Μύλος με τις αποφάσεις της Επιτροπής των Πρότυπων σχολείων - Στα κάγκελα γονείς
Πρότυπα σχολεία: Τα αποτελέσματα των εξετάσεων αναμένονται έως τις 28 Μαϊου

Απίστευτο αλλά αληθινό! Η Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων εξέδωσε χθες, στις 21/05/2024, διευκρινιστική ανακοίνωση ότι σε τρεις από τις ερωτήσεις θα ληφθούν ως σωστές όλες οι απαντήσεις, ακόμη δηλαδή και οι λανθασμένες, παρόλο που την ίδια ημέρα των εξετάσεων (18/5/2024) και μετά την ολοκλήρωσή τους, είχαν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα τους οι ορθές απαντήσεις. Με τον εν λόγω τρόπο βαθμολόγησης ανατρέπεται όλη η διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στα Πρότυπα και αδικούνται κατάφωρα όσοι απάντησαν ορθά στις ερωτήσεις αυτές

Συγκεκριμένα

Μετά τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Α΄ Γυμνασίου των Προτύπων Σχολείων, οι οποίες έλαβαν χώρα το Σάββατο, 18 Μαϊου, διαπιστώθηκαν αστοχίες σε τρία θέματα, όταν δημοσιεύθηκαν το ίδιο βράδυ οι σωστές απαντήσεις.

Οι αντιδράσεις από την πλευρά των οικογενειών των υποψηφίων, ήταν άμεσες και έντονες. Αρκετοί οι γονείς, που απειλούν πως θα κινηθούν νομικά.

Σε απάντησή της, η διοργανώτρια Επιτροπή ΔΕΠΠΣ (Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων) δημοσίευσε χθες, 21/5, το βράδυ ένα δελτίο τύπου, σύμφωνα με το οποίο αποφασίστηκε πως όλες οι απαντήσεις θα γίνουν τελικά δεκτές ως σωστές.

Γονείς υποψηφίων μαθητών, ιδιαίτερα φορτισμένοι συναισθηματικά ύστερα από τις εξελίξεις, κάνουν λόγο για «αλλοίωση του αποτελέσματος» ενώ, όπως δηλώνουν νιώθουν πως «τους έκλεψαν, τους αδίκησαν».

Υπενθυμίζεται, ότι οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – 25 στα Μαθηματικά και 25 στη Γλώσσα. Οι απαντήσεις δίνονται σε ξεχωριστό απαντητικό φύλλο, όπου ο κάθε υποψήφιος αναγράφει τον κωδικό του ενώ για τη σωστή απάντηση ‘μαρκάρει’ το σωστό κουτάκι.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ γονέων υποψηφίων μαθητών για την εισαγωγή τους σε Πρότυπα Γυμνάσια

Υπ΄ όψιν του Προέδρου της Δ.Ε.Π.Π.Σ.,

    Με το υπ΄αριθμ πρωτ 82/ΔΕΠΠΣ/21-05-2024 έγγραφο της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας για την εισαγωγή στα Πρότυπα και τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια», διευκρινίζεται ρητά ότι «Η επιτροπή διευκρινίζει επίσης ότι στις ερωτήσεις εννέα (9), δεκαπέντε (15) και είκοσι τρία (23), είτε λόγω αστοχιών στη διατύπωση είτε εξ αιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, όλες οι απαντήσεις θα βαθμολογηθούν ως ορθές».Από τις ορθές απαντήσεις που ανακοινώθηκαν στις 18/05/2024, αμέσως μετά τις εξετάσεις, στο https://depps.minedu.gov.gr/, δηλαδή στην επίσημη ιστοσελίδα του Φορέα διεξαγωγής των εξετάσεων, διαπιστώσαμε ότι ο υποψήφιος μαθητής, γιος μας, έχει απαντήσει ορθά τουλάχιστον τις δύο από τις τρεις προαναφερόμενες ερωτήσεις και δη, έχει απαντήσει στην ερώτηση εννέα (9) την απάντηση «Γ», επειδή ανέπτυξε μία συλλογιστική ότι η λέξη «εισαχθεί» προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγω» και όχι από το ρήμα «αγωνιώ», από το οποίο προέρχεται το ουσιαστικό «αγωνία». Ωστόσο, σύμφωνα με το ανωτέρω διευκρινιστικό έγγραφο, οι υποψήφιοι μαθητές που απάντησαν την επιλογή «Β», δηλαδή τη λέξη «εισακτέος», η οποία εξόφθαλμα και με οποιαδήποτε διατύπωση της ερώτησης δεν μπορεί να αποτελέσει ορθή απάντηση, θα βαθμολογηθούν με δύο (2) βαθμούς, ενώ δεν θα λάμβαναν κανέναν από αυτή την απάντηση, όπως και όσοι υποψήφιοι απάντησαν τις λοιπές, πλην του «Γ» απαντήσεις.

