sxoleio
Οι αιτήσεις ξεκίνησαν και το ενδιαφέρον αναμένεται αυξημένο, καθώς πέρυσι στα Πειραματικά σχολεία έγιναν 9044 αιτήσεις για 2405 θέσεις, ενώ στα Πρότυπα 8752 αιτήσεις για 1766 θέσεις.

Ξεκίνησε από χτες, Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, η υποβολή αιτήσεων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στην οποία οι γονείς ή κηδεμόνες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών ή έχει εξουσιοδοτηθεί νομίμως, μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για τη συμμετοχή μαθητών/τριών στις διαδικασίες εισαγωγής τους σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) ή Εκκλησιαστικό Σχολείο (Ε.Σ.). Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή έως και την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024.

Η πλατφόρμα υποβολής των αιτήσεων είναι προσβάσιμη στον σύνδεσμο:

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es

Στον παραπάνω σύνδεσμο είναι προσβάσιμες επίσης όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και το νομικό πλαίσιο που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία.

Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών ή έχει εξουσιοδοτηθεί νομίμως, κατά την υποβολή της αίτησής τους, μπορούν να συμπληρώσουν το κινητό τους τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβουν τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):

α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Πρότυπων Σχολείων, Εκκλησιαστικών Σχολείων (2 μηνύματα),

β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των Πειραματικών Σχολείων (1 μήνυμα).

Το alfavita.gr, όπως κάθε χρόνο, δημοσιεύει έναν χρήσιμο οδηγό για τους ενδιαφερόμενους

Οδηγός για την εισαγωγή στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Το ενδιαφέρον αναμένεται αυξημένο, καθώς πέρυσι στα Πειραματικά σχολεία έγιναν 9044 αιτήσεις για 2405 θέσεις, ενώ στα Πρότυπα 8752 αιτήσεις για 1766 θέσεις.

Κάθε μαθητής/ρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), 1 Εκκλησιαστικό και έως 1 Πειραματικό Σχολείο (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Στην περίπτωση επιλογής δύο Πρότυπων δηλώνεται η σειρά προτίμησης στην πλατφόρμα, ενώ σε περίπτωση ταυτόχρονης επιτυχίας σε Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

Επίσης, αν έχει επιλεγεί ταυτόχρονα σε Πρότυπο Σχολείο (Γυμνάσιο ή Λύκειο) και Εκκλησιαστικό Σχολείο (Γυμνάσιο ή Λύκειο) δηλώνεται η σειρά προτίμησης για τη φοίτηση στους δύο τύπους σχολείων. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) Πρότυπο ή Εκκλησιαστικό Σχολείο, στο οποίο ο/η υποψήφιος/ια μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα.

Η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου Αριθμού Προτεραιότητας, σε περίπτωση ισοβαθμίας στα Πρότυπα Σχολεία, είναι Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.

Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 18 Μαΐου 2024. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 18 Μαΐου 2024, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο (όσοι ενδιαφέρονται για εισαγωγή στο Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο) ή στο Γυμνάσιο (όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο). Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Το Σύστημα Υποβολής Αιτήσεων έχει αναπτυχθεί από τη Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».

Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία

Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση για τη συμμετοχή μαθητή/τριας για την εισαγωγή του/της σε Πρότυπο ή Πειραματικό ή Εκκλησιαστικό Σχολείο, για το σχολικό έτος 2024-25.
Στα Πρότυπα και Εκκλησιαστικά Σχολεία η εισαγωγή γίνεται κατόπιν εξετάσεων, ενώ στα Πειραματικά Σχολεία γίνεται με κλήρωση.

Την αίτηση μπορούν να υποβάλλουν είτε:

  • ο γονέας / κηδεμόνας του μαθητή /τριας
  • τρίτο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο

Θα χρειαστεί να:

  • συμπληρώσετε τους προσωπικούς σας κωδικούς Taxisnet
  • επισυνάψετε Υπεύθυνη Δήλωση του άλλου γονέα ότι συναινεί στην υποβολή της αίτησης
  • καταχωρίσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας 
  • συμπληρώσετε τα προσωπικά στοιχεία υποψήφιου μαθητή/τριας και τον Αριθμό Μητρώου του μαθητή στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool (από το σχολείο φοίτησης)
  • καταχωρίσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου και την διεύθυνση ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου (email)
  • επισυνάψετε το σχετικό αποδεικτικό δικαιολογητικό για ειδικές κατηγορίες μαθητών
  • να επιλέξετε σχολεία

Δείτε σε μορφή video τις οδηγίες συμπλήρωσης της αίτησης.

Δείτε τον εφετινό αριθμό εισακτέων

Ποιες επιλογές σχολείων μπορείτε να κάνετε:

  • το Πειραματικό Σχολείο ενδιαφέροντος
  • το Πρότυπο Σχολείο πρώτης προτίμησης 
  • το Πρότυπο Σχολείο δεύτερης προτίμησης 
  • το Εκκλησιαστικό Σχολείο ενδιαφέροντος

Αν έχει επιλεγεί ταυτόχρονα Πρότυπο Σχολείο και Εκκλησιαστικό Σχολείο δηλώνεται η σειρά προτίμησης για τη φοίτηση στους δύο τύπους σχολείων. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) Πρότυπο ή Εκκλησιαστικό Σχολείο, στο οποίο ο υποψήφιος μαθητής επιθυμεί να είναι επιλαχών.

Μετά την οριστικοποίηση μπορείτε να τροποποιήσετε την αίτηση όσες φορές επιθυμείτε μέχρι την ημερομηνία λήξης των υποβολών (17.4.2024). Σε κάθε οριστικοποίηση δηλώνετε υπεύθυνα ότι έχετε ελέγξει την αίτηση και ότι όλα τα στοιχεία είναι ορθά. Μετά το πέρας της ημερομηνίας λήξης των υποβολών δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή.

