Σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων του εκπαιδευτικού κόσμου και στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννικόπουλος, Διευθυντής του Γραφείου της Υπουργού κ. Σοφίας Ζαχαράκη, και ο κ. Μπουσδούνης, Διευθυντής Ειδικής Αγωγής.
Από την πλευρά των εκπαιδευτικών, συμμετείχαν έξι αντιπρόσωποι από 15 συλλόγους, σε μια διασυλλογική πρωτοβουλία με στόχο τον ουσιαστικό διάλογο και τη διεκδίκηση λύσεων.
Θέματα που συζητήθηκαν
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τέθηκαν εκτενώς ζητήματα που αφορούν την ειδική αγωγή, τη στελέχωση, την επαγγελματική κατάρτιση, την κοινωνική αποδοχή και τις συνθήκες εργασίας. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν:
Η αλλαγή κουλτούρας απέναντι στην ειδική αγωγή και η ενίσχυση του ρόλου των ΚΕΔΑΣΥ
Η ανάγκη υποστήριξης των γονέων για τη θετική αποδοχή των ειδικών σχολείων
Η δημιουργία τμημάτων ένταξης σε πρότυπα, πειραματικά και Ωνάσεια σχολεία
Η ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και η στελέχωση με μόνιμο προσωπικό ώστε να αξιοποιηθούν οι 2.000 νέοι υπολογιστές για γρήγορες αξιολογήσεις
Εκπαίδευση και αγορά εργασίας
Τονίστηκε η ανάγκη:
Για σύνδεση ΕΕΕΕΚ – ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ – ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής, για ομαλή μετάβαση στην κατάρτιση
Για ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας, ώστε να ευθυγραμμιστούν οι ειδικότητες με τις τοπικές ανάγκες
Διοικητικά και μισθολογικά θέματα
Οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν:
Την υπερβολική γραφειοκρατία και την ανάγκη να σταματήσουν διοικητικές διώξεις
Τα προβλήματα στις άδειες των αναπληρωτών, με θετικό σήμα από το Υπουργείο για βελτίωση άδειας μητρότητας και ένταξη σε παιδικούς σταθμούς
Την ενίσχυση στεγαστικών παροχών από Δήμους (ρεύμα, σίτιση κ.ά.)
Το αίτημα να ανοίξουν οι φοιτητικές λέσχες και για εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές
Εκπτώσεις σε διόδια και ακτοπλοϊκά εισιτήρια όλο το έτος
Ισότητα και αξιοκρατία
Έντονη αναφορά έγινε:
Στη μη έγκαιρη τοποθέτηση των δημοσίων εκπαιδευτικών, σε αντίθεση με τους ιδιωτικούς
Στην υπερβολική μοριοδότηση 0,9 μονάδων ανά μήνα υπηρεσίας που ευνοεί εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών δομών
Ολιστικό μοντέλο εκπαίδευσης και οικονομικά αιτήματα
Τέθηκαν με έμφαση:
Η ανάγκη ολιστικού μοντέλου εκπαίδευσης για αποφοίτους Λυκείου με πραγματικά εφόδια
Η αύξηση των αποδοχών όλων των εκπαιδευτικών και η χορήγηση επιδομάτων γενικής και ειδικής αγωγής
Η προθυμία συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιτροπές, ακόμη και αμισθί, ώστε να ενσωματωθεί η εμπειρία τους στη χάραξη πολιτικής
Κατατέθηκαν τεκμηριωμένες μελέτες και προτάσεις, με συγκριτικά στοιχεία από ευρωπαϊκά συστήματα, για τη μισθολογική και εργασιακή βελτίωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΠΑΣΥΔΕΕΑ
Ανακοινωθέν Συνάντησης με τους κ. Γιαννικόπουλο Κωνσταντίνο – διευθυντή του γραφείου της Υπουργού κας Ζαχαράκη και τον κ. Μπουσδούνη – διευθυντή ειδικής αγωγής.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα, τόσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών όσο και από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.
Συμμετείχαν έξι εκπαιδευτικοί ως αντιπρόσωποι 15 συλλόγων, σε μία διασυλλογική πρωτοβουλία διαλόγου και διεκδίκησης. Κατά τη συνάντηση, τέθηκαν και συζητήθηκαν εκτενώς τα εξής ζητήματα:
• Η αλλαγή κουλτούρας της κοινωνίας αναφορικα με την ειδική αγωγή και η συμβουλευτική μέσα από τα ΚΕΔΑΣΥ.
• Η ανάγκη ύπαρξης οράματος για τους γονείς, με στόχο την υποστήριξή τους ώστε να πάψει η αρνητική αντίληψη για τα ειδικά σχολεία.
• Η δημιουργία τμημάτων ένταξης ακόμη και σε Ωνάσεια, πρότυπα και πειραματικά σχολεία.