Ομοίως, στην ερώτηση 23, ο υποψήφιος γιος μας απάντησε την ορθή απάντηση «Α», αφού, βάσει των κανόνων του συλλαβισμού, που οι μαθητές έχουν διδαχθεί από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ο ορθός συλλαβισμός είναι αυτός της απάντησης «Α». Στην ερώτηση 15 δεν δύναται να θυμηθεί ποια απάντηση σημείωσε ως ορθή, σε κάθε περίπτωση όμως έχει απαντήσει λανθασμένα σε άλλες ερωτήσεις (όχι δηλαδή στην 9 και στην 23), είτε από απροσεξία είτε από άγνοια, για τις οποίες όμως δεν θα συνυπολογιστούν οι λανθασμένες απαντήσεις του και δεν θα του αυξήσουν τη βαθμολογία του. Συνεπώς, σύμφωνα με το άνω διευκρινιστικό έγγραφο, ο μέγιστος βαθμός του υποψηφίου γιου μας θα είναι το 76/100 ή 78/100. Παρατηρείται όμως η εξής αδικία που μπορεί να γίνει αντιληπτή από τον μέσο λογικό άνθρωπο, ενήλικα ή ανήλικο. Ένας υποψήφιος μαθητής που είχε γράψει επί παραδείγματι, σύμφωνα με τις ορθές απαντήσεις που αναρτήθηκαν χωρίς τις διευκρινίσεις, 74/100, και υπό την εκδοχή ότι απάντησε λανθασμένα και στις τρεις παραπάνω ερωτήσεις (9,15 και 23), αυτομάτως αυξάνει τη βαθμολογία του σε 80/100, προσπερνάει δηλαδή βαθμολογικά τον υποψήφιο γιο μας, ο οποίος απάντησε ορθά στις άνω ερωτήσεις και συγκέντρωσε 76/100 ή 78/100, αφού δεν πήρε «bonus» έξι (6) βαθμούς από λανθασμένες απαντήσεις, και πιθανότατα, 

κατά λογική ακολουθία, τον αποκλείει από την εισαγωγή του στα πρότυπα Γυμνάσια που έχει δηλώσει. Χωρίς να θέλουμε να υποβαθμίσουμε την προσπάθεια κανενός υποψηφίου, ακόμη δηλαδή και αν ο γιος μας είχε λανθασμένες απαντήσεις στις άνω ερωτήσεις, εκτιμούμε ότι η μεταστροφή στη βαθμολόγηση, που επιχειρείται με την άνω διευκρίνιση, είναι αναξιοκρατική. Κατανοούμε ότι την ίδια αγανάκτηση και κατάφορη αδικία συναισθάνονται όλοι οι γονείς των μαθητών που απάντησαν ορθά στις ερωτήσεις 9, 15 και 23 και μάλιστα όχι τυχαία, αλλά κατόπιν λογικής σκέψης και γνώσεων, όπως προελέχθη. Η λογική και η δικαιοσύνη υπαγορεύουν ότι, εφόσον τα θέματα στη Γλώσσα βρίθουν ανακριβειών και αστοχιών και προκειμένου οι εξετάσεις να είναι αδιάβλητες, θεμιτές και δίκαιες, είτε θα πρέπει ακυρωθούν εν συνόλω οι εξετάσεις, είτε απλά να αξιολογηθούν και βαθμολογηθούν οι απαντήσεις, όπως αναρτήθηκαν επισήμως στις 18/05/2024, χωρίς τις διευκρινίσεις. Το διευκρινιστικό αυτό έγγραφο δημιουργεί υπόνοιες, αν όχι βεβαιότητα, περί του διαβλητού των εξετάσεων, αφού πολύ εύκολα, από καταγγελίες/διαμαρτυρίες/παράπονα γονέων, μπορεί να διαπιστωθεί ποιοι υποψήφιοι δεν απάντησαν ορθά στις συγκεκριμένες ερωτήσεις, ούτως ώστε να προηγηθούν βαθμολογικά κατ΄αυτόν τον τρόπο, δεν διασφαλίζεται δηλαδή, σε καμία περίπτωση η αξιοκρατία, ενώ η δήλωση στο έγγραφο ότι «Τονίζουμε ότι οι υποψήφιοι για τα Πρότυπα Γυμνάσια βαθμολογούνται με τρόπο αντικειμενικό και αμερόληπτο, ο οποίος ανταμείβει τους κόπους και τις προσπάθειες των ίδιων και των οικογενειών τους», μόνο εμπαιγμό και ματαίωση των προσδοκιών των μαθητών και των οικογενειών τους αποτελεί, καθώς μόνο αξιοκρατικός και αμερόληπτος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ο εν λόγω τρόπος βαθμολόγησης.