Μετά το τέλος της διαδικασίας της κλήρωσης και των εξετάσεων, με την είσοδο στην υπηρεσία, οι γονείς / κηδεμόνες μπορείτε να ενημερωθείτε για το αποτέλεσμα της αίτησής σας.

Τα δικαιολογητικά

Δικαιολογητικά για ειδικές κατηγορίες κλήρωσης

 Απόδειξη ύπαρξης δίδυμου ή τρίδυμου αδελφού/αδελφής ή υιοθετημένου/ης αδελφού/ής που έχουν γεννηθεί το ίδιο έτος (Δικαιολογητικό: πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης)  Ύπαρξη γονέα/κηδεμόνα που υπηρετεί με θητεία στο επιλεγμένο Πειραματικό σχολείο ή τυχόν διασυνδεδεμένο με αυτό σχολείο (Δικαιολογητικό: Βεβαίωση Υπηρέτησης με θητεία στον Φορέα).  Ύπαρξη αδελφού/αδελφής που φοιτά ήδη στο ίδιο Πειραματικό σχολείο ή στα τυχόν συνδεδεμένα Πειραματικά σχολεία και ο οποίος δεν φοιτά στην τάξη αποφοίτησης της εκάστοτε ανώτερης βαθμίδας διασυνδεδεμένων σχολείων (Δικαιολογητικό: Βεβαίωση φοίτησης από το σχολείο). Δικαιολογητικά για μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που θα εξεταστούν στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων Για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που θα εξεταστούν στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων θα πρέπει να υποβληθούν κατά περίπτωση τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο άρθρο 12 της αριθμ. 25451/Δ6/11.3.2024 "Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία" (B' 1671) Υπουργικής Απόφασης:

Άρθρο 12 Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Ως υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ορίζονται οι μαθητές που αναφέρονται στο άρθρο 3 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) και υπάγονται σε μία (1) από τις παρακάτω δυο (2) ομάδες: α) ΟΜΑΔΑ Α : αα) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 1904/1951 (Α΄ 212) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον εξήντα εφτά τοις εκατό (67%) ή είναι 27 αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον εξήντα εφτά τοις εκατό (67%), αβ) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον εξήντα εφτά τοις εκατό (67%) μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα, αγ) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων, αδ) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή, αε) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. β) ΟΜΑΔΑ Β : βα) είναι όσοι έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) με ποσοστό αναπηρίας εξήντα εφτά τοις εκατό (67%) και πάνω, ββ) είναι όσοι εμφανίζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός), βγ) είναι όσοι παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας, βδ) είναι όσοι παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, βε) οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 11586/Γ6/28.1.2011 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (Β΄ 262). Εκτός των παραπάνω περιπτώσεων κανένας άλλος υποψήφιος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως μαθητής με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για συμμετοχή σε εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο Σχολείο.

Αναγκαία δικαιολογητικά για την υπαγωγή στις υποπεριπτώσεις της Ομάδας Α συνιστούν:

α) για την υπαγωγή στις υποπερ. αα) έως και αγ) της περ. α) της παρ. 1 απαιτείται γνωμάτευση από τις Υγειονομικές Επιτροπές του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (eΕ.Φ.Κ.Α./ πρώην Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης) – Ε.Φ.Κ.Α. και Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων – Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Μισθωτών, Ι.Κ.Α. Ε.Τ.Α.Μ., β) για την υπαγωγή στην υποπερ. αδ) της περ. α) της παρ. 1, οι υποψήφιοι πρέπει να προσκομίζουν πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση από δημόσιο νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή νόμιμα εκτελούντα χρέη Διευθυντή Κλινικής του Ε.Σ.Υ. ή Διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του υποψηφίου, η οποία φέρει σφραγίδα του Διευθυντή του κέντρου. Στη γνωμάτευση, εκτός από το κάταγμα ή την προσωρινή βλάβη, πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυναμία χρήσης του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστημα ισχύος της γνωμάτευσης, το οποίο πρέπει να συμπίπτει με την περίοδο των εξετάσεων. Οι υποψήφιοι, αμέσως μόλις προκύψει κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή, πρέπει να προσκομίσουν στο σχολείο ενδιαφέροντος τη σχετική γνωμάτευση του νοσοκομείου ή του δημοσίου Κέντρου Υγείας και γ) για την υπαγωγή στην υποπερ. αε) της περ. α) της παρ. 1 απαιτείται γνωμάτευση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (Ι.Π.Δ.).

Αναγκαία δικαιολογητικά για την υπαγωγή στις υποπεριπτώσεις της Ομάδας Β συνιστούν:

α) για την υπαγωγή στις υποπερ. βα) έως και βγ) της περ. β) της παρ. 1 απαιτείται γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) του e-Ε.Φ.Κ.Α., β) για την υπαγωγή στην υποπερ. βδ) της περ. β) της παρ. 1 απαιτείται γνωμάτευση των (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή Κ.Ε.Σ.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων ή των Ι.Π.Δ., γ) για την υπαγωγή στην υποπερ. βε) της περ. β) της παρ. 1 απαιτείται γνωμάτευση, στην οποία πρέπει να αναφέρεται η διάρκεια ισχύος της και ο χρόνος επαναξιολόγησης του μαθητή, η οποία χορηγείται από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή τα Κ.Ε.Σ.Υ. ή τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων ή τα Ι.Π.Δ. άλλων Υπουργείων, ύστερα από προσκόμιση είτε ιατρικής βεβαίωσης δημόσιου νοσοκομείου, που κοινοποιήθηκε σε δικαστικές αρχές σε περίπτωση κακοποίησης του μαθητή λόγω γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή ενδοοικογενειακής βίας, είτε βεβαίωσης από δικαστική αρχή ή εισαγγελέα ανηλίκων σε περίπτωση παραβατικής συμπεριφοράς.

