Παρά την ολοκλήρωση των εγγραφών για την Α’ Δημοτικού του σχολικού έτους 2025-2026 εδώ και σχεδόν δύο μήνες, χιλιάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα εξακολουθούν να βρίσκονται σε καθεστώς αβεβαιότητας, καθώς δεν γνωρίζουν ακόμα σε ποιο δημοτικό σχολείο θα φοιτήσουν τα παιδιά τους. Τα οριστικά αποτελέσματα τοποθέτησης αναμένονται στο τέλος Μαΐου – μια ιδιαίτερα καθυστερημένη ημερομηνία, που ουσιαστικά παρατείνει την ανασφάλεια των γονέων μέχρι την έναρξη του καλοκαιριού.
Καταγγελίες για "αλχημείες" και τεχνητές συγχωνεύσεις
Ο Αχιλλέας Ζορμπάς, οργανωτικός γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), μιλώντας στο ράδιο Γαύδος 88.8, κατήγγειλε ευθέως ότι η καθυστέρηση αυτή δεν είναι αποτέλεσμα διοικητικής δυσλειτουργίας, αλλά προϊόν συνειδητής πολιτικής. Σύμφωνα με τον ίδιο, στο Υπουργείο Παιδείας γίνονται «εκπαιδευτικές αλχημείες» με στόχο τη δημιουργία τμημάτων 25 μαθητών.
«Ο λόγος είναι η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Αυτή τη στιγμή γίνονται αλχημείες για να δημιουργηθούν 25άρια τμήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τεχνητή αύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη;
Η πρακτική αυτή φέρεται να συνίσταται σε συγχωνεύσεις τμημάτων και μετακινήσεις μαθητών, με βασικό στόχο τη μείωση του αριθμού των τμημάτων και, κατ’ επέκταση, του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού. Αν επιβεβαιωθούν οι καταγγελίες, πρόκειται για μια πολιτική επιλογή με σοβαρές συνέπειες τόσο για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης όσο και για την ισονομία στην πρόσβαση στη δημόσια παιδεία.
Παρά τις εξαγγελίες για ενίσχυση της εκπαιδευτικής ποιότητας, η τάση επανόδου στα «γεμάτα» τμήματα φαίνεται να εδραιώνεται, προκαλώντας αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Πώς επηρεάζονται οι γονείς και τα παιδιά
Η αβεβαιότητα των γονιών δεν αφορά μόνο τον σχολικό προγραμματισμό, αλλά και κρίσιμα ζητήματα καθημερινότητας: από τη μετακίνηση των παιδιών έως τη δυνατότητα συμμετοχής τους σε ολοήμερα προγράμματα. Ιδιαίτερα για οικογένειες που δεν διαθέτουν ευελιξία στους εργασιακούς τους χρόνους, η καθυστέρηση δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες.
Εκπαιδευτική Ποιότητα και Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη αντιστρατεύεται τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και των διεθνών οργανισμών. Μελέτες της UNESCO επιβεβαιώνουν ότι οι μικρότερες τάξεις ενισχύουν τη μαθησιακή πρόοδο, ιδίως στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όπου η εξατομικευμένη διδασκαλία είναι κρίσιμη.
Η καθυστέρηση στον καθορισμό των σχολείων φοίτησης για τα παιδιά της Α’ Δημοτικού δεν είναι ένα απλό διοικητικό ζήτημα, αλλά μια υπόθεση με έντονα πολιτικά, κοινωνικά και παιδαγωγικά χαρακτηριστικά. Εφόσον οι «αλχημείες» επιβεβαιωθούν, θα πρόκειται για μια ακόμα έκφραση της εργαλειοποίησης της εκπαίδευσης στο βωμό της δημοσιονομικής πειθαρχίας.
Η δημόσια παιδεία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με όρους λογιστικής· απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, διαφάνεια και, κυρίως, σεβασμό στις ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