zaxaraki
Δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για την ίδρυση 60 πολυδύναμων campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), το υπουργείο Παιδείας δεν έχει κινήσει καμία διαδικασία για την ίδρυση ούτε ενός εξ αυτών

Δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για την ίδρυση 60 πολυδύναμων campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), το υπουργείο Παιδείας δεν έχει κινήσει καμία διαδικασία για την ίδρυση ούτε ενός εξ αυτών.

Παρά το γεγονός ότι η πρώην υφυπουργός Παιδείας Ιωάννα Λυτρίβη είχε ανακοινώσει στις 21 Ιανουαρίου 2025 ότι από τον Σεπτέμβριο του 2025 θα ξεκινούσε πιλοτικά η λειτουργία πέντε campus σε Κουφάλια, Πέραμα, Χαϊδάρι, Σέρρες, Λαγκαδά και Νέα Μουδανιά, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Αντιθέτως, ο νυν υφυπουργός Κώστας Βλάσης ανακοίνωσε την κατάργηση του ΣΑΕΚ Κουφαλίων, το οποίο συγχωνεύεται στη ΣΑΕΚ Σίνδου από 1η Σεπτεμβρίου 2025.

Αναμένεται κοινοβουλευτική παρέμβαση

Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί και στη Βουλή, καθώς ο τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης, έχει καταθέσει επίκαιρη ερώτηση προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η ερώτηση επικεντρώνεται σε δύο κρίσιμα σημεία:

  1. Ποια είναι η συνολική πρόοδος εφαρμογής του ν. 5082/2024 και πόσα ΚΕΕΚ έχουν ιδρυθεί έως σήμερα; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η λειτουργική τους προετοιμασία;

  2. Γιατί συγχωνεύεται η ΣΑΕΚ Κουφαλίων, που είχε χαρακτηριστεί ως πιλοτικό ΚΕΕΚ με έναρξη λειτουργίας τον Σεπτέμβριο του 2025;

Εδώ ολόκληρη η ερώτηση:

Παραστατίδης
Παραστατίδης Βουλή

Ο αρχικός σχεδιασμός για τα 60 campus

Με βάση τον νόμο που ψηφίστηκε πριν δύο χρόνια, προβλεπόταν η ίδρυση 60 πολυδύναμων campus ΕΕΚ (Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ., Ι.Ε.Κ.) ανά την επικράτεια. Η κατανομή τους ήταν ως εξής:

  • Αττική: 12

  • Κεντρική Μακεδονία: 13

  • Δυτική Ελλάδα: 6

  • Στερεά Ελλάδα: 5

  • Πελοπόννησος: 4

  • Ήπειρος: 4

  • Ανατολική Μακεδονία & Θράκη: 4

  • Θεσσαλία: 3

  • Δυτική Μακεδονία: 3

  • Κρήτη: 2

  • Νότιο Αιγαίο: 2

  • Βόρειο Αιγαίο: 1

  • Ιόνια Νησιά: 1

Τα βασικά κριτήρια για την επιλογή των σημείων ήταν:

  • Η συνύπαρξη Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ. στο ίδιο σχολικό συγκρότημα

  • Η απουσία Γυμνασίου ή Γενικού Λυκείου στον ίδιο χώρο

Οι "μάνατζερ" των ΚΕΕΚ και οι απολαβές τους

Ο νόμος προέβλεψε 60 θέσεις "Οργανωτικών Συντονιστών" – δηλαδή τους μάνατζερ των campus. Οι συντονιστές αυτοί λαμβάνουν:

  • Τη διατήρηση του μισθολογικού τους κλιμακίου

  • Επίδομα Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, ύψους 1.000 ευρώ

  • Χρηματοδότηση από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους

Η θητεία τους είναι τετραετής, με δυνατότητα μίας ανανέωσης. Μπορεί να λήξει πρόωρα για σοβαρούς λόγους, χωρίς αποζημίωση.

Διαδικασία επιλογής των Συντονιστών

Η επιλογή γίνεται μέσω ανοικτής δημόσιας πρόσκλησης από το Υπουργείο Παιδείας. Οι υποψήφιοι πρέπει να πληρούν τα εξής ελάχιστα προσόντα:

  • Πτυχίο και μεταπτυχιακό τίτλο ΑΕΙ

  • Άριστη γνώση αγγλικής, γαλλικής ή γερμανικής

  • Τουλάχιστον 6ετή εμπειρία σε θέματα ΕΕΚ

Η αίτηση συνοδεύεται από δικαιολογητικά και εξετάζεται από Τριμελή Επιτροπή του υπουργείου.