Τα αναγκαία δικαιολογητικά αναρτώνται στο ειδικό πεδίο της ηλεκτρονικής αίτησης και προσκομίζονται σε έντυπη μορφή στο Πρότυπο Γυμνάσιο/Λύκειο ή στο Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο/Λύκειο ενδιαφέροντος του μαθητή, εφόσον αυτό ζητηθεί από τον Διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας, σε προθεσμία που ορίζεται από τον Διευθυντή της

Τι ισχύει για τα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία και Πειραματικά Νηπιαγωγεία

Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία και Πειραματικά Νηπιαγωγεία διέπεται από τις διατάξεις των παρ. 5, 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 18 του ν. 4692/20 (Α΄111). Κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 18, «Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση, ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, τον χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ' εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου…. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών.».

Για τα νήπια που φοιτούν κατά το σχολ. έτος 2023-24 σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο, συνδεδεμένο με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, καθώς και τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού οι οποίοι το σχολικό έτος 2023-24 φοιτούν σε Πειραματικό Δημοτικό και επιθυμούν να φοιτήσουν στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο, ισχύει η παρ. 6 του άρθρου 18 που ορίζει ότι:

«Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 13, γίνεται χωρίς να διενεργηθεί νέα κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας.» Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ισχύουν τα ακόλουθα για την εισαγωγή μαθητών στην Α΄ τάξη Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων κατά περίπτωση:

α) Μαθητές/τριες, που φοιτούν σε δημόσιο ή ιδιωτικό Νηπιαγωγείο και οι γονείς/κηδεμόνες τους επιθυμούν να εισαχθούν σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο. Οι γονείς/κηδεμόνες εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α’, Β ‘, και Γ’ της παρούσας κατά το χρονικό διάστημα 1-20 Μαρτίου 2024.

Στη συνέχεια υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, (Αρχική Εκπαίδευση  Εγγραφή σε σχολείο  Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία) προκειμένου να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια στη δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εισαγωγή σε Πειραματικό Δημοτικό της προτίμησής του. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης, το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων καθώς και η ημερομηνία κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί στο άμεσο χρονικό διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr/ και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών μονάδων.

Στην ίδια ιστοσελίδα ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των εισακτέων ανά σχολείο, βαθμίδα και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2024-25.

β) Μαθητές/τριες που προέρχονται από το συνδεδεμένο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α΄τάξη του συνδεδεμένου με αυτό Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου. Οι παραπάνω μαθητές/τριες εγγράφονται αυτοδίκαια, χωρίς κλήρωση, στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες στα κεφάλαια Α, Β (πλην της 8 περίπτωσης δ), και Γ της παρούσας. γ) Μαθητές/τριες που προέρχονται από Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες δεν επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α΄τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου. Οι γονείς/κηδεμόνες καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο φοίτησης ότι δεν επιθυμούν την εγγραφή του/της μαθητή/τριας στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό το αργότερο μέχρι και τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024.

Ακολούθως, εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α, Β, και Γ της παρούσας, κατά το διάστημα 1-20 Μαρτίου 2024. Μετά τη διεξαγωγή της δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης για την εισαγωγή σε Πειραματικά Δημοτικά, η οποία για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 και την έκδοση των αποτελεσμάτων ανά σχολική μονάδα, οι επιτυχόντες μαθητές εγγράφονται στο Πειραματικό Δημοτικό επιτυχίας τους.

Τα επιμέρους θέματα και διαδικασίες ρυθμίζονται με σχετική εγκύκλιο που εκδίδεται και αναρτάται στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ). Οι υπόλοιποι υποψήφιοι (επιλαχόντες) θα εγγραφούν στο Δημοτικό σχολείο που ανήκουν χωροταξικά και στο οποίο έχουν ήδη καταθέσει αίτηση και δικαιολογητικά εγγραφής. Οι επιλαχόντες οι οποίοι καλούνται να εγγραφούν στα Πειραματικά Δημοτικά προκειμένου να καλύψουν κενούμενες θέσεις μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών, ακολουθούν τη διαδικασία της μετεγγραφής (κεφ. Η’ της παρούσας). Ο κατάλογος με τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας καθώς και σχετικές πληροφορίες είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr

Στα Νηπιαγωγεία

Οι γονείς/κηδεμόνες των ενδιαφερομένων προνηπίων που έχουν γεννηθεί το έτος 2020 (προνήπια) δικαιούνται για το σχολικό έτος 2024-2025 να καταθέσουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) για εισαγωγή σε ένα μόνο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ανεξάρτητα από τη διεύθυνση κατοικίας τους και τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

Σε ορισμένα μόνο Πειραματικά Νηπιαγωγεία μπορεί να είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για νήπια (γεννημένα το έτος 2019), εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις και σε συνάρτηση με τις συνθήκες λειτουργίας του συγκεκριμένου Νηπιαγωγείου, έπειτα από εισήγηση του οικείου Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) και έγκριση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.). Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί στο άμεσο χρονικό διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr καθώς και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών μονάδων. Στην ίδια ιστοσελίδα, ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των κενών θέσεων (εισακτέων) προνηπίων/νηπίων ανά σχολείο και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2024- 25. Η ηλεκτρονική κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι γονείς/κηδεμόνες που ενδιαφέρονται για τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία, οφείλουν πρώτα να υποβάλουν αίτηση εγγραφής μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr κατά το χρονικό διάστημα από 1 Μαρτίου έως 20 Μαρτίου 2024, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου που ανήκουν (βλ. κεφάλαια Α, Β, Γ της παρούσας). Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουν την εγγραφή του παιδιού τους στο Νηπιαγωγείο, σε περίπτωση που δεν κληρωθούν στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο. Στη συνέχεια, με την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονική αίτηση για συμμετοχή στην κλήρωση σε ένα Πειραματικό Νηπιαγωγείο, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στη διαδρομή (Αρχική Εκπαίδευση  Εγγραφή σε σχολείο  Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία). (Η πλατφόρμα αυτή είναι διαφορετική από την https://proti- eggrafi.services.gov.gr) . Για την έναρξη υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων καθώς και όλες τις πληροφορίες μπορούν να παρακολουθούν την ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr

