Στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου για την Παιδεία στα Ιωάννινα επανέρχεται το ζήτημα της δίκαιης και ισόρροπης χωροταξικής κατανομής των μαθητών στα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια (Γ.Ε.Λ.) της περιοχής.
Με σαφή και στοχευμένη ανακοίνωση, η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων αναδεικνύει την ανάγκη διαμόρφωσης μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που σέβεται τις κοινωνικές ανάγκες, τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και τα παιδαγωγικά κριτήρια της περιοχής.
Η ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι η ορθή κατανομή των μαθητών δεν αποτελεί απλώς διοικητικό ζήτημα, αλλά βασικό πυλώνα για τη διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, και –πρωτίστως– για την προστασία των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών.
Απορρίπτοντας λογικές υποστελέχωσης ή υπερσυγκέντρωσης μαθητών, η ΕΛΜΕ τονίζει ότι κάθε απόφαση πρέπει να λαμβάνεται με κριτήριο το συμφέρον των μαθητών και την ισότιμη πρόσβασή τους στη δημόσια εκπαίδευση κοντά στον τόπο διαμονής τους.
Παράλληλα, εκφράζεται σαφής ανησυχία για πολιτικές που, με πρόσχημα τη «λειτουργικότητα», προετοιμάζουν το έδαφος για συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και μείωση των δαπανών για τη Δημόσια Εκπαίδευση. Η εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής ξεκαθαρίζει ότι τέτοιες πρακτικές θα βρουν ισχυρή αντίσταση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Δίκαιη Χωροταξική Κατανομή Μαθητών στα Γυμνάσια - Γ.Ε.Λ. Διασφάλιση των Οργανικών Θέσεων των Εκπαιδευτικών
Η δίκαιη και ισόρροπη κατανομή των μαθητών στα Γυμνάσια - Γ.Ε.Λ. της περιοχής μας αποτελεί προτεραιότητα, τόσο για τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης όσο και για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκουμε τη διαμόρφωση μιας χωροταξικής πολιτικής που:
- Εξασφαλίζει ισοκατανομή των μαθητών μεταξύ των Γυμνασίων - Γ.Ε.Λ., αποφεύγοντας φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης ή υποστελέχωσης.
- Λαμβάνει υπόψη κοινωνικά, γεωγραφικά και παιδαγωγικά κριτήρια, με στόχο την ίση πρόσβαση όλων των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση κοντά στον τόπο διαμονής τους.
- Διασφαλίζει πλήρως τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, ενισχύοντας τη σταθερότητα του ανθρώπινου δυναμικού και τη συνέχεια στη διδασκαλία.
Υπό αυτή την έννοια καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ενεργεί πάντοτε σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και τους γονείς, προκειμένου να εξασφαλίζει ότι η χωροταξική κατανομή υλοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ιδίως προς όφελος των μαθητών.
Με γνώμονα λοιπόν το συμφέρον των μαθητών και την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης, δεσμευόμαστε να προχωρήσουμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε:
- να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση των μαθητών στην επόμενη βαθμίδα
- να τηρηθούν τα παιδαγωγικά πρότυπα κατανομής ανά τμήμα,
- και να προστατευτεί η επαγγελματική σταθερότητα και αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών μας.
Τέλος δηλώνουμε με κάθε σαφήνεια και προς όλες τις κατευθύνσεις ότι τυχόν ενέργειες που υπονομεύουν τα συμφέροντα των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών, δημιουργώντας τους όρους μελλοντικών συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων με αντιπαιδαγωγικά κριτήρια, προκειμένου να υλοποιηθεί η πάγια πολιτική μείωσης των δαπανών για τα Δημόσια Σχολεία και αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, θα μας βρει απέναντι.
Για κάθε εξέλιξη θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση και ανοικτός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η Παιδεία μας χρειάζεται σχέδιο, ισότητα, συνέπεια και κυρίως αύξηση των κονδυλίων.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