zaxaraki

Το alfavita.gr παρουσιάζει σήμερα το σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για το 2025 όπως αποτυπώνεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής (ΕΣΚυΠ).

Το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Παιδείας

Τα έργα και ορόσημα – χρονοδιάγραμμα – για το 2025 που αφορούν στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) αποτυπώνονται στο εγκεκριμένο από το Υπουργικό Συμβούλιο  Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής (ΕΣΚυΠ).

ypourgeio paideias

Σύμφωνα με το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής (ΕΣΚυΠ) τα  έργα και ορόσημα 2025 για το ΥΠΑΙΘΑ έχουν ως εξής:

1. Διαγωνισμός Pisa

Β΄Τρίμηνο 2025 Δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων του PISA παρελθόντων ετών και/ή τύπου PISA

2. Ενίσχυση και αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού

Γ Τρίμηνο 2025: Ίδρυση δύο Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων (Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις), με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

3. Νέο πλαίσιο για την συμπεριληπτική εκπαίδευση και ανασχεδιασμός λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ

Βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχουν τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) – Δεδομένου ότι τα Τμήματα Ένταξης και ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης αποτελούν δύο από τους βασικούς θεσμούς υποστήριξης της συμπερίληψης/ένταξης των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση, προωθείται ο ανασχεδιασμός της λειτουργίας τους με βελτιωτικές αλλαγές, για την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς – Η διασύνδεση των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής αγωγής είναι απαραίτητη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης και προγραμμάτων μετάβασης στο πλαίσιο προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης – Ο ανασχεδιασμός λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ και η υποστήριξή τους έχουν στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής αξιολόγησης και την υποστήριξη εντός της σχολικής μονάδας.

Β Τρίμηνο 2025: Ανάρτηση νόμου για Διαβούλευση

Γ Τρίμηνο 2025: Δημοσίευση Νόμου σε ΦΕΚ – Υποστήριξη του έργου των ΚΕΔΑΣΥ μέσω στελέχωσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς και μόνιμα μέλη ΕΕΠ με στόχο τη μείωση του χρόνου αξιολόγησης των μαθητών.

Δ Τρίμηνο 2025: Ανασχεδιασμός ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ με δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τα ΚΕΔΑΣΥ και προτυποποιημένων εντύπων  – Ανασχεδιασμός ενταξιακών θεσμών (Τμήμα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη)

4. Θεσμοθέτηση Ανοιχτού Σχολείου

Τίθεται ως προτεραιότητα η δημιουργία και εφαρμογή νέου θεσμικού πλαισίου για την εκπαίδευση  –  Αφορά μεταρρυθμίσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με νέα ωρολόγια προγράμματα, νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, τη θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου και νέου συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Β Τρίμηνο 2025: Ανάρτηση νόμου για Διαβούλευση

Γ Τρίμηνο 2025: Κατάθεση Νόμου στη Βουλή – Δημοσίευση Νόμου σε ΦΕΚ

5. Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Εκπαίδευσης – Ψηφιακό σχολείο (ψηφιακό φροντιστήριο), αυτόνομες τάξεις Γυμνασίου, ψηφιακοί πίνακες σε όλα τα σχολεία

Ολοκλήρωση παράδοσης και εγκατάστασης 36.000 διαδραστικών συστημάτων μάθησης.

Β Τρίμηνο 2025: Ψηφιακό φροντιστήριο – Ολοκλήρωση στελέχωσης Ψηφιακού Φροντιστηρίου για το σχολικό έτος 2024-25 – Ολοκλήρωση απαιτούμενων υποδομών για τη βέλτιστη λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου.

Γ Τρίμηνο 2025: Αυτόνομες τάξεις Γυμνασίου – Διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την παροχή διδακτικού έργου με φυσική παρουσία για τις βασικές ειδικότητες ή και με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα υπόλοιπα μαθήματα

Δ Τρίμηνο 2025: Επιλογή και διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών με σύμβαση ι.δ.ο.χ. για την παροχή διδακτικού έργου στο Ψηφιακό Φροντιστήριο για το σχολικό έτος 2025-26

6. Μελέτη καταγραφής και αντιμετώπισης προβλημάτων σε σχολικά κτίρια- Πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου

Εντός του 2025  η συστηματική καταγραφή των προβλημάτων σε σχολικά κτίρια, η επεξεργασία, κοστολόγηση και προτεραιοποίηση των αναγκών για την άμεση έναρξη των εργασιών.