Τα 6 νέα Πειραματικά που θα λειτουργήσουν εφέτος

α/αΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΔΔΕ/ΔΠΕΣΧΟΛΕΙΟΤΥΠΟΣ
1ΑΤΤΙΚΗΣΔΔΕ Α ΑΘΗΝΑΣ26Ο ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
2ΑΤΤΙΚΗΣΔΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
3ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣΔ.Π.Ε. ΗΛΕΙΑΣ2Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΕΧΑΙΝΩΝΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
4ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣΔ.Π.Ε. ΗΛΕΙΑΣ2Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΧΑΙΝΩΝΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
5ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΙΩΝΔ.Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ3Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΥΚΑΔΑΣΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
6ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣΔ.Δ.Ε. ΛΑΜΙΑΣ4Ο ΓΕΛ ΛΑΜΙΑΣΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ

Πρότυπα σχολεία: Οδηγίες προς γονείς και υποψήφιους για τις εξετάσεις

Α. Πριν τις εξετάσεις

Η διεξαγωγή της δοκιμασίας (τεστ δεξιοτήτων) (τεστ δεξιοτήτων) λαμβάνει χώρα στις εγκαταστάσεις των Προτύπων και άλλων σχολείων που ορίσθηκαν ως εξεταστικά κέντρα στις περιπτώσεις που οι διαθέσιμες, ανά Πρότυπο Σχολείο, σχολικές αίθουσες δεν επαρκούν για την συμμετοχή του συνόλου των ενδιαφερομένων υποψηφίων.

Η ταξινόμηση των υποψηφίων σε αίθουσες εντός του Ε.Κ. θα γνωστοποιηθεί την ημέρα των εξετάσεων μόνο στους πίνακες ανακοινώσεων εντός των χώρων του σχολείου στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές/τριες, την ώρα που οι υποψήφιοι εισέρχονται για τη γραπτή δοκιμασία (τεστ) και όχι νωρίτερα.

Η κατανομή των επιτηρητών και των μαθητών στις αίθουσες του Εξεταστικού Κέντρου γίνεται γνωστή στους επιτηρητές μόνο κατά την προσέλευσή τους στο εξεταστικό κέντρο κατά την ημέρα των εξετάσεων και όχι νωρίτερα.

Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν πριν την ημέρα εξετάσεων εξασφαλίσει και να έχουν μαζί τους κατά την προσέλευση στο Ε.Κ.:

  1. το έγγραφο της ταυτοπροσωπίας τους το οποίο πρέπει να είναι σε ισχύ, (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο, αλλιώς ταυτοπροσωπία από Κ.Ε.Π.).
  2. εκτυπωμένη την αίτησή τους από την πλατφόρμα των αιτήσεων στην οποία και αναγράφεται ο εξαψήφιος κωδικός υποψηφίου και το εξεταστικό κέντρο.

Αμέσως μετά τη κλήρωση για την εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία, θα πραγματοποιηθεί η απόδοση τυχαίων αριθμών στους υποψηφίους μαθητές και μαθήτριες των Προτύπων Σχολείων, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την κατάταξη τους στην περίπτωση της ισοβαθμίας μετά τη βαθμολόγηση των γραπτών. Ο κατάλογος των τυχαίων αριθμών θα γνωστοποιηθεί με ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Δ.Ε.Π.Π.Σ.. ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτός ο αριθμός δεν είναι ο εξαψήφιος κωδικός που θα αναγραφεί στο απαντητικό φύλλο κατά την γραπτή δοκιμασία.

Β. την ημέρα των εξετάσεων

  • Οι υποψήφιοι/ες μαθητές/τριες προσέρχονται και αποχωρούν από το Ε.Κ. με ευθύνη των γονέων τους.

  • Οι υποψήφιοι/ες υποχρεούνται να προσέλθουν εγκαίρως στο Ε.Κ. προκειμένου εισέλθουν στο Ε.Κ. μία ώρα πριν την έναρξη της γραπτής δοκιμασίας, δηλαδή στις 9:00 πμ -εφόσον τηρηθεί η περυσινή διαδικασία. Η ώρα έναρξης της γραπτής δοκιμασίας είναι 10:00 πμ (επίσης πέρυσι). Η διάρκεια της γραπτής δοκιμασίας είναι...

150 λεπτά για τα Γυμνάσια και 225 λεπτά για τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια180 λεπτά για τα Λύκεια και 240 λεπτά για τα Εκκλησιαστικά Λύκεια.

Για υποψήφιους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ο χρόνος εξέτασής τους είναι επαυξημένος, κατά 45 λεπτά.

  • Δυνατή αποχώρηση δίνεται μία ώρα μετά την έναρξη της γραπτής δοκιμασίας.

  • Κατά την είσοδο των υποψηφίων μαθητών/τριών στο σχολείο, ελέγχονται τα στοιχεία τους με βάση τις καταστάσεις υποψηφίων. Στο προαύλιο του σχολείου υπάρχουν αναρτημένοι πίνακες με τα ονόματα των υποψηφίων ανά αίθουσα σε αλφαβητική σειρά, εκτός των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες ανά αίθουσα και πηγαίνουν στην αίθουσα συνοδεία του ενός των επιτηρητών.

