὲν ἀναγκαία, μέσα σὲ ἕναν διαρκῶς ἐξελισσόμενο τεχνολογικά κόσμο, ωστόσο δὲν πρέπει ἐπ' οὐδενὶ νὰ ἐπισκιάζει τὴν ἐξίσου σημαντικὴ ἀνάγκη γιὰ τὴν καλλιέργεια τῶν ἀνθρωπιστικῶν ἐπιστημῶν, καθώς ή ἰσχυρὴ ἀνθρωπιστική παιδεία ἐξισορροπεῖ τὶς τεχνολογικές καὶ ἐπιστημονικές ἐπιτεύξεις μὲ τὴν καλλιέργεια τῆς ἠθικῆς συνείδησης, τῆς δημιουργικῆς σκέψης καὶ τῆς κοινωνικῆς ὑπευθυνότητας.

Ὡς ἐκ τούτου, ὁ Φιλολογικός Σύλλογος ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ζητεῖ ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας νὰ ἐξετάσει τὴ δυνατότητα ἐνίσχυσης, ἀντὶ μείωσης, τῆς διδασκαλίας τῶν φιλολογικῶν μαθημάτων στὸ σύγχρονο ἐλληνικό σχολεῖο, καθώς ή παιδεία δὲν ἀποτελεῖ μόνο ἐργαλεῖο κατάρτισης ἀλλὰ κυρίως μέσο διατήρησης καὶ ἀνάπτυξης τῆς πολιτιστικῆς μας κληρονομιᾶς.

Γιὰ τὴ διασφάλιση τοῦ μέλλοντος τῶν νέων μας ἡ ἐκμάθηση τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας καὶ τοῦ πολιτισμοῦ εἶναι ἀναγκαῖο νὰ παραμείνει στὸ ἐπίκεντρο τῆς ἐκπαιδευτικῆς διαδικασίας.

Ἐν ἀναμονῆ τῶν ἐνεργειῶν σας, διατελοῦμε»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φέτα: Η έξυπνη τεχνική που τη διατηρεί φρέσκια και νόστιμη για έναν μήνα

1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

AGRINIO
Αισιοδοξία για την ελληνική περιφέρεια: Μαθητές από το Αγρίνιο κατέκτησαν διεθνή διάκριση στη ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη
Μπορεί η επιτυχία του Αγρινίου να αποτελέσει αφετηρία για ένα εθνικό δίκτυο εκπαιδευτικών εργαστηρίων ρομποτικής; Σε μια εποχή όπου η Τεχνητή...
Αισιοδοξία για την ελληνική περιφέρεια: Μαθητές από το Αγρίνιο κατέκτησαν διεθνή διάκριση στη ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη
pagoto
Σπιτικό παγωτό μπανόφι χωρίς ζάχαρη, με μόλις 3 υλικά
Αυτή η σπιτική συνταγή για παγωτό μπανόφι, χωρίς ζάχαρη και ζωικά λιπαρά, είναι ιδανική για όσους θέλουν ένα δροσιστικό και γλυκό σνακ χωρίς τύψεις.
Σπιτικό παγωτό μπανόφι χωρίς ζάχαρη, με μόλις 3 υλικά