Παιδικά camps και θερινές προβολές: Το σχολείο ως πυλώνας κοινότητας στην Αθήνα
Με 1.500 παιδιά στα καλοκαιρινά camps και νέο πρόγραμμα θερινού κινηματογράφου, ο Δήμος Αθηναίων μετατρέπει τις σχολικές αυλές σε ζωντανά κύτταρα παιδείας και πολιτισμού

Σε μια Αθήνα που αναζητά νέους τρόπους να στηρίξει τις οικογένειες και να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο του δημόσιου σχολείου, ο Δήμος Αθηναίων υλοποιεί δράσεις που φέρνουν την τοπική αυτοδιοίκηση πιο κοντά στην εκπαιδευτική και κοινωνική καθημερινότητα.

Το φετινό καλοκαιρινό πρόγραμμα Summer Camps, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ανοιχτά Σχολεία», ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες, έχοντας καλύψει όλα τα διαμερίσματα του Δήμου. Πρόκειται για δωρεάν camps δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά ηλικίας 6–12 ετών, τα οποία φέτος λειτούργησαν σε τρεις φάσεις (16 Ιουνίου – 25 Ιουλίου), φιλοξενώντας περίπου 1.500 παιδιά, σχεδόν διπλάσιο αριθμό από την περσινή χρονιά.

Τα σχολεία άνοιξαν από τις 7:00 το πρωί έως τις 4:00 το απόγευμα, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων: αθλητισμός, χορός, εικαστικά, θεατρικό παιχνίδι, περιβαλλοντική αγωγή και εκπαίδευση σε θέματα οδικής ασφάλειας. Κάθε φάση του προγράμματος ολοκληρώθηκε με μία εορταστική εκδήλωση, στην οποία τα παιδιά παρουσίασαν τις δημιουργίες τους ενώπιον γονέων και εκπαιδευτικών.

Σχολικές αυλές που δεν σιωπούν

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, που υλοποιείται για δεύτερη χρονιά με την εποπτεία του Αντιδημάρχου Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Περιουσίας και Δόμησης, Παναγιώτη-Πάρη Χαρλαύτη, αντανακλά μια ευρύτερη στρατηγική: την αξιοποίηση των σχολικών υποδομών όχι μόνο ως χώρων μάθησης, αλλά και ως πυρήνων κοινωνικής ζωής, ανοιχτών προς την κοινότητα.

Σε αυτό το πνεύμα εντάσσεται και το νέο εγχείρημα που ανακοινώθηκε: θερινό σινεμά στις σχολικές αυλές, με δωρεάν βραδινές προβολές παιδικών και οικογενειακών ταινιών σε φουσκωτές οθόνες, σε σχολεία από όλες τις δημοτικές κοινότητες.

Η πρώτη δοκιμαστική φάση θα ξεκινήσει στο τέλος Ιουλίου, ενώ η κύρια φάση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο. Οι προβολές θα πραγματοποιούνται σε διαφορετικά σχολεία κάθε φορά, με στόχο την ισότιμη κάλυψη των γειτονιών της πόλης και την ενίσχυση του δεσμού σχολείου–οικογένειας.

Μια νέα αντίληψη για τη σχέση πόλης και εκπαίδευσης

Οι δύο αυτές δράσεις δεν αποτελούν απλώς παραδείγματα καλής πρακτικής. Αντικατοπτρίζουν μια διαφορετική φιλοσοφία για τον ρόλο της εκπαίδευσης στον αστικό ιστό: ένα σχολείο ανοιχτό, συμμετοχικό, πολιτισμικά ενεργό· ένα σχολείο που εμπνέει εμπιστοσύνη στους γονείς, δημιουργικότητα στα παιδιά και συνοχή στις τοπικές κοινότητες.

Καθώς η δημόσια συζήτηση για τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου και της συμπληρωματικής παιδαγωγικής συνεχίζεται, ο Δήμος Αθηναίων αποδεικνύει ότι η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να έχει ουσιαστικό ρόλο στην υποστήριξη της παιδικής ηλικίας και της οικογένειας ακόμα και εκτός σχολικού ωραρίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67

Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Πώς γίνεται η τοποθέτηση στις σχολικές μονάδες – Τι ισχύει με τα κενά
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Πως τοποθετούνται σε σχολικές μονάδες μετά την πρόσληψη
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Πώς γίνεται η τοποθέτηση στις σχολικές μονάδες – Τι ισχύει με τα κενά
ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ
Τοξική ομορφιά: Πόσο ασφαλή είναι τα καθημερινά καλλυντικά που χρησιμοποιούμε;
Τι δείχνουν οι έρευνες, ποια συστατικά να αποφεύγετε και πώς να προστατευτείτε - Αυτό που λίγοι γνωρίζουμε, όμως, είναι ότι με αυτόν τον τρόπο...
Τοξική ομορφιά: Πόσο ασφαλή είναι τα καθημερινά καλλυντικά που χρησιμοποιούμε;