• Η ανάγκη ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων στα ΚΕΔΑΣΥ και η πλήρης στελέχωσή τους με μόνιμους εκπαιδευτικούς είναι επιτακτική, προκειμένου να αξιοποιηθούν ουσιαστικά οι 2.000 νέοι υπολογιστές και να προχωρά έγκαιρα η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών.
• Η ορθή και εύρυθμη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ, όχι μόνο με στελέχωση, αλλά και με την αναβάθμιση των γνωματεύσεων μέσω σταθμισμένων εργαλείων.
• Η θεσμοθέτηση μιας ουσιαστικής διασύνδεσης μεταξύ των Ειδικών Επαγγελματικών Εργαστηρίων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ καθώς και των ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση των αποφοίτων σε επαγγελματικά προγράμματα κατάρτισης, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες τους.
• Η ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Σύνδεσης Εκπαίδευσης με την Αγορά Εργασίας, με στόχο την καταγραφή των ειδικοτήτων στα ΕΕΕΕΚ και τη σύνδεσή τους με τις ανάγκες της τοπικής αγοράς, ώστε να βελτιωθεί ο επαγγελματικός προσανατολισμός και η απασχόληση των μαθητών ειδικής αγωγής.
Προχωρώντας, αναδείχθηκαν:
• Η υπερβολική γραφειοκρατία που επιβαρύνει το εκπαιδευτικό έργο, και η ανάγκη να σταματήσουν άμεσα οι διώξεις προς τους εκπαιδευτικούς.
• Τα προβλήματα στις άδειες των αναπληρωτών, με θετική διάθεση από την πλευρά του Υπουργείου για βελτιώσεις – ιδιαίτερα όσον αφορά την άδεια μητρότητας και τη δυνατότητα εγγραφής σε παιδικούς σταθμούς για αναπληρωτές β’ και γ’ φάσης.
• Η στήριξη από τους Δήμους στο στεγαστικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών, με ανταποδοτικά οφέλη σε βασικές παροχές (ρεύμα, νερό, σίτιση).
• Η πρόταση να ανοίξουν οι φοιτητικές λέσχες και για τους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καθώς και η παροχή εκπτώσεων σε διόδια και ακτοπλοϊκά εισιτήρια όλο το χρόνο.
• Τονίστηκε η ανάγκη κάλυψης όλων των λειτουργικών κενών κατά την Α’ φάση προσλήψεων, δεδομένου ότι αυτά είναι σε μεγάλο βαθμό γνωστά ήδη από τον μήνα Αύγουστο. Επιπλέον, παρατηρείται σημαντική αδικία εις βάρος των δημόσιων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους ιδιωτικούς.
Οι τελευταίοι μοριοδοτούνται υπερβολικά με 0,9 μόρια ανά μήνα υπηρεσίας, ενώ ταυτόχρονα οι προσλήψεις τους πραγματοποιούνται ήδη από τα τέλη Αυγούστου, διασφαλίζοντας την έγκαιρη τοποθέτησή τους. Αντίθετα, οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί παραμένουν σε αναμονή μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδοχικές φάσεις (Α’, Β’, Γ’, Δ’), γεγονός που πλήττει την ισότητα και την αξιοκρατία στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Τέλος, τέθηκε με έμφαση:
• Η ανάγκη δημιουργίας ενός ολιστικού μοντέλου εκπαίδευσης το οποίο θα παρέχει ουσιαστικές γνώσεις στους μαθητές τελειώνοντας το Λύκειο.
• Η αύξηση των αποδοχών όλων των εκπαιδευτικών και η χορήγηση επιδόματος στην ειδική αγωγή.(Παραδόθηκαν όλες οι προτάσεις καθώς και μελέτες για την αύξηση μισθού και την επαναφορά των επιδομάτων γενικής και ειδικής αγωγής).
• Η επαναφορά του επιδόματος γενικής εκπαίδευσης, ως αναγνώριση της αυξημένης προετοιμασίας και των απαιτήσεων του διδακτικού έργου, ειδικά σε σύνθετα μαθησιακά και κοινωνικά περιβάλλοντα.
• Η πρόθεση των εκπαιδευτικών να συμμετάσχουν ακόμη και αμισθί σε επιτροπές, με στόχο να αξιοποιηθούν οι πρακτικές τους γνώσεις και εμπειρίες από τη σχολική τάξη προς όφελος της εκπαιδευτικής πολιτικής. Καταληκτικά, επισημαίνεται ότι για όλα τα παραπάνω ζητήματα κατατέθηκαν στο Υπουργείο προτάσεις σε έντυπη μορφή, συνοδευόμενες από τεκμηριωμένες οικονομικές μελέτες.
Οι μελέτες περιλαμβάνουν συγκριτικά στοιχεία για τις αποδοχές και τις παροχές των εκπαιδευτικών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό την ανάδειξη της ανάγκης ουσιαστικής βελτίωσης των μισθολογικών και εργασιακών συνθηκών των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση από πλευράς Υπουργείου για ανανέωση του ραντεβού, συνεχίζοντας τον διάλογο σε πνεύμα συνεργασίας και κοινής αναζήτησης λύσεων».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