Β Τρίμηνο 2025: Καταγραφή προβλημάτων

Δ Τρίμηνο 2025: Επεξεργασία στοιχείων – Διαμόρφωση πρότασης προτεραιοτήτων

7. Νέες Φοιτητικές Εστίες (Δυτ. Αττική, Δυτ. Μακεδονία, Κρήτη, Θεσσαλία, Δημοκρίτειο)

Η δράση αποσκοπεί στην επίλυση του προβλήματος στέγασης των φοιτητών

– Η δυνατότητα στέγασης στους φοιτητές θα δίνεται λαμβάνοντας υπόψη κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.

Α Τρίμηνο 2025: Υλοποίηση σύμβασης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Β Τρίμηνο 2025: Υλοποίηση σύμβασης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Δ Τρίμηνο 2025: Ανάδειξη Προσωρινού Αναδόχου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

8.  Ίδρυση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων

Ως προς την Ανώτατη Εκπαίδευση, για το 2025 προωθείται η λειτουργία των πρώτων μη κρατικών πανεπιστημίων. Επιπλέον, στο πλαίσιο της διεθνοποίησης των ελληνικών πανεπιστημίων, ελληνικά πανεπιστήμια σε συνεργασία με ξένα, προχωρούν για πρώτη φορά σε συμπράξεις που οδηγούν στην απόκτηση κοινών ή/και διπλών πτυχίων (joint/dual degrees).

Β Τρίμηνο 2025: Έγκριση 2 Προγραμμάτων Σπουδών των 2 Μη Κρατικών Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων

Δ Τρίμηνο 2025: Έναρξη λειτουργίας 2 Ιδρυμάτων Μη Κρατικών μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων

9. Αναβάθμιση καλλιτεχνικής εκπαίδευσης-Ίδρυση και λειτουργία Ιδρύματος Παραστατικών Τεχνών 

Iδρυση της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών (ΑΣΠΤ) ως ενός νέου ΑΕΙ, που θα οργανώνει προγράμματα σπουδών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου, απονέμοντας τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης – Με την ίδρυση της ΑΣΠΤ, θεσπίζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την παροχή εκπαίδευσης στα πεδία της δραματικής τέχνης, της ορχηστικής τέχνης και της μουσικής ερμηνείας και σύνθεσης, αναβαθμίζοντας με τον τρόπο αυτό τις σπουδές των παραστατικών τεχνών και προάγοντας την καλλιτεχνική επιστημονική γνώση και έρευνα.

Α Τρίμηνο 2025: Κατάθεση στη Βουλή – Δημοσίευση σε ΦΕΚ.

Β Τρίμηνο 2025: Έγκριση προγράμματος σπουδών από ΕΘΑΑΕ.

Γ Τρίμηνο 2025: Έναρξη λειτουργίας ΑΣΠΤ.

10. Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση

H στρατηγική για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση (ΕΕΚ&ΔΒΜ) 2025-2027 περιλαμβάνει τους στόχους για την ενίσχυση των εκπαιδευτών ενηλίκων, τον εκσυγχρονισμό της μαθητείας, την ανάπτυξη ψηφιακών, ήπιων και πράσινων δεξιοτήτων και την ευρεία συμμετοχή κοινωνικών εταίρων στα σχήματα μαθητείας και στην πρακτική άσκηση. Επιπλέον, η στρατηγική της επόμενης περιόδου, αποσκοπεί στην προσαρμογή της ΕΕΚ στην αγορά εργασίας, στην ολιστική επικαιροποίηση του μαθησιακού περιεχομένου στην ΕΕΚ & ΔΒΜ, στην ανάδειξη των ευκαιριών σταδιοδρομίας μέσω του επαγγελματικού προσανατολισμού και της παρακολούθησης των αποφοίτων, στην στήριξη ευάλωτων ομάδων, στη σύνδεση αριστείας με συμπερίληψη, στην ενίσχυση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ, στη διάχυση του κύκλου ποιότητας σε όλες τις δράσεις ΕΕΚ & ΔΒΜ και τέλος, στην ανάδειξη της αξίας της συμμετοχικότητας.

