Επαναλειτουργούν σήμερα και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ
Ο παιδικός σταθμός ως δεύτερο σπίτι: Ασφάλεια, μάθηση και συναισθηματική ωρίμανση

Η ένταξη ενός παιδιού στον παιδικό σταθμό είναι ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξή του, καθώς προσφέρει ασφάλεια, φροντίδα και παιδαγωγική καθοδήγηση.

Το παιδί μαθαίνει να συνεργάζεται, να εκφράζεται και να αυτονομείται, ενώ μέσα από το παιχνίδι καλλιεργεί γλωσσικές, κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες.

Παράλληλα, οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται με παιδαγωγούς και να νιώθουν ότι υποστηρίζονται στην ανατροφή του παιδιού.

Με την κατάλληλη προσέγγιση, ο παιδικός σταθμός γίνεται ένα «δεύτερο σπίτι» που ενισχύει τη συναισθηματική ωρίμανση και την αυτοπεποίθηση του παιδιού.

Ακολουθεί το άρθρο της Μαρίας Ελένης Λαλούμη, φοιτήτριας Παιδαγωγικού τμήματος:

Η ένταξη ενός παιδιού στον παιδικό σταθμό αποτελεί ένα σημαντικό σταθμό στη ζωή του και ταυτόχρονα μια μεγάλη απόφαση για κάθε γονιό. Είναι φυσικό να γεννιούνται ερωτήματα: «Είναι νωρίς; Θα αποχωριστεί εύκολα το σπίτι; Θα του κάνει καλό;» Όμως ο παιδικός σταθμός, όταν λειτουργεί σωστά, δεν είναι απλώς ένας χώρος φύλαξης. Είναι ένας πλούσιος παιδαγωγικός μικρόκοσμος που υποστηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.

Κοινωνικοποίηση και συνύπαρξη
Μέσα στο καθημερινό παιχνίδι με συνομηλίκους, το παιδί έρχεται σε επαφή με βασικές κοινωνικές αξίες: μαθαίνει να μοιράζεται, να περιμένει τη σειρά του, να λύνει μικρές συγκρούσεις, να εκφράζει επιθυμίες και συναισθήματα. Η ομάδα το βοηθά να βγει από το εγώ του και να δει τον εαυτό του ως μέλος ενός συνόλου.

Ανάπτυξη γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων
Μέσα από παραμύθια, τραγούδια, διαλόγους και δημιουργικές δραστηριότητες, το παιδί ενισχύει τη γλωσσική του έκφραση, διευρύνει το λεξιλόγιό του και καλλιεργεί τη σκέψη του. Παράλληλα, έρχεται σε επαφή με έννοιες όπως χρώματα, αριθμούς, μορφές, χώρο και χρόνο με βιωματικό τρόπο.

Αυτονομία και αυτοπεποίθηση
Στον παιδικό σταθμό, τα παιδιά μαθαίνουν να ντύνονται, να πλένουν τα χέρια τους, να ζητούν βοήθεια όταν χρειάζεται. Κάθε μικρή κατάκτηση ενισχύει την αυτοεκτίμησή τους και τα βοηθά να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.

Συναισθηματική ωρίμανση
Η σταδιακή απομάκρυνση από τη γονεϊκή αγκαλιά και η δημιουργία δεσμών με παιδαγωγούς και συνομηλίκους καλλιεργούν συναισθηματική σταθερότητα. Το παιδί μαθαίνει να διαχειρίζεται τον αποχωρισμό, να προσαρμόζεται σε νέα περιβάλλοντα και να εκφράζει τις ανάγκες του με λόγια.

Δομή, πρόγραμμα και ασφάλεια
Ο ρυθμός και η ρουτίνα που προσφέρει ο παιδικός σταθμός δίνουν στα παιδιά ένα αίσθημα προβλεψιμότητας και ασφάλειας. Το πρόγραμμα τα βοηθά να οργανώνονται, να συγκεντρώνονται και να συμμετέχουν ενεργά στη μάθηση μέσω παιχνιδιού.

Στήριξη και στους γονείς
Ο παιδικός σταθμός δεν αντικαθιστά το γονεϊκό ρόλο – τον ενισχύει. Μέσα από τη συνεργασία με τους παιδαγωγούς, οι γονείς μπορούν να λάβουν καθοδήγηση, να κατανοήσουν καλύτερα το παιδί τους και να νιώσουν πως δεν είναι μόνοι σε αυτή τη διαδρομή.

Συμπερασματικά λοιπόν, η εμπειρία του παιδικού σταθμού μπορεί να αποτελέσει ένα από τα πιο σημαντικά και θεμελιώδη βήματα για την ανάπτυξη του παιδιού. Με τη σωστή προσέγγιση, φροντίδα και αγάπη, ο παιδικός σταθμός γίνεται ένα “δεύτερο σπίτι”, όπου το παιδί όχι μόνο μαθαίνει, αλλά και ανθίζει. Το να πει ένας γονιός «ναι» στον παιδικό σταθμό, είναι στην ουσία ένα δώρο προς το παιδί, το δώρο της ανεξαρτησίας, της γνώσης και της συναισθηματικής ωρίμανσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thranio
ΕΕΠ: Ανοίγει η πρόσκληση για νέες θέσεις Ψυχολόγων, Νοσηλευτών και Κοινωνικών Λειτουργών
Υπουργική απόφαση καθορίζει διαδικασία επιλογής Ψυχολόγων, Σχολικών Νοσηλευτών και Κοινωνικών Λειτουργών στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και...
ΕΕΠ: Ανοίγει η πρόσκληση για νέες θέσεις Ψυχολόγων, Νοσηλευτών και Κοινωνικών Λειτουργών
ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
Εκπαιδευτικοί της Κεφαλονιάς και Ιθάκης καταγγέλλουν την κυβερνητική επίσκεψη ως επικοινωνιακή προπαγάνδα – «Απαιτούνται λύσεις, όχι βιτρίνες»
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
καιρός βροχές
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
Φθινοπωρινή μεταβολή με βροχές, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας – Πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
​​​​​​​Η χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα, η έλλειψη στρατηγικής και ο φόβος της καινοτομίας κρατούν την Ελλάδα πίσω στη νέα τεχνολογική εποχή
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;