  • Οι υποψήφιοι/ες μαθητές/τριες οφείλουν να προσκομίσουν, την αστυνομική ταυτότητά τους ή το διαβατήριο, ή την ταυτοπροσωπία, καθώς και το αποδεικτικό υποβολής της αίτησής τους, δηλαδή την αίτηση εκτυπωμένη που φέρει τον εξαψήφιο κωδικό υποψηφίου για την πλήρη ταυτοποίησή τους και το εξεταστικό κέντρο.

  • Αποκλείονται από τη συμμετοχή στις εξετάσεις οι μαθητές/μαθήτριες που:

    • δεν έχουν δηλώσει συμμετοχή στις εξετάσεις,

    • δεν έχουν αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας,

    • δεν συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των επιτηρητών με αποτέλεσμα να παρακωλύουν τη διεξαγωγή των εξετάσεων.

  • Οι υποψήφιοι/ες επιτρέπεται να έχουν μαζί τους ένα μπουκάλι νερό, σκούρο μπλε ή μαύρο στυλό διαρκείας και γεωμετρικά όργανα.

  • Δεν επιτρέπεται η χρήση διορθωτικού, γόμας, ούτε αριθμομηχανής.

  • Τα κινητά και ρολόγια τύπου smart watch απαγορεύονται. Παραδίδονται στους επιτηρητές/τριες κατά την είσοδο στην αίθουσα απενεργοποιημένα πλήρως, και φυλάσσονται με το όνομα του υποψηφίου.

  • Οι επιτηρητές/τριες υποδεικνύουν στους μαθητές/τριες τη θέση τους στα θρανία σύμφωνα με τις καταστάσεις. Αν στην ίδια αίθουσα εξετάζονται αδέλφια, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε να μην κάθονται σε διαδοχικά θρανία.

  • Στη συνέχεια, οι επιτηρητές/τριες δίνουν σε κάθε μαθητή το απαντητικό φύλλο και τους ενημερώνουν για τον τρόπο συμπλήρωσης του.

  • Οι υποψήφιοι/ες για την εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου Προτύπου Γυμνασίου αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας 150 λεπτών. Στην Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.) καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων. Στα Μαθηματικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση και στην επίλυση προβλημάτων κυρίως της καθημερινής ζωής αλλά και προβλημάτων με απλές αριθμητικές πράξεις.

  • Οι υποψήφιοι/ες για την εισαγωγή στην Α’ Λυκείου Προτύπου Λυκείου αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, σχετικές με την Κατανόηση Κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας 180 λεπτών. Ειδικότερα: Στο γνωστικό πεδίο της Κατανόησης Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας εξετάζονται οι ικανότητες στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά, επιστολές, απλά δοκίμια, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.), καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων. Στο γνωστικό πεδίο των Μαθηματικών εξετάζονται οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση και στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής αλλά και αριθμητικές, αλγεβρικές, γεωμετρικές, στατιστικές γνώσεις και δεξιότητες.

  • Οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό, σχετικές με την Κατανόηση Κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας, τα Μαθηματικά και επιπλέον με τα θρησκευτικά, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας 225 λεπτών. Ειδικότερα όσον αφορά στα θρησκευτικά ελέγχονται οι δεξιότητες των μαθητών στην αναγνώριση βασικών στοιχείων της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης και της εκκλησιαστικής ζωής και τα θέματα του γνωστικού αντικειμένου των θρησκευτικών συνοδεύονται από βοηθητικό υλικό, όπως κείμενα και ασκήσεις, το οποίο αξιοποιείται από τους υποψήφιους.

  • Οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα Εκκλησιαστικά Λύκεια αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, τα μαθηματικά και τα θρησκευτικά, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας τεσσάρων (4) ωρών. Η εξέταση της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών γίνεται σε κοινά θέματα με τους υποψήφιους για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία. Στο γνωστικό πεδίο των θρησκευτικών ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών να αναγνωρίζουν βασικά στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης και της εκκλησιαστικής ζωής.

  • Οι υποψήφιοι/ες θα εξεταστούν στα παραπάνω πεδία, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας. Για την εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολείατο σύνολο των ερωτήσεων είναι 50, 25 για τα Μαθηματικά και 25 για την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας. Για την εισαγωγή στα Εκκλησιαστικά Σχολεία, το σύνολο των ερωτήσεων είναι 75, 25 για τα Μαθηματικά, 25 για την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας και 25 για τα Θρησκευτικά.

  • Όλες οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής. Σε κάθε ερώτηση δίνονται 4 πιθανές απαντήσεις, από τις οποίες οι υποψήφιοι/ες καλούνται να επιλέξουν τη σωστή.

  • Το σύνολο των αξιολογικών μονάδων είναι 100 για τα Πρότυπα Σχολεία και 150 για τα Εκκλησιαστικά. Δεν υπάρχει αρνητική βαθμολόγηση.

  • Δεν προβλέπεται διαδικασία αναβαθμολόγησης.

  • Ο/Η μαθητής/τρια ΔΕΝ γράφει το όνομά του/της στο απαντητικό φύλλο ούτε κάτι άλλο παρά μόνο τον εξαψήφιο κωδικό του ως υποψηφίου στη προκαθορισμένη θέση (κουτάκια) το οποίο αντιγράφουν προσεκτικά από την εκτυπωμένη αίτηση. Οι μαθητές/τριες σε κάθε απάντηση πρέπει να μαυρίζουν όλο το κενό ενός και μόνο κύκλου αυτού που κρίνουν ως σωστή απάντηση, ώστε να είναι εφικτή η οπτική ανάγνωση από το ειδικό μηχάνημα που χρησιμοποιείται για την αυτοματοποιημένη διόρθωση των απαντήσεων. Εάν ο κύκλος είναι διαγραμμένος με Χ ή υπάρχει μαυρισμένος κύκλος πέραν του ενός ή και οποιαδήποτε άλλο αχνό επιπλέον σημάδι, το μηχάνημα ακυρώνει εντελώς την απάντηση ακόμη και αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει τη σωστή (μπορείτε να παρακολουθήσετε σχετικές βιντεοσκοπημένες οδηγίες στην ιστοσελίδα: https://www.youtube.com/watch?v=fDr3J1LCYcc&ab_channel=GrammatiaDEPP SDEPPS).