Αρμοδιότητες Οργανωτικού Συντονιστή

Ο Οργανωτικός Συντονιστής προεδρεύει του Συμβουλίου του ΚΕΕΚ, επιβλέπει την εφαρμογή στρατηγικού σχεδίου και στοχοθεσίας, και συντονίζει το σύνολο των δομών και δράσεων του campus. Ειδικότερα:

  • Εποπτεύει την εφαρμογή αποφάσεων

  • Υποστηρίζει τους Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ., Ε.Κ., Ι.Ε.Κ.

  • Συντονίζει ψηφιακό μετασχηματισμό

  • Αναπτύσσει συνεργασίες με ΑΕΙ και επιχειρήσεις

  • Έχει την ευθύνη για το Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας

  • Υποβάλλει την ετήσια έκθεση πεπραγμένων

Επίσης, εισηγείται μέτρα ενίσχυσης της αποδοτικότητας και μπορεί να προτείνει τη δημιουργία Θεματικού Ερευνητικού Ινστιτούτου ΕΕΚ.

Σύμφωνα με το άρθρο 13 του νόμου «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» το οποίο κατατέθηκε προς ψήφιση, στη Βουλή:

1. Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) συστήνεται θέση Οργανωτικού Συντονιστή, ο οποίος επιλέγεται κατόπιν ανοικτής πρόσκλησης, και τοποθετείται ή αποσπάται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ή στην περίπτωση της απόσπασης με κοινή απόφαση των αρμόδιων οργάνων του φορέα προέλευσης και του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για θητεία
τεσσάρων (4) ετών, η οποία δύναται να ανανεωθεί μία φορά.

2. Για την επιλογή του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. εκδίδεται δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καλούνται εκπαιδευτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δίκαιου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων του δημόσιου τομέα της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14του ν. 4270/2014 (Α ́ 143). Τα πρόσωπα του δεύτερου εδαφίου υποβάλλουν αίτηση, που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, μέσα στην προθεσμία που προβλέπεται στην πρόσκληση, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δέκα (10) ημέρες από την ανάρτησήτης στο πρόγραμμα Διαύγεια. Οι αιτήσεις μαζί με τα δικαιολογητικά εξετάζονται από Τριμελή Επιτροπή, που συγκροτείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και αποτελείται τουλάχιστον από έναν Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης και δύο (2) Προϊσταμένους Διεύθυνσης ή Τμήματος του Υπουργείου.

3. Ηπρόσκλησηεκδήλωσηςενδιαφέροντοςπεριλαμβάνειτααπαιτούμεναπροσόντα,καθώςκαι τα πρόσθετα επιθυμητά προσόντα τα οποία συνεκτιμώνται, τον τρόπο και τα δικαιολογητικά απόδειξης των προσόντων που λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση των υποψηφίων, την ακριβή προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και τον τρόπο υποβολής τους, καθώς και τη διενέργεια προσωπικής συνέντευξης των υποψηφίων.

4. Ως ελάχιστα προσόντα για την επιλογή του Οργανωτικού Συντονιστήτου Κ.Ε.Ε.Κ.ορίζονταιτα εξής:

α) Πτυχίο και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ισότιμοι τίτλοι της αλλοδαπής,

β) άριστη γνώση της αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας που αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του π.δ. 85/2022 (Α ́232),

γ) επαγγελματική εμπειρία έξι (6) τουλάχιστον ετών σε θέματα σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, που αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 11 του π.δ. 85/2022.. Πλέον των προσόντων επιλογής της παρούσας, απαιτείται ο υποψήφιος να έχει τα γενικά προσόντα διορισμού και να μην έχει τα κωλύματα διορισμού, όπως ορίζονται στο Κεφάλαιο Α ́ του Μέρους Α ́ του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α ́ 26).

5. Ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κ.Ε.Ε.Κ. διατηρεί το μισθολογικό κλιμάκιο στο οποίο έχει καταταγεί κατά την τοποθέτηση ή απόσπασή του και λαμβάνει το επίδομα Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α ́ 176). Η αμοιβή του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. είναι δυνατό να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.