   Όπως όλοι οι γονείς, επιθυμούμε από ένα ευνομούμενο κράτος να παρέχει σε όλους τους πολίτες του δημόσια και δωρεάν Παιδεία υψηλού επιπέδου. Επιθυμούμε όλα τα δημόσια σχολεία να είναι «πρότυπα» και σ΄αυτά να αναπτύσσεται στα παιδιά μας η κριτική σκέψη και η φιλομάθεια, επιθυμούμε, όπως όλοι οι γονείς, τα παιδιά μας να φοιτούν σε σχολεία που θα τους κάνουν σκεπτόμενους, ώριμους και μορφωμένους ανθρώπους που θα επιδιώξουν και (μακάρι) να καταφέρουν να διορθώσουν όλα όσα αστόχησαν ή παρέβλεψαν να επιτύχουν οι προηγούμενες γενιές, μεταξύ των οποίων και η δική μας, οι γονείς τους. Επιθυμούμε ένα δημόσιο «Πρότυπο» σχολείο που θα μαθαίνει στα παιδιά την αξιοκρατία, θα τους μαθαίνει ότι πρέπει να εργαστούν πρώτα για το σύνολο και έπειτα για τον εαυτό τους και να επιτύχουν με την αξία τους. Για τους λόγους αυτούς επιλέξαμε να συμμετέχει ο γιος μας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα, καθώς, πειστήκαμε ότι ένα Πρότυπο Γυμνάσιο θα μπορούσε να του εμφυσήσει τα παραπάνω, ίσως πιο αποτελεσματικά από ένα Δημόσιο σχολείο, επειδή επικεντρώνεται στις ικανότητες και στις κλίσεις κάθε μαθητή, παρόλο που έχουμε την οικονομική δυνατότητα ο γιος μας να φοιτήσει σε ιδιωτικό σχολείο, 

επιλογή που από μόνη της όμως, αναιρεί τις παραπάνω επιθυμίες μας και υποβαθμίζει τη Δημόσια Παιδεία, την οποία εμπιστευόμαστε, προερχόμενοι και οι ίδιοι από Δημόσια σχολεία και όντας απόφοιτοι Ελληνικών Πανεπιστημίων. Αντιθέτως με τις ουτοπικές προσδοκίες μας για μια καλύτερη Δημόσια Παιδεία, με το παραπάνω διευκρινιστικό έγγραφο, ο γιος μας, έμαθε ήδη στην πράξη ότι θα πρέπει να μάχεται να αποδείξει την αξία του σε ένα διαβλητό, αναξιοκρατικό, άδικο και σαθρό εκπαιδευτικό σύστημα που δεν προτίθεται να αλλάξει.Η εν λόγω επιστολή θα σταλεί άμεσα στον Τύπο και ενδεχομένως σε άλλα ΜΜΕ, ούτως ώστε και άλλοι γονείς από τους υποψηφίους που συμμετείχαν και απάντησαν ορθά στις άνω ερωτήσεις, και οι οποίοι είναι σίγουρα πολλοί, να μπορέσουν, ομοίως με εμάς, να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για την επιχειρούμενη αδικία και να ανατρέψουμε την απόφαση αυτή σχετικά με τη βαθμολόγηση, ενώ οπωσδήποτε θα κινηθούμε νομικά σε περίπτωση που ακολουθηθεί αυτή η βαθμολόγηση.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φυσικός Βαρβακείου για το θέμα της Φυσικής των Πανελληνίων: Eάν ο Π. Πολάκης δεν ανακαλέσει θα κινηθώ νομικά

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λουνα παρκ
Ο απόλυτος τρόμος σε λούνα παρκ – Κρέμονταν ανάποδα επί μισή ώρα στα 30 μέτρα (Σοκαριστικό βίντεο)
Βλάβη με αποτέλεσμα 30 άτομα να εγκλωβιστούν με το κεφάλι προς τα κάτω και τα πόδια τους να σημαδεύουν τον ουρανό. Διαβάστε περισσότερα εδώ:
Ο απόλυτος τρόμος σε λούνα παρκ – Κρέμονταν ανάποδα επί μισή ώρα στα 30 μέτρα (Σοκαριστικό βίντεο)
γραπτά
Πρότυπα Σχολεία: Αιτήσεις από την 17 Ιουνίου έως την 17 Ιουλίου για επίδειξη γραπτών
Επίδειξη απαντητικών φύλλων υποψηφίων που συμμετείχαν στη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία - Ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αναγνώσει...
Πρότυπα Σχολεία: Αιτήσεις από την 17 Ιουνίου έως την 17 Ιουλίου για επίδειξη γραπτών