Thumbnail
«Η Α' φάση αναπληρωτών αφήνει τα σχολεία Δευτεροβάθμιας με πολλά κενά», τονίζουν οι φιλόλογοι

Για «υποβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας», κάνουν λόγο οι Φιλόλογοι, καθώς παρά την ολοκλήρωση της Α' φάσης αναπληρωτών, τα κενά παραμένουν.

Όπως τονίζουν στην ανακοίνωσή τους, η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά κενά σε όλες τις ειδικότητες. 

«Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στον κλάδο των Φιλολόγων έμειναν ακάλυπτα κοντά στα 300 κενά στη γενική παιδεία, ενώ στην ειδική αγωγή η κάλυψη ήταν επίσης χαμηλή με τα κενά της παράλληλης στήριξης να μην καλύπτονται ούτε σε ποσοστό 60%. Αυτά, όπως είναι φυσικό, αυξάνονται, αν συνυπολογιστούν τα κενά από τις άδειες των μονίμων και των αναπληρωτών, αλλά και από τις αυξανόμενες ανάγκες των σχολείων, τα οποία, παρά τις συγχωνεύσεις τμημάτων που μεθοδεύτηκαν, παραμένουν με πολλές λειτουργικές ανάγκες», επισημαίνουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Η ολοκλήρωση της A’ φάσης αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2024-2025 αφήνει για ακόμα μία φορά τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με πολλά κενά, υποβαθμίζοντας έτσι τη μαθησιακή διαδικασία.

Η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά κενά σε όλες τις ειδικότητες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στον κλάδο των Φιλολόγων έμειναν ακάλυπτα κοντά στα 300 κενά στη γενική παιδεία, ενώ στην ειδική αγωγή η κάλυψη ήταν επίσης χαμηλή με τα κενά της παράλληλης στήριξης να μην καλύπτονται ούτε σε ποσοστό 60%. Αυτά, όπως είναι φυσικό, αυξάνονται, αν συνυπολογιστούν τα κενά από τις άδειες των μονίμων και των αναπληρωτών, αλλά και από τις αυξανόμενες ανάγκες των σχολείων, τα οποία, παρά τις συγχωνεύσεις τμημάτων που μεθοδεύτηκαν, παραμένουν με πολλές λειτουργικές ανάγκες.

Άραγε, όταν το υπουργείο Παιδείας μιλούσε για διόρθωση του στρεβλού θεσμού του αναπληρωτή και για μείωση των αναπληρωτών μέσω των διορισμών, εννοούσε ότι θα αφήσει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς; Θα συνεχίσει να υποβαθμίζει το δικαίωμα των μαθητών για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση; Θα παραγνωρίσει για ακόμα μία φορά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών αφήνοντάς τους χωρίς την απαραίτητη για τους ίδιους παράλληλη στήριξη ή θα αφήσει τα τμήματα της γενικής παιδείας των γυμνασίων και των λυκείων χωρίς τους απαραίτητους για την ομαλή λειτουργία τους καθηγητές;

Ως εκπαιδευτικοί, λοιπόν,  αιτούμαστε την πλήρη κάλυψη των ανωτέρω κενών στη B’ φάση, η οποία όπως είναι φανερό δεν πρέπει να καθυστερήσει, καθώς κάτι τέτοιο υποσκάπτει τη λειτουργία των σχολείων, ειδικά όταν υπάρχει η Τράπεζα Θεμάτων και η τεράστια ύλη που πρέπει να καλυφθεί. Παράλληλα, κρίνεται επιβεβλημένη η ένταξη στη B’ φάση των προγραμμάτων Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ και ΖΕΠ, αφού από αυτά ωφελούνται ουσιαστικά οι μαθητές,  ενισχύονται οι γραμματισμοί τους, μειώνεται η σχολική διαρροή και ενισχύεται το κοινωνικό πρόσωπο της δημόσιας εκπαίδευσης, για τα οποία το ΥΠΑΙΘΑ δεσμεύτηκε ότι δε θα υπάρξει η περσινή καθυστέρηση, αφού φέτος έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες ενέργειες.
Ως εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης και για τη μείωση των ανισοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε τις άμεσες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας προς αυτή την κατεύθυνση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
Οι διδάσκοντες των Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ καταγγέλλουν την ταχύρρυθμη αδειοδότηση ιδιωτικών πανεπιστημίων και προειδοποιούν για την υποβάθμιση...
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
vivliothiki_panepistimia
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
Η πρωτοβουλία του σχολείου στοχεύει στην προώθηση της ανάγνωσης, της φαντασίας και της κριτικής σκέψης μέσα από λογοτεχνικά βιβλία για εφήβους, με τη...
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
panepistimio-patrwn.jpg
Πανεπιστήμιο Πατρών: Υποδέχεται τους πρωτοετείς φοιτητές με το Welcome to UP 2025 & “Taste the City”
Welcome to UP 2025 & “Taste the City”: Οι πρωτοετείς φοιτητές ανακαλύπτουν τις γεύσεις της Πάτρας με ειδικές προσφορέ
Πανεπιστήμιο Πατρών: Υποδέχεται τους πρωτοετείς φοιτητές με το Welcome to UP 2025 & “Taste the City”
νηπιο
61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών: 70 παιδιά, ένα μόνο τμήμα Ολοημέρου και επιλογή με... κλήρωση «στο κρεβάτι του Προκρούστη»
Ο Σύλλογος Γονέων καταγγέλλει την υποστελέχωση και την αμφιλεγόμενη διαδικασία επιλογής των παιδιών, ζητώντας άμεση τοποθέτηση προσωπικού για να...
61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών: 70 παιδιά, ένα μόνο τμήμα Ολοημέρου και επιλογή με... κλήρωση «στο κρεβάτι του Προκρούστη»