Προγραμματίζεται η ίδρυση δύο (2) επιπλέον Κλαδικών Συμβουλίων Δεξιοτήτων, με στόχο τη βελτίωση της σύζευξης μεταξύ ζήτησης και προσφοράς δεξιοτήτων, η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας ως προς τη διάγνωση των τοπικών αναγκών, με τον συντονισμό και τις συνέργειες μεταξύ της ΕΕΚ και της αγοράς εργασίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

Επιπλέον, δρομολογούνται η διαμόρφωση και η εφαρμογή πλαισίου αξιολόγησης δομών ΕΕΚ, η ενίσχυση του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) και η έκδοση νέου κανονισμού λειτουργίας τους. Παράλληλα, έμφαση αναμένεται να δοθεί στον εξορθολογισμό της διαδικασίας ανάπτυξης μηχανισμού αποτύπωσης της συμμετοχής των ενηλίκων σε προγράμματα Διά Βίου Μάθησης, σε συνδυασμό με την επέκταση του δικτύου των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης Ίδρυση (ΕΣΚ) και τη λειτουργία δύο (2) επιπλέον ΕΣΚ.

Τέλος, στον προγραμματισμό περιλαμβάνονται η έκδοση αποφάσεων επαγγελματικής ισοδυναμίας και προσόντων από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) και η ίδρυση Μηχανισμού παρακολούθησης, επικαιροποίησης και ανατροφοδότησης Οδηγών Κατάρτισης. Ο προγραμματισμός επίσης περιλαμβάνει τη συνέχιση χρηματοδότησης στο ΠΑΔΚΣ 2021-2027 των έργων για τη Μαθητεία μεταλυκειακού έτους των ΕΠΑΛ.

Ομοίως μέσω ΠΑΔΚΣ 2021-2027, αναμένεται η έναρξη υλοποίησης -μεταξύ άλλων- των έργων «Αναβάθμιση και επικαιροποίηση της εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων», «Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ)», «Παρατηρητήριο Μετάβασης των Αποφοίτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης προς την Αγορά Εργασίας», «Επιμορφωτικό πρόγραμμα του γενικού πληθυσμού για την απόκτηση δεξιοτήτων τηλεργασίας» και «Ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων για την αντιμετώπιση του φαινομένου του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού». 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tiropita
Η πιο τραγανή και παραδοσιακή τυρόπιτα με σπιτικό φύλλο – Το άρωμα του χωριού στον φούρνο σας!
Μια αυθεντική συνταγή που παντρεύει την απλότητα των υλικών με τη μαγεία της σπιτικής παράδοσης – όπως την έφτιαχνε η γιαγιά στο χωριό
Η πιο τραγανή και παραδοσιακή τυρόπιτα με σπιτικό φύλλο – Το άρωμα του χωριού στον φούρνο σας!
καρυστιανου
Μαρία Καρυστιανού: «Θα έρθουν στο φως ποινικές ευθύνες, άργησε πάρα πολύ ο εφέτης ανακριτής»

Στη διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή για τους πρώην υπουργούς Μεταφορών

Μαρία Καρυστιανού: «Θα έρθουν στο φως ποινικές ευθύνες, άργησε πάρα πολύ ο εφέτης ανακριτής»
χελενικ
Hellenic Train: Απέλυσε συνδικαλιστή που είναι μάρτυρας για τη δίκη των Τεμπών

Σε μια εξέλιξη που έχει προκαλέσει έντονο σχολιασμό στους εργαζομένους των σιδηροδρόμων, ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών και μέλος του...

Hellenic Train: Απέλυσε συνδικαλιστή που είναι μάρτυρας για τη δίκη των Τεμπών