αμφιθεατρο
Το ΣτΕ έκρινε ότι για την επιλογή σε θέση Καθηγητή σε ΑΕΙ, πρέπει να αποδεικνύεται ότι ένα ουσιαστικό τμήμα του συνολικού επιστημονικού έργου του υποψηφίου – είτε αφορά τη διδακτική, την ερευνητική δραστηριότητα είτε το κλινικό έργο για τις Ιατρικές Σχολές – έχει παραχθεί εντός της τελευταίας πενταετίας πριν από την υποβολή της αίτησης

Σημαντική ερμηνευτική απόφαση για τη διαδικασία εκλογής ή εξέλιξης μελών ΔΕΠ εξέδωσε το Γ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) (611/2025), εστιάζοντας στην αναγκαιότητα πρόσφατης επιστημονικής και διδακτικής δραστηριότητας των υποψηφίων.

Συγκεκριμένα, το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι για την επιλογή σε θέση Καθηγητή σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΑΕΙ), πρέπει να αποδεικνύεται ότι ένα ουσιαστικό τμήμα του συνολικού επιστημονικού έργου του υποψηφίου – είτε αφορά τη διδακτική, την ερευνητική δραστηριότητα είτε το κλινικό έργο για τις Ιατρικές Σχολές – έχει παραχθεί εντός της τελευταίας πενταετίας πριν από την υποβολή της αίτησης.

Η απόφαση αυτή δεν αμφισβητεί τη σημασία του συνολικού ακαδημαϊκού αποτυπώματος του υποψηφίου. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει το ΣτΕ, ο σκοπός του σχετικού νομοθετικού πλαισίου είναι η ενίσχυση της ακαδημαϊκής ανανέωσης και η αποτροπή στασιμότητας. Οι Ακαδημαϊκές Σχολές οφείλουν να στελεχώνονται με επιστήμονες που διατηρούν ενεργό ρόλο στο γνωστικό τους πεδίο, παρακολουθούν τις διεθνείς εξελίξεις και συμβάλλουν ενεργά στην επιστημονική πρόοδο, όχι με υποψηφίους που στηρίζονται αποκλειστικά σε έργο παλαιότερων δεκαετιών.

Ειδικά στην περίπτωση των Ιατρικών Σχολών, η υποχρέωση αυτή επεκτείνεται και στο κλινικό σκέλος, ως απαραίτητο στοιχείο της συνολικής κρίσης για την επαγγελματική και επιστημονική επάρκεια του υποψηφίου.

Η απόφαση του ΣτΕ αναμένεται να επηρεάσει τη λειτουργία των εκλεκτορικών σωμάτων και να οδηγήσει σε πιο αυστηρή αξιολόγηση της πρόσφατης δραστηριότητας των υποψηφίων, ενισχύοντας τον στόχο της επιστημονικής ποιότητας στα ελληνικά ΑΕΙ.

Δείτε ολόκληρη την απόφαση ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

meloi dep afisaki .jpg
Τριάντα έξι (36) μέλη ΔΕΠ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών στη λίστα κορυφαίων επιστημόνων σε παγκόσμιο επίπεδο
Τριάντα έξι (36) μέλη ΔΕΠ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών συγκαταλέγονται και φέτος στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων στον κόσμο, σύμφωνα με τη...
Τριάντα έξι (36) μέλη ΔΕΠ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών στη λίστα κορυφαίων επιστημόνων σε παγκόσμιο επίπεδο
Σοφία Ζαχαράκη
Live - Βουλή: Νομοσχέδιο για τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης – Οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση
Ξεκίνησε σήμερα στις 10 π.μ. η κρίσιμη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων – ΝΔ και ΠΑΣΟΚ παρουσιάζουν τις θέσεις τους για την...
Live - Βουλή: Νομοσχέδιο για τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης – Οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση
papadomarkakis
Γιάννης Παπαδομαρκάκης: Οδηγίες προς Περιφερειακούς Διευθυντές για εξορθολογισμό εκπαιδευτικού προσωπικού
Έκτακτη σύσκεψη για την εκπαίδευση – Στο επίκεντρο τα κενά και η οργάνωση των σχολείων
Γιάννης Παπαδομαρκάκης: Οδηγίες προς Περιφερειακούς Διευθυντές για εξορθολογισμό εκπαιδευτικού προσωπικού
Φιλανθρωπική συναυλία στη Χαλάστρα για τον Κλάιντι
Φιλανθρωπική συναυλία στη Χαλάστρα για τον Κλάιντι – Όλοι μαζί για τον 16χρονο ήρωα!
Η μεγάλη γιορτή αλληλεγγύης που θα γεμίσει μουσική, συγκίνηση και ελπίδα – Σάββατο 4 Οκτωβρίου, Κλειστό Γυμναστήριο Χαλάστρας, 18:30
Φιλανθρωπική συναυλία στη Χαλάστρα για τον Κλάιντι – Όλοι μαζί για τον 16χρονο ήρωα!