  • Οι επιτηρητές/τριες ελέγχουν τα στοιχεία ταυτότητας του/της μαθητή/τριας καθώς και αν έχει γράψει σωστά τον εξαψήφιο κωδικό υποψηφίου στο απαντητικό φύλλο.

  • Σε περίπτωση λάθους στη συμπλήρωση του εξαψήφιου κωδικού του μαθητή, αυτό πρέπει να διαπιστωθεί από τους επιτηρητές κατά τον έλεγχο, πριν τη διανομή των θεμάτων και πριν την έναρξη της διαδικασίας απάντησής τους από τους μαθητές. Σε αυτή την περίπτωση, ο επιτηρητής καλεί μέλος της Επιτροπής Εξετάσεων του Εξεταστικού Κέντρου, το οποίο δίνει άλλο απαντητικό φύλλο στο μαθητή που συμπλήρωσε λάθος τον εξαψήφιο κωδικό του, παίρνει το λάθος συμπληρωμένο απαντητικό φύλλο, γράφει σε αυτό ευδιάκριτα «ΑΚΥΡΟ» με κόκκινο στυλό διαρκείας, υπογράφουν και οι δύο επιτηρητές και το φυλάσσουν για να το παραδώσουν στο τέλος της εξέτασης, στην επιτροπή εξετάσεων του ΕΚ. Σε καμία άλλη περίπτωση δε αντικαθίσταται το απαντητικό φύλλο του μαθητή.

  • Σε περίπτωση απόντων μαθητών ή μαθητριών αναγράφεται από τους επιτηρητές το όνομα του απόντα στο αντίστοιχο απαντητικό φύλλο με την ένδειξη «ΑΠΩΝ/ΑΠΟΥΣΑ», με στυλό διαρκείας κόκκινου χρώματος, υπογράφεται από τους επιτηρητές και παραδίδεται στην επιτροπή εξετάσεων του ΕΚ, η οποία και το σφραγίζει. Τα απαντητικά φύλλα των απόντων φυλάσσονται στο οικείο Πρότυπο Σχολείο.

  • Από την χρονική στιγμή που φθάνουν τα θέματα στο Εξεταστικό Κέντρο έως και μία ώρα μετά την έναρξη της γραπτής δοκιμασίας, απαγορεύεται η είσοδος και έξοδος από το στο Εξεταστικό Κέντρο.

  • Τα θέματα προσκομίζονται στις αίθουσες, από μέλη της Επιτροπής Εξετάσεων του Ε.Κ., οπότε και αναγράφεται στον πίνακα ο χρόνος έναρξης, δυνατής αποχώρησης και λήξης της γραπτής δοκιμασίας.

  • Ακολούθως, οι επιτηρητές/τριες, αφού έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου των εξαψήφιων κωδικών των υποψηφίων, μοιράζουν τα φυλλάδια των θεμάτων στους μαθητές, πάνω στα οποία οι μαθητές αναγράφουν το όνομά τους. Ως πρόχειρο ο/η μαθητής/τρια αρχικά χρησιμοποιεί τις λευκές σελίδες των θεμάτων, ενώ, αν ζητηθούν επιπλέον σελίδες, τους δίδονται κόλλες Α4 για πρόχειρο, στις οποίες ο μαθητής/τρια γράφει το όνομά του και τις παραδίδει στο τέλος στους επιτηρητές μαζί με το απαντητικό φύλλο και το φυλλάδιο θεμάτων.

  • Οι μαθητές και μαθήτριες πρέπει να γνωρίζουν ότι βαθμολογούνται μόνο οι απαντήσεις που είναι σημειωμένες στο απαντητικό φύλλο με τον τρόπο που έχει προκαθοριστεί.

  • Θα πρέπει να τονιστεί στους μαθητές/τριες ότι δεν μπορούν να σβήσουν μια απάντηση που έχουν επιλέξει πάνω στο απαντητικό φύλλο. Πρέπει να συμπληρώσουν την απάντησή τους μόνο αφού αποφασίσουν ότι αυτή είναι η τελική τους επιλογή.

  • Όταν οι μαθητές/τριες ολοκληρώσουν την εξέταση, παραδίδουν το απαντητικό φύλλο, καθώς και τα πρόχειρα και τα φυλλάδια θεμάτων στους επιτηρητές/τριες.

  • Οι επιτηρητές/τριες υπογράφουν ολογράφως το απαντητικό φύλλο παρουσία του/της υποψηφίου και φυλάσσουν μόνο αυτό σε φάκελο που τοποθετούνται τα απαντητικά φύλλα των συνυποψηφίων του/της της ίδια αίθουσας. Τα φυλλάδια θεμάτων και τα πρόχειρα συλλέγονται ξεχωριστά και δεν φυλάσσονται.

  • Ο επιτηρητής σε καμία περίπτωση δεν γράφει οτιδήποτε άλλο πλην της υπογραφής του στο απαντητικό φύλλο του μαθητή.

  • Οι δύο τελευταίοι μαθητές/τριες αποχωρούν μαζί από την αίθουσα.

  • Οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο με την ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

Πειραματικά σχολεία: Πώς γίνεται η κλήρωση

Οι μαθητές/τριες εισάγονται στα Πειραματικά Σχολεία με Δημόσια Ηλεκτρονική Κλήρωση. Η συμμετοχή στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα Πειραματικό Σχολείο επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του/της μαθητή/τριας.