6. Η θητεία του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. δύναται να λήξει πρόωρα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για σπουδαίο λόγο, αφού προηγηθεί προηγούμενη ακρόασή του, που ανάγεται σε πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντωντου ή μη υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ. ή αδυναμία εκτέλεσης τωνκαθηκόντων του, καθώς επίσης και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις δυνητικής θέσης σε αργίακατά την παρ. 1 του άρθρου 104 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. Η σύμφωνα με τον ως άνω τρόπο λήξη της θητείας του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. δεν γεννά δικαίωμα αποζημίωσης ή άλλης αξίωσης τουυπαλλήλου και ισοδυναμεί με: α) λήξη της τοποθέτησής του στην εν λόγω θέση και επιστροφή του στη θέση και την οργανική μονάδα όπου υπηρετούσε πριν από την επιλογή του, αν είναι υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και β) λήξη της απόσπασης, αν έχει την ιδιότητα υπαλλήλου άλλου φορέα του δημοσίου τομέα.

Αρμοδιότητες του Οργανωτικού Συντονιστή

Ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) Προεδρεύει των εργασιών του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., καταρτίζει την ημερήσια διάταξηκαι εισηγείται τα θέματα αυτής ή ορίζει άλλον εισηγητή,

β) επιβλέπει την εφαρμογή της πολιτικής και την υλοποίηση του τριετούς στρατηγικού σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης που προβλέπεταιστην παρ. 6 του άρθρου 5, καθώς και της ετήσιας στοχοθεσίας του Κ.Ε.Ε.Κ.,

γ) μεριμνά για την ορθή εφαρμογή των αποφάσεων των οργάνων διοίκησης του Κ.Ε.Ε.Κ., σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές δομές του Κέντρου,

δ) υποστηρίζει τους Διευθυντές των επιμέρους δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του Κέντρου, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους,

ε) εισηγείται επί θεμάτων σχετικών με την οργάνωση, τη λειτουργία και τον συντονισμό των δράσεων του Κ.Ε.Ε.Κ.,

στ) συντονίζει και επιβλέπει την υλοποίηση του σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού του Κ.Ε.Ε.Κ.,

ζ) σχεδιάζει και συντονίζει τις δράσεις προβολής και εξωστρέφειας του Κ.Ε.Ε.Κ. και για τον σκοπό αυτόν καταρτίζει σχέδια δημοσιότητας και προβολής,

η) εισηγείται προς τον Πρόεδρο του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) μέτρα για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας του Κέντρου,

θ) υποβάλλει στο Κ.Σ.Ε.Ε.Κ., μέσω του Συμβουλίου Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), την ετήσια έκθεση πεπραγμένων του Κ.Ε.Ε.Κ.,

ι) έχει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) του Κ.Ε.Ε.Κ.,

ια) αναπτύσσει και μεριμνά για τις συνεργασίες του Κ.Ε.Ε.Κ. με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), ερευνητικά ιδρύματα και επιχειρήσεις της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,

ιβ) έχει την ευθύνη για τη συνεργασία των εκπαιδευτικών μονάδων του Κ.Ε.Ε.Κ. με εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού,

ιγ) εισηγείται τεκμηριωμένα στο Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. τη δημιουργία Θεματικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.),

ιδ) έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της εποπτείας του Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ., καθώς και τον συντονισμό των δομών του Κ.Ε.Ε.Κ., την οργάνωση και τη συνεργασία των φορέων του και εποπτεύει την υλοποίηση των απαραίτητων, για την εκπλήρωση των σκοπών του, δραστηριοτήτων,

ιε) υποβάλλει προς έγκριση προγράμματα σπουδών και οδηγούς κατάρτισης  

Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies
Πανελλήνιες 2025 – Νεοελληνική Γλώσσα: Φιλόλογοι αποκαλύπτουν τα «μυστικά» επιτυχίας

Με την αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 να πλησιάζει στο τέλος της, το άγχος των υποψηφίων κορυφώνεται,...

Πανελλήνιες 2025 – Νεοελληνική Γλώσσα: Φιλόλογοι αποκαλύπτουν τα «μυστικά» επιτυχίας