Μια συγκλονιστική επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας δείχνει την άδικη μεταχείριση που υφίστανται οι τελειόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑΜΑΚ. Οι φοιτητές, με την αποφοίτησή τους προ των πυλών, καταγγέλλουν τον αποκλεισμό τους από τους επικείμενους πίνακες Ειδικής Αγωγής, για λίγες μόνο εβδομάδες που τους χωρίζουν από την ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Η ανακοίνωση, υπογεγραμμένη από δεκάδες τελειόφοιτους, φέρει την έντονη δυσαρέσκεια των φοιτητών για την αδικία που τους επιβάλλεται. Όπως αναφέρεται στην επιστολή, αν δεν δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής τους στους προσωρινούς πίνακες που αναμένονται να καταρτιστούν εντός του Μαΐου 2025, οι φοιτητές κινδυνεύουν να βρεθούν σε κατάσταση αποκλεισμού από κάθε ευκαιρία εργασίας στον τομέα τους για τα επόμενα τρία χρόνια. Η κατάσταση αυτή, σύμφωνα με τους φοιτητές, δεν έχει καμία επιστημονική ή λογική βάση και εξυπηρετεί μόνο τη διοικητική ακαμψία.
Οι τελειόφοιτοι ζητούν απλά το αυτονόητο, να επιτραπεί η συμμετοχή τους στους πίνακες, καταθέτοντας το πτυχίο τους μόλις αυτό εκδοθεί. Η πρόταση αυτή, που έχει ήδη υποβληθεί στην Υπουργό Παιδείας, θεωρείται από τους φοιτητές ως η μόνη ρεαλιστική και δίκαιη λύση που θα εξασφαλίσει την ισότιμη μεταχείριση όλων των υποψηφίων, χωρίς να καθυστερήσει τη διαδικασία των προσλήψεων.
Η Ειδική Αγωγή αποτελεί έναν τομέα της εκπαίδευσης με αυξημένες ανάγκες και συνεχείς προσκλήσεις για κάλυψη θέσεων. Οι τελειόφοιτοι του ΠΤΕΑ και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής έχουν ήδη αποκτήσει τη σχετική κατάρτιση μέσω της πρακτικής άσκησης και της εξειδίκευσής τους. Ωστόσο, οι σπουδαστές αυτών των τμημάτων κινδυνεύουν να βρεθούν αποκλεισμένοι από την αγορά εργασίας για μια ολόκληρη τριετία εξαιτίας μιας αυστηρής και αδικαιολόγητης διοικητικής απόφασης.
Το κάλεσμα προς την Υπουργό Παιδείας είναι ξεκάθαρο: ζητούν ισότιμη μεταχείριση, χωρίς να ζητούν εξαίρεση ή εύνοια, αλλά μια δίκαιη ευκαιρία να διαγωνιστούν για τις θέσεις που τους αναλογούν.
Είναι αναγκαίο να αναγνωριστεί το δικαίωμα των τελειόφοιτων να συμμετάσχουν σε έναν θεσμό που αφορά το μέλλον τους και τη σταδιοδρομία τους στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής. Αν η Υπουργός Παιδείας δεχτεί να κλείσει τα μάτια απέναντι σε αυτό το αίτημα, θα σηματοδοτήσει την αποδοχή ενός διοικητικού κενού που οδηγεί σε αδικία και καταπάτηση των δικαιωμάτων των νέων επιστημόνων.
Η λύση δεν είναι μόνο εφικτή, είναι και απαραίτητη για να διασφαλιστεί η δικαιοσύνη και η αξιοκρατία στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι φοιτητές δεν ζητούν εύνοιες, αλλά την ευκαιρία να αποδείξουν τη γνώση και την ετοιμότητά τους σε έναν τομέα που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη από νέους και καταρτισμένους εκπαιδευτικούς.
Η επιστολή των Τελειόφοιτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) – Π.Θ. και του Τμήματος Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής – ΠΑ.ΜΑΚ
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
με την παρούσα επιστολή, εμείς, οι τελειόφοιτοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, απευθυνόμαστε σε εσάς με αίσθημα ευθύνης και ειλικρινούς ανησυχίας για την επαγγελματική μας προοπτική.
Ενώνουμε τις δυνάμεις μας και ζητούμε να εξεταστεί άμεσα η δυνατότητα συμμετοχής μας στους επικείμενους προσωρινούς πίνακες Ειδικής Αγωγής, παρά το γεγονός ότι η λήξη της εξεταστικής μας περιόδου - από όπου και θα προκύψει η αποφοίτησή μας -προσδιορίζεται χρονικά για τον Ιούνιο.
Γνωρίζουμε πως οι πίνακες που πιθανόν πρόκειται να καταρτιστούν εντός του Μαΐου 2025 θα παραμείνουν σε ισχύ για διάστημα τριών ετών. Συνεπώς, εάν δεν δοθεί καμία δυνατότητα συμμετοχής στους τελειόφοιτους, για μερικές μόνο εβδομάδες που μας χωρίζουν από την απόκτηση του πτυχίου, κινδυνεύουμε να αποκλειστούμε από κάθε ευκαιρία εργασίας στο αντικείμενό μας για μια ολόκληρη τριετία. Έναν αποκλεισμό που δεν επιβάλλει ούτε η επιστήμη, ούτε η λογική, αλλά μόνο ένα αυστηρό διοικητικό όριο - και που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αρχή της ισότητας στην πρόσβαση στην εργασία.
Δεν αιτούμαστε εξαίρεση ή προνομιακή μεταχείριση. Ζητούμε να εφαρμοστεί μια δίκαιη και πρακτικά υλοποιήσιμη λύση, που δεν θα καθυστερήσει την προκήρυξη ούτε θα παρακωλύσει την εξέλιξη των διαδικασιών. Συγκεκριμένα, προτείνουμε να μας επιτραπεί να υποβάλουμε αίτηση κανονικά και να καταθέσουμε το πτυχίο μας μόλις ολοκληρωθεί η εξεταστική και εκδοθούν τα απαιτούμενα έγγραφα. Είναι μια πρακτική, απόλυτα εφαρμόσιμη λύση και ταυτόχρονα διασφαλίζει την ισονομία.
Η Ειδική Αγωγή αποτελεί έναν ιδιαίτερα απαιτητικό και ευαίσθητο τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης. Οι ανάγκες παραμένουν αυξημένες και διαρκείς, όπως μαρτυρούν και οι συνεχείς τοπικές προσκλήσεις για κάλυψη αναγκών σε δομές Ειδικής Αγωγής. Η παρουσία μας στην εκπαιδευτική κοινότητα είναι ήδη υπαρκτή μέσω της πρακτικής μας άσκησης, των εξειδικευμένων σπουδών μας και της άρτιας κατάρτισής μας.
Γι’ αυτό σας καλούμε, με απόλυτο σεβασμό αλλά και με πίστη στην ευθυκρισία και το αίσθημα δικαίου που οφείλει να διέπει κάθε δημόσιο θεσμό, να εξετάσετε προσωπικά το ζήτημα και να τοποθετηθείτε. Η στάση σας μπορεί να σηματοδοτήσει την έμπρακτη στήριξη των νέων επιστημόνων και να αποτελέσει παράδειγμα μιας διοίκησης που στέκεται δίπλα στους ανθρώπους της Παιδείας, αντί απέναντί τους.
Ζητούμε, λοιπόν, τη δίκαιη λύση. Όχι εύνοια, αλλά αναγνώριση.
Όχι εξαίρεση, αλλά ισότιμη ευκαιρία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