Όργανο διεξαγωγής της Ηλεκτρονικής Κλήρωσης

Με Υπουργική απόφαση και εισήγηση της ΔΕΠΠΣ ορίζεται η Επιτροπή Κλήρωσης των Πειραματικών Σχολείων έργο της οποίας είναι η διεξαγωγή της κλήρωσης. Η Επιτροπή Κλήρωσης είναι τριμελής και αποτελείται από

1) τον Πρόεδρο, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

2) εκπρόσωπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)

Με την ίδια απόφαση ορίζεται η συμβολαιογράφος η οποία παρίσταται στην κλήρωση καθώς και η γραμματέας της Επιτροπής.

Η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση διενεργείται από την Επιτροπή Κλήρωσης των Πειραματικών Σχολείων με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – Διόφαντος, το οποίο έχει αναλάβει τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, τη διαχείριση και τη λειτουργία της εφαρμογής του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο.

Πριν την Ηλεκτρονική Κλήρωση

Αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων οι Διευθυντές/ντριες των οικείων σχολικών μονάδων αποκτούν πρόσβαση στην πλατφόρμα των αιτήσεων προκειμένου να πραγματοποιήσουν έλεγχο των καταστάσεων των υποψηφίων, κυρίως ως προς την υπαγωγή των υποψηφίων σε μια από τις κάτωθι ειδικές κατηγορίες:

α) δίδυμα ή τρίδυμα αδέλφια ή αδέλφια (υιοθετημένα ή μη) μαθητών/τριών γεννημένα το ίδιο έτος

β) αδελφοί/ές μαθητών/τριών που ήδη φοιτούν στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ή στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο ή στο συνδεδεμένο Πειραματικό Λύκειο αλλά όχι στην τάξη αποφοίτησης της εκάστοτε ανώτερης βαθμίδας διασυνδεδεμένων σχολείων και

γ) τέκνα εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία στο ΠΕΙ.Σ. ενδιαφέροντος ή σε διασυνδεδεμένο με αυτό ΠΕΙ.Σ.

Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου, με ευθύνη του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. ή στην περίπτωση μη συγκρότησης των ΕΠ.Ε.Σ., των Διευθυντών/ντριών των οικείων σχολικών μονάδων, αναρτήθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του σχολείου ο τελικός πίνακας των υποψηφίων, με αναφορά στον κωδικό της ηλεκτρονικής αίτησης του υποψηφίου.

Διεξαγωγή ηλεκτρονικής κλήρωσης

Η Ηλεκτρονική Κλήρωση διενεργείται σε τρεις διαδοχικές φάσεις:

1η Φάση

«Αγόρι ή Κορίτσι»

Στις περιπτώσεις σχολείων που ο αριθμός των υποψηφίων γενικής κατηγορίας είναι περιττός, το φύλο («αγόρι» ή «κορίτσι») στο οποίο θα αποδοθεί η επιπλέον θέση καθορίζεται με κλήρωση μέσω του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας.

2η Φάση

«Πανελλαδική κατάταξη»

Σε αυτή τη φάση της κλήρωσης αποδίδεται ένας μοναδικός τυχαίος Αριθμός Προτεραιότητας για κάθε υποψήφιο/α για τα Πειραματικά Σχολεία (Α.Π.Πει.Σ). ο οποίος συνδέεται με τον εξαψήφιο κωδικό του μαθητή. Αποτέλεσμα της ηλεκτρονικής κληρωτίδας είναι ένα πίνακας που περιέχει δυο στήλες η μια με τον εξαψήφιο κωδικό του μαθητή που αποδόθηκε κατά την οριστική υποβολή της αίτησης και η δεύτερη με τον Α.Π.Πει.Σ. που αποδόθηκε κατά την διαδικασία της κλήρωσης από την ηλεκτρονική κληρωτίδα. Ο παραπάνω πίνακας δημοσιοποιείται άμεσα στην διαζώσης παρουσίαση της κλήρωσης από κανάλι της Κρατικής Τηλεόρασης επίσης αναρτάται στην ιστοσελίδα της Δ.Ε.Π.Π.Σ., παράλληλα αποθηκεύεται με τη μορφή αρχείου xls και pdf, παραδίδεται στον/στην Πρόεδρο της επιτροπής κλήρωσης και υπογράφεται ψηφιακά από αυτόν/ή. Το ψηφιακά υπογεγραμμένο αρχείο επισυνάπτεται στο Πρακτικό που συντάσσει η Επιτροπή Κλήρωσης το οποίο υποβάλλεται, μετά το πέρας της διαδικασίας, στην Δ.Ε.Π.Π.Σ., στο Ι.Ε.Π. , στο/στη δικηγόρο ή συμβολαιογράφο που παρίσταται και στο αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών σχολείων.

3η Φάση

«Κατάταξη στο Πειραματικό Σχολείο Ενδιαφέροντος»

Σε αυτή τη φάση της κλήρωσης γίνεται η κατάταξη των υποψηφίων μαθητών/τριών για το συγκεκριμένο Πειραματικό Σχολείο για το οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να εισαχθούν. Κάθε μαθητής έχει δικαίωμα να δηλώσει υποψηφιότητα μόνο για ένα Πειραματικό Σχολείο.

Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό σχολείο λαμβάνονται υπόψη τα κάτωθι:

i. το 80% των προκηρυσσομένων θέσεων της σχολικής μονάδας πληρώνεται με την συμμετοχή όλων των υποψηφίων μαθητών/τριών, με ισοκατανομή ως προς το φύλο: Γενική κατηγορία (Γ.Κ.).Στη περίπτωση που ο παραπάνω αριθμός είναι περιττός λαμβάνεται υπόψη το αποτέλεσμα της 1ης φάσης της κλήρωσης

ii. το 20% των προκηρυσσομένων θέσεων της σχολικής μονάδας πληρώνεται με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών της ειδικής κατηγορίας (Ε.Κ.) που την αποτελούν:

α) δίδυμα ή τρίδυμα αδέλφια ή αδέλφια (υιοθετημένα ή μη) μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην ίδια τάξη το επόμενο σχολικό έτος και εφ’ όσον ένας/μία εκ των αδελφών έχει εισαχθεί σε θέση της Γενικής Κατηγορίας στη σχολική μονάδα επιλογής των αδελφών με την ίδια διαδικασία εισαγωγής ή φοιτά ήδη στο συνδεδεμένο σχολείο της προηγούμενης βαθμίδας (Ε.Κ.(α))

β) αδελφοί/ές μαθητών/τριών που ήδη φοιτούν στο ΠΕΙ.Σ. ενδιαφέροντος, στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ή στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο ή στο συνδεδεμένο Πειραματικό Λύκειο αλλά όχι στην τάξη αποφοίτησης της εκάστοτε ανώτερης βαθμίδας διασυνδεδεμένων σχολείων (Ε.Κ.(β)) και

γ) τέκνα εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία στο ΠΕΙ.Σ. ενδιαφέροντος ή σε διασυνδεδεμένο με αυτό ΠΕΙ.Σ. (Ε.Κ.(γ)).

iii. oι κενές θέσεις της ειδικής κατηγορίας πληρώνονται κατά τη σειρά προτεραιότητας βάσει του Α.Π.Πει.Σ. ως εξής: προηγούνται οι μαθητές/τριες της κατηγορίας Ε.Κ.(α), έπονται οι μαθητές/τριες της κατηγορίας Ε.Κ.(β), εφόσον υφίστανται κενές θέσεις και ακολουθούν οι μαθητές/τριες της κατηγορίας Ε.Κ.(γ), εφόσον ομοίως υφίστανται κενές θέσεις.

Αν κατά τη διαδικασία πλήρωσης των κενών θέσεων της Ε.Κ. παραμένουν διαθέσιμες θέσεις τότε αυτές επιστρέφουν στη Γ.Κ.. Κατά την ανωτέρω διαδικασία καλύπτονται όλες οι προκηρυχθείσες θέσεις. Με την εισαγωγή κάθε επιπλέον μαθητή της Γ.Κ. εισάγονται αυτόματα οποιεσδήποτε προκύπτουσες νέες περιπτώσεις της κατηγορίας Ε.Κ.(α).

Οι προκύπτοντες αριθμοί των περιπτώσεων (i) και (ii) στρογγυλοποιούνται στον πλησιέστερο ακέραιο, στην περίπτωση που κατά τη στρογγυλοποίηση προκύπτει ο αριθμός 5 ως πρώτο δεκαδικό ψηφίο τότε η στρογγυλοποίηση στην περίπτωση (i) γίνεται στον πλησιέστερο μικρότερο ακέραιο και στην περίπτωση (ii) στον μεγαλύτερο πλησιέστερο ακέραιο.

Τα αποτελέσματα της 3ης φάσης δημοσιοποιούνται άμεσα στην δια ζώσης παρουσίαση της κλήρωσης από το κανάλι της Κρατικής Τηλεόρασης ertnews.gr , καθώς και από το κανάλι YouTube και τη σελίδα Facebook του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανά Περιφερειακή Διεύθυνση εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) και ανά βαθμίδα (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο).

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποστέλλονται στον διαχειριστή της πλατφόρμας των αιτήσεων τα αρχεία με τα αποτελέσματα της 2ης και 3ης φάσης της κλήρωσης προκειμένου να ενημερωθεί σχετικά η πλατφόρμα.

Μετά την ενημέρωση της πλατφόρμας οι γονείς των επιτυχόντων μαθητών/μαθητριών θα ενημερωθούν για την επιτυχία του/της υποψηφίου/φίας μαθητή/τριας με SMS που θα τους αποσταλεί στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους.

Περισσότερες πληροφορίες

Α) σχετικά με το δίκτυο των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. στην ιστοσελίδα της Δ.Ε.Π.Π.Σ. https://depps.minedu.gov.gr/

Β) για τις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία μπορείτε να αναζητήσετε στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών-Μίτος, για τα Πρότυπα ΕΔΩ και για τα Πειραματικά ΕΔΩ.

Επίσης, στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, (ακολουθώντας τη διαδρομή https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/eisagogi-mathiton-mathitrion-sta-ekklisiastika-sxoleia μπορείτε να αναζητήσετε τον πίνακα των Εκκλησιαστικών Σχολείων, την κείμενη νομοθεσία που διέπει την εισαγωγή στα Εκκλησιαστικά Σχολεία, ενδεικτικές ερωτήσεις και απαντήσεις για την εξέταση του μαθήματος των Θρησκευτικών, καθώς και τα θέματα με τις απαντήσεις τους, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι/ες για το έτος 2023.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pirgos_dolofonia
Ηλεία: Συγκινεί η δασκάλα της 11χρονης - «Η Βασούλα είχε όνειρα, ήθελε να γίνει γιατρός»
«Όποτε είχε κάποιο πρόβλημα στα μαθηματικά και μου έστελνε στο messenger εικόνα, την έπαιρνα τηλέφωνο και μέσω τηλεφώνου την βοηθούσα»
Ηλεία: Συγκινεί η δασκάλα της 11χρονης - «Η Βασούλα είχε όνειρα, ήθελε να γίνει γιατρός»
ptyhiaki-exetastiki.jpg
ΑΠΘ: Διαμαρτυρία φοιτητών/τριων Ιατρικής για διαδοχικές εξετάσεις εν μέσω καύσωνα
«Οι φοιτητές θα εξετάζονται καθημερινά σε αποπνικτικές συνθήκες ακραίων θερμοκρασιών»
ΑΠΘ: Διαμαρτυρία φοιτητών/τριων Ιατρικής για διαδοχικές εξετάσεις εν μέσω καύσωνα