Κυριάκος Πιερρακάκης
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
«Όταν πήραμε την απόφαση, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν είχαν λάβει αυτή την απόφαση. Καθολική απαγόρευση σε όλες τις βαθμίδες δεν βρήκαμε να έχει εφαρμοστεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκείνη τη στιγμή»

Στην επίδραση των social media και των κινητών στην καθημερινότητα των μαθητών αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.

«Είναι απολύτως δικαιολογημένο να πει κανείς ότι πρέπει να παρέμβουμε στο επίπεδο του σχολείου και στο επίπεδο της καθημερινότητας. Όταν ήμουν μαθητής, είχαμε ένα ρητό, ότι η αξία της τεχνολογίας έγκειται στη χρήση της. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι η κόρη μου είχε ανοίξει μια εφημερίδα και προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τα δάχτυλά της νομίζοντας ότι είναι ταμπλέτα. Τα παιδιά γεννιούνται, λοιπόν, ειδικά τα νεότερα, γεννιούνται μέσα στην τεχνολογία. Εμείς θα έλεγα ότι είμαστε μια γενιά μετάβασης. Η τεχνολογία έχει πάρα πολλά καλά, όπως στο σχολείο όπου επενδύουμε στους διαδραστικούς πίνακες» δήλωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Στη συνέχεια, μίλησε για ένα βιβλίο το οποίο επηρέασε σημαντικά τόσο τον ίδιο όσο και τον Πρωθυπουργό για να λάβουν την απόφαση για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία.

«Το βιβλίο λέγεται “Αγχωμένη γενιά” από τον Τζόναθαν Χάιντ. Είναι ένας καθηγητής που έχει ασχοληθεί με την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στα παιδιά. Οφείλω να σας πω ότι το βιβλίο αυτό είναι τελείως πειστικό σε σχέση με την αρνητική επίδραση που είχαν τα smart phones και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ό,τι αφορά στα νέα παιδιά. Η απόφαση ελήφθη μετά το καλοκαίρι. Το βιβλίο αυτό έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο», σημείωσε.

«Ο τρόπος που δουλεύει ο εθισμός έχει να κάνει με τον τρόπο που δουλεύει ο αλγόριθμος. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τέτοιους αλγορίθμους έτσι ώστε να σε “κρατάνε” μέσα στην πλατφόρμα. Είναι ο τρόπος που οι πλατφόρμες αυτές έχουν κέρδος. Πρέπει τα κράτη να μπορέσουν να παρέμβουν έτσι ώστε ο αλγόριθμος να ελεγχθεί ως προς το περιεχόμενο που δίνει ειδικά σε ανήλικα παιδιά. Η εφαρμογή που θα κάνουμε θα περιλαμβάνει ταυτοποίηση της ηλικίας έτσι ώστε αυτό να πηγαίνει στις πλατφόρμες και να αλλάζει το περιεχόμενο το οποίο θα βλέπουν τα παιδιά», τόνισε στη συνέχεια.

Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι έχουν καταγραφεί 1.000 καταγγελίες στην πλατφόρμα Stop Bullying και έπειτα επανήλθε για το μέτρο απαγόρευσης της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.

«Όταν πήραμε την απόφαση, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν είχαν λάβει αυτή την απόφαση. Την είχαν λάβει κάποιες για κάποια σημεία της χώρας, άλλες μόνο για τα δημοτικά. Καθολική απαγόρευση σε όλες τις βαθμίδες δεν βρήκαμε να έχει εφαρμοστεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκείνη τη στιγμή. Τώρα η μια χώρα μετά την άλλη το υιοθετούν γιατί βλέπουν το πόσο ευεργετικό είναι» είπε και τόνισε για το Kids Wallet:

«Αρχικά, θα υπάρχει μια εφαρμογή την οποία μπορεί να κατεβάσει ο γονιός και να μπει στο κινητό τηλέφωνο του παιδιού. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα να ελέγξει κανείς την πρόσβαση χρονικά ή και να την απαγορεύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεύτερον και πιο σημαντικό, θα πιστοποιεί την ηλικία», επισήμανε.

«Φυσικά και η τεχνολογία στο σχολείο έχει θέση στο σχολείο με διαδραστικούς πίνακες που μπαίνουν σε κάθε τάξη από Ε’ δημοτικού και πάνω και με τα ρομποτικά κιτ, τα νέα βιβλία πληροφορικής», ανέφερε και πρόσθεσε:

«Ο πυρήνας είναι πάντα η σχέση του καθηγητή με τον μαθητή, όποια τεχνολογία κι αν έρθει. Αλλά είναι πολύ ωραίο να επικουρεί η τεχνολογία καλά τον καθηγητή».

«Σε συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς δημιουργήθηκε ένα παιχνίδι το οποίο στην πορεία θα εξελιχθεί σε περισσότερες ώρες μαθήματος “Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο” (…) Πώς τις γνώσεις που παίρνουμε στο σχολείο τις μεταβολίζουμε στην καθημερινότητα μας. Για αυτό και θέλουμε περισσότερα οικονομικά και πληροφορική στο σχολείο. Τι άλλο θέλουμε; Πράγματα τα οποία μας είναι χρήσιμα. Το πώς απαντά ή πιο σωστά πώς δεν απαντά ένα παιδί σε έναν άγνωστο στο διαδίκτυο είναι κομμάτι του τρόπου που πρέπει να συμπεριφέρεσαι στο διαδίκτυο. Στο σχολείο, λοιπόν, αυτό θα το κάνει στο μάθημα της πληροφορικής. Στο βιβλίο που ανέφερα παραπάνω υπάρχει ένα ανατριχιαστικό ρητό το οποίο αναφέρει: “Τα σημερινά παιδιά τα οποία έχουν εκτεθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από πολύ μικρά φοβούνται περισσότερο τον ψηφιακό θάνατο παρά τον πραγματικό», κατέληξε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοί
ΣΑΕΚ: Χιλιάδες εκπαιδευτές παραμένουν απλήρωτοι και χωρίς συμβάσεις - Στη Βουλή η ερώτηση
Εκπαιδευτικοί εργάζονται μήνες απλήρωτοι χωρίς συμβάσεις και ασφάλιση – Ζητούνται άμεσες λύσεις για την αναβάθμιση και σταθεροποίηση της Δημόσιας...
ΣΑΕΚ: Χιλιάδες εκπαιδευτές παραμένουν απλήρωτοι και χωρίς συμβάσεις - Στη Βουλή η ερώτηση
Ακρόπολη
Κλειστή η Ακρόπολη το μεσημέρι της Τρίτης 8 Ιουλίου λόγω καύσωνα
Το μέτρο εντάσσεται στις πάγιες πρακτικές διαχείρισης του καύσωνα, όπως αυτές εφαρμόζονται κάθε καλοκαίρι στους αρχαιολογικούς χώρους με μεγάλη...
Κλειστή η Ακρόπολη το μεσημέρι της Τρίτης 8 Ιουλίου λόγω καύσωνα
Η καταστροφή στην πόλη της Γάζας από πανοραμική φωτογραφία
Γάζα: Σχέδιο του Ισραήλ για υποχρεωτικό εκτοπισμό 600.000 Παλαιστινίων – «Οδικός χάρτης εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας»
Οι Ισραηλινές δυνάμεις καλούνται να προετοιμάσουν τη μεταφορά 600.000 Παλαιστινίων σε στρατόπεδο πάνω στα ερείπια της Ράφα – Σχέδιο μαζικού...
Γάζα: Σχέδιο του Ισραήλ για υποχρεωτικό εκτοπισμό 600.000 Παλαιστινίων – «Οδικός χάρτης εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας»